Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 22:34

Alet74 schreef:
Volgens mij weten we daar nog niets van en zullen we dat straks ook niet weten, gedogen is nog geen regeren ;)

Waarom ben jij helemaal into de PVV jantergouw? Zwaar teleurgesteld over de gang van zaken in Nederland en hoop je dat het straks allemaal beter wordt? Ik vind het moeilijk te begrijpen dat mensen sympathie kunnen hebben voor een beweging zoals de PVV, maar wil het best proberen te begrijpen.

dat is vrij simpel. Ik vind dat ons land te veel overspoeld is met multi-culti en dat ze op een schandalige manier voorgetrokken worden. Dat laatste stoort me zeker zo veel als het eerste. Dat hier jongeren 7 jaar op een woning moeten wachten, werkeloos zijn enz. Terwijl anderen hier binnen komen en binnen de kortste keren een wonig krijgen, een uitkering en dan als klap op de vuurpijl ook nog eens allerlei uitzonderingen eisen die niets meer of minder dan discriminatie zijn. Dat er vervolgens een hele politieke stroming is die dit soort discriminatie faciliteren en sinterklaas spelen met ons geld. Al die factoren bij elkaar hebben mij in de armen van de PVV gedreven. Voorheen stemde ik trouwens VVD.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:47

Dat er wereldwijd nogal wat anti-VS sentimenten heersen, ook in moslimlanden, is een feit. Dat heeft zo zijn historische en minder historische oorzaken. Dat er niet eerder een aanslag op de VS is gepleegd is een klein wonder of het gevolg van een zeer goed veiligheidsbeleid, gezien de vuile, maar goed gedocumenteerde streken die de VS in verschillende landen hebben uitgehaald.
Bovendien zijn de VS in principe in oorlog in twee verschillende moslimlanden, hoewel sommigen dat zouden omschrijven als 'in oorlog met', en dan is een aanval op de VS inderdaad een reden om te juichen voor de mensen die menen nog wat met deze natie te verrekenen te hebben. Voor die mensen daar is 'het westen' de boeman, precies zoals Wilders er nu op probeert aan te sturen dat 'de moslim' de boeman wordt in ons land.

Daarnaast is het allang bekend dat er onder moslims enge zwaar extremistische tendensen heersen, dat was volgens mij al duidelijk toen Salman Rushdie op die dodenlijst kwam, hoe lang is dat al wel weer niet geleden? En later werd Theo van Gogh vermoord, toen wisten we toch al wel dat deze idioten hier ook actief zijn, we weten toch ook dat er oproerimams in Nederland in de gaten worden gehouden door de veiligheidsdienst?

http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... t_zichzelf

Grappig hoe het geluid dat jantergouw hier keer op keer laat horen wordt geanalyseerd.

Trouwens Jantergouw, over discriminatie gesproken, en dan vooral het positieve soort, waar je wel een hekel aan hebt: wat vind jij ervan dat bij voetbalwedstrijden gehandicapten vooraan mogen zitten omdat ze gehandicapt zijn? En dat ze niet hoeven wachten in de rij bij bijv. de Efteling maar voor mogen?

Citaat:
Voorheen stemde ik trouwens VVD.

En die hebben een prima, realistisch programma op vreemdelingengebied wat betreft immigratie, dus wat ging er mis?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:53

Ze namen geen deel aan de regering ;)

Het artikel in de Volkskrant is trouwens een opinie en net zoals jullie dat zeggen, "het is een mening".

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 22:56

sarabande schreef:
citaat

Mohammed Benzakour
"Hoe beledigend ook, Theo bracht zijn beledigingen met humor. Wilders' beledigingen zijn grauw en haatdragend. Stel dat Wilders' partij de grootste van Nederland wordt en hij alle moslims gaat terugsturen naar het land van herkomst, en Theo had nog geleefd... dan had ik bij hem een warm onderdak gevonden.

Dit waag ik enorm te betwijfelen, want mijnheer Benzakour en Theo Van Gogh waren alles, behalve vrienden!

