2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:55

winnie03 schreef:
Werkelijk schitterende woorden. De woorden vertellen dat het onmogelijk is voor Fien om te begrijpen hoe een vader zijn kinderen om kan brengen. Ik ben een heel aantal jaren ouder dan Fien maar ik kan het net zo min begrijpen omdat het simpelweg niet te begrijpen valt. Een nachtmerrie die werkelijkheid geworden lijkt.

Ik denk dat het ook niet uitmaakt hoeveel ouder je bent.. Begrijpen doet niemand het :n
Ik heb gister twee kaarsjes aangestoken om even stil te staan bij de lieve kinderen.. Maar ook vooral om even te koesteren dat mijn eigen kindje hier nog wel rond loopt.. Het is zo bizar te denken dat ze vandaag mog hier konden zijn en morgen weg.. T is zo onwerkelijk..

Ik hoop dat de jongetjes rust vinden..

NatasjavE

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:06

Denk niet dat wij moeten proberen voor te stellen waarom die man dit gedaan heeft. Dat is iets wat de meeste van ons nooit kunnen en zullen bevatten.(ik iig niet)
Deze man zat in een hele grote psychische nood(want anders doe je dit niet) en er zullen een heleboel gedachtes door deze man z'n hoofd gegaan zijn voordat hij kwam tot deze daad. Gedachtes die wij op geen enkele manier kunnen vorstellen.

Vreselijke voor de familie van beide kanten...echt vreselijk. Heb het heel erg met deze mensen te doen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:11

Heel veel sterkte voor hun moeder en alle nabestaanden en al hun vriendjes/vriendinnetjes ;) :(:)
Ruben & Julian R.I.P Y;(

Verder heb ik er geen woorden over uit te brengen, het blijft in en in diep triest. Dat kinderen de dupe zijn geworden van twee vechtende ouders :(:).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:20

Nou dit verhaal hierboven vind ik zeker niet mooi, het is namelijk helemaal niet gezegd dat de man zijn vrouw haatte; dat weten we niet. Bovendien hebben niet sommige mensen een donkere kant maar álle mensen. Iedereen heeft het vermogen in zich om lief te hebben en angst of boosheid te voelen.

We weten niet wat er precies gebeurd is en dat zullen we ook niet te weten komen. Ik vind het heel jammer dat er altijd een schuldige aan moet worden gewezen terwijl er in dit soort situaties vaak geen mens of instantie 100% schuldig of onschuldig is maar er sprake is van een giftige situatie met een verstrengeling van behoeftes, kwetsingen en afwijzing over en weer.

Ongelooflijk triest dat er zo veel mensen slachtoffer zijn geworden.

Rust in vrede Ruben, Julian en jullie vader van wie we de voornaam niet weten.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:22

sallandval schreef:
Nou dit verhaal hierboven vind ik zeker niet mooi, het is namelijk helemaal niet gezegd dat de man zijn vrouw haatte; dat weten we niet. Bovendien hebben niet sommige mensen een donkere kant maar álle mensen. Iedereen heeft het vermogen in zich om lief te hebben en angst of boosheid te voelen.

We weten niet wat er precies gebeurd is en dat zullen we ook niet te weten komen. Ik vind het heel jammer dat er altijd een schuldige aan moet worden gewezen terwijl er in dit soort situaties vaak geen mens of instantie 100% schuldig of onschuldig is maar er sprake is van een giftige situatie met een verstrengeling van behoeftes, kwetsingen en afwijzing over en weer.

Ongelooflijk triest dat er zo veel mensen slachtoffer zijn geworden.

Rust in vrede Ruben, Julian en jullie vader van wie we de voornaam niet weten.

Ook de voornaam is algemeen bekend, net als de achternaam en zijn bedrijf.. Heeft ook al in vele kranten gestaan.

De vader heet Jeroen..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:23

EliseBrouwer schreef:
Ook de voornaam is algemeen bekend, net als de achternaam en zijn bedrijf.. Heeft ook al in vele kranten gestaan.

De vader heet Jeroen..

correctie dan; van wie ik de voornaam niet wist.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:40

Jullie zijn op de hoogte van het geval van vrijdag bij Lyon, van de Britse vader die zijn kinderen de keel doorgesneden heeft over de voogdij regeling?
Helaas kunnen mensen door gevoelens tot vreselijke daden komen.
Dagelijks staan daar voorbeelden van in de krant.

Het Nederlandse geval heet wel ook aangetoond dat Nederlanders ineens, als het er op aankomt spontaan heel solidair en daadkrachtig kunnen zijn, en dat is dan toch nog iets moois om bij stil te staan.

En verder is er eindelijk een einde aan de onzekerheid en kan het rouwproces beginnen. Er kan afscheid genomen. Iets dat in gezinnen van nog steeds vermisten niet het geval is....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:46

NatasjavE schreef:
Denk niet dat wij moeten proberen voor te stellen waarom die man dit gedaan heeft. Dat is iets wat de meeste van ons nooit kunnen en zullen bevatten.(ik iig niet)
Deze man zat in een hele grote psychische nood(want anders doe je dit niet) en er zullen een heleboel gedachtes door deze man z'n hoofd gegaan zijn voordat hij kwam tot deze daad. Gedachtes die wij op geen enkele manier kunnen vorstellen.

