Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:03

geerke schreef:
Het merendeel van de vluchtelingen die nu in Europa zitten kwamen uit Turkije....
De arme mensen hebben nooit kunnen vluchten uit Syrie,die verhongeren nu.Dat zijn de echte slachtoffers,niet degenen die al drie of vier jaar in Turkije woonden

Idd! en nóg wil niet iedereen dit zo zien.Onbegrijpelijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:03

EskeGirl schreef:
geerke schreef:
Het merendeel van de vluchtelingen die nu in Europa zitten kwamen uit Turkije....
De arme mensen hebben nooit kunnen vluchten uit Syrie,die verhongeren nu.Dat zijn de echte slachtoffers,niet degenen die al drie of vier jaar in Turkije woonden

De kampen in Turkije mogen veilig zijn, maar ook daar zijn enorme tekorten van vanalles. Dat is de reden dat mensen vanuit daar naar Europa komen/vluchten.

niet zulke tekorten als ik vandaag zag op een foto van een broodmager jongetje.De mannen die naar Europa zijn gekomen waren goed gekleed en goed doorvoed

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:04

EskeGirl schreef:
geerke schreef:

De kampen in Turkije mogen veilig zijn, maar ook daar zijn enorme tekorten van vanalles. Dat is de reden dat mensen vanuit daar naar Europa komen/vluchten.

Maar die Erdogan heeft toch vele miljoenen gekregen voor die vluchtelingen kampen,voor voedsel,drinken,kleding enz?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:06

gohya schreef:
Dit is 'oud' nieuws,dit is al een paar dagen volop in de media en dus ook op tv.

Dus....? Ik snap die reactie niet zo goed...?
Daarnaast komen er dagelijks beelden naar buiten van mensen die verhongeren doordat Assad/Hezbollah niemand erdoor laten. Dit is niet alleen in Madaya het geval...

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:11

Popstra

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:25

Mixje, die mensen die daar verhongeren zijn geen vluchtelingen en ja het is verschrikkelijk dat dit nu in deze tijd nog zo ver moet komen en ik hoop dan ook van harte de hulpgoederen daar maandag ook echt zonder slag of stoot aankomen. Ik word ook verdrietig als ik deze beelden zie maar neemt niet weg dat ik blijf zeggen wij in EU niet al die mensen kunnen opnemen in onze samenleving zonder we daar gevolgen van gaan krijgen want die gevolgen zijn er al helaas...

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:27

Mixje90 schreef:
gohya schreef:
Dit is 'oud' nieuws,dit is al een paar dagen volop in de media en dus ook op tv.

Dus....? Ik snap die reactie niet zo goed...?
Daarnaast komen er dagelijks beelden naar buiten van mensen die verhongeren doordat Assad/Hezbollah niemand erdoor laten. Dit is niet alleen in Madaya het geval...

Dus,omdat ik dit al had bericht op de vorige pagina['s]. Daarom oud nieuws.Maakt het niet minder erg,vind het afschuwelijk,die beelden. ;(
Bij nieuwsuur een docu hierover van de week.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:28

er moet gewoon voedsel heen,dit is onmenselijk...net als iedere oorlog.Het voedsel,de hulp is er gewoon maar ze worden er niet doorgelaten.Schandalig.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:56

Elke oorlog is schandalig en hebben mensen honger en verzorging nodig...dit is nu Syrie, maar er zijn meer landen waar groepen hulp nodig hebben, maar niet in het nieuws komen..

Als die groep zich niet tot die stroming van de Islam wil onderwerpen, worden ze uitgehongerd..verzetten ze zich niet tegen Assad, gebeurd ze ook niks...daar mag je het mee eens zijn of niet, maar dat is de naakte waarheid...

