Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:32

Ik heb de indruk dat dat bewust zo is geformuleerd. Suggereren dat wangedrag genetisch/cultureel bepaald is.

Maar als ik dat verkeerd zie of interpreteer, dan hoor ik het graag hoor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:07

He Penotti ik heb je nu al 2x gevraagd waarom al die dingen waar je steeds mee schermt dan niet werken. Kan het zijn dat de mensen dié geholpen zijn wel daadwerkelijk het goede pad op blijven maar dat er niet genoeg budget was om het uit te breiden?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:08

Popstra schreef:
Ik pak mijn popcorn er bij....

En dat jullie mij rechts vinden of mij vinden discrimineren zal mij mn reet roesten. Ik doe netjes mee in de maatschappij. Draag een enorme bult belasting af en doe geen dingen die niet door de beugel kunnen.
Ik heb een mening en so be it. Echter voelen hier op Bokt altijd een aantal mensen, (vaak dezelfde)de behoefte je dan voor racist uit te maken. Ga gerust jullie gang mensen in hokjes te plaatsen. Komt allemaal op hetzelfde neer namelijk.

Jouw berichten hebben vaak een racistische ondertoon, dat doe je zelf.

Mijn 2e-generatie man en mijn 3e- generatie kinderen (en ik ;) ) dragen ook een bult belasting af en doen geen dingen die niet door de beugel kunnen.

Maar ik begrijp van een aantal bokkers, dat ze vooral dankbaar moeten zijn, geen kritiek op Nederland of Nederlandse tradities en/of gewoontes mogen hebben. Als het ze hier niet bevalt, dan rotten ze maar op. En als ze ooit een (klein) misdrijf zouden begaan, dan gooien we ze het land uit.

Dat is mijn interpretatie van een aantal berichten :D :D

Magrathea

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:10

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:35

Magrathea schreef:
He Penotti ik heb je nu al 2x gevraagd waarom al die dingen waar je steeds mee schermt dan niet werken. Kan het zijn dat de mensen dié geholpen zijn wel daadwerkelijk het goede pad op blijven maar dat er niet genoeg budget was om het uit te breiden?

Waarom moet daar budget voor zijn, wat denk je van ouders die het betalen?
Heb ik ook al aangegeven.

Als ik iets nodig heb dat niet door mijn zorgverzekering betaald word moet ik ook zelf betalen.
Wil ik les in iets omdat ik ergens tegenaan loop moet ik zelf betalen.
Wil een crimineel wat mag iedereen betalen. Behalve de crimineel.
Als die ouders nu eens hun jong huisarrest geven, of eigenlijk gewoon binnen houden wat best normaal is op een bepaald tijdstip, dan is er minder gerotzooi, maar nee daar mag je het niet op het bordje schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:47

Danique_G schreef:
MCE schreef:
je haalt ze wel uit het land maar het land niet uit hun, dat zit in hun genen

en voor hun geldt lands wijs lands eer en dat is niet altijd het land waarin ze wonden

met dat verschil dat het hier voor de crimineeltjes een waar paradijs is en ze daarom ook hier blijven

Ik denk dat je dit bericht nog even goed moet nalezen want dit staat er wel heel vreemd. Het lijkt nu of iedereen uit een bepaald land crimineel is en zich zo gedraagt.

nee hoor, niets vreemd aan, integratie is veelal mislukt, voelen zich nog steeds niet geaccepteerd, hebben gewoon een andere manier van leven, denken en doen - ook de 3e of 4e generatie- nog steeds anders, d.w.n.z dat iedereen crimineel is,

hier heerst een ander arbeidsmoraal en dat is voor veel nederlanders met twee paspoorten/statushouders "als dat niet in je genen zit" of zoals veel nederlanders hier generaties lang het "met de paplepel" hebben binnen gekregen is het best lastig in mee te gaan en als het dan ook niet lukt valt ineens alles onder racisme en discriminatie

dat geldt voor mij als nederlander met één paspoort toch ook, als ik niet over de juiste mentaliteit/diploma's -passend binnen een bedrijf/instelling - beschik wordt ik ook niet aangenomen,

dat is toch geen reden om in de criminaliteit je "status" te zoeken, waarin "de licht getinte" overigens wel discrimineren en racisme toe passen en is de blanke cq oudere meestal het doelwit,
heel begrijpelijk want binnen hun eigen cultuur heersen andere normen en waarden en die moet je wel respecteren.

