Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

nps

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:25

En dat terwijl hij de tegenpartij altijd wegzette als onbetrouwbaar en leugenachtig... Ik heb trouwens wel gelezen dat de republikeinen dus echt heel blij met m zijn (kan de bron niet meer vinden). En in alles wat Trump doet draagkracht en beloftes nakomen zien.

Op nu.nl ook nog te lezen - Stephen Hawkins zegt dat de wereld in gevaar is. Mensen voelen zich zo boos en onbegrepen (brexit, trump, oekraine) en er is zoveel haat. (Nu.nl).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:46

<ZUCHT>..... Ze brengen de illegale misdadigers wel klappen toe nu:

Een 37-jarige vrouw woonachtig in de Amerikaanse staat Texas is veroordeeld tot acht jaar gevangenisstraf voor illegaal stemmen tijdens meerdere verkiezingen.

De vrouw, die als baby vanuit Mexico naar de VS werd gebracht, had bij verkiezingen in 2012 en 2014 gestemd als 'inwoner' terwijl ze als 'niet-inwoner' geen stem had mogen uitbrengen.

De beslissing wordt door veel mensen bejubeld waaronder de openbaar aanklager van Texas, Ken Paxton. "Deze zaak laat zien hoe serieus Texas is als het gaat om eerlijke en nauwkeurige verkiezingen. Deze straf is een waarschuwing voor misbruikers van de verkiezingswet", zei Paxton in een verklaring.

De vrouw stemde niet bij de presidentsverkiezingen van 2016, zei haar advocaat tegen de Washington Post. De vrouw, Republikeinse, stemde al meer dan een decennium maar wist niet dat ze dat niet mocht. Omdat op haar permanente verblijfsvergunnning ('green card') 'inwoner' stond, vinkte ze ook 'inwoner' aan op het stembiljet.

Zo stemde ze dus ook in 2014 bij de staatsverkiezingen voor openbaar aanklager van Texas. Ze koos destijds opmerkelijk genoeg voor Paxton, de man die nu haar gevangenisstraf bezegelde.

http://www.nu.nl/buitenland/4461579/vro ... el-in.html

En tegen de tijd dat ze vrij komt is ze een illegaal met een strafblad en wordt ze dus gedeporteerd naar Mexico, een land weer ze (tegen die tijd) 45 jaar niet meer geweest is en dat ze zich niet eens kan herinneren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:05

Het draagt ook echt bij aan de veiligheid.

Trieste bedoening.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:19

Komt op mij heel "penny wise and pound foolish" over.

Inderdaad, zucht.

Was er onlangs niet een "niet-illegaal" die kon stemmen (overigens niet gedaan) in 3 verschillende staten? Wordt die "niet-illegaal" nou ook zo vervolgd?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:48

Rocamor schreef:
Komt op mij heel "penny wise and pound foolish" over.

Inderdaad, zucht.

Was er onlangs niet een "niet-illegaal" die kon stemmen (overigens niet gedaan) in 3 verschillende staten? Wordt die "niet-illegaal" nou ook zo vervolgd?

Dat was een private investigator achtige man die door Trump (aanhang) was ingeschakeld om te bewijzen hoe zeer er gefraudeerd werd. Lijkt me stug dat ze die gaan vervolgen.

Pas trouwens even op met de berichtgeving de komende weken/maanden over de criminele illegalen die ze met bosjes over de grens gaan zetten: als je als illegaal in de VS wil werken moet je een namaak Green Card (met Social Security nummer) en een namaak verzekeringsbewijs hebben. Het kan alleen maar namaak want een echte krijg je niet. Daar ben je immers illegaal voor.

Echter, het bezitten van en werken onder een namaak Green Card en verzekeringsbewijs is een felony (Class 6 meen ik gehoord te hebben). Als je dus betrapt wordt met namaak papieren ben je een criminele illegaal. En wordt je dus als criminele illegaal het land uit gezet. De mensen die het land uit gezet worden zullen dan ook door de regering voor de volle 100% als 'criminele illegaal' bestempeld worden. En zolang niemand vraagt wat de individuele 'crimes' dan eigenlijk zijn lijkt het alsof het ergste tuig dat de VS binnengevallen is nu eruit geschopt wordt. Dat zou mooi zijn, maar ik ben bang dat de echte criminelen wat moeilijker te vangen zijn.....

