Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:41

Wanneer er geen kinderen meer geboren worden of het aantal flink terug gaat lopen is onze verzorgingsstaat over dertig jaar foetsie. Die nu geboren worden zorgen er over dertig, veertig jaar voor dat de huidige dertig, veertigjarigen dan ook sociale zekerheid hebben. Er komt een gigantische grijze golf aan en zonder geboortes betekent dat dat we tegen die tijd de helft van de werknemers uit het buitenland moeten halen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:47

bigone schreef:
Wanneer er geen kinderen meer geboren worden of het aantal flink terug gaat lopen is onze verzorgingsstaat over dertig jaar foetsie. Die nu geboren worden zorgen er over dertig, veertig jaar voor dat de huidige dertig, veertigjarigen dan ook sociale zekerheid hebben. Er komt een gigantische grijze golf aan en zonder geboortes betekent dat dat we tegen die tijd de helft van de werknemers uit het buitenland moeten halen.

Dan hoef je toch nog geen geld toe te krijgen? De kosten van de kinderopvang gaan, terecht, ook al op de schop.

Steek dan het geld in iets waar iedereen iets aan heeft, zoals idd verlaging van btw op groente en fruit, of zo. Die fokpremie is niet meervan deze tijd, vind ik.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:02

bigone schreef:

Nederland is geen verzorgingsstaat meer maar een Immigratie staat.
Zei Hugo de Jonge van de week bij WNL
En werknemers hoeven we niet uit het buitenland te halen want die komen nu al deze kant uit, alhoewel daar een gedeelte eerder gelukzoekers zijn.
En daar hoeven we ook geen meer van want Nederland is vol, dat kun je wel zien ivm woning tekort en dicht bijvolkheid

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:16

Muze schreef:
Maar voor de ouders is er wel een extra.
Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom dit wel kan; maar dan zal ik wel een kinderhater zijn..
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... jaren-toch

En de rest die geen kinderen hebben. Of zijn deze mensen niet belangrijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:16

bigone schreef:

Kinderen lopen sowieso terug. En meer geboortes is niet de oplossing. Ook niet wbt klimaatproblematiek.

We moeten “gewoon” een ander systeem verzinnen/toepassen, waarbij we minder afhankelijk zijn van een bevolkingsgroei / stabiel aantal.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:25

Precies dat.
We hebben nu een stelsel dat op groei gebaseerd is. Dat kan niet meer want dat barst uit zijn voegen.
Dus daar mogen de knappe koppen wat op verzinnen, al zijn ze daar hopeloos te laat mee.

Daarnaast moet men ook gewoon eens filteren wat men hier binnenhaalt, dat doen andere landen ook.
Waarom een verblijfsvergunning voor altijd zonder dat daar iets voor terug geëist word?
Somaliërs waar bijna 70% van in de bijstand zit als voorbeeld.
Geef een verblijfsvergunning voor 5 jaar, die verlengd kan worden met nog eens 5. Voldoet men dan aan de eisen pas een echt Nederlandse nationaliteit geven.
Heeft men in die tijd niet de taal geleerd en minstens 65% van de tijd werk gehad is de vergunning weer ingetrokken. Geen pardon voor kinderen, die zijn ze ook niet verplicht te maken als ze zich niet inzetten voor een samenleving waar iedereen zijn steentje bijdraagt.
En uiteraard gaat het dan om gezonde mensen.
Maar als een Pool die de taal niet spreekt kan een ander persoon die de taal nog niet machtig is ook aan de slag.
We moeten niet alles en iedereen hier maar het zorgstelsel laten verkl.ten. Dat kan gewoon niet.
Mensen die hier mee willen doen met onze samenleving: welkom. Tijdelijk opvang van mensen in nood: prima.
Criminelen, niet intrigeren, dikke doei. Dat ga je maar elders doen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:27

DuoPenotti schreef:
Precies dat.
We hebben nu een stelsel dat op groei gebaseerd is. Dat kan niet meer want dat barst uit zijn voegen.
Dus daar mogen de knappe koppen wat op verzinnen, al zijn ze daar hopeloos te laat mee.

