Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:42

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:43

pmarena schreef:
Als hij zegt dat er in dat bed niks intiems is gebeurd. Zij zegt van wel.
Dan is dat precies wat hij zegt / zij zegt inhoudt.
Dat specifieke gedeelte is niet bewezen, wél dat hij bij haar op en/of in bed zat terwijl hij wíst dat ze naakt was.
Wel dat hij over haar benen heeft gestreeld, haar billen heeft aangeraakt, haar grensoverschrijdende appjes heeft gestuurd, haar borsten meerdere keren heeft gezien, etc.
Dat is niet hij zegt/zij zegt.

Lusitana

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Precies , er zijn heel wat feiten die gewoon beide partijen toegeven of gewoon tastbaar zijn, zoals appjes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:16

Saga schreef:
pmarena schreef:
Als hij zegt dat er in dat bed niks intiems is gebeurd. Zij zegt van wel.
Dan is dat precies wat hij zegt / zij zegt inhoudt.
Dat specifieke gedeelte is niet bewezen, wél dat hij bij haar op en/of in bed zat terwijl hij wíst dat ze naakt was.
Wel dat hij over haar benen heeft gestreeld, haar billen heeft aangeraakt, haar grensoverschrijdende appjes heeft gestuurd, haar borsten meerdere keren heeft gezien, etc.
Dat is niet hij zegt/zij zegt.

Maar dat haal jij er allemaal bij, ik niet.
Ik vind het bed gedeelte een typisch hij zegt / zij zegt en dat is het ook gewoon.
De rest dat ligt uiteraard weer anders.

En ik vind het echt een andere orde van grootte of iemand nou likkebaardend voor zichzelf een situatie heeft gecreëerd waarin hij fijn alleen in huis is met een jongedame die hij vrijuit lastig kan vallen, of dat je door haar moeder gevraagd wordt om in de auto te stappen om een overstuur iemand te troosten en die dan wachtend op jouw komst onderaan de trap nog even zegt dat ze naakt is, vervolgens gewoon mee naar boven kan lopen maar ervoor kiest om dat niet te doen en even later ook niet (terwijl dat zover MB zich daarom bekommert, dat wel elk moment zou kunnen gebeuren) niet tegen dochter zegt dat ze even haar kleren aan moet doen, niet zegt 'wacht even' maar de situatie blijft van 'help haar alsjeblieft ze is overstuur'... en dat je dan toch naar boven gaat omdat je bezorgd bent en er wellicht niet eens aan denkt dat dat naakt zijn een probleem is, want of iemand nou onder de deken ligt in de blote kont, in de pyjama of in 3 onesies plus een vest....onder de deken maakt dat eigenlijk ook niet uit toch als je geen bijbedoelingen hebt.

Ik kan me best voorstellen dat het zo gegaan kan zijn. Het is volgens mij niet uitgesloten dat die situatie volmaakt onschuldig aangevlogen werd door MB. Kan me ook voorstellen dat het anders gegaan kan zijn, in verschillende gradaties van grenzen overschrijden, tot ernstig misbruik maken van de situatie aan toe.

We weten het niet precies.

Ik vind het daarom gewoon erg ver gaan om te stellen dat iemand een goorlap is als hij in die situatie naar boven gaat. Ja achteraf wel naief natuurlijk, maar meer dan dat hoeft het in zo'n staat van bezorgdheid niet te zijn geweest en er wordt naar mijn mening veel te stellig over gedaan dat je een goorlap bent / niet spoort als je dat doet. Waarbij de hele omstandigheden vergeten worden.

Je kan daar imo net zo goed de conclusie uithalen 'hij spoort niet, alleen een viezerik doet dat' als 'hij was duidelijk erg bezorgd' en zowel de ene als de andere conclusie kan de plank compleet mis slaan.
Het lijkt mij rechtvaardig om dat niet uit het oog te verliezen, en elke situatie an sich te beoordelen en niet 'omdat hij A doet zal hij vast ook B hebben gedaan'.