Theo Van Gogh schreef:
Meneer Benzakour,

Nergens in Uw Volkskrant-aanval op het werk van Gerard Jan Reijnders en ondergetekende hebt U beweerd dat "Aïsja" het verdiende opgevoerd te worden, al was 't maar omwille van de vrijheid van expressie, met of zonder Allah's toestemming. Dat U niet de moeite neemt om het recht van Gerrit Timmer te verdedigen het toneelstuk naar eigen inzicht al dan niet 'middelmatig' op de planken te brengen, maar zich beperkt tot enige, in dit geval van terreur en intimidatie niet terzake doende opmerkingen over de vorm waarin het geval Uws inziens gegoten had behoren te worden, duidt op een zekere onnozelheid. Of laat ik 't anders zeggen: bent U werkelijk zo dom?
Mijn eksteroog zweert dat U de aandacht van wat er aan de hand is probeert of te leiden. Een tikkeltje doortrapt, dacht ik zo. Of bent U een autochtone racist die onder valse naam Marokkanen in een kwaad daglicht wil stellen?
Nee meneer Benzakour, U bent een oplichter, en het verdrietigste is nog dat U denkt dat ik even kinderachtig in elkaar zit als U. Een misverstand, dat niet snel genoeg de wereld uit kan worden geholpen. Ik constateer met leedwezen dat U te onderdanig bent aan uw getikte geloofsgenoten om opvoering van "Aisja" in de Volkskrant te verdedigen. En ik moet jammer genoeg ook bemerken dat U mij met schaapachtige leugens om de tuin probeert te leiden; foei, jokkebrok!
Mijn volgens U 'ongezouten opvattingen' over moslims - wie dat ook mogen zijn - zijn inderdaad bedoeld om te kwetsen; men kan gelovigen die onze vrijheid van denken bedreigen niet hard genoeg beledigen, moslim, christen, of wie ook. Daarbij dien ik wel aan te tekenen dat de aanval louter en alleen omdat iemand moslim is nooit bij mij vandaan zal komen, want ik beschouw volgers van Allah die zich als tolerante democraten gedragen niet als tegenstander.
Natuurlijk begrijp ik best dat U probeert mij of te schilderen als iemand die alle Mohammedanen over één kam scheert, maar gelijk hebt U daarom nog niet, integendeel. Laat ik ter nadere verklaring van mijn overwegingen nog 'ns één en ander op een rijtje zetten.
In het beschaafde Westen mag sinds lange tijd gespot worden met het Opperwezen. Ik mag op papier Jezus op en neer laten gaan aan een rubberen kruis en ik mag ook Uw Profeet tonen, die opgewonden raakt van een dertienjarig meisje en die in onze geweldige multiculturele samenleving misschien wel als pedofiel zou worden opgepakt.
Daartoe hebben ik noch Timmer Uw toestemming nodig, en evenmin die van de Moslimraad of welke andere club van beroepsallochtonen ook. In Nederland mag dat zomaar, zonder dat ik met ene meneer Benzakour overleg hoef te voeren of moet toestaan dat hij met zijn tengels aan mijn werk komt. Inzake censuur vooraf vervoege U zich liever in de Arabische wereld, waar een lange traditie is van moord en geweld als 't gaat om afwijkende meningen van ongelovigen.
Uw potsierlijke gebabbel over 'de onwelriekende liefdesgleuf' toont eens temeer hoe weinig zelfreflectie U betracht; juist namens een cultuur die vrouwen ketent in de kluisters van het patriarchaat en die in sommige landen groot werd met besnijdenissen had U het vagijn misschien iets kieser in de strijd geworpen. Subtiliteit is niet Uw eerste wapen. Vermoedelijk worden Uw zwak geschreven stukjes vooral afgedrukt omdat U allochtoon bent.
Wat vooral opvalt is de schaamteloosheid waarmee U en de Uwen hun totalitaire opvattingen proberen te slijten. 't Valt niet mee om verschoond te blijven van wat Uw geloofsgenoten aan haat en onverdraagzaamheid jegens ons in huis hebben. Ik voel me tweederangsburger in eigen land omdat ik achterhaalde discussies moet voeren met een in mijn ogen agressieve minderheid die weigert ook maar enig begrip op te brengen voor idealen welke in het gastland gemeengoed zijn. Wij dienen ons aan U aan te passen, U die geen notie heeft van scheiding van Kerk & Staat en die vrouwen ziet als vochtige koeien. U poseert als verlichte denker maar bent te schijterig om het simpelste toneelstuk te verdedigen.
U bent dus doortrapter dan juffrouw Simpelmans Elatik, die van haar gevoeg niet weet en maar wat voorwaarts kakelt.
De grote denker Khomeiny beveelt in één van z'n missieven aan dat geile huisvaders die jammer genoeg hun 'onreine', want ongestelde vrouwtje niet van dattum mogen geven, tot heil van de snikkel het geitje mogen frequenteren of de kameel. Maar ook de puntenslijper brengt uitkomst. Ik hoop, kortom, dat U nog maar lang mag genieten van het gastvrije Nederland en dat zich uiteindelijk enige bescheidenheid in Uw aangeboren arrogantie vormt.

