Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:43

Het maakt een kabinet wel enigszins vleugellam. Lastig spijkers met koppen slaan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:44

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:48

elnienjo schreef:
HorseTimeXL schreef:
Klopt en het jammere is dat de Democraten waarschijnlijk niet de meerderheid zullen behalen in het Senaat. Wat het nog lastiger maakt als Democraat president dingen door te voeren. Net als bij Obama..

Dat vind ik op zich wel goed. Dan gaat het om de republikeinse waarden die in het overgrote deel van het land belangrijk gevonden worden, dus dat moet ook gewoon behartigd blijven worden natuurlijk.

Dat vind ik ook, als beide partijen in ieder geval wat water bij de wijn willen doen, compromissen willen maken. In NL is dit heel gewoon, we moeten wel. In de VS vind ik het erg jammer, dat dit de laatste jaren schijnbaar heel moeilijk is. Zo gebeurd er steeds niks.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:53

Maartje1990 schreef:
secricible schreef:
wat is nou het verschil tussen CNN en BBC? Welke staat?

Amerika en verenigd koninkrijk? :+

hardop lachen, dat bedoelde ik niet :') :') Maar je hebt wel gelijk haha.

Ik bedoelde dat CNN en BBC beide een ander aantal kiesmannen aangaven en ik was dus benieuwd welke staat CNN wel meetelde en BBC niet. Sorry, dat was wellicht niet heel duidelijk aangegeven :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:58

Het kan toch niet anders dan dat die mails strafbaar zijn? >;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:03

CNN wordt wel steeds voorzichtiger met wie er gaat winnen... Maar ik zie Trump nog wel winnen.. :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:04

IMANDRA schreef:
Magrathea schreef:

Uhmm er heeft hier niemand "al weken gejubeld" dat Biden een duidelijke overwinning zou krijgen. En alle stemmen zijn ook niet eens geteld. Beetje jammer van je toon zo :+

Ach lekker laten, volgens mij zijn sommige Trump supporters gewoon een beetje beledigd dat het niet loopt zoals ze willen. We zijn immers een klankkamer met passieve mensen en mensen met middelbaar pestgedrag :')

Robert heeft vooral gelijk dat de peilingen er serieus naast zaten, ze zaten er een stuk verder vanaf dan in 2016. Maar de reden waarom Trump maar een hele kleine kans van 10% in de peilingen had, was omdat het verschil zo groot was, dat zelfs bij een grote afwijking, Biden nog steeds zou winnen. En zoals het er nu uitziet, blijkt dat het geval te zijn. Alleen met een marge die veel kleiner is dan verwacht.

Er zijn verzachtende omstandigheden voor de peilers, er is een pandemie, er is een extreem hoge opkomst, er wordt veel meer per post of vantevoren gestemd. Daardoor is het moeilijk om je resultaten met eerdere jaren te vergelijken. Maar de peilingen waren maanden lang heel stabiel in het voordeel Biden en als je dit verschil dan op geen enkele manier opmerkt, dan heb je echt wel iets fout gedaan als peilers.

Mijn eigen inschatting is dat er twee belangrijke redenen voor zijn. De eerste is dat de democraten hun hele campagne hebben gericht op ca. 1/3e van de bevolking, de blanke amerikanen met college diploma en die in de voorsteden woont. Dit zijn toevallig ook de mensen die het best te bereiken zijn voor de peilers. De tweede dat er een grote groep stemmers is die geen shy Trump voters zijn, maar mensen die zich volledig van de msm en de instituties afgekeerd hebben. Dat zijn mensen die de telefoon erop gooien als ze gebeld worden door een peilbureau. Dat zijn mensen die niet te peilen zijn, omdat ze niet te bereiken zijn. En normaal gesproken bij een lagere opkomst, zijn dat ook de mensen die niet gaan stemmen. Maar omdat Trump zo goed is in het mobiliseren van deze groep, zie je een onverwacht grote groep stemmers in zijn voordeel.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:04

Kan iemand uitleggen waarom er in Nebraska een electoral vote breakdown is, 4 voor Trump, 1 voor Biden zie ik. Maar ik snap niet waarom, kan er op Google ook niets over vinden..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:07

In Nebraska en in Maine is er geen "the winner takes it all" principe. Daar worden de kiesmannen verdeeld op basis van de onderlinge resultaten tussen de kandidaten in die staten. Daardoor kan Biden die ene kiesman krijgen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:10

Laatst bijgewerkt door ravellie op 05-11-20 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:11

Rinske schreef:
Dit soort mailtjes wordt nu elk uur verstuurd naar de aanhang. Een vriendin van me heeft zich er voor de grap voor ingeschreven en de mailbox wordt compleet overspoeld.

[ [url=m/HfJgak.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jee wat vreselijk... geen enkel respect voor de democratie dit en een verkapte oproep tot geweld. Wat er dus ook al gebeurd bij stemlocaties. Hoe verschillend is ook de toon van Biden en Trump nu. Kalmte en geduld vs agressiviteit en het belemmeren van de stemgang.

Ik hoop op Nevada, 75% geteld en een lichte voorsprong voor Biden. Dan is ie er. Georgia zou fantastisch zijn maar die marge is absurd klein. Fingers crossed...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:30

elnienjo schreef:
HorseTimeXL schreef:
Klopt en het jammere is dat de Democraten waarschijnlijk niet de meerderheid zullen behalen in het Senaat. Wat het nog lastiger maakt als Democraat president dingen door te voeren. Net als bij Obama..

Dat vind ik op zich wel goed. Dan gaat het om de republikeinse waarden die in het overgrote deel van het land belangrijk gevonden worden, dus dat moet ook gewoon behartigd blijven worden natuurlijk.

Ja en nee. De partijen liggen heel erg uit elkaar en van "polderen" hebben ze geen kaas gegeten. Als je kijkt naar Obama, daar is zo vreselijk veel afgeketst en nog erger alles wat Obama had opgebouwd, (bv moeizaam begin gemaakt met ziekte verzekering voor iedereen→ die inderdaad nog lang niet ideaal was, heeft Trump in enorm snel trein vaart volledig afgebroken). Trump heeft zoveel terug gedraaid, dat ik denk dat Obama eigenlijk vooral voor de kat zijn staart heeft gewerkt. Daarmee zijn dus ook grote groep Democraten in de kou gezet en nog erger daarmee gaat een land niet vooruit.
Het enige wat ik echt terecht en goed vond van Trump, is dat hij de bijdrage aan de NAVO door VS aan de kaak heeft gesteld en naar beneden bijgesteld, want ik heb dat altijd al een uit verhouding geraakte situatie gevonden.

Dus als de mensen zouden kunnen "polderen", zou dit een prima idee zijn en uitslag. MAAR omdat ze dit niet kunnen vrees ik dat dit vooral erg veel obstakels en problemen zal gaan geven. Zoals je kunt lezen Elnienjo, ben ik een mens uit de polder en begrijp dus ook heel goed waarom je dit zo opschrijft, want in de ideale situatie zou dit ook zo werken. Alleen in een zoo gepolariseerde samenleving is dit maar de vraag.
Ik ben dus heel erg benieuwd wat Biden gaat doen met dit door op het bot verdeelde land, waarvan door Trump de mensen op dit moment indirect worden aangezet tot geweld, het niet accepteren van de uitslag.
Dus ik ben wel bezorgd.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:35

Maartje1990 schreef:
secricible schreef:
wat is nou het verschil tussen CNN en BBC? Welke staat?

Amerika en verenigd koninkrijk? :+

secricible schreef:
hardop lachen, dat bedoelde ik niet :') :') Maar je hebt wel gelijk haha.

Ik bedoelde dat CNN en BBC beide een ander aantal kiesmannen aangaven en ik was dus benieuwd welke staat CNN wel meetelde en BBC niet. Sorry, dat was wellicht niet heel duidelijk aangegeven :')

Haha ik dacht dat je meende dat je het nieuwszenders van verschillende staten waren:+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:37

Toch bijzonder hoe Trump de mensen of eigenlijk een aantal nu al zo hebben kunnen hersenspoelen. In die zin dat bij de vorige verkiezingen een grote finaal tegen Trump was en om die reden grote protesten waren en nu is het zo dat er protesten zijn omdat ze geloven wat Trump zegt dat het niet eerlijk gaat bij het tellen..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:50

Horsetime wat ik bijzonder vind is dat zoveel mensen zich LATEN hersenspoelen. Dat is iets dat ik niet kan begrijpen. Het is van alle tijden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:53

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:59

De filmpjes in de berichten onder bovenstaande... -O- Als Joe Biden daadwerkelijk deze verkiezingen wint, gaan sommige Trump aanhangers helemaal door het lint, ben ik bang voor.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:01

pien_2010 schreef:
Horsetime wat ik bijzonder vind is dat zoveel mensen zich LATEN hersenspoelen. Dat is iets dat ik niet kan begrijpen. Het is van alle tijden.