Daarnaast moet men ook gewoon eens filteren wat men hier binnenhaalt, dat doen andere landen ook.
Waarom een verblijfsvergunning voor altijd zonder dat daar iets voor terug geëist word?
Somaliërs waar bijna 70% van in de bijstand zit als voorbeeld.
Geef een verblijfsvergunning voor 5 jaar, die verlengd kan worden met nog eens 5. Voldoet men dan aan de eisen pas een echt Nederlandse nationaliteit geven.
Heeft men in die tijd niet de taal geleerd en minstens 65% van de tijd werk gehad is de vergunning weer ingetrokken. Geen pardon voor kinderen, die zijn ze ook niet verplicht te maken als ze zich niet inzetten voor een samenleving waar iedereen zijn steentje bijdraagt.
En uiteraard gaat het dan om gezonde mensen.
Maar als een Pool die de taal niet spreekt kan een ander persoon die de taal nog niet machtig is ook aan de slag.
We moeten niet alles en iedereen hier maar het zorgstelsel laten verkl.ten. Dat kan gewoon niet.
Mensen die hier mee willen doen met onze samenleving: welkom. Tijdelijk opvang van mensen in nood: prima.
Criminelen, niet intrigeren, dikke doei. Dat ga je maar elders doen.

Inderdaad

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:49

Eigenlijk is alles de schuld van die buitenlanders/vluchtelingen.
Dus de oorlog in Oekraïne heeft helemaal geen gevolgen voor ons.
Minder vluchtelingen/buitenlanders en alle problemen in Nederland zijn opgelost.

Top !!

Misschien even de titel van dit topic aanpassen. ;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:51

Dat is maar hoe je het lezen wilt natuurlijk....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:52

DuoPenotti schreef:
Dat is maar hoe je het lezen wilt natuurlijk....

Lees even jullie laatste berichten terug?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:56

Ja en daar krijgen buitenlanders geen schuld, het is maar net wat je wilt lezen natuurlijk.
Maar een groei in Nederland gaat ons niet zomaar redden in een overbevolkt land. Dat zien we al langer dan Oekraïne.
En ja andere landen hebben regels wil je je daar wel vestigen en dat zou hier ook wel meer mogen.
Hebben die mensen dan ergens schuld aan? Nee. Ze doen gewoon wat mag.
Onze D66 en VDD regering, jaaaa!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 12:52

Veel zaken zijn belangrijk in een land waaronder het harmonieus opgroeien van kinderen met goede educatie, sport mogelijkheden, hobbies etc. Dit opdat de kinderen van nu later goed in hun vel zitten dat kost nu eenmaal geld.

Gelukkig zitten al die tegenstanders van kinderen en het investeren in hen (kinderbijslag, gezondheidszorg, onderwijs, kinderopvang etc etc) niet in de regering . Investeer niet in je jeugd en je land gaat naar de klote. Jullie zienswijze is te eenzijdig op het klimaat gericht.
Investeren in de jeugd geeft maximale rendement voor een land later en kost minder als het gaat om criminaliteit, gezondheidszorg, etc.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 12:58

Maar dan kun je beter investeren in wat het kind ook zeker direct aangaat.
Dus bijvoorbeeld sport. Of hulp bij opvoeding.
Niet aan kinderbijslag. Dat kan de ouder ook oproken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:01

Eens hoor DP.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:08

Electra63 schreef:
Eigenlijk is alles de schuld van die buitenlanders/vluchtelingen.
Dus de oorlog in Oekraïne heeft helemaal geen gevolgen voor ons.
Minder vluchtelingen/buitenlanders en alle problemen in Nederland zijn opgelost.

Top !!

Misschien even de titel van dit topic aanpassen. ;)

Het speelt wel mee. De krapte op de woningmarkt. Belastingen en zorgverzekeraars die omhoog gaan.
Die mensen moeten ook onderhouden worden. De gemeenten krijgen een bepaald bedrag om Oekraniers te voorzien van zorgverzekering. Dat word weer doorberekend. En als statushouders steeds voorrang op huurwoningen krijgen. Zal jouw kind nooit op zichzelf kunnen, dat is toch krom?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:16

DuoPenotti schreef:

Een kind is duurder als alleen sport. Daar hangt een wereld omheen van gezond eten, nette kleding etc wil het in gelijkheid mee kunnen doen. De kinderbijslag helpt daarbij. Dat niet wil zeggen dat bv alle ouders kinderbijslag zouden moeten krijgen.

Ik schrijf er verder niets meer over, want ik ben me al geruime tijd bewust van de groot aanwezigheid van "de anti kinder brigade" op Bokt en het te snel willen afschaffen van bv kinderbijslag. In mijn ogen, ik heb mijn hele leven vanuit allerlei invalshoeken in mijn werk te maken gehad met kinderen en hun diverse ouders, en in mijn ogen ligt het allemaal ietwat genuanceerder.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-06-22 13:23, in het totaal 2 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:17

DuoPenotti schreef:

