steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:52

Voor zo'n distributiecentrum is dat natuurlijk vooral een leuke manier voor wat extra publiciteit, zonder dat ze er reclames van tienduizenden euro's voor hoeven te maken :))

En de boeren te vriend houden voorkomt blokkades natuurlijk. Best slim van de Jumbo.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 18-12-19 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:52

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:53

Cer schreef:
Je hoopt dat ze de opgelegde boete krijgen omdat ze koffie krijgen?
Hoe werkt die redenatie dan? :')

Nee omdat ze ergens blokkeren waar het verboden is door de rechter. Sorry ik ging er vanuit dat we tot zo ver wel zelf na kunnen denken in dit topic.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:54

Cer schreef:
Ik vind het heel dubbel...

Aan de ene kant vinden 'we' het vervelend voor de boeren, maar willen 'we' verder ook nergens last van hebben. Ze moeten het pratend maar op zien te lossen, terwijl ondertussen gebleken is dat dat niet werkt.
Hoe lang moeten mensen (of het nu Zorg, Politie, Leraren etc) proberen te praten en zich vervolgens met een kluitje in het riet laten sturen... ?

We vinden het allemaal erg dat mensen weinig zorg krijgen, maar eigenlijk doet níemand er echt wat aan.

ik vind het wel bewonderingswaardig dat deze groep iets probeert wat effect heeft. Niet dat het effect (files en vertraging) wenselijk is, maar het heeft wél effect. Of het uiteindelijk nog positief voor de onderhandelingen uitpakt, is de vraag..

Als ik dit nederlandse lijstje lees:
De top 10 van bedrijven die het meeste uitstoten in Nederland:
1. RWE Eemshaven centrale
2. Uniper centrale Maasvlakte
3. Tata Steel IJmuiden
4. Chemelot
5. Nuon Power Velsen
6. Shell Nederland Raffinaderij
7. Yara Sluiskil
8. RWE Amercentrale
9. ENGIE Centrale Rotterdam
10. Nuon centrale Hemweg

maar Tata en RWE mogen waarschijnlijk gewoon hun industrie blijven uitvoeren, dus daar hoor je niemand over dus die hoeven geen actie te voeren.
De grootste uitstoter wereldwijd is de USA meen ik... Ik geloof niet dat Trump, een klimaatprobleemontkenner, ook maar íets gaat doen om een oplossing te bedenken..

En in dat perspectief kan ik als niet boer héél goed begrijpen dat bouw en boer het zat zijn om de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat te zijn, en het 'als niemand het doet gebeurt er nooit wat'-labeltje te krijgen... lekker makkelijk als het jezelf niet betreft.

Dit dus _/-\o_

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:57

Cer schreef:
Ik vind het heel dubbel...

Aan de ene kant vinden 'we' het vervelend voor de boeren, maar willen 'we' verder ook nergens last van hebben. Ze moeten het pratend maar op zien te lossen, terwijl ondertussen gebleken is dat dat niet werkt.
Hoe lang moeten mensen (of het nu Zorg, Politie, Leraren etc) proberen te praten en zich vervolgens met een kluitje in het riet laten sturen... ?

We vinden het allemaal erg dat mensen weinig zorg krijgen, maar eigenlijk doet níemand er echt wat aan.

ik vind het wel bewonderingswaardig dat deze groep iets probeert wat effect heeft. Niet dat het effect (files en vertraging) wenselijk is, maar het heeft wél effect. Of het uiteindelijk nog positief voor de onderhandelingen uitpakt, is de vraag..

Als ik dit nederlandse lijstje lees:
De top 10 van bedrijven die het meeste uitstoten in Nederland:
1. RWE Eemshaven centrale
2. Uniper centrale Maasvlakte
3. Tata Steel IJmuiden
4. Chemelot
5. Nuon Power Velsen
6. Shell Nederland Raffinaderij
7. Yara Sluiskil
8. RWE Amercentrale
9. ENGIE Centrale Rotterdam
10. Nuon centrale Hemweg

maar Tata en RWE mogen waarschijnlijk gewoon hun industrie blijven uitvoeren, dus daar hoor je niemand over dus die hoeven geen actie te voeren.
De grootste uitstoter wereldwijd is de USA meen ik... Ik geloof niet dat Trump, een klimaatprobleemontkenner, ook maar íets gaat doen om een oplossing te bedenken..

En in dat perspectief kan ik als niet boer héél goed begrijpen dat bouw en boer het zat zijn om de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat te zijn, en het 'als niemand het doet gebeurt er nooit wat'-labeltje te krijgen... lekker makkelijk als het jezelf niet betreft.

