Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 12:42

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 12:43

pmarena schreef:
Als hij zegt dat er in dat bed niks intiems is gebeurd. Zij zegt van wel.
Dan is dat precies wat hij zegt / zij zegt inhoudt.
Dat specifieke gedeelte is niet bewezen, wél dat hij bij haar op en/of in bed zat terwijl hij wíst dat ze naakt was.
Wel dat hij over haar benen heeft gestreeld, haar billen heeft aangeraakt, haar grensoverschrijdende appjes heeft gestuurd, haar borsten meerdere keren heeft gezien, etc.
Dat is niet hij zegt/zij zegt.

Lusitana

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 12:51

Precies , er zijn heel wat feiten die gewoon beide partijen toegeven of gewoon tastbaar zijn, zoals appjes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 13:16

Saga schreef:
pmarena schreef:
Als hij zegt dat er in dat bed niks intiems is gebeurd. Zij zegt van wel.
Dan is dat precies wat hij zegt / zij zegt inhoudt.
Dat specifieke gedeelte is niet bewezen, wél dat hij bij haar op en/of in bed zat terwijl hij wíst dat ze naakt was.
Wel dat hij over haar benen heeft gestreeld, haar billen heeft aangeraakt, haar grensoverschrijdende appjes heeft gestuurd, haar borsten meerdere keren heeft gezien, etc.
Dat is niet hij zegt/zij zegt.

Maar dat haal jij er allemaal bij, ik niet.
Ik vind het bed gedeelte een typisch hij zegt / zij zegt en dat is het ook gewoon.
De rest dat ligt uiteraard weer anders.

En ik vind het echt een andere orde van grootte of iemand nou likkebaardend voor zichzelf een situatie heeft gecreëerd waarin hij fijn alleen in huis is met een jongedame die hij vrijuit lastig kan vallen, of dat je door haar moeder gevraagd wordt om in de auto te stappen om een overstuur iemand te troosten en die dan wachtend op jouw komst onderaan de trap nog even zegt dat ze naakt is, vervolgens gewoon mee naar boven kan lopen maar ervoor kiest om dat niet te doen en even later ook niet (terwijl dat zover MB zich daarom bekommert, dat wel elk moment zou kunnen gebeuren) niet tegen dochter zegt dat ze even haar kleren aan moet doen, niet zegt 'wacht even' maar de situatie blijft van 'help haar alsjeblieft ze is overstuur'... en dat je dan toch naar boven gaat omdat je bezorgd bent en er wellicht niet eens aan denkt dat dat naakt zijn een probleem is, want of iemand nou onder de deken ligt in de blote kont, in de pyjama of in 3 onesies plus een vest....onder de deken maakt dat eigenlijk ook niet uit toch als je geen bijbedoelingen hebt.

Ik kan me best voorstellen dat het zo gegaan kan zijn. Het is volgens mij niet uitgesloten dat die situatie volmaakt onschuldig aangevlogen werd door MB. Kan me ook voorstellen dat het anders gegaan kan zijn, in verschillende gradaties van grenzen overschrijden, tot ernstig misbruik maken van de situatie aan toe.

We weten het niet precies.

Ik vind het daarom gewoon erg ver gaan om te stellen dat iemand een goorlap is als hij in die situatie naar boven gaat. Ja achteraf wel naief natuurlijk, maar meer dan dat hoeft het in zo'n staat van bezorgdheid niet te zijn geweest en er wordt naar mijn mening veel te stellig over gedaan dat je een goorlap bent / niet spoort als je dat doet. Waarbij de hele omstandigheden vergeten worden.

Je kan daar imo net zo goed de conclusie uithalen 'hij spoort niet, alleen een viezerik doet dat' als 'hij was duidelijk erg bezorgd' en zowel de ene als de andere conclusie kan de plank compleet mis slaan.
Het lijkt mij rechtvaardig om dat niet uit het oog te verliezen, en elke situatie an sich te beoordelen en niet 'omdat hij A doet zal hij vast ook B hebben gedaan'.

En ook: iemand die met een groep mensen aanwezig is in een huis, waarbij moeder en dochter ineens hun borsten bloot gooien, of dat hij ongevraagd een foto doorgestuurd krijgt met blote borsten, aanrekenen dat hij haar borsten heeft gezien....mja dat afdoen als 'hij heeft haar borsten gezien, wat een goorlap' dan doe je de situatie ook niet helemaal recht.

