Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pmarena schreef:Dat specifieke gedeelte is niet bewezen, wél dat hij bij haar op en/of in bed zat terwijl hij wíst dat ze naakt was.Als hij zegt dat er in dat bed niks intiems is gebeurd. Zij zegt van wel.
Dan is dat precies wat hij zegt / zij zegt inhoudt.
Saga schreef:pmarena schreef:Dat specifieke gedeelte is niet bewezen, wél dat hij bij haar op en/of in bed zat terwijl hij wíst dat ze naakt was.Als hij zegt dat er in dat bed niks intiems is gebeurd. Zij zegt van wel.
Dan is dat precies wat hij zegt / zij zegt inhoudt.
Wel dat hij over haar benen heeft gestreeld, haar billen heeft aangeraakt, haar grensoverschrijdende appjes heeft gestuurd, haar borsten meerdere keren heeft gezien, etc.
Dat is niet hij zegt/zij zegt.
Benzz schreef:BeFunny schreef:
Maar die zijn getrouwd en volgens mij was zij ook gewoon echt verliefd.
Ik vind dat toch heel anders.
Ook in een andere tijd. Ik vind het niet vergelijkbaar.
Niet?
Rachel was 14!!!
Saga schreef:Het klopt wel dat dit soort dingen meer 'geaccepteerd' werden vroeger, als dat al het goede woord is.
Wat niet betekent dat het, met de kennis die men nu over het menselijk brein heeft, toen wel goed was.
Iemand van 14 is een kind, die hoort geen seksuele handelingen te verrichten met een volwassene.
Ook niet zonder dwang, ook niet volledig vrijwillig.
Saga schreef:Oke, als je het puur alleen over die situatie in de slaapkamer hebt, zelfs in het meest positieve geval dat er niks anders gebeurd zou zijn, is het naar mijn mening alsnog zeer ongepast om bewust van het feit dat zij daar naakt aanwezig is, die slaapkamer binnen te gaan.
Zelfs al zouden al die dingen die ik 'erbij haal' nooit gebeurd zijn.
Saga schreef:Maar misschien verschillen onze normen en waarden teveel van elkaar om het hierin met elkaar eens te worden.
Maar het is wel tekenend voor het gemak waarmee je zo'n MB affakkelt dat het wel een goorlap zal zijn, omdat je het lastig vindt om je voor te stellen dat veel dingen misschien wel in de kern goed bedoeld waren.
Saga schreef:Je tweede alinea is pure speculatie, want daar zijn absoluut geen feiten over bekend én maakt de situatie in mijn ogen ook echt niet anders.
Het gedrag van de moeder zou geen invloed moeten hebben op het gedrag van Borsato, hooguit in ontmoedigende zin.
Het heeft dan ook echt geen enkel nut om over aannames te discussiëren die je niet kun verifiëren.
Mijn ding is het niet maar ieder zijn meug.Saga schreef:Was hij bezorgd toen hij de appjes stuurde over zelfbevrediging en seks?
Saga schreef:Was hij bezorgd toen hij lingerie voor haar kocht?
Saga schreef:Ik heb het overigens ook heel bewust over de volgende keren dat hij haar borsten zag, want ik kan me prima voorstellen dat als iemand d'r borsten laat zien, dat je dat de eerste keer verrast en je niet direct wegkijkt/bevriest, whatever.
Maar een normaal volwassen persoon zorgt dat daar direct een grens getrokken wordt en dat hij/zij niet in diezelfde situatie terugkeert.
' of zoiets. En in het gesprek waarin hij haar dat ging vertellen, toen ging het balletje aan het rollen van de huidige problemen.Elisa2 schreef:Maar Pmarena, als alles alleen maar goed bedoeld was dan had hij toch nooit aan haar borsten en billen gezeten? En lingerie voor haar gekocht e.d.? Dat is toch geen rol van een ondersteunend vader figuur?
Jildau schreef:Je kan bij veel dingen nog twijfels hebben of anders interpreteren maar het goed praten dat een man van 50 met een kind van 15 over seks appt, sorry dat vind ik echt heftig.
Maar ik loop dan ook niet te koop met mijn seksleven.anjali schreef:Ik vind dat MB zich minder had moeten bemoeien met dat gezin, maar zich meer in zijn eigen huis had moeten ophouden met zijn eigen vrouw en kinderen.
Saga schreef:Het gaat soms ook wel echt om het leeftijdsverschil en bij je ouders lag dat niet echt ver uit elkaar.
pmarena schreef:Er zit een heel groot verschil tussen goedpraten 'nee joh dit is absoluut geen probleem!' en wat nuance aanbrengen 'het is niet okee, maar misschien ook weer niet zo extreem als men doet lijken'. Over seks appen is er wel in gradaties denk ik zo. En hoe je er verder zelf ook over denkt.... sowieso zit er nogal een verschil in of je er vanuit het niets tegen een super kinderlijke tiener over begint, of tegen een al flink ontwikkelde jongedame die openlijk tegen jan en alleman over haar seksleven praat.
En het was niet precies bekend hoe oud ze was op dat moment van de appjes dacht ik van de week te horen...? Wat me ook wel raar lijkt want als je bewijs van de appjes hebt dan zou je meestal toch ook de datum hebben zou je denken...? Maargoed vanaf welke leeftijd is het wel 'okee' om in een appje voorzichtig de tip van zelfbevrediging te geven, ik zit er als volwassene ook niet op te wachtenMaar ik loop dan ook niet te koop met mijn seksleven.
cursebreaker schreef:Hier is gewoon zoveel fout. Het leeftijdsverschil, de macht positie waarin hij zat, de duidelijk niet goede manier van leven met die moeder van wat we er zo van meekrijgen... Dat is gewoon imo sowieso allemaal echt niet normaal en moet ook niet afgedaan worden als 'het is niet zo extreem, het is niet zo erg allemaal, we weten het niet.'