Gratis goede kinderopvang zeker, 1e 5-7 jaar zijn nogal essentieel voor een kind qua ontwikkeling en mogelijkheden om later een (goede) baan te krijgen ipv armoede/werkeloos. Dan verminder je ook de aantallen die nu in de slechte wijken zitten met allerlei ellende aan criminaliteit en gezondheidsproblemen door armoede en slechte start door bv ouders met kleine woordenschat in de eigen taal, laat staan Nederlands.
Daarnaast ook zeker anticonceptie in het basispakket houden, ook boven de 18, maak het veel meer de keus en dus ook de financiele afweging van iedere vrouw om wel of niet een kind te krijgen. En maak het onderwijs over dat soort zaken verplicht deel van de lessen, de ouders zullen/kunnen/willen lang niet alles vertellen hierover. Ik weet niet hoe erg het nu is op dat punt, maar destijds toen mijn ouders bij de arts kwamen ivm niet meer zwanger na mij, was de eerste reactie : "goed, je hebt een kind, dus je weet hoe het moet". Ja er waren zeker toen mensen die niet wisten hoe kindjes gemaakt werden en daarom met zorgen over niet vruchtbaar zijn bij een arts aanklopten.
Ik wil best betalen voor goed onderwijs, maar het voeden, kleden en basis opvoeden van een kind is een taak van de ouders en die mogen daar best wat kritischer over nadenken ipv toeslag levert meer op dan kind kost berekening.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:32

Tuurlijk gaat het verder dan sport.
Maar die haalde jijzelf aan en ik haakte daarop in

Anti kinderbrigrade _O-
Misschien gewoon mensen die zien dat er meer mensen in de knel komen dan gezinnen? Dus goedkoper groente en fruit een beter idee is.

En zeker als het dan gaat om mensen met meer dan 2 kinderen terwijl 1 eigenlijk betreft kosten al niet kon.

Dat is juist kind vriendelijk :)*
Want die zijn de dupe van overdreven fok drang.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:46

Kinderbijslag weg.

Betere opleidingen voor kinderen.
Betere kinderopvang.
Betere baan begeleiding om weer fatsoenlijk aan het werk te kunnen.
Groente laag BTW tarief (heeft iedereen voordeel van).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:58

De groep laagst betaalden worden zonder meer de dupe van afschaffen kinderbijslag. Boven een bepaald bedrag aan inkomen mag het weg wat mij betreft.
Maar de middengroep met twee kinderen en modaal inkomen is het hard nodig , daar lopen er inmiddels ook genoeg van bij de voedselbank.
Ik ben steeds meer voor een basisinkomen en alle toeslagen weg, ons land hangt ervan aan elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:14

Marcella schreef:
Kinderbijslag weg.

Betere opleidingen voor kinderen.
Betere kinderopvang.
Betere baan begeleiding om weer fatsoenlijk aan het werk te kunnen.
Groente laag BTW tarief (heeft iedereen voordeel van).

Jij moet stemmen op Jacobse en Van Es:

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:16

En hoeveel basisinkomen had je in gedachten bigone?
Voor mij zou een maximum kinderbijslag moeten komen en inkomensafhankelijk.
Hoe meer je verdient in Nederland hoe minder je krijgt.
Verder uitkeringen omhoog.
Tandarts in basisverzekering, bepaalde andere vergoedingen eruit. Denk aan ivf en stoppen met roken.
Gezonde maaltijden op scholen zodat de armoede daar wordt aangepakt.
5% korting op de wajong terug naar de wajonger en voor iedere goed presterende wajonger een volwaardig loon

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:30

Kinderbijslag zou ik zeker niet inkomensafhankelijk maken. Dan blijven alle bijstandgezinnen maar aan fokken. En daar geef ik DP wel gelijk in; voor een groot deel zijn dat toch immigranten. In ieder geval wel als ik Utrecht rondkijk en ook in de stad hier vlakbij.
Gewoon geen kinderbijslag meer. Je kiest toch zelf voor kinderen? Je krijgt toch ook geen huisdierenbijslag?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:32

Suzanne F. schreef:
Kinderbijslag zou ik zeker niet inkomensafhankelijk maken. Dan blijven alle bijstandgezinnen maar aan fokken. En daar geef ik DP wel gelijk in; voor een groot deel zijn dat toch immigranten. In ieder geval wel als ik Utrecht rondkijk en ook in de stad hier vlakbij.
Gewoon geen kinderbijslag meer. Je kiest toch zelf voor kinderen? Je krijgt toch ook geen huisdierenbijslag?

Dan gewoon een maximum aantal kinderen bijslag geven

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:34

Dat zou nog kunnen ja, voor 1 kind en daarna niet meer. Maar nog steeds denk ik dat je beter kan investeren in andere dingen. Scholen/opleidingen bijv.