Zijn aandeel in het verhaal verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Maar de zwart-wit manier waarop dingen opgesomd worden als 'bewijs' zonder de unieke omstandigheden mee te nemen, waardoor het allemaal veel erger lijkt vind ik ook niet fraai.

Maargoed onder de streep zijn de meeste mensen het wel eens geloof ik, dat het terecht lijkt dat hij vooralsnog niet vervolgd wordt omdat zijn schuld niet bewezen kan worden, hij wel over fatsoensgrenzen is gegaan maar strafbare feiten niet bewezen werden. En dat de hele situatie super sneu is voor de jongedame die met een rot gevoel achter is gebleven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 13:27

Eens met Pmarena. Respect voor je uitgebreide uitleg.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 13:29

Oke, als je het puur alleen over die situatie in de slaapkamer hebt, zelfs in het meest positieve geval dat er niks anders gebeurd zou zijn, is het naar mijn mening alsnog zeer ongepast om bewust van het feit dat zij daar naakt aanwezig is, die slaapkamer binnen te gaan.
Zelfs al zouden al die dingen die ik 'erbij haal' nooit gebeurd zijn.
Maar misschien verschillen onze normen en waarden teveel van elkaar om het hierin met elkaar eens te worden.

Je tweede alinea is pure speculatie, want daar zijn absoluut geen feiten over bekend én maakt de situatie in mijn ogen ook echt niet anders.
Het gedrag van de moeder zou geen invloed moeten hebben op het gedrag van Borsato, hooguit in ontmoedigende zin.
Het heeft dan ook echt geen enkel nut om over aannames te discussiëren die je niet kun verifiëren.

Was hij bezorgd toen hij de appjes stuurde over zelfbevrediging en seks? Was hij bezorgd toen hij lingerie voor haar kocht? Was hij bezorgd toen hij aan haar billen zat? Was hij bezorgd toen hij over haar benen streelde? Was hij bezorgd toen hij naar haar borsten keek? Was hij bezorgd toen hij haar kamer binnen liep wetende dat ze naakt in bed lag?
Wie weet!

Ik heb het overigens ook heel bewust over de volgende keren dat hij haar borsten zag, want ik kan me prima voorstellen dat als iemand d'r borsten laat zien, dat je dat de eerste keer verrast en je niet direct wegkijkt/bevriest, whatever.
Maar een normaal volwassen persoon zorgt dat daar direct een grens getrokken wordt en dat hij/zij niet in diezelfde situatie terugkeert.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 14:37

Als gezegd , ik heb dit niet van meet af aan gevolgd, maar ik denk dat er mensen zijn die de bed situatie veel te zwaar laten wegen. Dat was vast niet de eerste keer dat erover de schreef gegaan is. Ze moeten elkaar langer gekend hebben en een band gecreëerd als de moeder denkt dat hij haar kan troosten, of niet soms. En die hele band creëren, waarin er aanrakingen zijn geweest, zijn al niet in orde. Het is één ding als je een dochter van je "personeel" (ze was/is toch voorzitter van de fanclub?) erkend en gedag zegt of een complimentje geeft, maar heel wat anders als je aan haar gaat zitten. Of niet gaat wegsturen als zij het een seksuele kant op stuurt (als dat gebeurd zou zijn).
Ik snap niet hoe mensen dat goed kunnen praten.
De oudere is de verantwoordelijke in een situatie met een minderjarige. Altijd, onder alle omstandigheden. Tieners kunnen de consequenties van hun gedrag niet overzien. Volwassenen wel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:11

Benzz schreef:
BeFunny schreef:

Maar die zijn getrouwd en volgens mij was zij ook gewoon echt verliefd.
Ik vind dat toch heel anders.
Ook in een andere tijd. Ik vind het niet vergelijkbaar.

Niet?

Rachel was 14!!!

Mijn moeder was 14 toen ze mijn vader leerde kennen. Mijn vader was echt geen pedofiel. Ze kregen 5 kinderen samen. En zijn getrouwd.

Ik weet niks over het huwelijk van Andre Hazes verder. Wel dat er heel veel gal over de man gespuwd word sinds zijn overlijden.