En ook: iemand die met een groep mensen aanwezig is in een huis, waarbij moeder en dochter ineens hun borsten bloot gooien, of dat hij ongevraagd een foto doorgestuurd krijgt met blote borsten, aanrekenen dat hij haar borsten heeft gezien....mja dat afdoen als 'hij heeft haar borsten gezien, wat een goorlap' dan doe je de situatie ook niet helemaal recht.

Zijn aandeel in het verhaal verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Maar de zwart-wit manier waarop dingen opgesomd worden als 'bewijs' zonder de unieke omstandigheden mee te nemen, waardoor het allemaal veel erger lijkt vind ik ook niet fraai.

Maargoed onder de streep zijn de meeste mensen het wel eens geloof ik, dat het terecht lijkt dat hij vooralsnog niet vervolgd wordt omdat zijn schuld niet bewezen kan worden, hij wel over fatsoensgrenzen is gegaan maar strafbare feiten niet bewezen werden. En dat de hele situatie super sneu is voor de jongedame die met een rot gevoel achter is gebleven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:27

Eens met Pmarena. Respect voor je uitgebreide uitleg.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Oke, als je het puur alleen over die situatie in de slaapkamer hebt, zelfs in het meest positieve geval dat er niks anders gebeurd zou zijn, is het naar mijn mening alsnog zeer ongepast om bewust van het feit dat zij daar naakt aanwezig is, die slaapkamer binnen te gaan.
Zelfs al zouden al die dingen die ik 'erbij haal' nooit gebeurd zijn.
Maar misschien verschillen onze normen en waarden teveel van elkaar om het hierin met elkaar eens te worden.

Je tweede alinea is pure speculatie, want daar zijn absoluut geen feiten over bekend én maakt de situatie in mijn ogen ook echt niet anders.
Het gedrag van de moeder zou geen invloed moeten hebben op het gedrag van Borsato, hooguit in ontmoedigende zin.
Het heeft dan ook echt geen enkel nut om over aannames te discussiëren die je niet kun verifiëren.

Was hij bezorgd toen hij de appjes stuurde over zelfbevrediging en seks? Was hij bezorgd toen hij lingerie voor haar kocht? Was hij bezorgd toen hij aan haar billen zat? Was hij bezorgd toen hij over haar benen streelde? Was hij bezorgd toen hij naar haar borsten keek? Was hij bezorgd toen hij haar kamer binnen liep wetende dat ze naakt in bed lag?
Wie weet!

Ik heb het overigens ook heel bewust over de volgende keren dat hij haar borsten zag, want ik kan me prima voorstellen dat als iemand d'r borsten laat zien, dat je dat de eerste keer verrast en je niet direct wegkijkt/bevriest, whatever.
Maar een normaal volwassen persoon zorgt dat daar direct een grens getrokken wordt en dat hij/zij niet in diezelfde situatie terugkeert.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:37

Als gezegd , ik heb dit niet van meet af aan gevolgd, maar ik denk dat er mensen zijn die de bed situatie veel te zwaar laten wegen. Dat was vast niet de eerste keer dat erover de schreef gegaan is. Ze moeten elkaar langer gekend hebben en een band gecreëerd als de moeder denkt dat hij haar kan troosten, of niet soms. En die hele band creëren, waarin er aanrakingen zijn geweest, zijn al niet in orde. Het is één ding als je een dochter van je "personeel" (ze was/is toch voorzitter van de fanclub?) erkend en gedag zegt of een complimentje geeft, maar heel wat anders als je aan haar gaat zitten. Of niet gaat wegsturen als zij het een seksuele kant op stuurt (als dat gebeurd zou zijn).
Ik snap niet hoe mensen dat goed kunnen praten.
De oudere is de verantwoordelijke in een situatie met een minderjarige. Altijd, onder alle omstandigheden. Tieners kunnen de consequenties van hun gedrag niet overzien. Volwassenen wel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Benzz schreef:
BeFunny schreef:

Maar die zijn getrouwd en volgens mij was zij ook gewoon echt verliefd.
Ik vind dat toch heel anders.
Ook in een andere tijd. Ik vind het niet vergelijkbaar.