Waarom dan niet de normen en waarden respecteren van het land waar in je woont
en waarvan je ook een paspoort hebt?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:07

_Penotti schreef:
Magrathea schreef:

Waarom moet daar budget voor zijn, wat denk je van ouders die het betalen?
Heb ik ook al aangegeven.

Als ik iets nodig heb dat niet door mijn zorgverzekering betaald word moet ik ook zelf betalen.
Wil ik les in iets omdat ik ergens tegenaan loop moet ik zelf betalen.
Wil een crimineel wat mag iedereen betalen. Behalve de crimineel.
Als die ouders nu eens hun jong huisarrest geven, of eigenlijk gewoon binnen houden wat best normaal is op een bepaald tijdstip, dan is er minder gerotzooi, maar nee daar mag je het niet op het bordje schuiven.

Ja, in diezelfde lijn kun je ook gaan klagen dat het vervelend is dat mensen die roken en/of dik zijn gewoon worden behandeld voor hun COPD en/of bypass operatie uit de zorgverzekering. Aanpakken dat tuig. 8)7

Er wordt echt heel veel betaald van belastinggeld wat niet direct goed voor jou is (indirect overigens wel, het maakt wijken weer gezellig waardoor jij je minder druk erover hoeft te maken ;) ). Als je het door gaat berekenen gaat het ook echt een paar euro op je gemeentelijke belasting zijn, hooguit. De horror. :o

Maar goed het lijkt jou een goed idee om mensen die veelal al niet zoveel geld hebben op nog hogere kosten te dragen vanwege het gedrag van hun kinderen? Zie je echt niet hoe dat erg ongewenste effecten kan hebben?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:04

Zie je dan ook niet dat het wel het gewenste effect kan hebben?
Nu zijn er geen consequenties aan dat gedrag. Niet voor die het uitspoken niet voor die ze niet opvoeden. Waarom zouden ze veranderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:06

Margrathea,

mij is altijd geleerd: als je er niet voor kunt zorgen moet je het ook niet willen hebben
de een de lusten en de ander de lasten ging bij ons niet op, of je maakte een eerlijke verdeling van de kosten, of van alles iets minder

ging prima, gaat prima als dat voor ieder zou gelden, zijn we ook weer allen gelijk

was criminaliteit een optie, nee

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:32

En over dat betalen aan mensen die copd hebben en roken enz, dat kunnen de criminelen er nog gewoon bij krijgen.
Net als de extra zorg na een steekincident die de "gewone" roker weer niet heeft.
Over het lachgas gebruik zeg ik daarom ook niets, terwijl dat ook overmatig is in een bepaalde groep jongeren.
Crimineel zijn is extra kosten, bovenop wat iedereen kan krijgen als ziekte.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:54

Sorry maar je argumentatie strookt echt van geen kanten. De argumenten (strafkampen enzo) die jij aandraagt, denk je dat die allemaal gratis zijn? Preventie zorg is altijd, ALTIJD de goedkoopste optie. En de meest menswaardige ook trouwens.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:59

Lezen, dank je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:08

Magrathea schreef:
Sorry maar je argumentatie strookt echt van geen kanten. De argumenten (strafkampen enzo) die jij aandraagt, denk je dat die allemaal gratis zijn? Preventie zorg is altijd, ALTIJD de goedkoopste optie. En de meest menswaardige ook trouwens.

preventief is altijd de goedkoopste maar helaas niet toe gestaan, menswaardig ook weer niet want men is bang dag het onder etnisch profileren valt

evenzo als: voorkomen is beter dan genezen

men koestert liever de symptomen

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:03

Kun je die laatste zin eens nader toelichten? Want ik zie en begrijp echt niet wat je bedoelt met 'symptomen koesteren'. Merkwaardige woordkeuze (wederom).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:41

_Penotti schreef:
Zie je dan ook niet dat het wel het gewenste effect kan hebben?
Nu zijn er geen consequenties aan dat gedrag. Niet voor die het uitspoken niet voor die ze niet opvoeden. Waarom zouden ze veranderen?

