sneeuwpop schreef:Maar daar hebben we iig niet in hoge mate last van. (De chinese maffia is wel een groot probleem, al valt deze niet zo op)
Mij gaat het erom dat het woord discriminatie al heel snel valt, terwijl het imo vooral door ervaring komt dat deze groep niet gewild is.
Het is nogal eenrichtingsverkeer als het om geven en nemen gaat.
En ik ken ook verhalen van nette moslims, waarbij hun kind totaal ontspoort is.
Imo een opvoedingsprobleem, waarbij dan nog vaak wordt gewezen naar de overheid. Maar het zijn toch echt de ouders die moeten opvoeden.
Ook een cultuur dingetje, dat veelal het hele dorp de kinderen op voed - kinderen door iedereen worden gecorrigeerd en dat is hier heel anders.
En ja, opvoeden leer je vooral vanuit je eigen opvoeding.
Ik ben het volledig eens met wat je zegt in dit geval. Het is inderdaad een groot stuk opvoeding, maar dit is echt niet alleen een probleem van allochtonen. Ook autochtonen worden zo nu en dan ontzettend slecht opgevoed, en daar is juist een groot gebrek aan een controlegroep. Die hebben namelijk geen imam waar ze mee kunnen praten, en ga zo maar door. Nederland is ontzettend individualistisch.
Ik ken heel veel verhalen van nette moslims. Ik woon in Utrecht Overvecht, een wijk waar ongelofelijk veel islamitische mensen wonen, en waar ik ook nog nooit problemen heb gehad met islamitische mensen. Ja, ik word wel eens nageroepen op straat, maar ik word minstens net zo vaak nageroepen door Nederlandse jongens van dezelfde leeftijd.
Ik kan dus wel zeggen dat ik niet in hoge mate last heb van het gebrek aan emancipatie bij moslims. Ik word nooit raar aangekeken als ik in een rokje of jurkje over straat ga.
Overigens ben ik het met je eens dat het in een aantal gevallen om ervaring gaat die niet positief is, maar het is wel degelijk discriminatie als je een hele groep afschrijft op basis van je ervaring met 1 persoon. Ik ben verkracht door een 22-jarige blanke student, dan zou ik ook die hele groep kunnen wegschrijven als niet gewild, maar dat hoeft niet want niet iedereen is hetzelfde.