Overigens is een massa verkrachting in Egypte bv iets wat veelvuldig voorkomt...
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... lein.dhtml

Iets wat wij nog niet kennen, maar het idee alleen al...
Mooie klus voor de integratie ...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:07

rapido schreef:
Mixje, die mensen die daar verhongeren zijn geen vluchtelingen en ja het is verschrikkelijk dat dit nu in deze tijd nog zo ver moet komen en ik hoop dan ook van harte de hulpgoederen daar maandag ook echt zonder slag of stoot aankomen. Ik word ook verdrietig als ik deze beelden zie maar neemt niet weg dat ik blijf zeggen wij in EU niet al die mensen kunnen opnemen in onze samenleving zonder we daar gevolgen van gaan krijgen want die gevolgen zijn er al helaas...

Het zijn geen vluchtelingen ja, maar als ze zouden kunnen vluchten hadden ze dit al gedaan. En als ze dan bij ons aan de deur kloppen vind ik het menselijk om ze daar waar we kunnen te helpen. Hiermee zeg ik niet dat je de slechte mensen die ook met de stroom mee komen maar een excuus moet geven, behandel die zoals je wil en straf ze zoals je wil. Maar voor mij is het nog steeds tegenover de rest, innocent till proven guilty.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:41

ik vind het apart dat dit soort foto's nu langskomen...net na de ellende in Keulen.Is dat om op ons gevoel te werken?
Net als het verdronken jongetje?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:35

Ik zie bijna dagelijks nieuwe foto's langskomen, de één afgrijselijker dan de ander. Denk alleen niet dat bokt er blij van wordt als ik die hier plaats. Maar als je wil kan ik je dagelijks een nieuwe foto pb'en? Video's zijn er ook genoeg.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:13

Mixje90 schreef:
Ik zie bijna dagelijks nieuwe foto's langskomen, de één afgrijselijker dan de ander. Denk alleen niet dat bokt er blij van wordt als ik die hier plaats. Maar als je wil kan ik je dagelijks een nieuwe foto pb'en? Video's zijn er ook genoeg.

Waarom zou je iemand dagelijks die ellende per PB willen sturen.
ik hoef dat echt niet elke dag te zien.

Maar lees jij zoveel over de Arabische wereld.
Aangezien jij er toch heel anders tegen aan kijkt dan de veel van de mensen in dit topic, vraag ik mij af of dat iets met jouw achtergrond te maken heeft.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:28

Als iemand denkt dat het zo toevallig is dat ik het post icm de gebeurtenissen in Keulen... Lijkt het me best duidelijk dat dat niet het geval is als je dagelijks nieuwe beelden kan zien van de situatie daar...
Het was ook een reactie op de post erboven en zeker niet naar jou bedoeld.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:50

Die beelden uit syrie zijn echt verschrikkelijk. Alleen als we hier de deuren wagen wijd open zetten gaan wij er ook aan ten onder. Je ziet wel wat er nu al gebeurt in Europa.
Oorlog is gewoon iets verschrikkelijks. Maar in het midden oosten blijft het maar oorlog. Als 1 oorlog geindigd is beginnen er 2 nieuwe.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:06

[quote="Mixje90"]Ik zie bijna dagelijks nieuwe foto's langskomen, de één afgrijselijker dan de ander. Denk alleen niet dat bokt er blij van wordt als ik die hier plaats. Maar als je wil kan ik je dagelijks een nieuwe foto pb'en? Video's zijn er ook genoeg.[/quot

die zien we allemaal wel denk ik dus bespaar je de moeite, de echte vluchtelingen verhongeren, die hebben geen geld om hier te komen dat is het trieste aan deze hele toestand ;(

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 01:44

Loretta schreef:
Die beelden uit syrie zijn echt verschrikkelijk. Alleen als we hier de deuren wagen wijd open zetten gaan wij er ook aan ten onder. Je ziet wel wat er nu al gebeurt in Europa.
Oorlog is gewoon iets verschrikkelijks. Maar in het midden oosten blijft het maar oorlog. Als 1 oorlog geindigd is beginnen er 2 nieuwe.

En dat is volgens mij de hele intentie van dit topic. Waarom denkt men altijd aan het extreme. Of de deuren wagenwijd open of de grenzen op slot.. Is er geen middenweg?

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:01

Even advocaat van de duivel spelen.

Er word gezegd dat de mensen met geld die hierheen zijn gevlucht kunnen we beter inruilen voor de arme 'echte vluchteling' die niet weg kan uit de oorlog.

Ten eerste, een bom maakt het niet uit of je arm of rijk bent, als hij valt ga je dood.

Ten 2e, de mensen met geld hadden vaak een (goede) baan en een (goede) opleiding. Ze hebben vaak dus ook de drive om succesvol te worden in de maatschappij.
Het is dus meer waarschijnlijk dat deze mensen eerder zullen integreren in onze maatschappij.
De armere bevolking (zie de gastarbeiders uit de jaren 70 en bijvoorbeeld de somaliërs) komt vaak uit een lager sociaal milieu die meer kans hebben om terecht te komen in een uitkering, het criminele circuit en hebben vaker last van gedragsproblematiek.

Zijn we nu dus slechter af met de vluchteling met geld of zonder geld?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:05

nou........ als je het nieuws een beetje volgt lekkere jongens zijn het niet blijkt. Ik weet het niet, ik denk dat we met de hele situatie zoals die nu is niet blij hoeven te zijn.

Geld wat de meeste dan hadden zullen ze wel uitgegeven hebben aan de man met de rubberboot

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:13

Je hebt het nu over een percentage van de vluchtelingen, niet over allemaal. Als ze allemaal zo zouden zijn hebben we een veel groter probleem ;)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:34

Elise_0o schreef:
Je hebt het nu over een percentage van de vluchtelingen, niet over allemaal. Als ze allemaal zo zouden zijn hebben we een veel groter probleem ;)

nou dat mag je hopen ja dat het een percentage is :+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:40

sassefras schreef:
nou........ als je het nieuws een beetje volgt lekkere jongens zijn het niet blijkt. Ik weet het niet, ik denk dat we met de hele situatie zoals die nu is niet blij hoeven te zijn.

Geld wat de meeste dan hadden zullen ze wel uitgegeven hebben aan de man met de rubberboot

Want in het nieuws doen ze natuurlijk ook verslag van alle vluchtelingen waarbij geen problemen zijn.... :+

Daarnaast zullen er ook hogeropgeleiden tussen zitten die we maar al te goed kunnen gebruiken in de technische sectoren hier. Mits ze natuurlijk een kans krijgen en hun c.v. niet direct de prullenbak in gaat omdat er een Arabische naam op staat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:25

Mixje90 schreef:
sassefras schreef:

Want in het nieuws doen ze natuurlijk ook verslag van alle vluchtelingen waarbij geen problemen zijn.... :+

Daarnaast zullen er ook hogeropgeleiden tussen zitten die we maar al te goed kunnen gebruiken in de technische sectoren hier. Mits ze natuurlijk een kans krijgen en hun c.v. niet direct de prullenbak in gaat omdat er een Arabische naam op staat.

heeft niets te maken of de diploma in het arabisch is....zelfs sommige Nederlandse diploma's zijn niet geldig in Frankrijk,en andersom.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:46

geerke schreef:
heeft niets te maken of de diploma in het arabisch is....zelfs sommige Nederlandse diploma's zijn niet geldig in Frankrijk,en andersom.

Racisme op de arbeidsmarkt markt is een feit, zelfs al ben je geboren in Nederland en heb je een Nederlands diploma komen mensen met een buitenlandse/Arabische naam veel moeilijker aan een baan.
Hier zijn genoeg onderzoeken naar gedaan... Maar ach, dat zijn maar feiten, doen er niet toe toch?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:26

Mixje90 schreef:
geerke schreef:

Racisme op de arbeidsmarkt markt is een feit, zelfs al ben je geboren in Nederland en heb je een Nederlands diploma komen mensen met een buitenlandse/Arabische naam veel moeilijker aan een baan.
Hier zijn genoeg onderzoeken naar gedaan... Maar ach, dat zijn maar feiten, doen er niet toe toch?

Ook genoeg mensen met een Nederlandse naam die afgewezen worden hoor.
Een bedrijf kiest nu eenmaal voor iemand waar ze het meeste vertrouwen in hebben.