Maar Rachel zoekt over veel de publiciteit. Alleen ik heb haar nooit gehoord over dat ze gedwongen is geweest door hem ofzo.

Ik vind dat anders ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:24

Het is overduidelijk dat we nu in een andere tijd leven en ook al vind ik het soms op het randje (lees: zeikerige) af, als je nu als 34 jarige kerel de slaapkamer van een 15 jarig meisje binnen stapt en seks met haar hebt, dan gaat die kerel erop en ik denk zelfs de ouders van het desbetreffende meisje. Ieder z’n mening maar ik vind dat echt niet oké.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:26

Het klopt wel dat dit soort dingen meer 'geaccepteerd' werden vroeger, als dat al het goede woord is.
Wat niet betekent dat het, met de kennis die men nu over het menselijk brein heeft, toen wel goed was.
Iemand van 14 is een kind, die hoort geen seksuele handelingen te verrichten met een volwassene.
Ook niet zonder dwang, ook niet volledig vrijwillig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:42

Saga schreef:
Het klopt wel dat dit soort dingen meer 'geaccepteerd' werden vroeger, als dat al het goede woord is.
Wat niet betekent dat het, met de kennis die men nu over het menselijk brein heeft, toen wel goed was.
Iemand van 14 is een kind, die hoort geen seksuele handelingen te verrichten met een volwassene.
Ook niet zonder dwang, ook niet volledig vrijwillig.

Mijn moeder stond op haar 17e voor het altaar. Dat mocht ook nog.
De gedachtes zoals nu speelde er niet. En iemand werd gewoon verliefd op een ander. Nu zal er bij Hazes zijn roem mee gespeeld hebben hoor. Maar het was toen niet ongewoon dat een meisje van 14-15 een relatie had met een oudere jongen of man. Mijn vader was overigens 19. Dus een verschil van 5 jaar. Nu zou dat niet meer kunnen. Toen was dat heel gewoon.

Ik zeg niks over het huwelijk van Hazes omdat ik er niks van weet. Ja dat ze heel jong was. Maar nogmaals ze zijn getrouwd en kregen twee kinderen en hij heeft haar ook niet berooid achter gelaten. Het is totaal niet vergelijkbaar met de zaak van MB.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:51

Het gaat soms ook wel echt om het leeftijdsverschil en bij je ouders lag dat niet echt ver uit elkaar.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 21:01

Ik kreeg op mijn 22e een relatie met iemand van 50 jaar, ergens na een relatie met iemand van 45 jaar die begon toen ik 20 was.
In beide gevallen waren alle betrokkenen volwassen, maar achteraf denk ik echt 'jezus, what the hell dacht je toen?'. :+
En ondanks dat ik niet echt een jeugdig uiterlijk had toen en vaak wat ouder werd ingeschat, vind ik het achteraf gezien ook niet helemaal zuiver van de partners in kwestie, die zaten in totaal andere levensfasen etc.
Maar wederom: we waren allemaal volwassen volgens de wet.

Dat mijn moeders andere dochter op haar 16e wat had met iemand die op papier 23 was (immigrant) maar in werkelijkheid eind 20 of begin 30 vond ik ook wat viezig ofzo. :o
Ook als hij daadwerkelijk 23 geweest was toen hoor, op die leeftijd is dat een enorm verschil in levensfase zegmaar, dan is een leeftijdsverschil van 2 jaar al best groot imo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 07:29

Saga schreef:
Oke, als je het puur alleen over die situatie in de slaapkamer hebt, zelfs in het meest positieve geval dat er niks anders gebeurd zou zijn, is het naar mijn mening alsnog zeer ongepast om bewust van het feit dat zij daar naakt aanwezig is, die slaapkamer binnen te gaan.
Zelfs al zouden al die dingen die ik 'erbij haal' nooit gebeurd zijn.

Ja als je het zo sec stelt van 'hij weet dat ze daar naakt is, dan had hij niet naar boven moeten gaan'.
Dat is gewoon een goed punt. Maar het echte leven is vaak niet zo mooi en clean en er zijn nu eenmaal genoeg mensen die niet zo gechoqueerd zijn door naaktheid. En als er een soort spoed aan de man lijkt te zijn, je hebt geen kwaad in de zin, je hebt ook wel vaker hun bloot gezien want ze zijn er nogal makkelijk in, en ze ligt toch onder de dekens en je hebt geen kwaad in de zin... tja. Dan kan je daar als lezer wel je eigen probleem overheen plakken maar het hoeft niet zo bizar te zijn als het voor andere mensen lijkt.