Terzijde: als alle volwassen illegalen grens over gezet zouden worden (dat zijn 11.000.000 mensen), dan blijven (minstens theoretisch) hun 3.500.000 kinderen (0 t/m 17 jaar) achter. Die kinderen zijn -als zij in de VS geboren zijn- immers US citizens. Bron: http://cmsny.org/publications/warren-usbornchildren. Laat die getallen even op je inwerken.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:05

Zijn veiligheidsadviseur is opgestapt? Die had iets gedaan mbt Rusland waar niet mocht?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:37

Arabesk schreef:
Zijn veiligheidsadviseur is opgestapt? Die had iets gedaan mbt Rusland waar niet mocht?

NU.nl:

In opspraak geraakte veiligheidsadviseur Trump stapt op
De Nationale veiligheidsadviseur van de Amerikaanse president Donald Trump, Michael Flynn, stapt op.

Flynn raakte vorige week in opspraak, omdat hij volgens functionarissen voorafgaand aan het presidentschap van Trump privé met de Russische ambassadeur in de VS had gesproken over de sancties tegen Rusland. Dat meldden de bronnen aan de Washington Post.

---
Op de dag dat Obama strengere sancties afkondigde tegen Rusland n.a.v. de verkiezingshacks in de VS had Flynn een afspraak met de Russische ambassadeur. Rusland reageerde vervolgens NIET op de aankondiging verscherpte sancties, wat zeer verbazingwekkend en 'out of character' is.

De suggestie is dat Flynn tegen de Russische ambassadeur iets gezegd heeft in de trant van: "Laat 'm maar, als mijn baas het dadelijk voor het zeggen heeft draaien we de zaak wel terug". Flynn ontkende dit maar gaf het later toch toe ook al omdat er concreet bewijs opdook dat zelfs suggereerde dat VP Pence er wellicht ook van af zou weten. Dan zou de keuze zijn: Flynn of Pence in het beklaagdenbankje.

Leuk detail: reports revealed that the White House had been warned last month by then acting attorney general Sally Yates – before she was fired for advising justice department lawyers that the travel ban was “not lawful” – that Flynn was vulnerable to blackmail. Bron: Guardian.com

De vraag is of het hiermee afgedaan is. Er zullen best journalisten zijn die blijven onderzoeken of Pence er vanaf wist. En als Pence er vanaf zou weten, dan is de volgende vraag of diens baas er ook van af geweten heeft......Dat laatste denk ik dan weer niet.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:18

Dit komt ook kort nadat er in diverse media-outlets weer over het rapport werd gesproken wat circuleerde, het rapport met vrij expliciete details over Rusland en Trump. Het is nog steeds niet bewezen, maar er zijn details uit dat rapport die nu wel bewezen zijn, dus duidelijk is dat het niet 100% fabel was.

Flynn zijn tweets wijzen er trouwens wel op dat hij niet alleen was in dit hele gedoe:

Afbeelding

Ze waren vorige maand inderdaad al gewaarschuwd door Sally Yates, de AG die twee weken geleden door Trump ontslagen is.

Hoogverraad is het denk ik niet, want volgens mij was Flynn zijn positie in December nog niet officieel. Hij is nu ook alleen opgestapt omdat hij over die gesprekken gelogen heeft, niet omdat ze plaats hebben gevonden.
Het kan wel een overtreding zijn van de Logan Act.

Maar zoals het er nu uitziet is Jason Chaffetz van de oversight commisie niet te porren voor een onderzoek. Tijdens de horingen over de e-mails vond ik hem sterk, dus dit valt me erg tegen, blijkbaar staat ook voor hem zijn partij op de eerste plaats, en komen ergens daarna pas eerlijkheid en de wet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:37

Drifter schreef:
<KNIP>

Maar zoals het er nu uitziet is Jason Chaffetz van de oversight commisie niet te porren voor een onderzoek. Tijdens de horingen over de e-mails vond ik hem sterk, dus dit valt me erg tegen, blijkbaar staat ook voor hem zijn partij op de eerste plaats, en komen ergens daarna pas eerlijkheid en de wet.