Met vriendelijke groet,

Theo van Gogh

Bron

Bovendien neemt Benzakour het wel vaker niet zo nauw met de waarheid.

Schrijver Benzakour weg om plagiaat
ROTTERDAM, 26 FEBR. Schrijver Mohammed Benzakour heeft plagiaat gepleegd in zijn column in de Volkskrant. Dat schrijft weekblad Vrij Nederland deze week. Benzakour heeft het plagiaat inmiddels erkend in het radioprogramma De Ochtenden.

Lees hele artikel hier
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 23-08-10 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:58

Ja, en janderegelaa? Leuk om alle tactieken van jantergouw, tot en met zijn benoemen van de 'linkse kerk' eens op ee rijtje te zien. :)
Noch de schrijver van het artikel, noch ik presenteren het artikel toch als 'feiten'?

Die bovenste zin, waar doelt die op?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:05

randalinpony schreef:
Ja, en janderegelaa? Leuk om alle tactieken van jantergouw, tot en met zijn benoemen van de 'linkse kerk' eens op ee rijtje te zien. :)
Noch de schrijver van het artikel, noch ik presenteren het artikel toch als 'feiten'?

Die bovenste zin, waar doelt die op?

Jij zei:
En die hebben een prima, realistisch programma op vreemdelingengebied wat betreft immigratie, dus wat ging er mis?

Daarop schreef ik: ze namen geen deel aan de regering ;)

Dus dat ging er mis;)

Wat je wel vergeet is dat de gevestigde partijen hun beleid pas aan zijn gaan passen toen de LPF zoveel stemmen kreeg. Veel voorstellen van de LPF zijn toen door andere partijen in het verkiezingsprogramma verwerkt.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 23:12

randalinpony schreef:
Dat er wereldwijd nogal wat anti-VS sentimenten heersen, ook in moslimlanden, is een feit. Dat heeft zo zijn historische en minder historische oorzaken. Dat er niet eerder een aanslag op de VS is gepleegd is een klein wonder of het gevolg van een zeer goed veiligheidsbeleid, gezien de vuile, maar goed gedocumenteerde streken die de VS in verschillende landen hebben uitgehaald.
Bovendien zijn de VS in principe in oorlog in twee verschillende moslimlanden, hoewel sommigen dat zouden omschrijven als 'in oorlog met', en dan is een aanval op de VS inderdaad een reden om te juichen voor de mensen die menen nog wat met deze natie te verrekenen te hebben. Voor die mensen daar is 'het westen' de boeman, precies zoals Wilders er nu op probeert aan te sturen dat 'de moslim' de boeman wordt in ons land.

