Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:52

Ik wil alle deelnemers aan de reis naar Haren er even op wijzen dat ze door hun gedrag hebben gezorgd voor een prachtig schadebedrag waarvan de omvang (inclusief kosten voor inzet van politie en ME, uitgekeerde verzekeringen, noodgedwongen aanschaf van nieuwe fietsen, vervanging van gesneuvelde ruiten, gederfde winst van ondernemers wiens assortiment volledig onbruikbaar is geworden, schoonmaakkosten, etc.) mij niet exact bekend is, maar dat dat bedrag in tijden van crisis beter besteed had kunnen worden.

Aan de zonnige zijde: goed voor de werkgelegenheid! Meer agenten en schoonmakers op straat...

Dank daarvoor. Nou niet meer klagen dat je te weinig verdient of dat de overheid te veel in eigen zak steekt aub!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:38

Nicolletje schreef:
Lovely schreef:
Misschien moet de burgemeester een tijdje hier komen logeren, dan steekt hij misschien nog wat op :).

Ik vind van niet... Hopelijk gebeurt het niet nog eens en blijven mensen in kleine dorpjes buiten de Randstad lekker zoals ze zijn.

Dit is best een vreemde uitspraak. Allereerst heeft die een heel hoog NIMBY gehalte en dat klopt natuurlijk niet. Je bedoelt toch niet echt dat het voor de grote steden geaccepteerd is en op het platteland is het opeens traumatiserend?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:04

Gummie, het schept meer werkgelegenheid.
Er moeten nieuwe lantaarnpalen, verkeersborden, bstraatstenen, ruiten gemaakt en heraangebracht worden.

Darnaast moeten er maatschappelijk werkers aan te pas komen en psychologen voor de getraumatiseerde mensen en kinderen.

Alleen een beetje een schrale troost...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:08

hahahaha noemt iemand nou Haren t platteland? dat ist t gooi van t noorden hoor....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:24

pniekepnak schreef:
Want waarom zijn die mensen daar uberhaupt heen gegaan? Er wás niets! En iedereen wist dat!

'iets' dat een week lang met adres en al wordt aangekondigd kan vanalles zijn. Het was in elk geval duidelijk (en is ook duidelijk gebleken) dat het zeker niet 'niets' was.

[quoteSnappen al die mensen dan echt niet dat dit een vrijkaartje voor vechten was, bij voorbaat al? Als je zoveel mensen bij elkaar zet, met drank en niets om ze te vermaken, dat gáát dat mis, 1+1= nog steeds 2...[/quote]
Dat wist jij vantevoren, dat wist ik vantevoren (daarom dacht ik ook écht tot de dag zelf dat er toch wel íets georganiseerd werd, al was het dan ad hoc)... maar schijnbaar wist de overheid (gemeente of van mijn part het ministerie van veiligheid en justitie) dat níet van te voren... of is 1+1 gewoon een té moeilijk staaltje wiskunde voor ze.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:30

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:48

whahahah dat filmpje

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:20

En om zo'n filmpje kan wel gelachen worden? ;)

Ben uitgepraat in dit topic.
Mensen die elkaar de hele tijd de schuld in de schoenen schuiven
We weten allemaal beter. We weten allemaal hoe er gereageerd werd voor er daad werkelijk zoveel mensen kwamen.

Iedereen weet z'n eigen eerste reactie nog wel op het bericht dat een meisje uit haar een foutje heeft gemaakt.
Laatst bijgewerkt door CoSnuf op 24-09-12 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:25

Wat een rare reactie...??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:02

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:15

Vind dat filmpje een beetje kinderachtig, net alsof AH nu oproept om maandag met zn allen op deze manier te komen hamsteren :n

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:22

Nu filmpje gezien.... kan er niet om lachen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 01:05

Eigenlijk had ik ondertussen wel een flink aantal Bad'r Haren grappen verwacht, maar daar moet je waarschijnlijk Amsterdammer voor zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 01:18

Woeps schreef:
whahahah dat filmpje

Bah :r

Te triest voor woorden allemaal, hoop dat al die idioten gepakt worden en lekker lang mogen zitten.
Eerlijk gezegd heb ik meteen al gezegd dat ze er niet zoveel media aandacht aan hadden moeten geven en al helemaal geen ME zichtbaar op straat maar evengoed, dat is geen vrijbrief voor sloperij, geweld enz.