Saga schreef:
Maar misschien verschillen onze normen en waarden teveel van elkaar om het hierin met elkaar eens te worden.

Ik vind dit best wel een nare manier van discussieren eigenlijk... om het op mijn normen en waarden te gooien die dan wel minder zullen zijn dan de jouwe -O- Maar het is wel tekenend voor het gemak waarmee je zo'n MB affakkelt dat het wel een goorlap zal zijn, omdat je het lastig vindt om je voor te stellen dat veel dingen misschien wel in de kern goed bedoeld waren.

Het is makkelijker om jouw positie in te nemen, van 'dat doe je toch niet!' maar het is niet fair om mensen niet het voordeel van de twijfel te gunnen en meteen maar te veroordelen. Als je het zo bekijkt dan verschillen onze normen en waarden inderdaad denk ik, want ik ga niet meteen uit van het slechtste van de mens, ook al lijken dingen op het eerste gezicht niet zo geweldig. Je zou zelf ook niet met zulke vooringenomen oogkleppen op beoordeeld willen worden toch :(:)

Saga schreef:
Je tweede alinea is pure speculatie, want daar zijn absoluut geen feiten over bekend én maakt de situatie in mijn ogen ook echt niet anders.
Het gedrag van de moeder zou geen invloed moeten hebben op het gedrag van Borsato, hooguit in ontmoedigende zin.
Het heeft dan ook echt geen enkel nut om over aannames te discussiëren die je niet kun verifiëren.

Wat is volgens jou precies een aanname in de 2e alinea dan...?
Want beide partijen waren het er zover ik mee heb gekregen, over eens dat dochter erg overstuur was. Moeder speciaal MB heeft gebeld om haar te komen troosten. Dat hij naar hun toe is gegaan. En moeder onderaan de trap nog even zei dat ze naakt was.

Is het speculatie dat ze niet mee naar boven is gelopen?
Het grote probleem is toch dat hij daar alleen met de dochter was...? Nou dan was moeder er toch niet bij en is ze dus niet mee naar boven gegaan. Blijkbaar zag zij er net als MB geen groot probleem in, anders had ze de situatie wel aangepast toch. Dochter zag er blijkbaar ook geen groot probleem in want die lag naakt in bed en wist vast dat MB onderweg was want ik meen dat ik de moeder dat ook heb horen zeggen als troost, dat ze tegen dochter zei van hij is onderweg.

Ja het klinkt gek als je zegt 'hij ging naar een meid die naakt in bed lag' maar jij of ik kunnen dat raar vinden, maar 'in het echt' hoeft het echt niet zo'n spektakel te zijn want deze mensen waren er op dit moment allemaal niet heel erg van onder de indruk blijkbaar. Je zou bijna denken dat het geen big deal was omdat ze immers toch bedekt in bed lag. Er schijnen campings vol te zitten met mensen die niet op of om kijken qua naaktheid := Mijn ding is het niet maar ieder zijn meug.

Saga schreef:
Was hij bezorgd toen hij de appjes stuurde over zelfbevrediging en seks?

Je zal vast geschokt zijn dat ik dit antwoord geef maar...ja ik denk het eigenlijk wel dat het prima kan dat hij bezorgd was / het goed bedoelde, want zo klonk het wel in ieder geval. Wat was het ook alweer, iets van 'misschien raar om van mij te horen, maar bladiebla' en eigenlijk, als je het bizarre even opzij zet, verwoorde hij het best netjes toch en niet als 1 of andere hijgerige, kwijlende goorlap. Het leek geen 'oeh nu gaan we telefoonseks hebben' ofzo.