Er zijn hier in Europa ook mensen die blind roepen wat een ander zegt, maar ik vind wat er nu gebeurt in Amerika echt schokkend.

Dit past meer bij een derdewereldland.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:04

pien_2010 schreef:
Ja en nee. De partijen liggen heel erg uit elkaar en van "polderen" hebben ze geen kaas gegeten. Als je kijkt naar Obama, daar is zo vreselijk veel afgeketst en nog erger alles wat Obama had opgebouwd, (bv moeizaam begin gemaakt met ziekte verzekering voor iedereen→ die inderdaad nog lang niet ideaal was, heeft Trump in enorm snel trein vaart volledig afgebroken). Trump heeft zoveel terug gedraaid, dat ik denk dat Obama eigenlijk vooral voor de kat zijn staart heeft gewerkt. Daarmee zijn dus ook grote groep Democraten in de kou gezet en nog erger daarmee gaat een land niet vooruit.
Het enige wat ik echt terecht en goed vond van Trump, is dat hij de bijdrage aan de NAVO door VS aan de kaak heeft gesteld en naar beneden bijgesteld, want ik heb dat altijd al een uit verhouding geraakte situatie gevonden.

Dus als de mensen zouden kunnen "polderen", zou dit een prima idee zijn en uitslag. MAAR omdat ze dit niet kunnen vrees ik dat dit vooral erg veel obstakels en problemen zal gaan geven. Zoals je kunt lezen Elnienjo, ben ik een mens uit de polder en begrijp dus ook heel goed waarom je dit zo opschrijft, want in de ideale situatie zou dit ook zo werken. Alleen in een zoo gepolariseerde samenleving is dit maar de vraag.
Ik ben dus heel erg benieuwd wat Biden gaat doen met dit door op het bot verdeelde land, waarvan door Trump de mensen op dit moment indirect worden aangezet tot geweld, het niet accepteren van de uitslag.
Dus ik ben wel bezorgd.

Door juist het besef dat voor de republikeinse stemmers (= niet persé Trumpfans) ook hun belangen behartigd zullen blijven worden lijkt me de kans op burgeroorlogachtige rellen een stuk minder groot dan wanneer opeens alleen volgens de democraten besloten gaat worden. Het zijn geen levensgrote verschillen, hooguit 45 om 55. En anders krijg je wat er hier gebeurt dat de Randstad teveel bepaalt voor de provincie terwijl het leven van Randstedelingen en provincialen ook mijlenver uit elkaar ligt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:22

elnienjo schreef:
Door juist het besef dat voor de republikeinse stemmers (= niet persé Trumpfans) ook hun belangen behartigd zullen blijven worden lijkt me de kans op burgeroorlogachtige rellen een stuk minder groot dan wanneer opeens alleen volgens de democraten besloten gaat worden. Het zijn geen levensgrote verschillen, hooguit 45 om 55. En anders krijg je wat er hier gebeurt dat de Randstad teveel bepaalt voor de provincie terwijl het leven van Randstedelingen en provincialen ook mijlenver uit elkaar ligt.

Er wordt vanuit de steden vaak heel denigrerend gesproken over de mensen van het platteland. Vaak zonder greintje emphatie. Dat probleem speelt in Nederland ook. Maar ook buiten de steden wonen mensen van vlees en bloed. Mensen met gevoelens.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:26

Buiten de randstad, op het 'platteland' woont inmiddels zoveel import, dat je eigenlijk niet meer kunt spreken van een scheiding tussen stedelingen en 'buitenlui'.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:27

Wanneer kunnen we nieuwe uitslagen van staten verwachten?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:32

Ik kom deze tegen net:
Afbeelding.

Iemand enig idee of dit 'fake news' is? Ik ben al wat aan het spitten op de genoemde bronnen, maar ben er nog niet achter.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:32

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:35

zonnebloem18 schreef:
Ik kom deze tegen net:
[ Afbeelding ].

Iemand enig idee of dit 'fake news' is? Ik ben al wat aan het spitten op de genoemde bronnen, maar ben er nog niet achter.

Die is eerder ook al genoemd. Ze vergelijken de 2018(of zelfs 2016) geregisteerde voters met de opkomst nu. Er hebben zich veel, erg veel, voters geregistreerd voor deze verkiezingen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/235524 ... ingen.html
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 05-11-20 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt