Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Wanneer er geen kinderen meer geboren worden of het aantal flink terug gaat lopen is onze verzorgingsstaat over dertig jaar foetsie. Die nu geboren worden zorgen er over dertig, veertig jaar voor dat de huidige dertig, veertigjarigen dan ook sociale zekerheid hebben. Er komt een gigantische grijze golf aan en zonder geboortes betekent dat dat we tegen die tijd de helft van de werknemers uit het buitenland moeten halen.
bigone schreef:Wanneer er geen kinderen meer geboren worden of het aantal flink terug gaat lopen is onze verzorgingsstaat over dertig jaar foetsie. Die nu geboren worden zorgen er over dertig, veertig jaar voor dat de huidige dertig, veertigjarigen dan ook sociale zekerheid hebben. Er komt een gigantische grijze golf aan en zonder geboortes betekent dat dat we tegen die tijd de helft van de werknemers uit het buitenland moeten halen.
Muze schreef:Maar voor de ouders is er wel een extra.
Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom dit wel kan; maar dan zal ik wel een kinderhater zijn..
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... jaren-toch
DuoPenotti schreef:Precies dat.
We hebben nu een stelsel dat op groei gebaseerd is. Dat kan niet meer want dat barst uit zijn voegen.
Dus daar mogen de knappe koppen wat op verzinnen, al zijn ze daar hopeloos te laat mee.
Daarnaast moet men ook gewoon eens filteren wat men hier binnenhaalt, dat doen andere landen ook.
Waarom een verblijfsvergunning voor altijd zonder dat daar iets voor terug geëist word?
Somaliërs waar bijna 70% van in de bijstand zit als voorbeeld.
Geef een verblijfsvergunning voor 5 jaar, die verlengd kan worden met nog eens 5. Voldoet men dan aan de eisen pas een echt Nederlandse nationaliteit geven.
Heeft men in die tijd niet de taal geleerd en minstens 65% van de tijd werk gehad is de vergunning weer ingetrokken. Geen pardon voor kinderen, die zijn ze ook niet verplicht te maken als ze zich niet inzetten voor een samenleving waar iedereen zijn steentje bijdraagt.
En uiteraard gaat het dan om gezonde mensen.
Maar als een Pool die de taal niet spreekt kan een ander persoon die de taal nog niet machtig is ook aan de slag.
We moeten niet alles en iedereen hier maar het zorgstelsel laten verkl.ten. Dat kan gewoon niet.
Mensen die hier mee willen doen met onze samenleving: welkom. Tijdelijk opvang van mensen in nood: prima.
Criminelen, niet intrigeren, dikke doei. Dat ga je maar elders doen.
Electra63 schreef:Eigenlijk is alles de schuld van die buitenlanders/vluchtelingen.
Dus de oorlog in Oekraïne heeft helemaal geen gevolgen voor ons.
Minder vluchtelingen/buitenlanders en alle problemen in Nederland zijn opgelost.
Top !!
Misschien even de titel van dit topic aanpassen.
DuoPenotti schreef:Maar dan kun je beter investeren in wat het kind ook zeker direct aangaat.
Dus bijvoorbeeld sport. Of hulp bij opvoeding.
Niet aan kinderbijslag. Dat kan de ouder ook oproken.
DuoPenotti schreef:Maar dan kun je beter investeren in wat het kind ook zeker direct aangaat.
Dus bijvoorbeeld sport. Of hulp bij opvoeding.
Niet aan kinderbijslag. Dat kan de ouder ook oproken.
Suzanne F. schreef:Kinderbijslag zou ik zeker niet inkomensafhankelijk maken. Dan blijven alle bijstandgezinnen maar aan fokken. En daar geef ik DP wel gelijk in; voor een groot deel zijn dat toch immigranten. In ieder geval wel als ik Utrecht rondkijk en ook in de stad hier vlakbij.
Gewoon geen kinderbijslag meer. Je kiest toch zelf voor kinderen? Je krijgt toch ook geen huisdierenbijslag?