En dus geef je liever veel geld uit aan het oplossen van problemen dan minder geld aan het voorkomen van die problemen? Persoonlijk zie ik liever dat ze efficiënt met mijn belastinggeld omgaan en voor de goedkopere vorm van voorkomen gaan. Nog los van het feit dat je daarmee ook weer het aantal slachtoffers bij voorbaat verminderd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:43

Ik zie liever dat mensen waarvan hun kinderen de problemen veroorzaken ook eens geraakt worden in de portemonnee.

Als een kind bijles wil in wiskunde omdat die daar moeite mee heeft betaald ook de ouder dat zelf.
Als een kind moeite heeft met hoe normaal te gedragen mag de rest van Nederland dat betalen?
Laat de mensen die het vertikken om op hun kinderen te letten ook eens merken dat het klaar over en uit is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:44

allerlei "liefs" verzinnen om de symptomen te bagatelliseren,

het echte probleem is dat wij geen eenheid kunnen krijgen in het oplossen van de ongelijkheid en diversiteit

buurthuizen, buurtvaders, buurtcoaches, ze doen hun stinkende best maar het resultaat is miniem en ook niet houdbaar, blijkt b.v. als ze de brandkraan niet open mogen draaien dan vliegt de vlam weer in de pan, denken aan een ander - Duindorp wat dan zonder water zit - is niet in hun sterkste kant, over discrimineren gesproken, of is het egoïsme!!

nee , nee, verveling door de corona,

hoe verschillend men denkt, ieder kijkt door zijn/haar eigen bril /etnische achtergrond dus we koesteren de symptomen en houden zo elkaar aan het werk, nieuwe onderzoeken ect.
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/45785 ... s-allemaal

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/15571 ... -averechts

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/19587 ... iteit-door

hoeveel verschillende onderzoeksbureaus zijn er die al niet op een lijn zitten en elkaar steeds weer tegenspreken, en wij de belastingbetaler betaald weer een onderzoek

ondezoeksbureaus, door welke bril en met welke etnische achtergrond kijkt men, vanuit het land waarin wij leven of vanuit hun eigen achtergrond het zal grote verschillen geven, het mag allemaal maar er is gen eenheid me te verkrijgen waarmee men kan handhaven

een soort van ontmoedigingsbeleid om als excuus te dienen om maar geen harde onprettige maatregelen te hoeven nemen, maar ondertussen loont de misdaad want maakt er fijn gebruik van
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-20 12:20, in het totaal 5 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:49

De harde aanpak ja... Ik herinner me de Glenn Mills school, onderdeel van de Hoenderloo-groep.
Bijna tachtig procent recidive, als ik me goed herinner.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:10

_Penotti schreef:
Ik zie liever dat mensen waarvan hun kinderen de problemen veroorzaken ook eens geraakt worden in de portemonnee.

Als een kind bijles wil in wiskunde omdat die daar moeite mee heeft betaald ook de ouder dat zelf.
Als een kind moeite heeft met hoe normaal te gedragen mag de rest van Nederland dat betalen?
Laat de mensen die het vertikken om op hun kinderen te letten ook eens merken dat het klaar over en uit is.

Wat mij opvalt in al jouw reacties is dat een oplossing je niet interesseert, zolang ze maar bestraft worden. Maar het leuke van preventie is juist dat kinderen minder problemen gaan veroorzaken en er dus ook minder gestraft hoeft te worden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:15

Ik weet niet, maar in jou voorbeelden komen de mensen ook pas in aanraking van hulp als ze al in het vizier zijn. Daar is ook weinig preventie aan.
Die straatcoaches en weet ik wat komen niet aankloppen bij de gezinnen waar het allemaal goed loopt.
Maar bij die jochies die al op een plek zijn waar ze helemaal niet horen ronde bepaalde tijdstippen. Dingen uitspoken waar nette kinderen niet aan denken.
Dus zo preventief zijn jou oplossingen ook helemaal niet, het enige verschil is dat ik zeg laat het betalen door diegene die er nu gaan zak om geven en niet door de mensen die hun kinderen wel fijn op voeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:22

Karl66 schreef:
_Penotti schreef:

Wat mij opvalt in al jouw reacties is dat een oplossing je niet interesseert, zolang ze maar bestraft worden. Maar het leuke van preventie is juist dat kinderen minder problemen gaan veroorzaken en er dus ook minder gestraft hoeft te worden.