Niet?

Rachel was 14!!!

Mijn moeder was 14 toen ze mijn vader leerde kennen. Mijn vader was echt geen pedofiel. Ze kregen 5 kinderen samen. En zijn getrouwd.

Ik weet niks over het huwelijk van Andre Hazes verder. Wel dat er heel veel gal over de man gespuwd word sinds zijn overlijden.

Maar Rachel zoekt over veel de publiciteit. Alleen ik heb haar nooit gehoord over dat ze gedwongen is geweest door hem ofzo.

Ik vind dat anders ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Het is overduidelijk dat we nu in een andere tijd leven en ook al vind ik het soms op het randje (lees: zeikerige) af, als je nu als 34 jarige kerel de slaapkamer van een 15 jarig meisje binnen stapt en seks met haar hebt, dan gaat die kerel erop en ik denk zelfs de ouders van het desbetreffende meisje. Ieder z’n mening maar ik vind dat echt niet oké.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:26

Het klopt wel dat dit soort dingen meer 'geaccepteerd' werden vroeger, als dat al het goede woord is.
Wat niet betekent dat het, met de kennis die men nu over het menselijk brein heeft, toen wel goed was.
Iemand van 14 is een kind, die hoort geen seksuele handelingen te verrichten met een volwassene.
Ook niet zonder dwang, ook niet volledig vrijwillig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:42

Saga schreef:
Het klopt wel dat dit soort dingen meer 'geaccepteerd' werden vroeger, als dat al het goede woord is.
Wat niet betekent dat het, met de kennis die men nu over het menselijk brein heeft, toen wel goed was.
Iemand van 14 is een kind, die hoort geen seksuele handelingen te verrichten met een volwassene.
Ook niet zonder dwang, ook niet volledig vrijwillig.

Mijn moeder stond op haar 17e voor het altaar. Dat mocht ook nog.
De gedachtes zoals nu speelde er niet. En iemand werd gewoon verliefd op een ander. Nu zal er bij Hazes zijn roem mee gespeeld hebben hoor. Maar het was toen niet ongewoon dat een meisje van 14-15 een relatie had met een oudere jongen of man. Mijn vader was overigens 19. Dus een verschil van 5 jaar. Nu zou dat niet meer kunnen. Toen was dat heel gewoon.

Ik zeg niks over het huwelijk van Hazes omdat ik er niks van weet. Ja dat ze heel jong was. Maar nogmaals ze zijn getrouwd en kregen twee kinderen en hij heeft haar ook niet berooid achter gelaten. Het is totaal niet vergelijkbaar met de zaak van MB.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:51

Het gaat soms ook wel echt om het leeftijdsverschil en bij je ouders lag dat niet echt ver uit elkaar.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:01

Ik kreeg op mijn 22e een relatie met iemand van 50 jaar, ergens na een relatie met iemand van 45 jaar die begon toen ik 20 was.
In beide gevallen waren alle betrokkenen volwassen, maar achteraf denk ik echt 'jezus, what the hell dacht je toen?'. :+
En ondanks dat ik niet echt een jeugdig uiterlijk had toen en vaak wat ouder werd ingeschat, vind ik het achteraf gezien ook niet helemaal zuiver van de partners in kwestie, die zaten in totaal andere levensfasen etc.
Maar wederom: we waren allemaal volwassen volgens de wet.

Dat mijn moeders andere dochter op haar 16e wat had met iemand die op papier 23 was (immigrant) maar in werkelijkheid eind 20 of begin 30 vond ik ook wat viezig ofzo. :o
Ook als hij daadwerkelijk 23 geweest was toen hoor, op die leeftijd is dat een enorm verschil in levensfase zegmaar, dan is een leeftijdsverschil van 2 jaar al best groot imo.