Ik vind het vanuit mijn referentiekader 'bijzonder' om zo'n berichtje te sturen aan een jongedame. Maar als je wederom de situatie zoals daar in huis geschetst meeneemt. Of dat allemaal klopt weet ik niet hè. Maar de verhalen van er worden borsten bloot gegooid. Het is een running joke om iemand die bukt op de kont te petsen. Moeder en ook jongedame zelf praat openlijk over seks met haar vriendje, zo van ik ga naar boven om seks te hebben en terugkomen met dat het super fijn was. Dat ze er zo lekker ontspannen van wordt. Vanuit die 'vrije seksuele moraal' en openlijk praten over seks en het allemaal niet zo spannend maken, is het toch al heel anders als je iemand die erg gespannen is, voorzichtig zegt van joh anders doe je dit of dat want je weet dat dat helpt.

Ik kan er wel naar kijken dat ik het zelf zowel heel apart en over de grens vindt, als dat nu eenmaal niet iedereen hetzelfde naar dingen kijkt als ik en dat dat dan niet per-sé super fout of vanuit slechte bedoelingen hoeft te zijn. Het was eigenlijk best een tam berichtje toch, als je even afstand neemt van het pearl clutchen... dat ik ook in eerste instantie heb, maar als je wat afstand neemt was het niet echt per-sé goorlapperij denk ik :?

Saga schreef:
Was hij bezorgd toen hij lingerie voor haar kocht?

Ik heb geen idee. Weet jij meer over die specifieke situatie...? Ik niet. Ik zie geen reden om er dan maar vanuit te gaan dat hij als een kwijlende predator lekker lingerie ging kopen. Misschien wel.

Maar wat mij betreft bestaat er prima de mogelijkheid dat het meiske wederom een dipje had en hij dacht weet je wat, ik neem je lekker mee shoppen, lekker kleren kopen, daar word je vast vrolijker van. En dat zij dan besluit dat ze (ook) een setje ondergoed erbij wil. Wie weet liepen ze er wel toevallig langs en dacht ze oh dat wil ik (ook) graag. Zo is het al een stuk minder bizar en kan het net zo goed gegaan zijn toch. Weten wij veel.

Saga schreef:
Ik heb het overigens ook heel bewust over de volgende keren dat hij haar borsten zag, want ik kan me prima voorstellen dat als iemand d'r borsten laat zien, dat je dat de eerste keer verrast en je niet direct wegkijkt/bevriest, whatever.
Maar een normaal volwassen persoon zorgt dat daar direct een grens getrokken wordt en dat hij/zij niet in diezelfde situatie terugkeert.

Mja in theorie zou dat wel het beste zijn ja. Maar in de praktijk kan het best zijn dat het niet zo spannend werd gevonden door iedereen in die groep, en MB gaf ook aan dat hij en anderen volgens mij, er wel eens wat van gezegd hebben. Ik weet ook niet of het vaak gebeurde, of dat het daarna voorbij was. En als je het even vanuit de medemenselijke kant bekijkt hè, dat je een man niet meteen als een soort monster beschouwd zeg maar.

Dit gebeurt. En dan. Uiteindelijk zijn het maar tieten hè, zullen veel mensen denken. Moet je daarvoor dan op stel en sprong alle contacten verbreken? Of zou het genoeg moeten zijn als je aangeeft van joh hee hier zit ik niet op te wachten.

Hij voelde natuurlijk ook een soort morele verplichting om een beetje in het gat te stappen dat de vader achter had gelaten, dat hij hen niet wilde laten vallen. En realistisch gezien kan je natuurlijk niet van mensen om je heen verwachten dat die exact volgens jouw principes gaan leven. Ik heb moeder ook horen zeggen dat MB inderdaad wel opmerkingen heeft gemaakt over 'de mores' maar dat ze hem heeft gezegd dat dat zijn zaakjes niet zijn / het haar dochter en haar keuzes zijn / hij zich daar niet mee moest bemoeien.

En zoals ik het begrijp was uiteindelijk de maat ook vol en besloot MB dat hij haar niet langer aan het hoofd van die fanclub wilde, omdat ze zelfs schijnt te hebben geroepen op een fandag 'wie wil er seks met Marco *\o/* ' of zoiets. En in het gesprek waarin hij haar dat ging vertellen, toen ging het balletje aan het rollen van de huidige problemen.

Is het slecht dat hij zo lang is gebleven. Of is het juist te prijzen dat hij hen niet heeft willen laten vallen.
Tja zeg het maar.