Karl, preventief denken en doen mag toch helemaal niet meer i.v.m. etnisch profileren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:23

bigone schreef:
Danique , kinderen van immigranten? De meesten hebben ouders die ook hier geboren zijn en het is bvb bij zeer veel Marokkanen nog steeds zo dat de ouders vinden dat hun opvoeding tot de voordeur gaat, daarbuiten is het aan school en gezag. In Marokko zal er zeer waarschijnlijk wel hard opgetreden worden, en hier niet . De criminele Marokkaanse jeugdbendes lappen alles aan hun laars terwijl ik denk, zijn die ouders dan ziende blind ? En dit was 20, 30 jaar geleden al een groot probleem .

Ik snap ook niet dat men vanuit de Marokkaanse gemeenschap dit niet eens meer gaat benoemen en aanpakken. Je wilt toch niet dat een deel van die jongens generatie na generatie naar de kloten gaat? Als ouders wil je dat toch ook niet? Het speelt al meer dan 20 jaar inderdaad.

Achmed Marcouch is een van de weinigen van een linkse partij die dit wel altijd benoemd heeft, en ook zegt dat het echt een deel cultuur en opvoeding is. Maar dan vallen heel veel linkse partijen toch over hem heen, want hij mag niet zeggen dat de cultuur meespeelt. Dat helpt gewoon echt niet, die houding. Het heeft niets met afkomst te maken, wel met de cultuur waarin men opgroeit. Bijvoorbeeld in Duindorp met die rellen voor oud en nieuw moet je ook gewoon erkennen dat daar iets mis gaat met de mentaliteit en opvoeding, dat zijn geen mensen met een niet-nederlandse achtergrond, maar het is wel een andere cultuur dan die waar ik in opgegroeid ben.

Ik beschouw mezelf als links, stem ook altijd links, maar ik ben die neiging van links om al die jaren dit probleem maar niet te willen benoemen wel spuugzat. Ik heb zelf een redelijke volksbuurt in Amsterdam (was al niet ideaal, maar wel te doen) zien veranderen in een verloederde achterstandswijk waar ieder weekend de bushokjes voor mijn deur in diggelen gingen en waar ouders geen idee hadden wat hun zoontjes uitvraten, niet alleen overdag, maar ook 's avonds laat. Ik voelde mij daar niet meer prettig en kon uiteindelijk gelukkig (alweer tien jaar geleden) verhuizen, maar dat lukt niet iedereen. Als je daar iets over probeert te zeggen word je meteen in het hokje racist en PVV geduwd door linkse mensen en binnengehaald als een van hen door rechtse mensen, wat ik beide heel vervelend vind. Dus zeg ik meestal maar gewoon niets meer. De discussie is te beladen geworden, mede door Wilders.

Nu ik dit ga plaatsen vraag ik me wel af wat deze discussie eigenlijk in dit topic doet, want het heeft voor mij helemaal niets te maken met een demonstratie tegen politiegeweld in de VS en de BLM-beweging.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:24

MCE schreef:
Karl, preventief denken en doen mag toch helemaal niet meer i.v.m. etnisch profileren

Daar heb je ook nog eens een heel goed punt. :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:29

Citaat:
Nu ik dit ga plaatsen vraag ik me wel af wat deze discussie eigenlijk in dit topic doet, want het heeft voor mij helemaal niets te maken met een demonstratie tegen politiegeweld in de VS en de BLM-beweging.

Ik vind het hier juist erg goed passen.

Demonstreren tegen politiegeweld in VS op een manier alsof het hier ook de normaalste zaak van de wereld is.
Kijk de filmpjes van de afgelopen dagen en het enige wat je ziet is heel veel politie, maar er gebeurt niets tegen de raddraaiers niets.
Van mij mochten ze eens goed met het waterkanon weggeblazen worden, misschien dat die heethoofden dan eens afkoelen, willen ze toch graag met water spelen gezien de brandkranen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:30

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-20 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt