Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:05

gohya schreef:
Nou weet je wat het is,welke bron je ook noemt,er word bijna altijd gezegd:die is onbetrouwbaar,of dat is de media,die moet je niet geloven.Maar we moeten wel de Positieve verhalen geloven van de media.
Zelfs de NOS word door sommige niet als betrouwbare bron aan gemerkt.

Ik neem aan dat je het verschil tussen nos.nl en hoaxwebsiteallevluchtelingenweg.nl wel kan begrijpen toch? Een betrouwbaar artikel van alle media is een artikel waar bronnen bij staan, experts of waar cijfers van rapporten worden aangehaald. Dat mis ik in veel artikelen die gebruikt worden om vluchtelingen negatief in het daglicht te stellen. Als een kwaliteitsmedium vluchtelingen in een slecht dagbeeld zet met betrouwbare bronnen erbij dan geloof ik het met liefde, of ik het ermee eens ben is een tweede.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:33

Emmaa_ schreef:
gohya schreef:
Nou weet je wat het is,welke bron je ook noemt,er word bijna altijd gezegd:die is onbetrouwbaar,of dat is de media,die moet je niet geloven.Maar we moeten wel de Positieve verhalen geloven van de media.
Zelfs de NOS word door sommige niet als betrouwbare bron aan gemerkt.

Ik neem aan dat je het verschil tussen nos.nl en hoaxwebsiteallevluchtelingenweg.nl wel kan begrijpen toch? Een betrouwbaar artikel van alle media is een artikel waar bronnen bij staan, experts of waar cijfers van rapporten worden aangehaald. Dat mis ik in veel artikelen die gebruikt worden om vluchtelingen negatief in het daglicht te stellen. Als een kwaliteitsmedium vluchtelingen in een slecht dagbeeld zet met betrouwbare bronnen erbij dan geloof ik het met liefde, of ik het ermee eens ben is een tweede.

Ik vind Nieuwsuur nou niet bepaald onbetrouwbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:37

gohya schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat probeer ik ook juist te zeggen :) Als Nieuwsuur met betrouwbare bronnen aankomen (wat ze 99% van de tijd doen) dan kan je het beschouwen als een betrouwbaar medium. Maar de Nederlandse media heeft er wel een handje van om dingen uit te brengen voordat ze bevestigd zijn, wat ook de rede is dat je altijd wat verder moet kijken dan je neus lang is.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:42

Emmaa_ schreef:
gohya schreef:

Dat probeer ik ook juist te zeggen :) Als Nieuwsuur met betrouwbare bronnen aankomen (wat ze 99% van de tijd doen) dan kan je het beschouwen als een betrouwbaar medium. Maar de Nederlandse media heeft er wel een handje van om dingen uit te brengen voordat ze bevestigd zijn, wat ook de rede is dat je altijd wat verder moet kijken dan je neus lang is.

Nieuwsuur is zeer betrouwbaar,ze gaan ook echt eerst alles tot op de bodem uitzoeken,voor ze het naar buiten brengen. Zou alle media moeten doen. ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:29

Mixje90 schreef:
Het zijn geen vluchtelingen ja, maar als ze zouden kunnen vluchten hadden ze dit al gedaan. En als ze dan bij ons aan de deur kloppen vind ik het menselijk om ze daar waar we kunnen te helpen. Hiermee zeg ik niet dat je de slechte mensen die ook met de stroom mee komen maar een excuus moet geven, behandel die zoals je wil en straf ze zoals je wil. Maar voor mij is het nog steeds tegenover de rest, innocent till proven guilty.

En daar zit juist het probleem, het straffen van mensen zonder status die hier denken hun goddelijke gang te kunnen gaan.
Ze verpesten het voor zowel mede immigranten als voor ons.
Ik noem expres ook voor ons omdat wij nog moeten leren omgaan met die hele stroom die er gekomen is en we graag het goede in de mens zien. Ik geloof echt dat niemand problemen heeft met vluchtelingen die zich gewoon netjes gedragen hier. Ik niet in ieder geval.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:42

rapido schreef:
Mixje90 schreef:
Het zijn geen vluchtelingen ja, maar als ze zouden kunnen vluchten hadden ze dit al gedaan. En als ze dan bij ons aan de deur kloppen vind ik het menselijk om ze daar waar we kunnen te helpen. Hiermee zeg ik niet dat je de slechte mensen die ook met de stroom mee komen maar een excuus moet geven, behandel die zoals je wil en straf ze zoals je wil. Maar voor mij is het nog steeds tegenover de rest, innocent till proven guilty.