Echt, iedereen die daar geweest is; schaam je diep. Ookal heb je niets gedaan, aanmoedigen of alleen toekijken is voor anderen weer een reden om nog even door te gaan.
Het is toch erg dat er een nietsvermoedende man in zijn eigen keuken een tegel tegen het hoofd gegooid is.
Dat bewoners van angst en woede met een honkbalknuppel in hun tuin staan.
En wat er bij die AH is gebeurd... :n
Shame on you.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 01:29

Kreeg ik via facebook een uitnodiging voor project X Den Haag. Hoe kansloos, al die remakes, alsof de eerste nog niet erg genoeg was :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 06:45

Beetje te makkelijk dat filmpje van de ah. Dat grapje.maakte ik.vrijdag al.
Wbt grapjes maken... voor sommigen is humor.een.belangrije.factor om dingen te verwerken. Vind het wel.een.goed.ding.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:50

Stukje uit de blog van Peter Breedveld:

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/ve ... broed.html

Maar het meest van alle neem ik afstand van alle Nederlandse ouders, die er internationaal om bekend staan dat ze hun kinderen niet opvoeden. Dat ze er allemaal verwende, egocentrische, asociale, weerzinwekkende pusbuilen van maken.

Dit krijg je als je je kind nooit iets weigert, als je zijn gedrein in de supermarkt beloont door ‘m altijd zijn zin te geven om van het gezeur af te zijn. Als je ‘m zondag ‘s morgens voor de vuilnistelevisie zet, zodat jij nog even kunt uitslapen, en de hele verdere week zorgt dat-ie zich geen moment verveelt, door ‘m van hockeyclub naar tennisvereniging te rijden.

Door ‘m nooit eens te corrigeren als-ie zijn vuile jatten op de net gepoetste vitrine bij de slager legt, of de hele treincoupé bijelkaar schreeuwt of door het restaurant rent omdat ‘m g o d v e r domme nooit is geleerd anderhalf uur stil te zitten en z’n gore muil te houden. Door machteloos te staan toekijken als je kind de oppas uitscheldt voor ‘k u t wijf’. Door de school verantwoordelijk te stellen als je kind de hele klas terroriseert en zelfs de leerkrachten bang voor ‘m zijn.

Door met hem te overleggen waar jij je vakantiegeld aan besteedt, en waar jij je zuurverdiende vakantiedagen gaat doorbrengen. Want je mag kinderen nooit dwingen, daar heb je niets aan, dan gaat het ze alleen maar tegenstaan, de prinsjes en prinsesjes.

Daar krijg je dit soort sprinkhanenplagen van. Nergens goed voor, kunnen alleen maar kapotmaken, vernietigen, terreur zaaien, het land leegvreten. Zorgen er straks vanachter een computer voor dat mensen, die wél iets kunnen, hun hypotheek niet meer kunnen betalen.

Parasieten, dit Verlichtingsgebroed. U door de strot gedouwd door de Ouders van Nederland. Bedankt, Ouders van Nederland! Jullie hebben het jezelf lekker makkelijk gemaakt, en wij zitten nu met de gebakken peren. Met dit blanke uitschot, dat straks vast weer allerlei excuses krijgt aangedragen, en etiketjes opgeplakt, zoals ADHD enzo.

Bravo! _/-\o_

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:45

storrum schreef:
Stukje uit de blog van Peter Breedveld:

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/ve ... broed.html

Maar het meest van alle neem ik afstand van alle Nederlandse ouders, die er internationaal om bekend staan dat ze hun kinderen niet opvoeden. Dat ze er allemaal verwende, egocentrische, asociale, weerzinwekkende pusbuilen van maken.

Dit krijg je als je je kind nooit iets weigert, als je zijn gedrein in de supermarkt beloont door ‘m altijd zijn zin te geven om van het gezeur af te zijn. Als je ‘m zondag ‘s morgens voor de vuilnistelevisie zet, zodat jij nog even kunt uitslapen, en de hele verdere week zorgt dat-ie zich geen moment verveelt, door ‘m van hockeyclub naar tennisvereniging te rijden.

