En de boeren te vriend houden voorkomt blokkades natuurlijk. Best slim van de Jumbo.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik vind het heel dubbel...
Aan de ene kant vinden 'we' het vervelend voor de boeren, maar willen 'we' verder ook nergens last van hebben. Ze moeten het pratend maar op zien te lossen, terwijl ondertussen gebleken is dat dat niet werkt.
Hoe lang moeten mensen (of het nu Zorg, Politie, Leraren etc) proberen te praten en zich vervolgens met een kluitje in het riet laten sturen... ?
We vinden het allemaal erg dat mensen weinig zorg krijgen, maar eigenlijk doet níemand er echt wat aan.
ik vind het wel bewonderingswaardig dat deze groep iets probeert wat effect heeft. Niet dat het effect (files en vertraging) wenselijk is, maar het heeft wél effect. Of het uiteindelijk nog positief voor de onderhandelingen uitpakt, is de vraag..
Als ik dit nederlandse lijstje lees:
De top 10 van bedrijven die het meeste uitstoten in Nederland:
1. RWE Eemshaven centrale
2. Uniper centrale Maasvlakte
3. Tata Steel IJmuiden
4. Chemelot
5. Nuon Power Velsen
6. Shell Nederland Raffinaderij
7. Yara Sluiskil
8. RWE Amercentrale
9. ENGIE Centrale Rotterdam
10. Nuon centrale Hemweg
maar Tata en RWE mogen waarschijnlijk gewoon hun industrie blijven uitvoeren, dus daar hoor je niemand over dus die hoeven geen actie te voeren.
De grootste uitstoter wereldwijd is de USA meen ik... Ik geloof niet dat Trump, een klimaatprobleemontkenner, ook maar íets gaat doen om een oplossing te bedenken..
En in dat perspectief kan ik als niet boer héél goed begrijpen dat bouw en boer het zat zijn om de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat te zijn, en het 'als niemand het doet gebeurt er nooit wat'-labeltje te krijgen... lekker makkelijk als het jezelf niet betreft.
Cer schreef:Ik vind het heel dubbel...
Aan de ene kant vinden 'we' het vervelend voor de boeren, maar willen 'we' verder ook nergens last van hebben. Ze moeten het pratend maar op zien te lossen, terwijl ondertussen gebleken is dat dat niet werkt.
Hoe lang moeten mensen (of het nu Zorg, Politie, Leraren etc) proberen te praten en zich vervolgens met een kluitje in het riet laten sturen... ?
We vinden het allemaal erg dat mensen weinig zorg krijgen, maar eigenlijk doet níemand er echt wat aan.
ik vind het wel bewonderingswaardig dat deze groep iets probeert wat effect heeft. Niet dat het effect (files en vertraging) wenselijk is, maar het heeft wél effect. Of het uiteindelijk nog positief voor de onderhandelingen uitpakt, is de vraag..
Als ik dit nederlandse lijstje lees:
De top 10 van bedrijven die het meeste uitstoten in Nederland:
1. RWE Eemshaven centrale
2. Uniper centrale Maasvlakte
3. Tata Steel IJmuiden
4. Chemelot
5. Nuon Power Velsen
6. Shell Nederland Raffinaderij
7. Yara Sluiskil
8. RWE Amercentrale
9. ENGIE Centrale Rotterdam
10. Nuon centrale Hemweg
maar Tata en RWE mogen waarschijnlijk gewoon hun industrie blijven uitvoeren, dus daar hoor je niemand over dus die hoeven geen actie te voeren.
De grootste uitstoter wereldwijd is de USA meen ik... Ik geloof niet dat Trump, een klimaatprobleemontkenner, ook maar íets gaat doen om een oplossing te bedenken..
En in dat perspectief kan ik als niet boer héél goed begrijpen dat bouw en boer het zat zijn om de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat te zijn, en het 'als niemand het doet gebeurt er nooit wat'-labeltje te krijgen... lekker makkelijk als het jezelf niet betreft.
Jessix schreef:Cer schreef:Je hoopt dat ze de opgelegde boete krijgen omdat ze koffie krijgen?
Hoe werkt die redenatie dan?
Nee omdat ze ergens blokkeren waar het verboden is door de rechter. Sorry ik ging er vanuit dat we tot zo ver wel zelf na kunnen denken in dit topic.
Jessix schreef:Cer schreef:Je hoopt dat ze de opgelegde boete krijgen omdat ze koffie krijgen?
Hoe werkt die redenatie dan?
Nee omdat ze ergens blokkeren waar het verboden is door de rechter. Sorry ik ging er vanuit dat we tot zo ver wel zelf na kunnen denken in dit topic.