Maar onze generatie zal toch ook wel een Bob Woodward en een Carl Bernstein hebben? En een Deep Throat?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:18

We zitten echt in de verkeerde James Bond film. ......

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:45

Een James Bond-film waar de Russen niet eens de bad guys zijn blijbaar }:0
Ik snap dus echt NIET hoe het kan dat al die mensen die zich zo druk maken om bv mosliminvasies, geen moeite hebben met de dreiging van Rusland.

(Ook in het interview met Wilders door de BBC, https://www.youtube.com/watch?v=M6z0XZMvdD8
BBC-interviewer: "er zijn 298 doden gevallen onder wie vele Nederlanders, als gevolg van een conflict gevoed/uitgevoerd door Rusland, waarom besteed je daar geen aandacht aan?"
Wilders: "We weten niet of het Rusland was, en och... Maar de moslims!")

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:44

Cowboy55 schreef:
Maar onze generatie zal toch ook wel een Bob Woodward en een Carl Bernstein hebben? En een Deep Throat?

Absoluut, er zijn een hoop indicaties dat er vanuit het Witte Huis gelekt wordt, en ik denk (of hoop) dat er achter de schermen toch echt wel journalisten echt met onderzoek bezig zijn. Het lastige is denk ik in deze dat er een "window of opportunity" zal zijn die niet groot is waarin onderzoek naar buiten gebracht kan worden, voordat het hele fake news fenomeen zover gemuteerd is dat de helft van de bevolking niet meer wil of kan kijken naar feiten die tegen hun ideeen ingaan.
De taak voor de Bobs en Carls van vandaag word hem dus om hele duidelijke feiten te brengen die niet te negeren zijn, en ik denk dat daar voor de media echt wel wat te leren valt. Ook denk ik dat de kunst daarin wordt om niet in alles wat er nu naar buiten komt mee te gaan.
Het is op dit moment een circus, en ik denk dat het heel belangrijk gaat worden om de camera op de jongleur te houden, in plaats van het volgen van alle ballen die in de lucht zijn en daarmee de afleidingen in stand te houden/extra kracht te geven.

----------------------
Over Rusland: Ik ben bang dat een groot gedeelte van de bevolking Rusland-moe is.
Het is natuurlijk ook wel een hele eenzijdige vertaling van feiten geweest al vanaf de koude oorlog. Als er nieuws was, werd alleen de anti-Rusland kant belicht. Rusland is heel lang gebruikt om dingen door te drukken, een vorm van bangmakerij die al jaren het niveau heeft van "als je dat gezicht trekt als de klok twaalf slaat, blijft het zo" en de realiteit is dat de meeste mensen er nu wel achter zijn dat ons gezicht niet extreem is (behalve misschien wat extra rimpels).
Rusland is, ben ik bang, voor veel mensen veranderd in een fabeltje wat als kind eng was maar wat je als volwassene niet serieus moet nemen.
De echte feiten zijn ook daar ondergesneeuwd, en nu het er echt toe doet, is Rusland de minder van de kwaden voor veel mensen, omdat de dreiging van terrorisme recenter is en daar overbelichting nog effect heeft op een groot deel, in tegenstelling tot Rusland.
Veel mensen zien denk ik rusland als "de vijand van mijn vijand, dus mijn vriend".

Dat zorgt er dus weer voor dat ze daarbij wegkijken van het feit dat buitenlandse inmenging in politiek en het beinvloeden van verkiezingen er dus voor zorgt dat je een pion als leider hebt.

Editje: Ik denk dat het hele "enemy of my enemy" ook geldt voor politici zoals Trump. "Ach, het is misschien op papier een vijand maar als ze me nu kunnen helpen, why not?"
De inmenging gaat denk ik dieper dan de meeste mensen doorhebben en ik denk dat een quote van Tao Tzu heel belangrijk is voor politici die een doel willen bereiken met een beetje hulp : "There is no greater danger than underestimating your opponent.”