Pardon? De VS in oorlog met islam landen? Kun je dat eens nader uitleggen, want volgens mij zijn dat operaties die gesteund worden door de VN en leveren de lidstaten van de VN ook troepen voor beide oorlogen.
randalinpony schreef:
Grappig hoe het geluid dat jantergouw hier keer op keer laat horen wordt geanalyseerd.
Trouwens Jantergouw, over discriminatie gesproken, en dan vooral het positieve soort, waar je wel een hekel aan hebt: wat vind jij ervan dat bij voetbalwedstrijden gehandicapten vooraan mogen zitten omdat ze gehandicapt zijn? En dat ze niet hoeven wachten in de rij bij bijv. de Efteling maar voor mogen?

Dat vind ik helemaal goed, want dat gaat om gehandicapten van ieder geloof, iedere sekse en iedere kleur. Lijkt mij een wereld van verschil met de punten die ik aangehaald heb.
JanTergouw schreef:
randalinpony schreef:
Voorheen stemde ik trouwens VVD.

Dat het beleid inzake Turkije me niet beviel en ze in die tijd ook lang zo ver niet gingen als ze nu doen.
Daarbij komt dat ik de overtuiging heb dat de PVV de VVD en het CDA naar rechts gedwongen hebben en het heel belangrijk is dat ze dus groot blijven.
randalinpony schreef:

Wat dat stukje uit de Volkskrant aangaat, dat is een opiniestukje, zoals Janderegelaa scherp opmerkte, en we waren er al uit dat dat wetenschappelijk van geen enkele betekenis is. Of moet ik dat anders zien, en geldt dat alleen in bepaalde gevallen? -:)
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 23-08-10 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:13

Theo van Gogh schreef:
Citaat:
Daarbij dien ik wel aan te tekenen dat de aanval louter en alleen omdat iemand moslim is nooit bij mij vandaan zal komen, want ik beschouw volgers van Allah die zich als tolerante democraten gedragen niet als tegenstander.

God, wat waren we in die tijden nog tolerant en in staat tot genuanceerd denken in Nederland!

@Janderegelaa: ah zo. Tja, nu zitten ze wel in de regering.

ik vergeet niets. En ook al in die tijd had de VVD het vreemdelingenvraagstuk op de agenda, al heeft het hoofdstuk Pim Fortuyn de voorstellen aangescherpt omdat de VVD die stemmen graag terug wilde.
Nog eerder was het de SP die problemen voorzag met de integratie, wat logisch is aangezien dat een arbeiderspartij is, waarvan de leden natuurlijk als eerste de concurrentie op de arbeidsmarkt zouden voelen van een overvloed aan goedkope ongeschoolde arbeidskrachten.
Ik geloof dat zij nu bijvoorbeeld ook niet dol zijn op Polen die onder de prijs komen werken hier.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 23:18

randalinpony schreef:

Wanneer heeft dat heugelijke feit plaatsgevonden?
Ik meende dat men nog aan het formeren was, en van een regering nog geen sprake is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:19

randalinpony schreef:

En als ze hun immigratiebeleid veel strenger maken ben ik de eerste die weer op ze stemt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:25

Citaat:
Daarbij komt dat ik de overtuiging heb dat de PVV de VVD en het CDA naar rechts gedwongen hebben en het heel belangrijk is dat ze dus groot blijven.

Dan toch wel alleen op gebied van immigratie zeker?

Citaat:
Pardon? De VS in oorlog met islam landen? Kun je dat eens nader uitleggen, want volgens mij zijn dat operaties die gesteund worden door de VN en leveren de lidstaten van de VN ook troepen voor beide oorlogen.

Volgens mij is dit onderwerp al eens behandeld in deze draad of een andere. Maar hier uit de wiki:
Citaat:
Toen duidelijk werd dat in de Veiligheidsraad geen meerderheid te vinden was voor een resolutie die militair geweld zou rechtvaardigen, en dat het waarschijnlijk was dat Frankrijk en wellicht Rusland en China een veto uit zouden spreken tegen een dergelijke resolutie, besloten de VS en de Britten Irak een ultimatum te stellen zonder expliciete machtiging van de Veiligheidsraad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Irakoorlog

En bovendien kunnen jij wel vinden dat het om gerechtvaardigde operaties gaat, maar als er mensen in de landen in kwestie zijn die daar anders over denken dan is dat hun goed recht, want hun land. En ook in die landen is alles niet zo eenvoudig als het lijkt, daar zijn de Amerikanen tot hun schade wel achter gekomen.

