Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:11

Needje schreef:
irmaz schreef:
Wellicht ligt daar de oorzaak van de Islam-haat van Wilders. Zijn moeder stamt af van een familie die generaties lang in Indië heeft gewoond.

Die is volgens mij ontstaan toen ie werkte in Israël als jonge gozer.

Dat zou ook heel goed mogelijk zijn, zover heb ik zijn CV niet bekeken. Dat verklaart wel dat ze in de PVV een 2e woordvoerder Islamzaken en antisemitisme hebben.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:18

Iemand ook dit artikel gelezen? Hoe linkse woke rechts-populisme in de hand werkt: ‘We zijn mensen weer op ras en gender gaan indelen’:
https://www.ad.nl/binnenland/hoe-linkse ... ~a1e593a4/

Uit de laatste alinea: "Dus ik roep iedereen op uit de eigen sociale bubbel te komen en weer echt naar elkaar te luisteren." Zo mee eens! Eerst begrijpen, dan begrepen worden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:28

koeke schreef:
Iemand ook dit artikel gelezen? Hoe linkse woke rechts-populisme in de hand werkt: ‘We zijn mensen weer op ras en gender gaan indelen’:

Uit de laatste alinea: "Dus ik roep iedereen op uit de eigen sociale bubbel te komen en weer echt naar elkaar te luisteren." Zo mee eens! Eerst begrijpen, dan begrepen worden.

Naar elkaar luisteren ben ik het helemaal mee eens. Maar in mijn ogen zijn we gelukkig in Nederland helemaal niet zo aan het indelen op ras en gender zoals het kennelijk in Amerika gebeurt. Als ik lees dat er in Amerika verschillende scholen zijn voor witte of zwarte kinderen dan vind ik dat erg zorgelijk. Maar dat zie je hier in Nederland toch niet? Niet in mijn omgeving in ieder geval.

Dat Woke links en rechts populisme elkaar versterkt denk ik dan weer wel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:29

koeke schreef:

Vind ik ook, want de polarisatie wordt steeds ernstiger.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:38

koeke schreef:

Ik kan het artikel helaas iet lezen.

Maar ik denk wel dat het klopt. Woke maakt links gewoon kapot, er zijn zoveel goede linkse plannen voor een betere, duurzamere en eerlijkere economie. Maar ze worden totaal ondergesneeuwd door allerlei radicale woke idealisten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:44

Janneke2 schreef:
Brrrr....
Een koude, gure wind waait door Nederland.

Het moge zo zijn dat hij een kundig voorzitter is. Als voorzitter van de Tweede Kamer is hij 'de' persoon die Nederland vertegenwoordigt.
Wat mij betreft meer dan de premier.
(... we kiezen de Kamer, niet het kabinet.)

En ook ik word nu vertegenwoordigd door iemand van een akelige, racistische partij.
Het werd expliciet aan GW gevraagd, of hij excuses ging maken voor eerdere uitspraken.
Nee.

:brr:
|(

En toch zullen we ook de verkiezing uitslag moeten respecteren, ongeacht wat we hier van vinden. Ik ga de PVV op hun daden , woorden in het heden en toekomst beoordelen. Het verleden is nu voor mij klaar.

Ik vind eigenlijk dat meer mensen dat nu moeten doen ipv met dezelfde argumenten (die ik ook zo voel hoor) steeds weer de boel te veroordelen.
Ik vind dat we over onze schaduw heen moeten stappen. Dit ook omdat als we dat niet doen de volgende keer de PVV nog groter zal zijn, zo verwacht ik.

Veel kiezers zijn boos, hebben de grootste partij afgeleverd en dat is het voor nu ook.
Laten we nu gewoon mensen in het heden beoordelen. Ik denk dat die Bosma het prima gaat doen.

Ik geloof niet dat het "linkse woke" wat dat dan ook moge zijn, de oorzaak is van.....
Ik denk dat er een groeiende groep Nederlanders zijn die de transitie naar een multi culturele samenleving niet kunnen maken.
Kijk bv naar de hele Pieten discussie. Ik heb me serieus verdiept in de argumenten om Piet te houden maar anders. En zag ik het in het begin niet, nu inmiddels zie ik dat het heel goed is dat we inmiddels een andere Piet hebben zodat iedereen het een leuk feest vind. Er zijn veel Nederlanders die ook daarover heel boos zijn en over andere zaken die veranderd zijn. Dat ligt niet aan ",links woke", zijn maar aan de veranderingen die voor een grote groep mensen te snel gaan. Dit gecombineerd met alle problemen die hier al langs zijn gekomen, verklaart dat de PVV die slim heeft ingespeeld op die onvrede zo groot kon worden.
Om hier nu "links woke " de schuld van te geven daar moet ik ook wel om lachen. Is te gemakkelijk.
En wellicht wat Loretta zegt klopt ook.
Ik heb niet veel op met dat hele "woke" gedoe ook al ben ik links. Ik trek meestal mijn schouders erover op.