En dan kunnen mensen wel boos worden met 'jij zit het goed te praten' maar dat is het niet.
ik wil gewoon geen keiharde oordelen vellen die misschien helemaal niet terecht zijn, maar het vanuit alle kanten bekijken en meestal is het gewoon zo dat mensen die niet echt fraaie dingen hebben gedaan, veel minder slechte intenties hebben dan dat verontwaardige mensen het kunnen laten lijken.

Hij is over de schreef gegaan. Maar dat maakt hem niet meteen een monster die àlles deed vanuit seksuele overwegingen....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 07:58

Maar Pmarena, als alles alleen maar goed bedoeld was dan had hij toch nooit aan haar borsten en billen gezeten? En lingerie voor haar gekocht e.d.? Dat is toch geen rol van een ondersteunend vader figuur?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:03

Ik ben mijn vader ook jong verloren en goddank heeft er geen enkele vriend van mijn ouders gedacht: laat ik dat kind even appen dat ze misschien even seks moet hebben.

Je kan bij veel dingen nog twijfels hebben of anders interpreteren maar het goed praten dat een man van 50 met een kind van 15 over seks appt, sorry dat vind ik echt heftig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:10

Ik vind dat MB zich minder had moeten bemoeien met dat gezin, maar zich meer in zijn eigen huis had moeten ophouden met zijn eigen vrouw en kinderen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:42

Elisa2 schreef:
Maar Pmarena, als alles alleen maar goed bedoeld was dan had hij toch nooit aan haar borsten en billen gezeten? En lingerie voor haar gekocht e.d.? Dat is toch geen rol van een ondersteunend vader figuur?

Ik zeg nergens dat alles alleen maar goed bedoeld was.
Sterker nog ik geef ook keer op keer aan dat hij natuurlijk gewoon over de schreef is gegaan.
Maar er zit meestal een groot grijs gebied tussen 'alles was goed bedoeld' en 'alles dat hij deed was met seksuele intenties'. Want dat lijkt wel de tendens in dit topic en dat is imo niet fair als er realistisch gezien best een andere uitleg mogelijk is op basis van de info die je hebt.

Jildau schreef:
Je kan bij veel dingen nog twijfels hebben of anders interpreteren maar het goed praten dat een man van 50 met een kind van 15 over seks appt, sorry dat vind ik echt heftig.

Er zit een heel groot verschil tussen goedpraten 'nee joh dit is absoluut geen probleem!' en wat nuance aanbrengen 'het is niet okee, maar misschien ook weer niet zo extreem als men doet lijken'. Over seks appen is er wel in gradaties denk ik zo. En hoe je er verder zelf ook over denkt.... sowieso zit er nogal een verschil in of je er vanuit het niets tegen een super kinderlijke tiener over begint, of tegen een al flink ontwikkelde jongedame die openlijk tegen jan en alleman over haar seksleven praat.

En het was niet precies bekend hoe oud ze was op dat moment van de appjes dacht ik van de week te horen...? Wat me ook wel raar lijkt want als je bewijs van de appjes hebt dan zou je meestal toch ook de datum hebben zou je denken...? Maargoed vanaf welke leeftijd is het wel 'okee' om in een appje voorzichtig de tip van zelfbevrediging te geven, ik zit er als volwassene ook niet op te wachten := Maar ik loop dan ook niet te koop met mijn seksleven.

anjali schreef:
Ik vind dat MB zich minder had moeten bemoeien met dat gezin, maar zich meer in zijn eigen huis had moeten ophouden met zijn eigen vrouw en kinderen.

Dat sowieso _/-\o_

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:48

Saga schreef:
Het gaat soms ook wel echt om het leeftijdsverschil en bij je ouders lag dat niet echt ver uit elkaar.

Dat klopt. Maar nu zou dat alsnog niet goed zijn. En er waren ook meer meiden die trouwden jong met een man van 45 hoor. Dat is echt niet uitzonderlijk.

Nu is het not done maar toen was dat niet gek. Hoe men er nu ook over denkt dat speelde toen helemaal niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:49

Ik kan Pmarena prima volgen in haar berichten, ik ben het volledig met haar eens.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:54

edit:
Sorry, maar wat is ook niet zo extreem? Voor mijn gevoel komt dit echt over alsof het nu afgedaan wordt inderdaad als 'ach zo erg was het misschien helemaal niet'. Ik vind het best shocking.