Wetenschappelijke betekenis: wou je die uberhaupt aan wat in deze draden wordt besproken toekennen? :') _O-
ShadowO doet in ieder geval een poging tot meer inhoudelijk discussieren.

Ach jantergouw nou loop ik eens op de zaken vooruit. :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 23:40

randalinpony schreef:
JanTergouw schreef:

Dan toch wel alleen op gebied van immigratie zeker?

Uiteraard, want op mijn prioriteitenlijstje staat dat stijf bovenaan.
randalinpony schreef:
JanTergouw schreef:

Volgens mij is dit onderwerp al eens behandeld in deze draad of een andere. Maar hier uit de wiki:
Toen duidelijk werd dat in de Veiligheidsraad geen meerderheid te vinden was voor een resolutie die militair geweld zou rechtvaardigen, en dat het waarschijnlijk was dat Frankrijk en wellicht Rusland en China een veto uit zouden spreken tegen een dergelijke resolutie, besloten de VS en de Britten Irak een ultimatum te stellen zonder expliciete machtiging van de Veiligheidsraad.

Die gelegitimeerd was vanwege de resolutie die eerder aangenomen was. Naderhand nogmaals gelegitimeerd door de aangesloten landen door het leveren van troepen en steun. Zoals eerder aangehaald inzake de PVV, als men het er niet mee eens was, had men kunnen weigeren. Met meerderheid van stemmen is de inval door de veiligheidsraad goedgekeurd. Ook door Nederland.
randalinpony schreef:
En bovendien kunnen jij wel vinden dat het om gerechtvaardigde operaties gaat, maar als er mensen in de landen in kwestie zijn die daar anders over denken dan is dat hun goed recht, want hun land. En ook in die landen is alles niet zo eenvoudig als het lijkt, daar zijn de Amerikanen tot hun schade wel achter gekomen.

Dank je de koekoek, uiteraard zal ieder land dat aangevallen wordt de rechtvaardiging van die aanval ontkennen!
Je hebt het wederom over de Amerikanen, maar soldaten uit vele landen hebben hun levens gelaten daar. De smaak van anti-Amerikaanse gevoelens is onmiskenbaar en derhalve niet erg objectief, vind je wel?
randalinpony schreef:
Wetenschappelijke betekenis: wou je die uberhaupt aan wat in deze draden wordt besproken toekennen? :') _O-
ShadowO doet in ieder geval een poging tot meer inhoudelijk discussieren.
Ach jantergouw nou loop ik eens op de zaken vooruit. :D

Ik heb het niet aangehaald in eerste instantie dat je de zaken wetenschappelijk moet benaderen. Dat was iemand anders. ;-)
En als ik op de zaken vooruit loop, dan wordt er direct gezegd dat dat voorbarig is, en ze eerst maar op het bordes moeten staan.
Wordt hier nu met twee maten gemeten, of verbeeld ik me dat?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:49

randalinpony schreef:
...
Ik geloof dat zij nu bijvoorbeeld ook niet dol zijn op Polen die onder de prijs komen werken hier.

Dus eigenlijk mogen de Polen in NL blij zijn met de hele anti-Islam trend :D

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 23:55

Eigenlijk wel. Maar die Polen zijn sowieso geen probleem omdat ze één hele goeie eigenschap hebben. Ze gaan op den duur ook weer naar huis. Ze plegen geen aanslag op onze sociale voorzieningen en bezorgen wel wat overlast, maar lang niet in dezelfde mate als bepaalde andere groepen doen. Tegen de tijd dat ze dat wel doen, zal er ook wel een partij opstaan die tegen de Polen stelling zal nemen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 01:37

Oh, nou ga maar vast op de barricaden staan dan Jan! Het is al láng bekend dat 1 op de 3 Polen helemaal niet terug gaat maar hier gewoon blijft wonen.