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:10

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:34

Ik denk nog steeds, dat Trump het niet lang zal volhouden en (gedwongen) zal aftreden. Pence zal dan Potus worden en dan zijn de Republikeinen tevreden. Clinton verslagen en weg met die onorthodoxe Trump.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:11

Hij kan alleen gedwongen aftreden als hij iets tegen de wet in doet. Of het hele congres moet 100% voor stemmen op aftreden. Anders kan het niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:16

Babeth schreef:
Hij kan alleen gedwongen aftreden als hij iets tegen de wet in doet. Of het hele congres moet 100% voor stemmen op aftreden. Anders kan het niet.

De tijd zal het leren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:24

Babeth schreef:

Het is in de VS bij wet verboden om de VS te vertegenwoordigen in onderhandelingen met andere landen als je niet de funktie hebt die je daartoe de officiele bevoegdheid geeft en de landen waarmee je praat niet op goede voet staan met de VS. Dit is vastgelegd in de Logan Act. https://en.wikipedia.org/wiki/Logan_Act

The Logan Act (1 Stat. 613, 18 U.S.C. § 953, enacted January 30, 1799) is a United States federal law that details the fine and/or imprisonment of unauthorized citizens who negotiate with foreign governments having a dispute with the United States. It was intended to prevent the undermining of the government's position.[2] The Act was passed following George Logan's unauthorized negotiations with France in 1798, and was signed into law by President John Adams on January 30, 1799. The Act was last amended in 1994, and violation of the Logan Act is a felony.

Flynn lijkt onderhandeld te hebben met de Russen nog voordat Trump officieel President was en Flynn een officiele funktie had. Daar heeft ie later ook nog eens over gelogen.

Als aangetoond kan worden dat Flynn dat deed met medeweten of zelfs in opdracht van Trump wordt het heeeeeel lastig voor Trump om aan de macht te blijven.

Pence lijkt tot nu toe ECHT van niks geweten te hebben. Dat maakt de theorie van Electra ineens best boeiend. En Pence zal zich afvragen waarom het zo lijkt dat hij als enige van de inner circle van de POTUS niks van gesprekken met de Ruskis wist. Ja Nummer Twee, je bent heeeeeel belangrijk hoor..... _O- _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:26

Leuke werksfeer daar ook. Lijkt me echt fijn, zo'n groepje backstabbers.

Babeth schreef:

Hij heeft meer dan genoeg gedaan dat tegen de wet is - zodra de Republikeinen willen hebben ze hem zo afgezet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:54

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:04

Nou, ik weet niet, ik vind het wel bemoedigend eigenlijk! Want zo gevoelig was Trump nou ook weer niet voor de incompetentie, corruptie of andere problemen van zijn kandidaten. Dus dat er nu daadwerkelijk iemand terugtreedt: go protesters! +:)+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:12

Toch wel grappig, eerder tweette hij nog dat hij zo'n zin had in z'n hearing:

Afbeelding

Dan vraag je je toch af hoe die hearing gegaan is :=

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:59

Shadow0 schreef:
Een James Bond-film waar de Russen niet eens de bad guys zijn blijbaar }:0
Ik snap dus echt NIET hoe het kan dat al die mensen die zich zo druk maken om bv mosliminvasies, geen moeite hebben met de dreiging van Rusland.

Inderdaad. :roll: >;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:26

Is Rusland aan het dreigen dan?Heb ik iets gemist?
Hoeveel russen hebben er aanslagen gepleegd in Europa ?Of wereldwijd?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:34

Geerke: de 298 doden van de MH17 zijn in elk geval een vrij rechtstreeks gevolg van het conflict rondom Oekraine, grotendeels gefaciliteerd en aangemoedigd door Rusland.

En de overige expansiedrift van Rusland is ook al niet echt jofel te noemen, en daarin hebben ze al heel wat op hun geweten. Dat in combinatie met beinvloeding van de verkiezingen in de VS, en de zeer schimmige communicatie en deals... Als we de democratie willen behouden lijkt het me goed om daar kritisch naar te blijven kijken, want zij bedreigen op veel fundamentelere schaal aantoonbaar die democratie en de wereldvrede.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:07