verootjoo schreef:Het zou er voor mij idd aan liggen hoe je gecompenseerd wordt.
Hier in het dorp heeft ook iemand zijn land verkocht aan de gemeente, en aan het huis gezien wat er nu staat, zijn zij idd enorm gecompenseerd. Er stond een oude half vervallen boerderij met enorm veel grond. En nu nog een beetje maar wel best veel grond met een miljoenenkasteel erop.
Voor veel geld zou ik best tot veel bereid zijn
Er zullen vast ook mindere verhalen zijn, maar ik sta dus inderdaad ook niet per se negatief tegenover uitkopen maar dan moet er dus inderdaad wel goed gecompenseerd worden.
Saga schreef:Het lijkt mij persoonlijk wel echt heftig.
Het is niet altijd maar een hoop stenen met een dak, het is vaak echt iemands thuis, iemands veilige haven.
Iets waar iemand soms keihard voor heeft geknokt om ervan te maken wat het nu is, soms een heel levenswerk, zoals bij bepaalde boeren.
Het gaat soms om een gevoel, niet persé om de materialistische waarde ervan.
Is het ook. Mijn grootouders vonden het ook echt verschrikkelijk, waren enorm emotioneel want de boerderij was al decennia in de familie. Maar ze waren ook realistisch. Er was geen opvolger, het bedrijf zou niet kunnen groeien op die plek, dus had waarschijnlijk tegenwoordig sowieso al niet meer bestaan. Dus emotioneel was het voor hen een enorme klap, zakelijk was het iets waar ze absoluut veel beter uit zijn gekomen.
En uiteindelijk, en dat heeft best wel een poos geduurd, waren ze wel blij dat het zo gelopen was voor ze.