Dat je daar nog niks van gemerkt hebt? Misschien als Wilders het roept dat het dan ineens opvalt? :Z

In 2007 al: http://static.rnw.nl/migratie/www.werel ... redirected

2009: op het journaal: http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml

2010: ze overspoelen zelfs je geliefde Amsterdam Jan! http://amsterdam.nl/@52131/pagina/

En oooh guttogutogut: ze zijn nog crimineel ook! http://www.depers.nl/binnenland/211136/ ... bende.html

Nee, ik denk dat de Wildersfans zelf maar moeten verhuizen als ze nog een rustig leven willen leiden. Denemarken is misschien wel een mooi land voor ze. :+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:49

1 op de 3 vind ik acceptabel. Ik ben allang blij als 2 op de 3 niet westerse immigranten terug zou keren naar hun vaderland;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:53

Waves schreef:
Oh, nou ga maar vast op de barricaden staan dan Jan! Het is al láng bekend dat 1 op de 3 Polen helemaal niet terug gaat maar hier gewoon blijft wonen.

Dat je daar nog niks van gemerkt hebt? Misschien als Wilders het roept dat het dan ineens opvalt? :Z

In 2007 al: http://static.rnw.nl/migratie/www.werel ... redirected

2009: op het journaal: http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml

2010: ze overspoelen zelfs je geliefde Amsterdam Jan! http://amsterdam.nl/@52131/pagina/

En oooh guttogutogut: ze zijn nog crimineel ook! http://www.depers.nl/binnenland/211136/ ... bende.html

Nee, ik denk dat de Wildersfans zelf maar moeten verhuizen als ze nog een rustig leven willen leiden. Denemarken is misschien wel een mooi land voor ze. :+

als links die verhuizing wil betalen dan heel graag, o,ja en dan net als hier in Nederland als asielzoeker wel even aan een huis, zakgeld een cursus Deens en daarna aan werk geholpen worden door me voorrang te geven bij sollicitatie overigens moeten ze dan ook alle documenten in Denemarken nog even in het Nederlands vertalen, hier in Nederland is immers ook alles op het gebied van documenten in het arabisch/marokaans en weet ik wat nog meer verkrijgbaar

En dan JA, heel graag.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:07

jantergouw schreef:
Elk jaar een Theo-is-vermoord-fuifje

Een handvol radicale moslims heeft de laatste jaren een feestje gehouden op de dag dat Theo van Gogh werd vermoord. Om dat te vieren.

De antropoloog Martijn de Koning, van de Radboud Universiteit Nijmegen, was 2 november 2009 op zo’n Theo-is-vermoord-fuifje. De Koning, gespecialiseerd in onderzoek naar ultra-orthodoxe moslims, onthulde dat dit weekend via twitter. Hij stelt dat ten minste één keer eerder al zo’n bijeenkomst had plaatsgevonden.

Regisseur, interviewer en columnist Theo van Gogh werd in 2004 in Amsterdam vermoord door de islamitische terrorist Mohammed Bouyeri. Bouyeri, die de centrale figuur bleek in een netwerk van radicale moslims, gaf als reden dat Van Gogh de islamitische profeet Mohammed zou hebben beledigd.

Het bestaan van de feestjes kwam aan het licht doordat een vrouw die zich ‘Jihadinho’ noemt vorig jaar op de site van De Koning schreef: ‘Hey Martijn, leuk feestje he vandaag, houden we erin op 2 november’. De Koning kreeg daar dit weekend via twitter vragen over van de journalist Patrick Pouw. De Koning zei dat hij zelf geen feestje had gevierd, maar daarbij aanwezig was geweest bij wijze van veldonderzoek. ‘Achtergrondinformatie, contacten opdoen, mensen in een bepaalde omgeving zien. Het niet mijn taak is om ze te beoordelen, maar om te begrijpen.’ Hij licht toe: ‘Deelnemen is een groot woord, maar ik heb natuurlijk wel gepraat en gedronken.’

