Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Ik pak mijn popcorn er bij....
En dat jullie mij rechts vinden of mij vinden discrimineren zal mij mn reet roesten. Ik doe netjes mee in de maatschappij. Draag een enorme bult belasting af en doe geen dingen die niet door de beugel kunnen.
Ik heb een mening en so be it. Echter voelen hier op Bokt altijd een aantal mensen, (vaak dezelfde)de behoefte je dan voor racist uit te maken. Ga gerust jullie gang mensen in hokjes te plaatsen. Komt allemaal op hetzelfde neer namelijk.
Magrathea schreef:He Penotti ik heb je nu al 2x gevraagd waarom al die dingen waar je steeds mee schermt dan niet werken. Kan het zijn dat de mensen dié geholpen zijn wel daadwerkelijk het goede pad op blijven maar dat er niet genoeg budget was om het uit te breiden?
Danique_G schreef:MCE schreef:je haalt ze wel uit het land maar het land niet uit hun, dat zit in hun genen
en voor hun geldt lands wijs lands eer en dat is niet altijd het land waarin ze wonden
met dat verschil dat het hier voor de crimineeltjes een waar paradijs is en ze daarom ook hier blijven
Ik denk dat je dit bericht nog even goed moet nalezen want dit staat er wel heel vreemd. Het lijkt nu of iedereen uit een bepaald land crimineel is en zich zo gedraagt.
_Penotti schreef:Magrathea schreef:He Penotti ik heb je nu al 2x gevraagd waarom al die dingen waar je steeds mee schermt dan niet werken. Kan het zijn dat de mensen dié geholpen zijn wel daadwerkelijk het goede pad op blijven maar dat er niet genoeg budget was om het uit te breiden?
Waarom moet daar budget voor zijn, wat denk je van ouders die het betalen?
Heb ik ook al aangegeven.
Als ik iets nodig heb dat niet door mijn zorgverzekering betaald word moet ik ook zelf betalen.
Wil ik les in iets omdat ik ergens tegenaan loop moet ik zelf betalen.
Wil een crimineel wat mag iedereen betalen. Behalve de crimineel.
Als die ouders nu eens hun jong huisarrest geven, of eigenlijk gewoon binnen houden wat best normaal is op een bepaald tijdstip, dan is er minder gerotzooi, maar nee daar mag je het niet op het bordje schuiven.
Magrathea schreef:Sorry maar je argumentatie strookt echt van geen kanten. De argumenten (strafkampen enzo) die jij aandraagt, denk je dat die allemaal gratis zijn? Preventie zorg is altijd, ALTIJD de goedkoopste optie. En de meest menswaardige ook trouwens.
_Penotti schreef:Zie je dan ook niet dat het wel het gewenste effect kan hebben?
Nu zijn er geen consequenties aan dat gedrag. Niet voor die het uitspoken niet voor die ze niet opvoeden. Waarom zouden ze veranderen?
_Penotti schreef:Ik zie liever dat mensen waarvan hun kinderen de problemen veroorzaken ook eens geraakt worden in de portemonnee.
Als een kind bijles wil in wiskunde omdat die daar moeite mee heeft betaald ook de ouder dat zelf.
Als een kind moeite heeft met hoe normaal te gedragen mag de rest van Nederland dat betalen?
Laat de mensen die het vertikken om op hun kinderen te letten ook eens merken dat het klaar over en uit is.
Karl66 schreef:_Penotti schreef:Ik zie liever dat mensen waarvan hun kinderen de problemen veroorzaken ook eens geraakt worden in de portemonnee.
Als een kind bijles wil in wiskunde omdat die daar moeite mee heeft betaald ook de ouder dat zelf.
Als een kind moeite heeft met hoe normaal te gedragen mag de rest van Nederland dat betalen?
Laat de mensen die het vertikken om op hun kinderen te letten ook eens merken dat het klaar over en uit is.
Wat mij opvalt in al jouw reacties is dat een oplossing je niet interesseert, zolang ze maar bestraft worden. Maar het leuke van preventie is juist dat kinderen minder problemen gaan veroorzaken en er dus ook minder gestraft hoeft te worden.
bigone schreef:Danique , kinderen van immigranten? De meesten hebben ouders die ook hier geboren zijn en het is bvb bij zeer veel Marokkanen nog steeds zo dat de ouders vinden dat hun opvoeding tot de voordeur gaat, daarbuiten is het aan school en gezag. In Marokko zal er zeer waarschijnlijk wel hard opgetreden worden, en hier niet . De criminele Marokkaanse jeugdbendes lappen alles aan hun laars terwijl ik denk, zijn die ouders dan ziende blind ? En dit was 20, 30 jaar geleden al een groot probleem .
Citaat:Nu ik dit ga plaatsen vraag ik me wel af wat deze discussie eigenlijk in dit topic doet, want het heeft voor mij helemaal niets te maken met een demonstratie tegen politiegeweld in de VS en de BLM-beweging.