Maar dit is geen vergelijking he? Je zou dit samen moeten vatten en dit vergelijken met de landbouw als geheel. Weet niet hoe die verhouding zit, maar hier moet je wel rekening mee houden wil je een goede vergelijking hebben.

Al ben ik het met je eens dat zij ook aangepakt moeten worden :j.

Jessix schreef:
Cer schreef:

Nee omdat ze ergens blokkeren waar het verboden is door de rechter. Sorry ik ging er vanuit dat we tot zo ver wel zelf na kunnen denken in dit topic.

Eens, als ze daadwerkelijk wegen hebben geblokkeerd dienen ze idd die boete te krijgen. Ongeacht koffie en koekjes...

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:59

In heerenveen staat her hele kruispunt naar het lidl dc geblokkeerd. Heel blij dat ik daar niet meer werk want dan had ik niet op m'n werk gekomen. Volgens mij was dat niet de bedoeling?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:00

Jessix schreef:
Cer schreef:

Dat is een HEEL onaardige reactie waarmee je impliceert dat ik niet kan nadenken... :) Fijn dat we dit niveautje doen :j

Maar bijv Tilburg heeft toestemming gegeven voor een paar protesten, trekkers op de snelweg hebben bekeuringen gekregen en zo nog wat van die dingen.

Dus niet net doen alsof die boeren ineens overal mee weg komen..

Want in diezelfde strekking ken ik nog wel wat verhalen van misdadigers die ook niet de straf krijgen die ze hadden moeten hebben... of mensen die in andere gevallen met een waarschuwing wegkomen bij een overtreding.. Laten we nu niet net doen alsof er nooit wat door de vingers gezien wordt..
Of zijn 'we' in dit topic tegenwoordig fan van een soort dictatuur ofzo.. Of hoe heten dat soort regeringen...

IMANDRA

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:02

Er is door de rechter gewaarschuwd voor een boete als ze de uitspraak negeren. Dan moet die waarschuwing imo ook uitgevoerd worden als ze zich er gewoon niet aan houden.

En dictatuur? Serieus??

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:02

We kunnen wel mekkeren over die energiecentrales maar als we vanaf morgen nog maar twee uur per dag elektriciteit kunnen afnemen, staat iedereen op zijn achterste benen. Idem als brandstoffen op rantsoen gaan. Dus daar zal hoe dan ook een uitzondering voor gemaakt moeten worden want het alternatief is revolutie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:06

Het is ook echt niet zo dat die grote bedrijven gewoon op dezelfde voet verder mogen gaan. Ook die krijgen met de klimaatwet te maken. Is dat niet nu, dan wel binnen een aantal jaren. Ik denk niet dat ze daar onderuit komen.

Als ik op Tata steel zoek vind ik bv dit:
Citaat:
Naast de reorganisatie vreest het bedrijf de gevolgen van het strengere Nederlandse klimaatbeleid. De invoering van een nationale CO2-heffing bovenop het Europese emissiehandelsysteem zou volgens directievoorzitter Theo Henrar van Tata Steel Nederland duizenden banen op de tocht zetten.

Ik ga er dus vanuit dat ook die bedrijven zullen gaan onderzoeken wat er mogelijk is om de CO2 uitstoot te verminderen, omdat het hun anders veel geld gaat kosten.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 18-12-19 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:08

IMANDRA schreef:
Maar dit is geen vergelijking he? Je zou dit samen moeten vatten en dit vergelijken met de landbouw als geheel. Weet niet hoe die verhouding zit, maar hier moet je wel rekening mee houden wil je een goede vergelijking hebben.

Ja maar sjeeses hee, dat is toch gewoon een kwestie van googlen, of ben ik nou zo blond?

Methaan uitstoot is anders dan die van broeikasgasuitstoot
Per vierkante meter is de uitstoot van broeikasgassen in Velsen 42 keer groter dan gemiddeld in Nederland (5 kg CO2 per vierkante meter). In Velsen zit staalfabrikant Tata Steel en er staat een elektriciteitscentrale die de restgassen uit de hoogovens benut.
De grootste bron voor methaanuitstoot is echter de veeteelt.

Citaat:
Al ben ik het met je eens dat zij ook aangepakt moeten worden :j.

Maar zij hoeven niet aangepakt te worden blijkbaar, want voor hun zijn er tot nu toe geen drastische wijzigingen..slechts dingen die ze vrezen...

Citaat:
Eens, als ze daadwerkelijk wegen hebben geblokkeerd dienen ze idd die boete te krijgen. Ongeacht koffie en koekjes...

