ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:29

Ik vind het trouwens wel knap dat je in een half uurtje tijd 3 kinderen in bad en in bed kan doen. Lukt mij niet eens bij 1 kind

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:21

Plus dat Gerry die avond ook nog laat was vanwege tennis, in 1 gegeven verklaring, dus moest Kate alles alleen doen.

In boekhandel Bulhosa, Campo Grande, Lissabon, is een boek gelanceerd, geschreven door Hernâni Carvalho en Luís Macia, over de tegenstrijdingheden in de verklaringen gegeven aan politie en journalisten.
Het boek heet "Maddie 129".
Een van de schrijvers: " We beschuldigen de ouders niet. Het enige waar ze van beschuldigd kunen worden is de verwaarlozing.
Er is een ding duidelijk in het boek: Iemand heeft vergeten iets te vertellen."

Er is bekend gemaakt door Marktest dat de zaak Maddie hier in Portugal totaal 104 uur nieuwsberichten in beslag heeft genomen, de meeste door SIC (commerciële Portugese zender) uitgezonden.

Toch ook wel iets om bij stil te staan, een boek vol krijgen aan tegenstrijdigheden over een uurtje of wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:37

Tja aasgieren krijg je toch altijd bij dit soort zaken. Genoeg sensatiezoekers die hem helpen zijn zakken te vullen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:19

Hem? Twee auteurs, journalisten, die een journalistiek boek hebben opgesteld.

Ik denk trouwens niet dat je commentaar onder inhoudelijk discussieren valt, russel. Dat terzijde.

Ik denk dat er een heleboel mensen gewoon nieuwsgierig zijn hoe dingen in elkaar zitten en het boek voldoet in die behoefte. En ja, natuurlijk is het slim om daar munt uit te slaan. Jump on the bandwagon, noemen ze dat dan.

Maar als echtpaar McCann en aanhang niet zo vreselijk de boel bij elkaar gelogen hadden/tegenstrijdigheden hadden geuit, viel er geen boek mee te vullen....

"We gaan Portugal niet uit zonder Maddie!" Hebben ze wel honderd keer herhaald, tot op de dag voordat ze vertrokken, om maar wat te noemen.
"We gingen elke 15 minuten kijken" en "We gingen elke 20 minuten kijken" Uiteindelijk ging helemaal niemand kijken, er is aan de deur geluisterd door iemand en Gerry had de intentie, maar raakte aan de praat met een TV producer en heeft uiteindelijk niet gekeken (in een andere verklaring weer wel eerst). In dezelfde tijd heeft Jane Tanner iemand gezien die een kind droeg, een paar meter bij Gerry vandaan....
Eerst had hij blond haar en was hij noord europees en ineens veranderde hij een zuid europees met zwart haar. Maar het bleef een hoofd zonder vorm of gezicht en een vage beschrijving. Ze wist precies wat het kind droeg, maar het was gewikkeld in een deken...
Zomaar even een greep hoor, ga er hier geen boek van maken Clown

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:05

Madeleine Investigation Not Stopped for Lack of Money

Diario de Noticias - 10 de Novembro de 2007

While the McCann defense accuses PJ of not investigating the disappearance of Madeleine due to lack of money, the President of the Union of Magistrates of the Public Prosecutors, Antonio Cluny, guarantees that "it is almost impossible for a case like this -- highly publicized, under strong international pressure -- would slow down or even end while there are still useful steps to take, because of a lack of funds. "

"Another thing that would not be expected," stressed [Cluny] in statements to DN, recalling that "in case the PJ had no money to continue the investigation, which could be possible since it must be costing a lot of money to the State, but with the public prosecutor being the owner of the process, the government would be called to resolve the issue with an injection of funds. "

"The Ministry of Justice would have to find money in some way," he stressed.

Antonio Cluny said that, throughout his career, he has never seen anyone or anybody invoke the argument of lacking money in order to end a criminal investigation, although "he suspected that sometimes, in practice that was what happened." The McCann's llawyers arguments are then, for that union leader, "pure nonsense."

In his opinion, a case is only filed "when there is nothing else to do, in terms of useful steps." Still he observed, "some channels may always remain open ." "The Public Ministry always controls the filing of cases, through the indication of useful steps remaining," he explained.

For Antonio Cluny, there is no timing for the closure of the investigation into the disappearance of Madeleine McCann. "A case like this remains open until the prosecutable period established by law is exceeded.

http://dn.sapo.pt/2007/11/10/socieda..._dinheiro.html

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:55

Citaat:
Jonathan Cainer, een van de beroemste en best betaalde Britse astrologen, heeft zich beschikbaar gesteld om een groep professionals te om de Britse en Portugese politie van dienst te zijn in de zoektocht naar Madeleine McCann.

De ziener wil zijn luxe villa waar hij woont, in York, midden engeland, verkopen en met dat geld een fonds opzetten om het Internationaal
Instituut van de intuïtie op te zetten.

Een multinationaal orgaan open voor zieners en astrologen van alle soorten. Jonathan Cainer geloofd dat de gezamelijke krachten en het opzetten van het intsituut kunnen helpen om een oplossing te vinden in de verdwijning van Madeleine McCann.

“Ikzelf heb al, zonder succes, geprobeerd om antwoorden te vinden voor de verdwijning van het meisje", zegt de astroloog in een verklaring aan de ‘Daily Telegraph’.

Waarom de zaak gebruiken omdat je een instituut wilt opzetten? Of is het dat het zo meteen meer bekend is en er misschien fondsen binnenstromen? Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:06

Best kans dat die gedachte er achter zit, net zoals die journalisten van dat boek ook inkomsten door de bekendheid van deze zaak in hun achterhoofd hebben gehouden. Er zullen weinig mensen zijn die geheel onbaatzuchtig denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:34

Dit soort dingen trekt mensen aan met zulke gedachtengangen, instituten of boeken, allemaal commerciele gedachtes, maar ik mag dat niet zeggen, maar ik vind het wel. Heeft niets met de hele zaak te maken, is gewoon een graantje meepikken.

Zijn er al Maddie items te koop? T-shirts, mokken, speldjes, poppetjes? Zal ook wel komen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:36

russel schreef:
Dit soort dingen trekt mensen aan met zulke gedachtengangen, instituten of boeken, allemaal commerciele gedachtes, maar ik mag dat niet zeggen, maar ik vind het wel. Heeft niets met de hele zaak te maken, is gewoon een graantje meepikken.

Zijn er al Maddie items te koop? T-shirts, mokken, speldjes, poppetjes? Zal ook wel komen.

helemaal mee eens

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:06

Kativl "helemaal mee eens" onder een quote is ook niet inhoudelijk discussiëren. Kunnen jullie nou niet eens beter jullie best doen om een post wat waarde te geven?

russel, natuurlijk mag je zeggen, dat er commercieel gedacht wordt, want dat is gewoon een feit. En het is ook walgelijk soms (vaak ook erg amusant, in het geval van satire).
Maar in het geval van het boek is het een journalistisch gebeuren, geen roman, geen filmscript (wat ongetwijfeld ook al in de maak is). En het bestaat dus louter uit tegenstrijdige uitingen die aan politie en journalisten gedaan zijn. Ik zou het ook wel willen weten wat de krant allemaal niet gehaald heeft.
Dat maakt de auteurs, journalisten, nog geen "aasgieren" en de lezers geen "sensatie zoekers". DAT kun je beter richten aan de Britse pers en hun lezers. Knipoog

Merchandising (poppetjes enzo) zullen de McCanns niet toestaan, of ze moeten het allemaal zelf lanceren. Ze zijn al aardig op weg met armbandjes, balonnen en t.shirts. Allemaal van het fonds.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:23

Lusitana schreef:
Dat maakt de auteurs, journalisten, nog geen "aasgieren" en de lezers geen "sensatie zoekers". DAT kun je beter richten aan de Britse pers en hun lezers. Knipoog
.

Je moet ook niet vergeten, dat journalisten er ook gewoon zelf hard aan werken (onderzoek en zo).
Merchandising is gewoon snelle handel en van een heel andere orde.
Vaak in arme landen geproduceerd met vaak nog kinderarbeid ook.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 00:25

Nou ik vind wel degelijk dat het geldklopperij is zo'n boek..want het is de journalisten HUN waarheid, dat wil niet per defenitie zeggen dat het DE waarheid is..dus gericht op sensatiezoekers en mensen die hun kant vd zaak willen bekijken..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:13