Marije_jiplover

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:58

Pien, helemaal met je eens!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:59

@Pien, Ik vind het moeilijk om toe te geven. Maar ik denk dat je wel gelijk is.
Eigenlijk ben ik zeer sceptisch op de PVV, maar als ze een aantal dingen beter doen dan dat de VVD de afgelopen jaren hebben laten zien dan ben ik al blij. Helaas vrees ik dat het de PVV in de verste verte niet zal lukken. En dat terwijl er zulke enorme problemen in Nederland zijn. Problemen die voor een rijk land als Nederland makkelijk op te lossen zijn. Maar door gebrek aan organisatie en politieke onwil gewoon niet opgelost worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:13

Janneke2 schreef:
Brrrr....
Een koude, gure wind waait door Nederland.

Het moge zo zijn dat hij een kundig voorzitter is. Als voorzitter van de Tweede Kamer is hij 'de' persoon die Nederland vertegenwoordigt.
Wat mij betreft meer dan de premier.
(... we kiezen de Kamer, niet het kabinet.)

En ook ik word nu vertegenwoordigd door iemand van een akelige, racistische partij.
Het werd expliciet aan GW gevraagd, of hij excuses ging maken voor eerdere uitspraken.
Nee.

:brr:
|(

Er zullen altijd mensen zijn die zich niet vertegenwoordigd voelen, welke keuze ook gemaakt wordt. Misschien iets voor jou om zelf actief te worden in een partij (misschien ben je dat al?) en het dan zo goed te doen dat mensen massaal op jou gaan stemmen zodat jij leiding kunt gaan geven? Echter, ook dan zullen er mensen zijn die zich dan weer door jou niet vertegenwoordigd voelen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:53

Rare nare post Anjali.

Hoe zou jij het vinden als ik schrijf:" misschien iets voor jou om zelf actief te worden in de SGP zodat je voor het wolven probleem kunt opkomen en kunt ervaren of mensen blij zijn met je beleid en massaal op je gaan stemmen. Echter er zullen zoals altijd mensen zijn die zich niet door jou vertegenwoordigd voelen en jouw wolven probleem niet zo belangrijk zullen vinden!".

Of anders gezegd ik vind dat dit soort posts niets toevoegen als alleen bedoeld zijn om de ander naar weg te zetten, maar dan wel netjes binnen de regels van Bokt. Ik noem dat passief agressief en ik hou daar niet van.

Dus reageer gewoon inhoudelijk en direct op posts ipv dit indirecte gedoe.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:57

Hoewel.... Pien for President, ik denk dat de wereld een heel stuk liever wordt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:12

rien10 schreef:
Hoewel.... Pien for President, ik denk dat de wereld een heel stuk liever wordt.

Helemaal eens!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:17

BigOne schreef:
Leuk hoor, een facist die Hitler heel sociaal vindt gaat op 4 mei een krans leggen op de Dam.
Ik weet niet waar de VVD nog voor staat maar ze hebben het land uitgeleverd aan iets waarvan we na WO2 zeiden: Nooit weer.

Als je je nu pas druk maakt over het leggen van kransen door Bosma dan heb je niet zo goed opgelet. Dat doet hij namelijk al jaren in zijn functie als ondervoorzitter.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:24

rien10 schreef:

Pien heeft mijn stem *\o/*

The voice of reason :knuffel:

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:26

pien_2010 schreef:
Rare nare post Anjali.

Hoe zou jij het vinden als ik schrijf:" misschien iets voor jou om zelf actief te worden in de SGP zodat je voor het wolven probleem kunt opkomen en kunt ervaren of mensen blij zijn met je beleid en massaal op je gaan stemmen. Echter er zullen zoals altijd mensen zijn die zich niet door jou vertegenwoordigd voelen en jouw wolven probleem niet zo belangrijk zullen vinden!".

Of anders gezegd ik vind dat dit soort posts niets toevoegen als alleen bedoeld zijn om de ander naar weg te zetten, maar dan wel netjes binnen de regels van Bokt. Ik noem dat passief agressief en ik hou daar niet van.

Dus reageer gewoon inhoudelijk en direct op posts ipv dit indirecte gedoe.

Ik bedoel het anders serieus hoor.Ik heb zelf in de begintijd van de PvdD (toen er nog geen wolvenprobleem was) onder Marianne Thieme wel overwogen om mijn lidmaatschap actief in de partij te maken en kreeg zelfs steun daarvoor van een toenmalige vriend van de SP die al toezei op mij te zullen stemmen. Maar je moet wel tegen stress kunnen en tegen water in de wijn doen en dat kan ik niet, en mijn SP-vriend zei het in zijn partij daarom ook niet te kunnen ondanks dat ik hem heel geschikt vond.Je moet zeer stevig in je schoenen staan. Bij de SGP ben ik (nog) geen officieel lid want er moeten enkele verklaringen ondertekend worden daarvoor die ik nog moet overwegen en ik ben niet gereformeerd maar R.K. Ze zeiden dat er inmiddels meer vooral jonge Katholieken lid werden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:29

Benzz schreef:
rien10 schreef:

Helemaal eens!