Wat mij betreft is alles extreem en zou het zo gezien moeten worden wanneer er zo'n context van een 50 jarige en een toen met momenten 15 jarig meisJE. Een KIND - en ja ook als ze als tiener zijnde zelf seksueel actief wordt is ze nog steeds een kwetsbaar jong persoon en volop in de groei. Wat mij betreft een harde grens om aan te denken, altijd. Ongeacht wat ertoe heeft geleid dat er grenzen zijn vervaagd omdat er misschien binnen dat gezin vanuit die moeder ook al rare dingen gaande waren. Ongeacht hoe dat meisje uitziet en zich zelf ook kan hebben gedragen. Ik snap oprecht niet waarom dit een punt van discussie is eigenlijk, waarom hier nog nuance ingebracht moet worden door sommigen. Ook over seks appen; ook hier is er geen enkele gradatie wat het oké maakt, geen enkele. En hij had in al die rare situaties zelf ook beter moeten weten. En nee, ook hoeft 'flink ontwikkelde dame' er niet bij gehaald te worden. Zelfs als ze er met 15 of 16 jaar volwassen uit zien en zich volwassener gedragen, zijn het nog steeds kwetsbare tieners op die leeftijd... Ik val echt met de ene in de andere verbazing pagina na pagina weer.

En vanaf welke leeftijd het wel oke is? Dat is inderdaad de ham vraag. Heel zwart/wit gezien; vanaf dat zij volwassen leeftijd heeft. Zeker in combinatie met een man van 50 jaar... Ook daar is imo eigenlijk weinig discussie nodig maar goed. Het is inderdaad goed te zien hoe anders mensen denken over dit soort dingen. Ik vind het in ieder geval echt walgelijk wat er allemaal is gebeurd wat hij o.a. zelf heeft toegegeven. De dingen waarvan niks bewezen kan worden, wij zijn ook immers nergens zelf bij geweest, laat ik in het midden. Maar afgaand op wat hij zelf gewoon erkent heeft, vind ik het zelf in ieder geval echt al meer dan genoeg om bepaalde dingen niet eens meer ter discussie te moeten stellen. Een kind van met momenten 15. Dat zou genoeg moeten zijn imo om van mening te zijn dat hier heel veel fout is gegaan en dat het niet gek is dat half NL hem uitkotst.

En ja, ook ik had bv met 16 al seks, en was met jongens bezig in die tijd en mezelf aan't ontdekken. Dat ga je met tieners ook wel krijgen natuurlijk. Maar dan wel in andere context. Hier is gewoon zoveel fout. Het leeftijdsverschil, de macht positie waarin hij zat, de duidelijk niet goede manier van leven met die moeder van wat we er zo van meekrijgen... Dat is gewoon imo sowieso allemaal echt niet normaal en moet ook niet afgedaan worden als 'het is niet zo extreem, het is niet zo erg allemaal, we weten het niet.' We weten inderdaad niet alles, maar er is genoeg geweest wat hij zelf gewoon heeft toegegeven. Als moeder zijnde - weliswaar van een jongen maar toch - kan ik er echt niet inkomen hoe sommigen hier schrijven.

Maar goed, ik kan er ergens inkomen dat mensen nuance willen zien en zoeken. Normaal ben ik ook zo iemand, maar in deze situatie kan ik het echt niet.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-12-25 09:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:59

pmarena schreef:
Er zit een heel groot verschil tussen goedpraten 'nee joh dit is absoluut geen probleem!' en wat nuance aanbrengen 'het is niet okee, maar misschien ook weer niet zo extreem als men doet lijken'. Over seks appen is er wel in gradaties denk ik zo. En hoe je er verder zelf ook over denkt.... sowieso zit er nogal een verschil in of je er vanuit het niets tegen een super kinderlijke tiener over begint, of tegen een al flink ontwikkelde jongedame die openlijk tegen jan en alleman over haar seksleven praat.

En het was niet precies bekend hoe oud ze was op dat moment van de appjes dacht ik van de week te horen...? Wat me ook wel raar lijkt want als je bewijs van de appjes hebt dan zou je meestal toch ook de datum hebben zou je denken...? Maargoed vanaf welke leeftijd is het wel 'okee' om in een appje voorzichtig de tip van zelfbevrediging te geven, ik zit er als volwassene ook niet op te wachten := Maar ik loop dan ook niet te koop met mijn seksleven.