En daar zit juist het probleem, het straffen van mensen zonder status die hier denken hun goddelijke gang te kunnen gaan.
Ze verpesten het voor zowel mede immigranten als voor ons.
Ik noem expres ook voor ons omdat wij nog moeten leren omgaan met die hele stroom die er gekomen is en we graag het goede in de mens zien. Ik geloof echt dat niemand problemen heeft met vluchtelingen die zich gewoon netjes gedragen hier. Ik niet in ieder geval.

Kon je altijd maar aan de buitenkant zien of iemand een goed of slecht mens is.
Dan was de hele situatie een stuk eenvoudiger op te lossen. Dat zou het hele leven makkelijker maken. Maar helaas dat kunnen we niet.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:47

gohya schreef:
Mixje90 schreef:

Racisme op de arbeidsmarkt markt is een feit, zelfs al ben je geboren in Nederland en heb je een Nederlands diploma komen mensen met een buitenlandse/Arabische naam veel moeilijker aan een baan.
Hier zijn genoeg onderzoeken naar gedaan... Maar ach, dat zijn maar feiten, doen er niet toe toch?

Ook genoeg mensen met een Nederlandse naam die afgewezen worden hoor.
Een bedrijf kiest nu eenmaal voor iemand waar ze het meeste vertrouwen in hebben.

Vaak door schade en schande wijs geworden.... Helaas ook ondervonden.
Heb er ook genoeg in het bedrijf gezien waarbij meerendeel toch weer slecht bleek te zijn. Stelen- ziek melden en dan er achter komen dat ze niet ziek waren etc...

Waarom hebben bijv chinese namen daar geen last van?
Heeft imo niks met discriminatie te maken, maar met ervaring.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:06

sneeuwpop schreef:
Heb er ook genoeg in het bedrijf gezien waarbij meerendeel toch weer slecht bleek te zijn. Stelen- ziek melden en dan er achter komen dat ze niet ziek waren etc...

Heeft imo niks met discriminatie te maken, maar met ervaring.

Dat maakt dan ook gelijk weer een ondoorbreekbare vicieuze cirkel.
Het slechte deel verpest het voor het goede deel, waardoor een deel van het goede deel het ook maar op de alternatieve manier gaat proberen waardoor de naam van de groep als het geheel nog slechter wordt.

Met doodzwijgen los je die problemen in iedergeval niet op.
Ik ben zelf geen werkgever maar ik kan me heel goed voorstellen dat je na een aantal slechte ervaringen toch maar voor die Nederlander of Chinees gaat.
Net als ik me kan voorstellen dat je als goedwillende persoon met een niet zo bij werkgevers geliefde achternaam ook wel een rot gevoel krijgt.

En met de hoge werkloosheid wordt het er alleen maar moeilijker op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:37

gohya schreef:

Dat probeer ik ook juist te zeggen :) Als Nieuwsuur met betrouwbare bronnen aankomen (wat ze 99% van de tijd doen) dan kan je het beschouwen als een betrouwbaar medium. Maar de Nederlandse media heeft er wel een handje van om dingen uit te brengen voordat ze bevestigd zijn, wat ook de rede is dat je altijd wat verder moet kijken dan je neus lang is.[/quote]

Nieuwsuur is zeer betrouwbaar,ze gaan ook echt eerst alles tot op de bodem uitzoeken,voor ze het naar buiten brengen. Zou alle media moeten doen. ;)[/quote]

iets wat betrouwbaar is wil nog niet zeggen dat ze alles aan de kaak stellen. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:44

Mixje90 schreef:
Racisme op de arbeidsmarkt markt is een feit, zelfs al ben je geboren in Nederland en heb je een Nederlands diploma komen mensen met een buitenlandse/Arabische naam veel moeilijker aan een baan.
Hier zijn genoeg onderzoeken naar gedaan... Maar ach, dat zijn maar feiten, doen er niet toe toch?