Door ‘m nooit eens te corrigeren als-ie zijn vuile jatten op de net gepoetste vitrine bij de slager legt, of de hele treincoupé bijelkaar schreeuwt of door het restaurant rent omdat ‘m g o d v e r domme nooit is geleerd anderhalf uur stil te zitten en z’n gore muil te houden. Door machteloos te staan toekijken als je kind de oppas uitscheldt voor ‘k u t wijf’. Door de school verantwoordelijk te stellen als je kind de hele klas terroriseert en zelfs de leerkrachten bang voor ‘m zijn.

Door met hem te overleggen waar jij je vakantiegeld aan besteedt, en waar jij je zuurverdiende vakantiedagen gaat doorbrengen. Want je mag kinderen nooit dwingen, daar heb je niets aan, dan gaat het ze alleen maar tegenstaan, de prinsjes en prinsesjes.

Daar krijg je dit soort sprinkhanenplagen van. Nergens goed voor, kunnen alleen maar kapotmaken, vernietigen, terreur zaaien, het land leegvreten. Zorgen er straks vanachter een computer voor dat mensen, die wél iets kunnen, hun hypotheek niet meer kunnen betalen.

Parasieten, dit Verlichtingsgebroed. U door de strot gedouwd door de Ouders van Nederland. Bedankt, Ouders van Nederland! Jullie hebben het jezelf lekker makkelijk gemaakt, en wij zitten nu met de gebakken peren. Met dit blanke uitschot, dat straks vast weer allerlei excuses krijgt aangedragen, en etiketjes opgeplakt, zoals ADHD enzo.

Bravo! _/-\o_

Amen! *\o/* (Ik werk met kinderen dus weet er wel wat van :') )

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:46

Inderdaad niets aan toe te voegen. Is een ergenis van veul Nederlanders.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:53

Maarja, dan krijg je weer: zo is mijn kind niet, dat doet mijn kind niet, etc...

Ben blij dat ik geen kinderen heb, die zouden gepest worden omdat ze niet om hun 12e rokend ergens rond mogen hangen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:56

Je mag tegenwoordig je kind ook niet aanpakken.geef je ze een klap op de billen is het kindermishandeling.er is zelfs een kindertelefoon.dus niet ouders dankjewel maatschapij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:00

sammy1 schreef:
Je mag tegenwoordig je kind ook niet aanpakken.geef je ze een klap op de billen is het kindermishandeling.er is zelfs een kindertelefoon.dus niet ouders dankjewel maatschapij.

Nou _O- Dan ben ik een zwaar mishandeld kind _O-
Niet willen slapen, de hele tijd vervelend doen 's nachts en herrie maken? Hup uit bed gehaald en ga maar lekker buiten zitten. Ben ook vaak genoeg bij de arm gepakt als ik niet wilde luisteren (en dan niet zichtbaar nog even door knijpen.... etc.

En ik ben er niets minder van geworden, maar ik weet wel wat niet en wel kan. Uiteraard is er ook wel veel met woorden en straf gedaan hoor ;) Sterker nog, ik zei vrijdagavond tegen mijn moeder (ben nu 23) 'ik weet wel dat als ik daar als 17 jarige was geweest en ik had alsnog niks gedaan, ik toch wel een flinke portie straf had gekregen'. )
Laatst bijgewerkt door Winged op 25-09-12 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:01

Kom op mensen, net alsof het geweldcijfer in Nederland hoger is dan in andere landen omdat er nu een keer iets uit de hand gelopen is is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:04

Euh, kindertelefoon was er in mijn tijd ook al, maar die belde je voor zaken die je niet met je ouders of vriendjes durfde te bespreken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:06

sallandval schreef:
Kom op mensen, net alsof het geweldcijfer in Nederland hoger is dan in andere landen omdat er nu een keer iets uit de hand gelopen is is.

Wat een vreemde conclusie en goedpratertje :?
Laten we die miljarden die voetbalrellen, disco knokpartijen en weet ik wat al niet meer even buiten beschouwing? Het is verdorie bijna dagelijks raak. En door dit soort goedpraterij gaat het van slecht naar slechter....