Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Oekrainers echte vluchtelingen en Afghanen niet? Oke......
_San87_ schreef:Maar het is toch ook wel idioot dat grote aantallen asielzoekers in kleine dorpen geplaatst worden?
Oldebroek heeft 20k inwoners, maar het centrum van t Harde ligt dichterbij, en dat heeft maar 6k inwoners. Ter Apel heeft ook maar een kleine 10k inwoners. Budel t zelfde.
Ik snap de zorgen wel als je ervaringen tot nu toe bijna alleen maar slecht zijn.
Citaat:Wij vergeten nooit hoe een groepje jonge Afghaanse mannen op 11 september 2001 luid juichten toen ze op de televisie in de sportschool zagen dat twee vliegtuigen de Twin Towers in New York binnen vlogen.
Laat ik er nou van uitgegaan zijn dat vluchtelingen op de vlucht zijn voor oorlog of regimes, en niet dat die geweld of terreur toejuichen.
Dus deze passage uit het stuk van Mika11 vind ik best bizar...
mika11 schreef:Veerootje
Toch staan heel veel mensen hier in de dorpen achter deze brief.
Niet of het correct geschreven is, maar wat de boodschap is, daar gaat het om.
De brief is geschreven na heel veel voorvallen, en het is een kleine gemeente dus iedereen weet ervan.
Sansevieria schreef:Benzz schreef:Oekrainers echte vluchtelingen en Afghanen niet? Oke......
Wij vergeten nooit hoe een groepje jonge Afghaanse mannen op 11 september 2001 luid juichten toen ze op de televisie in de sportschool zagen dat twee vliegtuigen de Twin Towers in New York binnen vlogen.
Laat ik er nou van uitgegaan zijn dat vluchtelingen op de vlucht zijn voor oorlog of regimes, en niet dat die geweld of terreur toejuichen.
Dus deze passage uit het stuk van Mika11 vind ik best bizar...
Benzz schreef:8% van de sociale huurwoningen gaan naar statushouders.
Benzz schreef:8% van de sociale huurwoningen gaan naar statushouders.
DuoPenotti schreef:karl
Als het COA zelf aangeeft dat het om die groep gaat die bij jou in de buurt geplaatst wordt dan zeg jij dus dat het COA dat liegt?
kan, bijzonder maar kan....
_San87_ schreef:Je bent zelf ook niet wars van (voor)oordelen, zie ik.
DuoPenotti schreef:Omdat ze niet in Emmen zitten zitten ze dus elders meer...
57,6 procent uit volwassen mannen, 18,3 procent was een volwassen vrouw en 24,1 procent was kind
Dus tot zover onzin...
Het valt op dat diegene die steeds wijzen met dat andere die niet zo pro asielzoekerscentrum is zelf de feiten niet kennen
Karl66 schreef:Los daarvan zijn het de cijfers van één maand, december 2023. Ik heb al even gekeken of ik zou wat algemenere cijfers kan vinden, maar die zijn niet gemakkelijk te vinden.
Jong volwassen mannen zijn in het algemeen de grootste groep overlast veroorzakers, dat heeft niet zoveel met asielachtergrond van doen. En er zijn er ook wel relatief veel in verhouding met de overige groepen, maar het is echt onzin om te doen alsof asielzoekers alleen maar alleenstaande jonge mannen zijn. En zo wordt het op dit moment wel gebracht. Ze worden er in elke discussie aldoor opnieuw als dreigbeeld erbij gehaald.