Ook genoeg mensen met een Nederlandse naam die afgewezen worden hoor.
Een bedrijf kiest nu eenmaal voor iemand waar ze het meeste vertrouwen in hebben.[/quote]

Heeft imo niks met discriminatie te maken, maar met ervaring.[/quote]

Omdat chinezen vaak familie bedrijfjes hebben.Van chinezen heb je inderdaad geen last...schelden de vrouwen niet uit ,trimmen homo's niet in elkaar...werken gewoon.Dat zijn ook geen arabieren. :+

Even nog over discriminatie....ik ken kleine bedrijfjes die wel degelijk 'mohammeds' hebben aangenomen,nee...niet alle mohammeds zijn hetzelfde.Maar als ze zich na een week ziek melden en je bedrijfje gaat over de kop omdat je zo iemand niet kan ontslaan,dan denk je wel vier keer na voordat je nog een mohammed aanneemt.

En wie zijn schuld is dat?De schuld van de bedrijven of van de Mohammeds?
En hier geldt ook weer,jammergenoeg moeten de goede onder de slechte lijden.

Anoniem

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:45

Dat ben ik niet helemaal met je eens geerke, over Chinezen. Er wonen al ongelofelijk lang erg veel Chinezen over de hele wereld, en die zijn ondertussen op zo'n mate ingeburgerd dat je het misschien minder ziet. Maar ook de Chinese cultuur is een masculiene cultuur waar emancipatie van de vrouw echt niet hoog op het lijstje staat. Ook daar zijn vrouwen ondergeschikt aan mannen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:03

Emmaa_ schreef:
Dat ben ik niet helemaal met je eens geerke, over Chinezen. Er wonen al ongelofelijk lang erg veel Chinezen over de hele wereld, en die zijn ondertussen op zo'n mate ingeburgerd dat je het misschien minder ziet. Maar ook de Chinese cultuur is een masculiene cultuur waar emancipatie van de vrouw echt niet hoog op het lijstje staat. Ook daar zijn vrouwen ondergeschikt aan mannen.

Maar daar hebben we iig niet in hoge mate last van. (De chinese maffia is wel een groot probleem, al valt deze niet zo op)

Mij gaat het erom dat het woord discriminatie al heel snel valt, terwijl het imo vooral door ervaring komt dat deze groep niet gewild is.

Het is nogal eenrichtingsverkeer als het om geven en nemen gaat.

En ik ken ook verhalen van nette moslims, waarbij hun kind totaal ontspoort is.
Imo een opvoedingsprobleem, waarbij dan nog vaak wordt gewezen naar de overheid. Maar het zijn toch echt de ouders die moeten opvoeden.
Ook een cultuur dingetje, dat veelal het hele dorp de kinderen op voed - kinderen door iedereen worden gecorrigeerd en dat is hier heel anders.
En ja, opvoeden leer je vooral vanuit je eigen opvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:12

sneeuwpop schreef:
Maar daar hebben we iig niet in hoge mate last van. (De chinese maffia is wel een groot probleem, al valt deze niet zo op)

Mij gaat het erom dat het woord discriminatie al heel snel valt, terwijl het imo vooral door ervaring komt dat deze groep niet gewild is.

Het is nogal eenrichtingsverkeer als het om geven en nemen gaat.

En ik ken ook verhalen van nette moslims, waarbij hun kind totaal ontspoort is.
Imo een opvoedingsprobleem, waarbij dan nog vaak wordt gewezen naar de overheid. Maar het zijn toch echt de ouders die moeten opvoeden.
Ook een cultuur dingetje, dat veelal het hele dorp de kinderen op voed - kinderen door iedereen worden gecorrigeerd en dat is hier heel anders.
En ja, opvoeden leer je vooral vanuit je eigen opvoeding.

Ik ben het volledig eens met wat je zegt in dit geval. Het is inderdaad een groot stuk opvoeding, maar dit is echt niet alleen een probleem van allochtonen. Ook autochtonen worden zo nu en dan ontzettend slecht opgevoed, en daar is juist een groot gebrek aan een controlegroep. Die hebben namelijk geen imam waar ze mee kunnen praten, en ga zo maar door. Nederland is ontzettend individualistisch.

