Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:58

Anna79 schreef:
Cowboy55 schreef:
Wie roept dit en wat doet ie?

Dit komt van Amir Tsarfati, die volg ik op Telegram. Hij is een Israëli met een militaire achtergrond en deelt veel interessante informatie. Ook andere dingen die momenteel spelen zoals in Iran, Noord-Korea, Israël e.d

Had m net ook al gevonden. Dat verklaart alleen niet waarom ie dit zou weten of dat de info juist is.[/quote]

Ik volg hem al sinds het begin en de informatie die hij deelt vind ik ook terug op nos en nu.nl alleen pas veel later. Hij zet het er ook bij als hij dingen deelt die nog niet geverifieerd zijn. Hij komt op mij betrouwbaar en deskundig over.

kiki1976

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:08

Degene die het deelde is ook actief binnen het geloof overbrengen.
Heeft ook filmpjes op youtube

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:16

Quir schreef:
Zo verschrikkelijk vind ik dit. Ja ik snap dat mensen voor gaan, maar je zou maar moeten beslissen je paarden los te laten...

https://www.facebook.com/10000146509921 ... 904649562/

Ik zou eigenlijk ook niet weten wat ik zou doen met mijn paarden als er hier oorlog komt. -O-

Dit breekt mijn hart..... Y;(

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:26

kiki1976 schreef:
Degene die het deelde is ook actief binnen het geloof overbrengen.
Heeft ook filmpjes op youtube

Klopt, maar op Telegram deelt hij eigenlijk alleen updates over de situatie dus ook heel interessant voor als je geen interesse hebt in het geloof. Als je dat wel hebt staan er fimpjes op YouTube.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:26

Het is echt vreselijk. Er zijn (ook Nederlandse) veeboeren die blijven om voor de koeien te zorgen, maar hun gezin het land uit proberen te krijgen.

Het is surrealistisch.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:29

Kendra schreef:
Het is echt vreselijk. Er zijn (ook Nederlandse) veeboeren die blijven om voor de koeien te zorgen, maar hun gezin het land uit proberen te krijgen.

Het is surrealistisch.

Ja vreselijk ook voor de boeren, die zijn ook steeds in mijn gedachten. Je kan volgens mij een koe die vol in de melkproductie is ook niet loslaten en zelf weggaan, dan gaan ze volgens mij dood.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:38

Boris #Johnson has developed a six-point plan to counter the #Russian invasion of #Ukraine:

Forming an international coalition to provide humanitarian aid to Ukraine;

Supporting Ukraine's self-defense;

Increasing economic pressure on #Russia;

Preventing "creeping normalization" of Russian activities in Ukraine;

Strengthening security and stability throughout the Euro-Atlantic region;

pursuing diplomatic ways toward de-escalation with #Kyiv's full participation.

-------------------------

Boris #Johnson heeft een zespuntenplan ontwikkeld om de #Russische invasie van #Oekraïne tegen te gaan:

Vorming van een internationale coalitie om humanitaire hulp te verlenen aan Oekraïne;

Ondersteuning van de zelfverdediging van Oekraïne;

Toenemende economische druk op #Rusland;

Voorkomen van "sluipende normalisering" van Russische activiteiten in Oekraïne;

Versterking van de veiligheid en stabiliteit in de hele Euro-Atlantische regio;

diplomatieke wegen naar de-escalatie nastreven met de volledige deelname van #Kyiv.

https://twitter.com/nexta_tv/status/150 ... 2Gvng&s=19
Laatst bijgewerkt door Daks op 06-03-22 11:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:39

Anna79 schreef:
Kendra schreef:

Het is surrealistisch.

Ja vreselijk ook voor de boeren, die zijn ook steeds in mijn gedachten. Je kan volgens mij een koe die vol in de melkproductie is ook niet loslaten en zelf weggaan, dan gaan ze volgens mij dood.

Het lijkt me ook dat je als boer relatief veilig bent. Ik denk niet dat de Russen een grote boer gaan platbombarderen als ze er ook eten kunnen krijgen...

Daarbij zullen ze zeer nodig zijn bij wederopbouw, want anders wil er echt geen kip wonen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:02

nikkel schreef:
De positie van de EU verzwakt door de chaos van massale vluchtelingenstromen. Dat heb ik al veel eerder in dit topic aangehaald, niet dat je er ook maar iets aan die wetenschap heb. Maakt het alleen maar een verder keihard onderhandelingspunt.

Ik zie niet in dat wij verzwakken.