Wacht even: Pien woont in Frankrijk. Als ze onze president wordt.....zijn we dan ook (weer) Frans? Herleven de Napoleontische Tijden? Il faut se preparer.....

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:30

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we de komende tijd veel lol gaan beleven aan de formatie. De nieuwe vrienden laten Pieter Omtzigt nu al vallen bij het kiezen van een 2e kamer voorzitter. Pieter vond dat omdat er enkele stemmen waren uitgebracht op de dagvoorzitter deze nu van plaats moest wisselen met iemand waar geen stemmen voor waren, technisch puntje van orde en detail zeg maar. 1 voor 1 kwamen de vrienden in de microfoon vertellen dat dat voor hun echt niet hoefde en de dagvoorzitter gewoon mocht blijven zitten. De loyaliteit wordt nu al bij kleine dingen op de proef gesteld (en faalt). Ik ben heel benieuwd hoe dat verder gaat. Mijn bak popcorn staat in ieder geval al klaar, ik hoop dat hij groot genoeg is :Y)

En.. Pien voor president, ik ben voor! (houdt dat in dat we straks weer bij Frankrijk horen Pien? Dan ben ik helemaal voor)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:33

Benzz schreef:
rien10 schreef:

Helemaal eens!

Cowboy55 schreef:
Wacht even: Pien woont in Frankrijk. Als ze onze president wordt.....zijn we dan ook (weer) Frans? Herleven de Napoleontische Tijden? Il faut se preparer.....

Ben al bezig op Duolingo. En marche! (edit: ik lees net dat dat de partij van Macron is := )

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:36

juval schreef:
koeke schreef:

Naar elkaar luisteren ben ik het helemaal mee eens. Maar in mijn ogen zijn we gelukkig in Nederland helemaal niet zo aan het indelen op ras en gender zoals het kennelijk in Amerika gebeurt. Als ik lees dat er in Amerika verschillende scholen zijn voor witte of zwarte kinderen dan vind ik dat erg zorgelijk. Maar dat zie je hier in Nederland toch niet? Niet in mijn omgeving in ieder geval.

Dat Woke links en rechts populisme elkaar versterkt denk ik dan weer wel.

We hebben in NL een school voor alles wat je maar kan bedenken, christelijk, islamitisch, joods, algemeen en dan nog de verschillende onderwijsvormen. Het kan soms heel wijkgebonden zijn dat er bijvoorbeeld op een school meer kinderen met een zus-of-zo achtergrond zitten en dat werkt over de hele breedte. Maar op bepaalde joodse scholen zitten de jongens apart van de meisjes en mogen er geen niet-joden les geven of les nemen en er staat een metershoge muur omheen. Dus het bestaat wel in Nederland.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:51

@Veronica: Waarom denk je dat die metershoge muur om een Joodse school zou moeten staan???? En dat die scholen ook zwaar beveiligd moeten worden? En waarom momenteel kerstmarkten in Nederland (en Duitsland ook hoorde ik) beveiligd moeten worden?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:58

Cowboy55 schreef:

Tout a fait. _O- Dan gaan we via de dialoog voor één Europa maar dan wel geleidelijk.

Jullie zijn grappig.

Sorry Anjali, ik wist niet dat je Katholiek bent.

De rest van je antwoord gelezen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:04

anjali schreef:
@Veronica: Waarom denk je dat die metershoge muur om een Joodse school zou moeten staan???? En dat die scholen ook zwaar beveiligd moeten worden? En waarom momenteel kerstmarkten in Nederland (en Duitsland ook hoorde ik) beveiligd moeten worden?

Volgens mij weet ik dat wel, welk antwoord wil je krijgen op je vraag? Mijn post was volgens mij vrij van een oordeel, maar jouw vraag is dat niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:05

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:09

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:26

pien_2010 schreef:
Op macro niveau de onthulling van de NOS dat een Belgische politicus van Vlaams belang jarenlang informant van de Chinese geheimen dienst was. Hij werd betaald middels Crypto.
Een ontluisterend artikel

https://nos.nl/artikel/2501666-belgisch ... ime-dienst

Citaat:
...dat Creyelman per direct is uitgesloten van de partij. "Zijn handelingen gaan in tegen het doel en het wezen, zelfs de naam van onze partij. De enige loyaliteit voor nationalisten kan enkel de eigen natie zijn", schrijft hij.

:= Die nationalisten zijn ook niet meer wat het ooit geweest zijn...

Eigen volk eerst,
....verkopen aan de Chinezen :D