De feestvierders zijn volgens hem mensen die zich ‘al jaren buiten de gebruikelijke circuits begeven’, ook buiten de kringen van salafisten, de ultra-orthoxen waar De Koning veel over publiceert. Het feestje was volgens hem een ‘rustig gebeuren’ dat hij wel ‘op het moment zelf overweldigend’ vond. Meer wil hij niet kwijt. ‘Ik heb er genoeg over gezegd.’

De Koning heeft nooit eerder iets over de feestjes naar buiten gebracht, omdat het zijn contacten kan schaden, omdat hij zijn bronnen wil beschermen, ‘maar vooral omdat ik niet alle aanwezigen toestemming heb kunnen vragen en uitgebreid gesproken heb.’

Hij vindt het ‘beter om te wachten, dan is er meer afstand’

De Pers

Zeg het maar als er een bron voorbij is gekomen die jullie goedkeuring kan hebben. Deze goed, of is De Pers ook te rechts?

De Koning bekijkt moslimbashen en moslim extremisme met een ‘antropologische’ blik.
Zoiets als een chefkok die culinaire belangstelling heeft voor SOA’s?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:10

Sorry wat je daar nou zegt begrijp ik niet helemaal. Zou je dat even willen uitleggen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:27

Mooie online reactie op dit artikel op dezelfde site:

Ik kan me toch niet onttrekken aan het gevoel dat deze topic alleen is geplaatst om het vuur aan te wakkeren tussen PVV voor en tegenstanders. Ik vindt dit eigenlijk een non artikel en een krant onwaardig om zelf opruiende artikelen te plaatsen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:28

Jantergouw, die hele inval in Irak was in eerste instantie een Amerikaans initiatief. Dat níet werd gesteund door een meerderheid van de veiligheidsraad. Is allemaal uitstekend gedocumenteerd, ook in boeken die níet tegen de inval van de VS in dat land waren.
Ja, er was een resolutie, maar er was op het moment dat de VS besloot dat land binnen te vallen, géén meerderheid voor die ingreep.
De VS meende op en of andere duistere manier aanwijzingen te hebben voor de ontwikkeling van vernietigingswapens in Irak. Niemand heeft die ooit met eigen ogen kunnen aanschouwen later. Toen bleek dat de Britse inlichtingendienst dat verhaal in de wereld had geholpen.

En dat van die anti-VS sentimenten klopt maar dat maakt voor de discussie niets uit.
Inzake politieke aangelegenheden is niemand objectief, maar dat weet je donders goed. ;)

Jantergouw:
Citaat:
uiteraard zal ieder land dat aangevallen wordt de rechtvaardiging van die aanval ontkennen!

Zijn we het er in ieder geval over eens dat dat vanzelf spreekt.

Waarom zou een antropoloog geen interesse mogen hebben in of onderzoek mogen doen naar extremistische groeperingen?
De vraag is natuurlijk of hij een meer dan gezonde sympathie voor het onderwerp heeft maar dat is aan de hand van een twitter natuurlijk onmogelijk vast te stellen. Daarvoor wil ik die man zelf horen praten.

Jantergouw:
Citaat:
Uiteraard, want op mijn prioriteitenlijstje staat dat stijf bovenaan.

Ja dat moet haast wel want de meeste partijpunten van Wilders staan ongeveer haaks op de plannen van de VVD met Nederland.

Jantergouw:
Citaat:
Ik heb het niet aangehaald in eerste instantie dat je de zaken wetenschappelijk moet benaderen. Dat was iemand anders.

Nee hoor, dat was niemand. Want Shadow0 zei:
Citaat:
Er is geen wet die het verbiedt maar het selectief alleen maar op zoek gaan naar bevestiging is niet voor niets een slechte gewoonte die flink wordt ontmoedigd in de wetenschap.

En daar staat toch echt iets anders dan wat jij er nu van maakt. Sowieso grappig dat jij daar met mij over wilt kibbelen terwijl de uitspraak helemaal niet van me afkomstig was.

