Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rinske schreef:_xManadisx_ schreef:Ik denk dat ze trump bijna aan zijn handen en voeten naar buiten moeten slepen als Biden wint.
Zoiets hahahahaha![]()
.
https://mobile.twitter.com/biggs_sir/st ... 07648?s=19
elnienjo schreef:HorseTimeXL schreef:Klopt en het jammere is dat de Democraten waarschijnlijk niet de meerderheid zullen behalen in het Senaat. Wat het nog lastiger maakt als Democraat president dingen door te voeren. Net als bij Obama..
Dat vind ik op zich wel goed. Dan gaat het om de republikeinse waarden die in het overgrote deel van het land belangrijk gevonden worden, dus dat moet ook gewoon behartigd blijven worden natuurlijk.
Maartje1990 schreef:secricible schreef:wat is nou het verschil tussen CNN en BBC? Welke staat?
Amerika en verenigd koninkrijk?
IMANDRA schreef:Magrathea schreef:
Uhmm er heeft hier niemand "al weken gejubeld" dat Biden een duidelijke overwinning zou krijgen. En alle stemmen zijn ook niet eens geteld. Beetje jammer van je toon zo
Ach lekker laten, volgens mij zijn sommige Trump supporters gewoon een beetje beledigd dat het niet loopt zoals ze willen.We zijn immers een klankkamer met passieve mensen en mensen met middelbaar pestgedrag
Rinske schreef:Dit soort mailtjes wordt nu elk uur verstuurd naar de aanhang. Een vriendin van me heeft zich er voor de grap voor ingeschreven en de mailbox wordt compleet overspoeld.
[ [url=m/HfJgak.jpg]Afbeelding[/url] ]
elnienjo schreef:HorseTimeXL schreef:Klopt en het jammere is dat de Democraten waarschijnlijk niet de meerderheid zullen behalen in het Senaat. Wat het nog lastiger maakt als Democraat president dingen door te voeren. Net als bij Obama..
Dat vind ik op zich wel goed. Dan gaat het om de republikeinse waarden die in het overgrote deel van het land belangrijk gevonden worden, dus dat moet ook gewoon behartigd blijven worden natuurlijk.
Maartje1990 schreef:secricible schreef:wat is nou het verschil tussen CNN en BBC? Welke staat?
Amerika en verenigd koninkrijk?
secricible schreef:hardop lachen, dat bedoelde ik niet![]()
Maar je hebt wel gelijk haha.
Ik bedoelde dat CNN en BBC beide een ander aantal kiesmannen aangaven en ik was dus benieuwd welke staat CNN wel meetelde en BBC niet. Sorry, dat was wellicht niet heel duidelijk aangegeven
pien_2010 schreef:Horsetime wat ik bijzonder vind is dat zoveel mensen zich LATEN hersenspoelen. Dat is iets dat ik niet kan begrijpen. Het is van alle tijden.
pien_2010 schreef:Ja en nee. De partijen liggen heel erg uit elkaar en van "polderen" hebben ze geen kaas gegeten. Als je kijkt naar Obama, daar is zo vreselijk veel afgeketst en nog erger alles wat Obama had opgebouwd, (bv moeizaam begin gemaakt met ziekte verzekering voor iedereen→ die inderdaad nog lang niet ideaal was, heeft Trump in enorm snel trein vaart volledig afgebroken). Trump heeft zoveel terug gedraaid, dat ik denk dat Obama eigenlijk vooral voor de kat zijn staart heeft gewerkt. Daarmee zijn dus ook grote groep Democraten in de kou gezet en nog erger daarmee gaat een land niet vooruit.
Het enige wat ik echt terecht en goed vond van Trump, is dat hij de bijdrage aan de NAVO door VS aan de kaak heeft gesteld en naar beneden bijgesteld, want ik heb dat altijd al een uit verhouding geraakte situatie gevonden.
Dus als de mensen zouden kunnen "polderen", zou dit een prima idee zijn en uitslag. MAAR omdat ze dit niet kunnen vrees ik dat dit vooral erg veel obstakels en problemen zal gaan geven. Zoals je kunt lezen Elnienjo, ben ik een mens uit de polder en begrijp dus ook heel goed waarom je dit zo opschrijft, want in de ideale situatie zou dit ook zo werken. Alleen in een zoo gepolariseerde samenleving is dit maar de vraag.
Ik ben dus heel erg benieuwd wat Biden gaat doen met dit door op het bot verdeelde land, waarvan door Trump de mensen op dit moment indirect worden aangezet tot geweld, het niet accepteren van de uitslag.
Dus ik ben wel bezorgd.
elnienjo schreef:Door juist het besef dat voor de republikeinse stemmers (= niet persé Trumpfans) ook hun belangen behartigd zullen blijven worden lijkt me de kans op burgeroorlogachtige rellen een stuk minder groot dan wanneer opeens alleen volgens de democraten besloten gaat worden. Het zijn geen levensgrote verschillen, hooguit 45 om 55. En anders krijg je wat er hier gebeurt dat de Randstad teveel bepaalt voor de provincie terwijl het leven van Randstedelingen en provincialen ook mijlenver uit elkaar ligt.
zonnebloem18 schreef:Ik kom deze tegen net:
[ Afbeelding ].
Iemand enig idee of dit 'fake news' is? Ik ben al wat aan het spitten op de genoemde bronnen, maar ben er nog niet achter.