GERRY and Kate McCann have begged police to lift their suspect status and follow up sightings of their daughter outside Portugal.
Reports yesterday from the Algarve said police remain convinced missing Madeleine died in her holiday apartment.
But the McCanns have been given a number of new leads – including a fresh sighting in Bosnia.
An Irish pilgrim visiting the Catholic shrine town of Medjugorje has told the McCanns’ investigators he saw a child fitting her description being bundled into a car, shouting, “I want my daddy”.
We have heard nothing from the police. Kate and Gerry need to be eliminated now
Clarence Mitchell
The witness, from Fermanagh, Northern Ireland, said: “When I approached the couple who had her, the man put a hand over her mouth and bundled her into a car.
I’m sure this child was not theirs and I am convinced it could have been Maddie.”
The man scribbled the car’s registration down and has handed it to investigators. And the McCanns are desperate for police to follow up the sighting.
Madeleine went missing from their holiday apartment in Praia da Luz at the beginning of May.
The McCanns’ spokesman Clarence Mitchell called on detectives investigating the youngster’s disappearance to lift the couple’s “arguido” official suspect status.
He said: “We have heard nothing from the police. Kate and Gerry need to be eliminated now so the police can concentrate their efforts on finding Madeleine.
“We want their arguido status lifted now.
“We still believe Madeleine is alive and hope the police will be working on that basis too. The sighting in Bosnia is being followed up by Kate and Gerry’s investigators.
Meanwhile, reports from Portugal say police are no longer considering the possibility Madeleine, who was three when she vanished, is still alive.
A judicial source told a Portuguese newspaper: “The evidence we have doesn’t leave us in much doubt.”

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:17

Babootje schreef:
Ik vind het trouwens wel knap dat je in een half uurtje tijd 3 kinderen in bad en in bed kan doen. Lukt mij niet eens bij 1 kind

dat lukt mij ook met drie kids hoor...
ik zet ze doordeweeks altijd alle drie tegelijk in bad, om beurten haren wassen dan 1 voor 1 eruit afdrogen
je word er handig in Knipoog

on topic: het blijft een akelig en niet kloppend verhaal, helaas

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:39

Kind in bosnie kan net zo goed een kind zijn dat door moeder en stiefvader bij biologische vader werd opgehaald -kan ook een drama zijn, heb een soortgelijke scene ooit meegemaakt.

Kan dus alles en niets betekenen. Ik ben ook benieuwd waar het kindje tot nu toe allemaal gezien is.

Hebben we niet Belgie, Marokko, Bosnie gehad nu? Er zijn heel veel kindjes die op Maddie lijken, van een afstandje.

Voor een boek is het nogal vroeg, lijkt me pas zinnig als dit hele verhaal is afgerond.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:48

Na de rechtzaak en eventuele veroordeling, een objectief geschreven boek zou ik zeker overwegen om te gaan kopen. Om alles nog eens rustig na te lezen over deze aangrijpende zaak. Het huidige boek heeft niet zo mijn interesse.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:12

Ann schreef:
Na de rechtzaak en eventuele veroordeling, een objectief geschreven boek zou ik zeker overwegen om te gaan kopen. Om alles nog eens rustig na te lezen over deze aangrijpende zaak. Het huidige boek heeft niet zo mijn interesse.

Dat is ook weer waar, hangt eigelijk af wie het geschreven heeft, of de politie eraan meewerkt wat ik nog niet denk omdat ze nog bezig zijn met het onderzoek, de ouders er aan meewerken

Zoals jeroen wils ie kan je wel vertrouwen op een objectieve kijk

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:07

Waarom wordt er zo getwijfeld aan dit boek als het LOUTER bestaat uit uitspraken van de vrienden, familie, en de McCanns zelf? Wat heeft dat te maken met wie het opschrijft? Objectiever kan het niet, zou ik zeggen. Tegenstrijdig is tegenstrijdig, hoe je het ook wendt of keert.
Het gaat om uitspraken geuit aan de politie (dus ja, medewerking van de politie) en aan de journalisten (waarvan voor een deel miljoenen getuigen via TV....).
Het gaat niet om een waarheid of hun waarheid, het is een opsommingen van eigen uitspraken van de clan, meer niet. Conclusies mag iedereen zelf trekken. Er wordt niet eens wat gezegd OVER de ouders! Er is nadrukkelijk gezegd dat er buiten wordt gelaten of ze denken of het wel of niet om kidnapping gaat en of de ouders er iets mee te maken hebben.

Het is GEEN KIJK OP DE ZAAK, zoals wat Moita Flores doet in zijn columns.

Wat de zaak betreft, het blijkt dat die niet gearchiveerd kan worden (wat wel normaal is na een bepaalde tijd) zoalng er nog stappen ondernomen (gaan) worden die belangrijk zijn voor de uitkomst en dat is zeker nog het geval. Er wordt nog op uitslagen gewacht, de vrienden moeten nog opnieuw verhoord etc. Dus de McCanns kunnen nog niet na de kerst ontspannen, wat was verwacht volgens dagbladen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:09

randalinpony schreef:
Kind in bosnie kan net zo goed een kind zijn dat door moeder en stiefvader bij biologische vader werd opgehaald -kan ook een drama zijn, heb een soortgelijke scene ooit meegemaakt.

Kan ook een ander ontvoerd kindje zijn. In Oosteuropa zijn veel pedo netwerken actief. Misschien toch een reden om dit na te trekken ook al is het vermoedelijk Maddie niet. Het Maddiefonds mag best aangewend worden voor andere ontvoerde kindjes toch?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:10

Ann schreef:

ik heb zo'n gevoel dat er nooit een rechtszaak of veroordeling gaat komen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:12

Weet iemand wat de bronnen zijn van die journalisten? Nemen ze dingen over uit kranten en dergelijke of komt het letterlijk van de personen zelf of uit officiële politierapporten/berichten?
Laatst bijgewerkt door Ann op 12-11-07 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:17

Babootje schreef:
randalinpony schreef:

Kan ook een ander ontvoerd kindje zijn. In Oosteuropa zijn veel pedo netwerken actief. Misschien toch een reden om dit na te trekken ook al is het vermoedelijk Maddie niet. Het Maddiefonds mag best aangewend worden voor andere ontvoerde kindjes toch?

Het Maddie fonds heeft een slimme clausule. Het kan namelijk gebruikt worden voor ander vermiste kinderen NADAT Maddie gevonden is.

Het kan ook gewoon een kind van een zus of broer zijn, waar ze op passen , en die een tantrum heeft.
Je moet eens weten hoeveel kinderen hier bij kop en kont worden gepakt of de mond bedekt als ze te lastig worden.
Men moet wel realistisch blijven en niet meteen denken dat elk kind dat een beetje apart wordt aangepakt of niet echt op de ouders lijkt, een ontvoerd kind is.
Er ontstaat nu bijna een massa-hysterie.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:24

Ann schreef:
Wat zijn de bronnen van die journalisten dan? Nemen ze dingen over uit kranten en dergelijke of komt het letterlijk van de personen zelf of uit officiële politierapporten/berichten?

Ann, deze heren ZIJN journalisten, de verklaringen komen uit eerste hand tegen hen, de McCanns en clan waren nl 24/7 omringt met journalisten toen ze nog hier waren, en gaven persconferencies.
Wat ze tegen de politie gezegd hebben, heeft de politie heir ook gewoon voor TV verklaard, dat zijn geen geheimen en ze zullen ook wel een bron bij de politie hebben of zelfs ZIJN.
Ik denk niet dat iemand, wie dan ook, echt inzicht heeft op de politierapporten, behalve de rechter.

Maar je wilt toch niet zeggen dat die tegenstrijdigheden niet geuit zijn omdat de bron bij jou niet bekend is?
Ik heb ze hier maanden lang meegemaakt, dagelijks op TV, en met eigen oren kunen horen wat ze aan elkaar logen en verklaarden. Hoeveel en hoe direct hebben jullie eigenlijk van hen zelf meegekregen? Is het niet zo dat jullie bijna alles via de buitenlandse pers hebben? En dat juist die pers, blijkt keer op keer, juist de sensatie maker/verdraaier is? En eigenlijk pas sinds kort, een beetje achteraf dus, op de zaak inspringt, nu de McCanns in engeland zijn en hun gal spuwen?

Ik raad het boek juist aan voor buitenlanders die niet het begin hebben meegemaakt. (Ware het niet dat het voorlopig alleen in het Portugees is)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:29

Als het aanslaat wordt het boek waarschijnlijk snel in het Engels uitgebracht, om bereikbaar te zijn voor een breder publiek. Ik wacht het met interesse af.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:31

Overigens zien de twee vrienden, volgens de pers, nu af van bijstellen van de verklaringen. Dat lijkt me logish als ze eist anoniem willen doen en iedereen roept al dat het Jane en Russel zijn.
Als nu iedereen denkt dat ze het niet doen, kunnen ze het alsnog anoniem doen.
Of ze hebben nooit de intentie gehad en het is verzonnen.