En wie zegt dat ze die niet krijgen?

Die aannames zijn echt zo vermoeiend..
Gisteren las ik ook weer dat er tanks op weg waren naar de boeren op het binnenhof... :n

@Imandra: nee niet PERSE een dictatuur.. geen woorden in mijn mond (of mn geschreven tekst) leggen HEEL vriendelijk bedankt :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:13

Cer schreef:
Ja maar sjeeses hee, dat is toch gewoon een kwestie van googlen, of ben ik nou zo blond?

Methaan uitstoot is anders dan die van broeikasgasuitstoot
Per vierkante meter is de uitstoot van broeikasgassen in Velsen 42 keer groter dan gemiddeld in Nederland (5 kg CO2 per vierkante meter). In Velsen zit staalfabrikant Tata Steel en er staat een elektriciteitscentrale die de restgassen uit de hoogovens benut.
De grootste bron voor methaanuitstoot is echter de veeteelt.

Jij zet de vergelijking in dit topic. Ik reageer er alleen maar op.

Cer schreef:
Maar zij hoeven niet aangepakt te worden blijkbaar, want voor hun zijn er tot nu toe geen drastische wijzigingen..slechts dingen die ze vrezen...

Ik zeg ook niet dat de huidige situatie goed is.

Cer schreef:
En wie zegt dat ze die niet krijgen?

Die aannames zijn echt zo vermoeiend..
Gisteren las ik ook weer dat er tanks op weg waren naar de boeren op het binnenhof... :n

Dat weet ik niet, maar ik geef mijn mening dat ze die boete wel verdienen. Ik vind het gewoon frappant dat ze een uitspraak van de rechter zo in de wind slaan. Niet slim.

Cer schreef:
@Imandra: nee niet PERSE een dictatuur.. geen woorden in mijn mond (of mn geschreven tekst) leggen HEEL vriendelijk bedankt :j

Ho ho, je noemt het zelf zo. Ik leg geen woorden in je mond:
Cer schreef:
Of zijn 'we' in dit topic tegenwoordig fan van een soort dictatuur ofzo.. Of hoe heten dat soort regeringen...

Vind ik nogal een verwijt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:13

Cer schreef:
Dat is een HEEL onaardige reactie waarmee je impliceert dat ik niet kan nadenken... :) Fijn dat we dit niveautje doen :j

Maar bijv Tilburg heeft toestemming gegeven voor een paar protesten, trekkers op de snelweg hebben bekeuringen gekregen en zo nog wat van die dingen.

Dus niet net doen alsof die boeren ineens overal mee weg komen..

Want in diezelfde strekking ken ik nog wel wat verhalen van misdadigers die ook niet de straf krijgen die ze hadden moeten hebben... of mensen die in andere gevallen met een waarschuwing wegkomen bij een overtreding.. Laten we nu niet net doen alsof er nooit wat door de vingers gezien wordt..

Nou jij start met dat niveau door koffie en koekjes aan te halen. Of dacht je serieus dat ik het daar over had???

Maar we zullen zien hoeveel boetes er uit geschreven worden vandaag. Ook voor het rijden op de snelweg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:17

IMANDRA schreef:
Citaat:

Ach er staat "of hoe heten dat soort regeringen" waarmee ik aangeef niet precies te weten hoe een regering heet waarbij alles verboden is.. help me eens hier :j

Citaat:
Sorry ik ging er vanuit dat we tot zo ver wel zelf na kunnen denken in dit topic.

Dit vind ik ook een onaardige suggestie..

wat dat betreft zijn we lekker verdraagzaam hier in dit topic :j

Citaat:
Nou jij start met dat niveau door koffie en koekjes aan te halen. Of dacht je serieus dat ik het daar over had???

Het is de titel van het artikel.. "Jumbo deelt koffie en koeken uit aan protesterende boeren bij distributiecentrum Breda". In het hele artikel staat niets over een verbod (dat staat inderdaad in andere artikelen) dus ja ik maakte een knipoog naar de koffie en koekjes :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:23

Cer schreef:
Citaat:

Het is de titel van het artikel.. "Jumbo deelt koffie en koeken uit aan protesterende boeren bij distributiecentrum Breda". In het hele artikel staat niets over een verbod (dat staat inderdaad in andere artikelen) dus ja ik maakte een knipoog naar de koffie en koekjes :j

Oh sorry je was niet op de hoogte van de uitspraak van de rechter gisteren?? Mijn fout. Ik zal voortaan helemaal uitleggen wat ik bedoel. Ging er vanuit dat iedereen hier het nieuws over dit onderwerp had gevolgd.