Vreselijke voor de familie van beide kanten...echt vreselijk. Heb het heel erg met deze mensen te doen.

Zo denk ik er ook over. We kunnen er niet over oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:09

hij wou vast niet alleen de stap naar het hierna zetten , en nam zijn onschuldige zoontjes mee.

Dieptriest gewoon , kleine kerels RIP...

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:18

Verschrikkelijk!! |( Heel veel sterkte voor de moeder en de rest van de familie etc :(:)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:56

stef schreef:
Er is gezegd dat het zeer waarschijnlijk is. Dat is geen officiële bevestiging. Dat er dan vanuit gegaan wordt is logisch, maar ik snap niet dat officiële nieuws instanties dingen roepen die niet gezegd zijn.

Het gaat hard, maar nogmaals mijn vraag van de vorige pagina (of twee terug misschien wel);
Welke haat, wanhoop of onmacht drijft een vader tot een dergelijke daad?

En op dit soort onzinnige vragen gaat het topic fout..
We komen hier allang niet meer omdat we het zo vreselijk vinden, maar de helft hier in dit topic weet niet hoe hard ze rond moeten strooien met aanames, conclusies, en weet ik wat voor onzin meer...echt walgelijk..
We willen alleen nog elkaar aftroeven wie wat beter weet.

Wat wil je voor antwoord op je vraag Stef? Dat de moeder het is als valse heks, dat de vader een beest is...misschien is het jeugdzorg ook wel??We vinden het allemaal o zo vreselijk, maar ondertussen suggereren we maar even dat de moeder misschien een heks is en weet ik wat nog meer...er moeten een paar zich hier helemaal rotschamen!
Al zou de moeder een heks zijn, is dat dan jou probleem?? Maakt het het minder erg? Begrijpelijker? kun jij dan zeggen: ´zie je wel?´

Ik begrijp best dat emoties hoog kunnen zitten,maar laten we dit topic gebruiken niet zo walgelijk maken door een beetje kinderachtig te ruzien en het allemaal beter te weten mbt. wat er gebeurt is. Het lijkt het topic van Anass wel, zitten er ook een paar die hun roeping als rechercheur gemist hebben.

Dus bij deze mijn enige bijdrage in het topic: Heel veel sterkte voor alle mensen die ook maar iets er mee te maken hebben en hebben gehad en kleine jongens: rust zacht!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:21

Gekvanfleur dit heb je goed verwoord! Ik denk er net zo over wat jij hier neerzet ;-)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:49

gekvanfleur schreef:
En op dit soort onzinnige vragen gaat het topic fout..
We komen hier allang niet meer omdat we het zo vreselijk vinden, maar de helft hier in dit topic weet niet hoe hard ze rond moeten strooien met aanames, conclusies, en weet ik wat voor onzin meer...echt walgelijk..
We willen alleen nog elkaar aftroeven wie wat beter weet.

Wat wil je voor antwoord op je vraag Stef? Dat de moeder het is als valse heks, dat de vader een beest is...misschien is het jeugdzorg ook wel??We vinden het allemaal o zo vreselijk, maar ondertussen suggereren we maar even dat de moeder misschien een heks is en weet ik wat nog meer...er moeten een paar zich hier helemaal rotschamen!
Al zou de moeder een heks zijn, is dat dan jou probleem?? Maakt het het minder erg? Begrijpelijker? kun jij dan zeggen: ´zie je wel?´

Ik begrijp best dat emoties hoog kunnen zitten,maar laten we dit topic gebruiken niet zo walgelijk maken door een beetje kinderachtig te ruzien en het allemaal beter te weten mbt. wat er gebeurt is. Het lijkt het topic van Anass wel, zitten er ook een paar die hun roeping als rechercheur gemist hebben.

En dit vind ik dus een beetje respectloos. Omdat mensen anders reageren dan jij dat schijnbaar doet is het dus fout? Ik vind dat je een veel te negatief mensbeeld schetst op deze manier. Wie zegt dat mensen willen kunnen zeggen "zie je wel"? Is het dan nooit bij je opgekomen dat sommige mensen er graag van zouden willen leren om misschien meer van zichzelf of van een ander te kunnen begrijpen?

Ik zie persoonlijk geen reacties die impliceren dat iemand beter dan een ander weet wat er gebeurd is. Wel zie ik dat er nogal gekat wordt op de mensen die anders reageren dan de schijnbaar sociaal wenselijke standaard. Wie maakt er dan ruzie, vraag ik me af?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:02

Waarom zouden wij als buitenstaanders het hoe en wat willen weten?Het zijn altijd dezelfde in dit soort topics ,mensen die ergens een rel over willen schoppen of discussie aan willen gaan,in dit geval zeer ongepast......
We zouden natuurlijk ook gewoon eens even stil kunnen blijven bij staan dat het leven van 2 onschuldige jongetjes veels te vroeg is beeindigd door weer een volwassene,hoe dan ook,wie dan ook,waarom dan ook....Het is gewoon te triest voor woorden..
Ik word het soms zo zat dat iedereen ook met zo'n heftig onderwerp hier weer een discussie op gang wilt helpen....en zijn gelijk wilt halen!
Who cares,feit ligt er....jullie doen maar! Ik schaam me soms om ook bij jullie ras te horen....