Jantergouw schreef:
Citaat:
Ik vind dat ons land te veel overspoeld is met multi-culti en dat ze op een schandalige manier voorgetrokken worden. Dat laatste stoort me zeker zo veel als het eerste. Dat hier jongeren 7 jaar op een woning moeten wachten, werkeloos zijn enz. Terwijl anderen hier binnen komen en binnen de kortste keren een wonig krijgen, een uitkering en dan als klap op de vuurpijl ook nog eens allerlei uitzonderingen eisen die niets meer of minder dan discriminatie zijn. Dat er vervolgens een hele politieke stroming is die dit soort discriminatie faciliteren en sinterklaas spelen met ons geld.

Aangezien die bevolkingsgroep die jij schuldig acht aan al bovenstaande problemen veelal laagopgeleid is, en dus ook alleen concurrentie vormt voor het lager of nauwelijks geschoolde deel van onze beroepsbevolking, snap ik niet dat je dan geen problemen hebt met die Polen, die misschien dan wel soms teruggaan, maar toch ook mooi een baan inpikken die anders door Henk of Ingrid kan worden vervuld.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... erland.htm

Er werken 117.000 Polen in Nederland nu:
http://ondernemen.blog.nl/ondernemersni ... -nederland
Dat zijn 117.000 banen die niet door Henk en Ingrid kunnen worden vervuld dus. Of door Achmed natuurlijk.

Dat de overvloed aan Polen onze arbeidsvoorwaarden en lonen onder druk zetten en dat er nogal wat zijn die hier illegaal onder de prijs werken en nooit een cent belasting betalen, stoort jou ook niet?
http://www.vkbanen.nl/actueel/757127/Po ... ernij.html

En ze zijn hier inderdaad al langer bezig ook zich te vestigen:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/09_september/25/binnenland/0925_1115_meer_polen.xml

Ik vind 'te veel multi-culti' trouwens ook erg suggestief en vaag. Ik vermoed hier dat jij multi-culti wederom gelijksteld aan de aanwezigheid van mosliminvloeden, maar ik hoop dat je dat wilt verduidelijken.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:48

SaskiaStar schreef:
als links die verhuizing wil betalen dan heel graag, o,ja en dan net als hier in Nederland als asielzoeker wel even aan een huis, zakgeld een cursus Deens en daarna aan werk geholpen worden door me voorrang te geven bij sollicitatie overigens moeten ze dan ook alle documenten in Denemarken nog even in het Nederlands vertalen, hier in Nederland is immers ook alles op het gebied van documenten in het arabisch/marokaans en weet ik wat nog meer verkrijgbaar

En dan JA, heel graag.

Sorry, wie bedoel je precies met "links" die je verhuizing moet betalen?

En ik dacht dat Wildersfans zo'n hekel hadden aan al die inburgeringstoestanden? Toch wil je pas naar Denemarken als ze het daar ook hebben... Ik raak er een beetje in de war van hoor? :?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:54

janderegelaa schreef:
De Koning bekijkt moslimbashen en moslim extremisme met een ‘antropologische’ blik.
Zoiets als een chefkok die culinaire belangstelling heeft voor SOA’s?

Ik maak hieruit op dat je niet op de hoogte ben van de methoden en technieken van een antropoloog en van wat antropologie inhoudt.

Je post slaat dan ook als een tang op een varken. Het zou sowieso de discussie erg helpen als je je iets meer inleest voordat je wat post. Is maar een kleine tip hoor :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:58

Moderatoropmerking:
Even ter herinnering: Het is niet de bedoeling om op de man te spelen. Als je wilt reageren doe dat dan op de inhoud van een post en niet op de man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:32

Waves schreef:
SaskiaStar schreef:

En dan JA, heel graag.

Sorry, wie bedoel je precies met "links" die je verhuizing moet betalen?

En ik dacht dat Wildersfans zo'n hekel hadden aan al die inburgeringstoestanden? Toch wil je pas naar Denemarken als ze het daar ook hebben... Ik raak er een beetje in de war van hoor? :?

Dan lees je toch niet helemaal goed als je deze vragen stelt, ik ga dan ook geen "vragen naar de bekende weg" beantwoorden.