Je bent imo absoluut aan het "goedpraten". Je zoekt continu excuses en doet aannames om het minder erg te doen lijken. Wat wil je met die vetgedrukte zin nu helemaal zeggen over het slachtoffer? Je kent haar niet, dus je weet helemaal niet hoe het meisje is (behalve dat volgens MB alles erop en eraan zat; wat ik overigens ook al een ongepaste min of meer sexistische uitdrukking vind in de context van volwassen man en een tiener).

En wat bedoel je met "voorzichtig" in relatie tot de tip van zelfbevrediging in een appje? Heb je het appje gelezen? Waarom denk je dat dat appje "voorzichtig" was.
Volgens mij heb jij een beeld in je hoofd van MB die niet klopt met de werkelijkheid. De werkelijkheid is dat hij haar grensoverschrijdende berichtjes stuurde.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 09:13

cursebreaker schreef:
Hier is gewoon zoveel fout. Het leeftijdsverschil, de macht positie waarin hij zat, de duidelijk niet goede manier van leven met die moeder van wat we er zo van meekrijgen... Dat is gewoon imo sowieso allemaal echt niet normaal en moet ook niet afgedaan worden als 'het is niet zo extreem, het is niet zo erg allemaal, we weten het niet.'

Spot on. Het zit hem niet alleen in het leeftijdsverschil, maar ook in de relatie. Hij was voor haar een vaderfiguur. Maar naar verloop van tijd is hij haar anders gaan zien (MB's eigen woorden, "want alles zat er al op en aan") Dat op zich is al heel ranzig. En dan heb ik het nog niet over zijn status, macht als idool.
Juist door die relatie had hij van haar af moeten blijven, ook al zou ze zich op een presenteerblaadje hebben aangeboden en ook op 16, 17 en 18 jarige leeftijd. Maar hij heeft zn kans gegrepen zonder rekening te houden wat dat geestelijk met dat meisje zou doen. Bah, bah bah. Ik vind het zo'n egoistische viespeuk....

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 09:16

PMarena: Het gaat niet over gechoqueerd zijn door naaktheid, het gaat om de combinatie naaktheid en een kind die niet oké is.
Ik had niet gedacht dat ik die nuance aan hoefde te brengen.
En ik heb niet gezegd dat jouw normen en waarden minder zijn dan die van mij, alleen dat ze verschillen.
Wat prima kan betekenen dat mijn normen en waarden teveel afwijken van die van de gemiddelde mens. ;)

Verder volledig eens met de post van Cursebreaker.
En met Babootje, dat er inderdaad wel echt redenen worden verzonnen om het bagatelliseren wat Borsato heeft gedaan.
Laatst bijgewerkt door Saga op 08-12-25 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 09:17

Er is inderdaad op geen enkel moment van dat hij zich bewust werd van de veranderende situatie voor hem, stilgestaan bij wat dit voor dat meisje betekent inderdaad (daar had hij al vanaf het begin af aan bij stil moeten hebben gestaan, maar zeker toen hij zich bewuster werd van verandering). En ook met inderdaad 18 zou je hier nog je bedenkingen bij moeten hebben want ook dan zijn ze nog heel jong, maar iig voor de wet volwassen dus nja. Maar alles daarvoor sowieso, pertinent; gewoon nee. En daar is hij gewoon te zwak geweest om afstand te nemen en dat vind ik erg kwalijk. Dit zijn ook dingen wat hij inderdaad zelf gezegd heeft en erkent dus ik snap oprecht niet hoe dit allemaal met nuance nog bekeken kan worden en afgedaan kan worden als zo extreem is het niet. Wat mij betreft zou hier nooit ruimte moeten zijn om een 'MAAR...' aan de discussie toe te voegen. Als dit ook maar elke andere man was geweest, vraag ik me ook oprecht af of mensen nog steeds 'maar' zouden gebruiken. Durf er bijna geld op in te zetten dat dan wel 99% van Nederland die 'random man' aan de schandpaal had gehangen afgaand op wat hij gezegd heeft (wederom buiten beschouwing latend alles waar we nooit zeker van zullen weten wat gezegd of gedaan is, wat gelogen is of niet).