Citaat:Naast de reorganisatie vreest het bedrijf de gevolgen van het strengere Nederlandse klimaatbeleid. De invoering van een nationale CO2-heffing bovenop het Europese emissiehandelsysteem zou volgens directievoorzitter Theo Henrar van Tata Steel Nederland duizenden banen op de tocht zetten.
IMANDRA schreef:Maar dit is geen vergelijking he? Je zou dit samen moeten vatten en dit vergelijken met de landbouw als geheel. Weet niet hoe die verhouding zit, maar hier moet je wel rekening mee houden wil je een goede vergelijking hebben.
Citaat:Al ben ik het met je eens dat zij ook aangepakt moeten worden.
Citaat:Eens, als ze daadwerkelijk wegen hebben geblokkeerd dienen ze idd die boete te krijgen. Ongeacht koffie en koekjes...
Cer schreef:Ja maar sjeeses hee, dat is toch gewoon een kwestie van googlen, of ben ik nou zo blond?
Methaan uitstoot is anders dan die van broeikasgasuitstoot
Per vierkante meter is de uitstoot van broeikasgassen in Velsen 42 keer groter dan gemiddeld in Nederland (5 kg CO2 per vierkante meter). In Velsen zit staalfabrikant Tata Steel en er staat een elektriciteitscentrale die de restgassen uit de hoogovens benut.
De grootste bron voor methaanuitstoot is echter de veeteelt.
Cer schreef:Maar zij hoeven niet aangepakt te worden blijkbaar, want voor hun zijn er tot nu toe geen drastische wijzigingen..slechts dingen die ze vrezen...
Cer schreef:En wie zegt dat ze die niet krijgen?
Die aannames zijn echt zo vermoeiend..
Gisteren las ik ook weer dat er tanks op weg waren naar de boeren op het binnenhof...
Cer schreef:@Imandra: nee niet PERSE een dictatuur.. geen woorden in mijn mond (of mn geschreven tekst) leggen HEEL vriendelijk bedankt
Cer schreef:Of zijn 'we' in dit topic tegenwoordig fan van een soort dictatuur ofzo.. Of hoe heten dat soort regeringen...
Cer schreef:Dat is een HEEL onaardige reactie waarmee je impliceert dat ik niet kan nadenken...Fijn dat we dit niveautje doen
![]()
Maar bijv Tilburg heeft toestemming gegeven voor een paar protesten, trekkers op de snelweg hebben bekeuringen gekregen en zo nog wat van die dingen.
Dus niet net doen alsof die boeren ineens overal mee weg komen..
Want in diezelfde strekking ken ik nog wel wat verhalen van misdadigers die ook niet de straf krijgen die ze hadden moeten hebben... of mensen die in andere gevallen met een waarschuwing wegkomen bij een overtreding.. Laten we nu niet net doen alsof er nooit wat door de vingers gezien wordt..
Of zijn 'we' in dit topic tegenwoordig fan van een soort dictatuur ofzo.. Of hoe heten dat soort regeringen...
IMANDRA schreef:Citaat:Of zijn 'we' in dit topic tegenwoordig fan van een soort dictatuur ofzo.. Of hoe heten dat soort regeringen...
Vind ik nogal een verwijt.
Citaat:Sorry ik ging er vanuit dat we tot zo ver wel zelf na kunnen denken in dit topic.
Citaat:Nou jij start met dat niveau door koffie en koekjes aan te halen. Of dacht je serieus dat ik het daar over had???
Cer schreef:Citaat:Nou jij start met dat niveau door koffie en koekjes aan te halen. Of dacht je serieus dat ik het daar over had???
Het is de titel van het artikel.. "Jumbo deelt koffie en koeken uit aan protesterende boeren bij distributiecentrum Breda". In het hele artikel staat niets over een verbod (dat staat inderdaad in andere artikelen) dus ja ik maakte een knipoog naar de koffie en koekjes
Citaat:dus ja ik maakte een knipoog naar de koffie en koekjes
Cer schreef:IMANDRA schreef:Vind ik nogal een verwijt.
Ach er staat "of hoe heten dat soort regeringen" waarmee ik aangeef niet precies te weten hoe een regering heet waarbij alles verboden is.. help me eens hier![]()
IMANDRA schreef:Cer schreef:Ach er staat "of hoe heten dat soort regeringen" waarmee ik aangeef niet precies te weten hoe een regering heet waarbij alles verboden is.. help me eens hier
Je insinueert anders behoorlijk wat door het woord dictatuur in de mond te nemen, of in ieder geval te vergelijken met een dictatuur. Komt nogal schijnheilig over dat je nu net doet alsof ik je iets in de mond leg?