Ik ken heel veel verhalen van nette moslims. Ik woon in Utrecht Overvecht, een wijk waar ongelofelijk veel islamitische mensen wonen, en waar ik ook nog nooit problemen heb gehad met islamitische mensen. Ja, ik word wel eens nageroepen op straat, maar ik word minstens net zo vaak nageroepen door Nederlandse jongens van dezelfde leeftijd.

Ik kan dus wel zeggen dat ik niet in hoge mate last heb van het gebrek aan emancipatie bij moslims. Ik word nooit raar aangekeken als ik in een rokje of jurkje over straat ga.

Overigens ben ik het met je eens dat het in een aantal gevallen om ervaring gaat die niet positief is, maar het is wel degelijk discriminatie als je een hele groep afschrijft op basis van je ervaring met 1 persoon. Ik ben verkracht door een 22-jarige blanke student, dan zou ik ook die hele groep kunnen wegschrijven als niet gewild, maar dat hoeft niet want niet iedereen is hetzelfde.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:01

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:04

een artikel uit 2014....we zitten nu in 2016,is dat je ontgaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:05

geerke schreef:

Want in twee jaar is de wereld zo veel veranderd dat het niet meer relevant is?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:12

Emmaa_ schreef:
geerke schreef:

inderdaad....daar waar je eerst fijne jaarswisseling kon vieren gaat dat niet meer.Dat is er onder andere verandert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:13

geerke schreef:
Emmaa_ schreef:

inderdaad....daar waar je eerst fijne jaarswisseling kon vieren gaat dat niet meer.Dat is er onder andere verandert.

Oh want voor dit jaar werden er nooit vrouwen aangerand of verkracht :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:16

tuurlijk...regelmatig door honderden mannen tegelijk.
Aantal aanrandingen en verkrachtingen is schrikbarend gestegen volgens een zweedse professor....maar die is natuurlijk ook onbetrouwbaar.(volgens mij is dit al eerder ter sprake gekomen in dit topic,met linkje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:18

geerke schreef:
tuurlijk...regelmatig door honderden mannen tegelijk.
Aantal aanrandingen en verkrachtingen is schrikbarend gestegen volgens een zweedse professor....maar die is natuurlijk ook onbetrouwbaar.(volgens mij is dit al eerder ter sprake gekomen in dit topic,met linkje)

Aantal aangiftes van verkrachting en aanranding ja.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:36

ohhh...met andere woorden,die vrouwen doen voor de lol aangifte,ze zijn niet verkracht of aangerand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:42

geerke schreef:
ohhh...met andere woorden,die vrouwen doen voor de lol aangifte,ze zijn niet verkracht of aangerand?

Je draait mijn woorden precies de verkeerde kant op. Ik bedoel te zeggen dat maar 8% van de gevallen van seksueel geweld in Nederland daadwerkelijk leidt tot aangifte. Als het gaat om seksueel geweld is het heel moeilijk te zien of er een daadwerkelijke stijging is of een daling.

Paar maanden geleden was het nog bij Nieuwsuur. Het aantal aangiftes van verkrachting en aanranding daalt al een paar jaar langzaam, maar volgens instanties die slachtofferhulp bieden stijgt het aantal gevallen waarin het ook daadwerkelijk gebeurt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:06

Een mens zou niet slim zijn als deze niet leert van zijn/haar ervaringen.
Bij de eerste zal je voorzichtiger worden, maar na meerdere slechte ervaringen is het logisch om er anders tegenover te staan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:28

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:32

Vluchtelingenbeleid

De aanrandingen en berovingen hebben geleid tot verhitte debatten over het vluchtelingenbeleid. De gastvrijheid van de Duitse regering jegens vluchtelingen uit oorlogsgebieden was al fel omstreden voor het nieuwe jaar aanbrak.

De grote vraag is momenteel of de autoriteiten in Keulen met opzet wilden verhullen dat er asielzoekers onder de vermeende daders zijn. Een groot punt van discussie is ook hoe het land zo snel mogelijk afkomt van asielzoekers die misdaden hebben gepleegd.

( Bron: nu.nl.....vandaag).

Daar ga je dan met een miljoen extra inwoners in je land van een totaal andere cultuur.

@ wie gaat de integratie in NL eigenlijk leiden en begeleiden?