Mijn gedachten zijn zeker voor 100% bij die 2 onschuldige jongens Y;(

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:02

ik ga uit dit topic. word er alleen maar kwaad van hoe jullie met elkaar omgaan

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:08

StalNollie schreef:
ik ga uit dit topic. word er alleen maar kwaad van hoe jullie met elkaar omgaan

Ik ook.. :n

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:13

Het hoe en waarom kom je niet te weten, nooit. Maar ieder heeft er wel zijn/haar eigen gedachten erover, en dat mag. Alleen wordt het hier soms op een manier verwoord die niet altijd netjes is, in de ogen van een ander dan.
En enkele reacties zijn gewoon storend, erg storend, niet goed bij nagedacht.
Maar des je meer je daarop reageert des te meer krijg je ook daarop weer meer en meer heftige reacties.

Wat ik wel weet is dat ook deze moeder weer gaat lachen en leuke dingen gaat doen. Nu zijn de kinderen elke seconde in haar gedachten, straks (misschien pas na enkele jaren) elke minuut. Zo werkt de natuur, en dat weet ik uit eigen ervaring.
Goede kennis van mij heeft tijdens een vakantie haar man en kind verloren, vermoord om een camera. En die zegt hetzelfde.
En laten we ook niet de familie van de vader vergeten, die gaan ook door een hel.

Maar buiten dit alles, er zijn nog 6! Vermiste mensen deze week, waaronder 4 kinderen. Daar hoor je niks over, en dat vind ik dan ook weer erg.

Edit, het is toch wel heel erg dat iemand schaamt zich bij dit ras te horen. Je doet dus precies hetzelfde.
Maar er zijn inderdaad enkele respectloze mensen hier, gooi de Foei erop en reageer er niet op.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:17

MargreetW schreef:
Het hoe en waarom kom je niet te weten, nooit. Maar ieder heeft er wel zijn/haar eigen gedachten erover, en dat mag. Alleen wordt het hier soms op een manier verwoord die niet altijd netjes is, in de ogen van een ander dan.
En enkele reacties zijn gewoon storend, erg storend, niet goed bij nagedacht.
Maar des je meer je daarop reageert des te meer krijg je ook daarop weer meer en meer heftige reacties.

Wat ik wel weet is dat ook deze moeder weer gaat lachen en leuke dingen gaat doen. Nu zijn de kinderen elke seconde in haar gedachten, straks (misschien pas na enkele jaren) elke minuut. Zo werkt de natuur, en dat weet ik uit eigen ervaring.
Goede kennis van mij heeft tijdens een vakantie haar man en kind verloren, vermoord om een camera. En die zegt hetzelfde.
En laten we ook niet de familie van de vader vergeten, die gaan ook door een hel.

Maar buiten dit alles, er zijn nog 6! Vermiste mensen deze week, waaronder 4 kinderen. Daar hoor je niks over, en dat vind ik dan ook weer erg.

Edit, het is toch wel heel erg dat iemand schaamt zich bij dit ras te horen. Je doet dus precies hetzelfde.
Maar er zijn inderdaad enkele respectloze mensen hier, gooi de Foei erop en reageer er niet op.

Jeetjewat heftig...

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:19

Ik wens de moeder en haar familie, en alle nabestaanden heel veel sterkte en kracht toe in deze hele moeilijke en zware periode, die er nog komen gaat. Ook voor de familie van de overleden vader, die gaan ook door een hel...zij mogen niet vergeten worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:20

ik wil nog 1 ding toevoegen, ik wil de familie van de vader van deze kids ook eens enorm veel sterkte toewensen. zij zijn hun zoon en kleinkinderen verloren

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:31

StalNollie schreef:
ik wil nog 1 ding toevoegen, ik wil de familie van de vader van deze kids ook eens enorm veel sterkte toewensen. zij zijn hun zoon en kleinkinderen verloren

Ja, die familie van die vader, tjemig. Ik vraag me altijd af: hoe stap je daarna een winkel binnen, hoe leef je verder, in je omgeving waar iedereen het gebeuren kent. Dat lijkt me zo vreselijk moeilijk.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:07

stefje schreef:
StalNollie schreef:

Ja, die familie van die vader, tjemig. Ik vraag me altijd af: hoe stap je daarna een winkel binnen, hoe leef je verder, in je omgeving waar iedereen het gebeuren kent. Dat lijkt me zo vreselijk moeilijk.

Precies wat ik dacht!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:18

denk dat ik zou verhuizen , in zo'n dorp heb je vast een ons kent ons

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:32

StalNollie schreef:

Met je eens. Want hun zullen het ook absoluut niet makkelijk hebben

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:35

Echt verschrikkelijk dit,
Ik wens de moeder heel veel sterkte!!