Al mag menselijk leed voor mij zwaar tellen aan de onderhandelingstafel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:02

Janneke2 schreef:
nikkel schreef:
De positie van de EU verzwakt door de chaos van massale vluchtelingenstromen. Dat heb ik al veel eerder in dit topic aangehaald, niet dat je er ook maar iets aan die wetenschap heb. Maakt het alleen maar een verder keihard onderhandelingspunt.

Ik ook niet, zelden zo veel eenheid in de EU gezien, zowel op beleidsniveau als onder de mensen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:08

Beetje open deurtjes van Boris.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:12

mysa schreef:

Ik mis de illegale zuippartijen na elke stap, gevolgd door een ‘Sorry-persconferentie’. Of zijn die dingen tegenwoordig impliciet?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:14

mysa schreef:

Yup dat zeker.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:20

Janneke2 schreef:
nikkel schreef:

Ik vraag me af wat de bron van Nikkel is... Zelden zoveel eenheid gezien over een conflict...
Dit treft niet alleen de EU, dit treft de hele wereld. De een wat meer dan de ander, maar dat heb je altijd...

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:23

Wat betreft de dieren en het vluchten; als de pleuris uitbreekt gooien mijn ouders hun katten achterin de auto, rijden langs mijn broer en in Amsterdam langs ons om mijn kat en ons allemaal ook in de auto te gooien en dan vertrekken we naar Zweden. Daar hebben we een huis in the middle of nowhere, en kunnen we in principe zelfverzorgend leven. Het water is er gewoon te drinken uit de rivier, en er ligt genoeg hout in de schuur om het huis voor de komende vier winters warm te stoken. Tevens is er een jachtlicentie. Je kan beter daar zitten in plaats van een grote stad.

Enkel met mijn zus is het lastig. Zij woont namelijk in Londen en is arts.

Ouders van vriend rijden ook naar Zweden; grappig genoeg wonen zijn twee ooms heel dichtbij ons, en daarbij heeft ons huis twee appartementen. Genoeg plek, dus. :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:30

Evacuatie burgers uit Marioepol 2.0. Tot 17u zou er staakt-het-vuren zijn.
Mogelijks ook voor burgers uit Charkiv.

Ik hoop zo dat het deze keer wel lukt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:48

Zojuist bevestigd

Dennis Kiyev is inderdaad om het leven gekomen. Krijg 2 verhalen binnen of hij is geëxecuteerd van afstand of hij is omgekomen bij een arrestatie. Dat laat ik dan in het midden.

Op dit moment is Erdogan aan de telefoon met Poetin om te bemiddelen. Ben benieuwd

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:48

Soepblik schreef:
Wat betreft de dieren en het vluchten; als de pleuris uitbreekt gooien mijn ouders hun katten achterin de auto, rijden langs mijn broer en in Amsterdam langs ons om mijn kat en ons allemaal ook in de auto te gooien en dan vertrekken we naar Zweden. Daar hebben we een huis in the middle of nowhere, en kunnen we in principe zelfverzorgend leven. Het water is er gewoon te drinken uit de rivier, en er ligt genoeg hout in de schuur om het huis voor de komende vier winters warm te stoken. Tevens is er een jachtlicentie. Je kan beter daar zitten in plaats van een grote stad.

Ouders van vriend rijden ook naar Zweden; grappig genoeg wonen zijn twee ooms heel dichtbij ons, en daarbij heeft ons huis twee appartementen. Genoeg plek, dus. :j

Want in Zweden kan de pleuris niet uit breken ofzo??

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:52

Popstra schreef:
Soepblik schreef:

Want in Zweden kan de pleuris niet uit breken ofzo??

Zeker wel, maar toch denk ik dat je in the middle of nowhere, ver van steden en andere dingen, beter zit dan in een stad. En het huis hebben we toch.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:54

@ Soepblik, lijkt me ideaal een plek met je eigen riviertje, en voldoende stookhout.
Hopelijk is het niet nodig.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:02

Soepblik schreef:

En wat is je boodschap irt Oekraïne precies? dat je iedereen aanraad om een reservehuis in de Zweedse outback te kopen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:03

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:06

Soepblik schreef:

Misschien dit soort verhalen weer delen in het Ukraïne-Nederland topic of een apart paniek-topic voor aanmaken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 13:06

Grappig ook dat veel mensen er vanuit gaan dat je nog wel met de auto weg komt. Dat is echt totaal niet vanzelfsprekend (benzine, wegblokkades etc)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:06

VOlgensmij is dat al langer het plan maar Zelensky weigert dat.