En je gaf geen knipoog maar een :')
Laatst bijgewerkt door Jessix op 18-12-19 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:23

Ohhh doe lekker denigrerend... :j

Citaat:
dus ja ik maakte een knipoog naar de koffie en koekjes

Een beetje luchtigheid is je ontgaan..
Oh daar heb je gelijk in... een :') is geen ;-)
maar ik weet even niet hoe die emoticon heet.. ik vind "huilen van het lachen" een te sterke omschrijving voor deze. Ik bedoelde een spreekwoordelijke knipoog. Maar ik moet nu even goed gaan nadenken hoe ik dit precies moet omschrijven.
ja ik maakte een semi-grappige opmerking omdat in het artikel alleen de koffie en de koekjes genoemd werden, en ik mij gisteravond, de tijd van de uitspraak, niet bezighield met het onderwerp boeren en rechterlijke uitspraak.
Daardoor kwam op mij de kop grappig over, maar ik zie nu dat dit helemaal in verkeerde aarde is gevallen en we de sfeer ook niet meer recht kunnen breien..

maar de boeren zijn al weg bij Breda, dus dat scheelt.
Geen idee of ze een boete gehad hebben
Laatst bijgewerkt door Cer op 18-12-19 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:24

Cer schreef:
Ohhh doe lekker denigrerend... :j

maar de boeren zijn al weg bij Breda, dus dat scheelt.
Geen idee of ze een boete gehad hebben

Ik hoop het van harte.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:25

Cer schreef:
IMANDRA schreef:

Ach er staat "of hoe heten dat soort regeringen" waarmee ik aangeef niet precies te weten hoe een regering heet waarbij alles verboden is.. help me eens hier :j

Je insinueert anders behoorlijk wat door het woord dictatuur in de mond te nemen, of in ieder geval te vergelijken met een dictatuur. Komt nogal schijnheilig over dat je nu net doet alsof ik je iets in de mond leg?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:27

Jemig dames, doe eens even aardig tegen elkaar.

'Someone on the internet is wrooooong'

Belangrijkste is dat er een oplossing komt toch? En blijkbaar kan dat niet zonder slag of stoot. En ja, het is verdomd irritant. Maar dit is momenteel niet dodelijk ofzo.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:27

De sfeer zit er hier goed in. Zo komen we de feestdagen wel door. :+ Even serieus, als je merkt dat je niet meer vriendelijk kunt reageren (wat de beste kan overkomen) blijf je misschien beter even op je handen zitten. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:33

IMANDRA schreef:
Cer schreef:

Je insinueert anders behoorlijk wat door het woord dictatuur in de mond te nemen, of in ieder geval te vergelijken met een dictatuur. Komt nogal schijnheilig over dat je nu net doet alsof ik je iets in de mond leg?

Ja ik insinueer een ondemocratisch karakter, maar dat is niet wat ik bedoel. Of misschien wel. Ik insinueer de vorm van een regering waarbij niks getolereerd wordt (wat ook bleek uit mijn voorlopende tekst), en bij een overtreding geen enkele onderhandeling mogelijk is.
Gelijke regels voor iedereen, en geen enkele overtreding is toegestaan, en wordt direct bestraft.
Maar hoe die vorm heet kan ik zo snel niet bedenken.
Een dictatuur is daarin iets te heftig bewoord, lees ik nu op wikipedia. Uiteraard suggereer ik niet dat tegenstanders vermoord worden (en meer van dat soort narigheid). Sorry als ik dat laatste misschien leek te bedoelen..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:45

De rechter heeft FDF verboden om acties te houden tot 18 januari 2020, alleen is FDF maar een naam en is iedereen vrij om actie te houden, zolang de naam FDF er maar niet aan gekoppeld wordt.

Ik vind het fantastisch, die saamhorigheid. Volgende maand komt het onderwijs weer in actie, ook dat is de toekomst van misschien wel jullie kinderen. Wij MOETEN ook steeds meer, waardoor hetgeen waar het eigenlijk om draait, de kinderen!!,steeds meer naar de achtergrond verdwijnt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:45

Pa staat inmiddels al 3 uur stil richting de duitse grens. Die is niet blij meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:48

Winged schreef:
Pa staat inmiddels al 3 uur stil richting de duitse grens. Die is niet blij meer :')

Snap wel dat die niet meer blij is zo he.

Collega van mij heeft vanochtend ook al een rechtsomkeert gemaakt, die zou naar Amsterdam voor een afspraak.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:48

Het protest was mij tot nu toe ontgaan :')
Ik leef onder een steen (En ga op de fiets naar mijn werk) :+