Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:03

PocoGaucha schreef:
Een paar pagina's terug ging het over wo2. Die vergelijking vind ik ook wel meevallen. Toen werden slachtoffers gewoon in een massagraf gedumpt of verbrand.

Ik vraag me ook af hoe ze die persoonlijke spullen gaan verzamelen en teruggeven. Helemaal omdat er zoveel koffers open liggen.

Zometeen geeft rutte een persconferentie

Misschien dat je even nadenkt voordat je formuleert. Beide situaties zijn verschrikkelijk en NIET gewoon. En dat wij hier zo aan het afstompen zijn dat het kennelijk gewoon wordt, dat is op zich al TRIEST genoeg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:04

lotlot2 schreef:
Vreselijk

[ Afbeelding ]

Daar neemt google wel korte mette mee. :=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:05

Dat is net hoe jij het leest.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:12

Sammie schreef:
lotlot2 schreef:
Vreselijk

[ Afbeelding ]

Daar neemt google wel korte mette mee. :=

Zo he, bekijk die foto maar niet, want er zit een dik virus in! Virussscanner vist hem er net uit.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:13

R12312 schreef:
Cyella schreef:
Ik zit nu op mijn werk dus kan het filmpje niet zien, maar als dat echt waar is dan zullen wij in feite ook geen onafhankelijk onderzoek voeren. Er wordt bij voorbaat al uitgegaan dat het de russen zijn, terwijl Oekraïne in tegenstelling tot Rusland daadwerkelijk motieven heeft.

Hier idem, kan ook geen filmpjes zien op mijn werk. Maar ik wil ook nog steeds niet uitgaan dat 100% dader Rusland is.

Precies! Ik ga op dit moment even helemaal nergens van uit. Mijn bazin net gesproken over de ramp, en zij was er al 1000% van overtuigd dat de rebellen het gedaan hadden en dat ze alles maar slecht bedoelde. Terwijl ik het gevoel heb dat er meer speelt dan dat, misschien ook omdat ik niet alleen bij de NOS het nieuws kijk, maar verschillende bronnen gebruik. En als je dan ziet hoezeer dat filmpje met die man met die teddybeer verdraait wordt, begin ik wel te vermoeden dat het gehalte sensatie journalistiek gigantisch hoog is. Bovendien komt het de VS wel weer erg goed uit dat het Rusland is, want dan kunnen ze de arme Oekraïners helpen in hun oorlog tegen Rusland. Hoe nobel...

Nergens hoor je dat er een Oekraïens gevechtsvliegtuig in de buurt van MH17 vloog, en hoe kunnen ze nou precies het type raket al weten überhaupt voordat hij gevonden is!?. Mij klinkt het dat ze de schuld in de schoenen van de separatisten willen schuiven, omdat dat goed uitkomt omdat Rusland toch al 'slecht' is en Oekraïne beschermd moet worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:14

Er waren al sancties van categorie 1 van kracht en deze worden waarschijnlijk uitgebreid naar categorie 3. Inmiddels is de waarde van Russische aandelen flink gekelderd, met miljarden, grote Russische bedrijven en dus de miljardairs maken zich al grote zorgen. Allemaal vriendjes van Putin dus er zal van die kant ook druk op hem worden uitgeoefend, maakt misschien iets meer indruk op hem.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:19

Hier staat dat verhaal over de code op het neuswiel en de code op het vliegtuig RC ipv RD
malaysia-airlines-flight-mh17-passenger-took-photo-doomed-jet-posts-image-boeing-777-1631696

En op Nu.nl staat foto van deel waarop MRD te zien is - de eerste kleine foto in deze link
http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... -mh17.html

Ik denk eerlijk gezegd dat door de zon de D niet volledig te zien is op de foto van Cor, als je op de originele foto kijkt dan kan het ook heel goed een RD zijn die je niet volledig ziet door weerspiegeling en dat lijkt me dan ook logischer..

Ook op deze foto is het slecht te zien
http://fd.nl/economie-politiek/117034-1 ... s-schuldig
Laatst bijgewerkt door fargo op 22-07-14 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:19

Omdat ik een aantal mensen vragen heb zien stellen over het feit dat veel lichamen en koffers nog heel zijn, wil ik hier wat uitleg daarover neerzetten.
Als eerste: wanneer zo'n raket een vliegtuig neerhaalt, ontploft deze niet in het vliegtuig, maar om zo'n 20 meter afstand van het vliegtuig. Ik kan even de exacte bron daarvan niet vinden. Maar deze bon laat in elk geval zien wat het effect is van zo'n raket. Het verspreid gloeiend heet metaal over een groot oppervlak van het vliegtuig, met op die manier de meeste schade. De foto in deze link is een stuk van linksvoor van de cockpit (meest linkse twee raampjes gezien vanaf de piloten). Het betekent dus niet dat het vliegtuig in de lucht gelijk helemaal in stukjes ligt.
Dat zie je ook aan de grootste crashsite op de grond. De grafische foto's van de eerste dag lieten zien dat het grootste stuk op de grond lag, met de lichamen ongeveer in rijen, daaruit kon je ongeveer opmaken dat ze op de stoelen zaten toen het vliegtuig crashte. Waarom zijn die lichamen dan nog heel? [wat ik hier zeg is gebaseerd om natuurkundige kennis, sorry als het soms wat plastisch over komt] Omdat ze niet allemaal los vanaf 10 km hoogte vallen. Als een groot stuk vliegtuig valt, dan valt alles wat daar in zit, dus ook de plastic koffers, met dezelfde snelheid mee. Maar relatief ten opzichte van de stukken vliegtuig, zitten ze stil. Pas op het moment dat het vliegtuig de grond raakt, ontstaat er een klap, maar dat zorgt dan niet ervoor dat het er gigantische schade wordt verricht aan de lichamen, of koffers, omdat er nog een buffer zit tussen hen en de grond. Het gewicht van alles wat er bovenop komt is niet groot, dus er wordt niets geplet. Overigens zal een volle koffer ook minder snel breken dan een lege koffer.
En dan nog de ontploffing op de grond. De kerosine in de het vliegtuig is erg vluchtig, zodra dit verbrand, ontploft het gelijk. Dit gaat heel snel. Omdat er dan kort ook een zuurstof gebrek op treedt door de verbranding (bijvoorbeeld vlak boven de grond), stopt het branden ook weer gelijk (naast dat een heleboel spullen bedekt zijn door een laag metaal bijvoorbeeld), op sommige plekken kan het wel nog door blijven gloeien en branden. Dit zou mijn uitleg zijn voor het niet verbranden van veel spullen

@Cyella: er zijn maar zeer weinig raketten die een vliegtuig op die hoogte kunnen raken.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:24

JewEmm schreef:
Omdat ik een aantal mensen vragen heb zien stellen over het feit dat veel lichamen en koffers nog heel zijn, wil ik hier wat uitleg daarover neerzetten.
Als eerste: wanneer zo'n raket een vliegtuig neerhaalt, ontploft deze niet in het vliegtuig, maar om zo'n 20 meter afstand van het vliegtuig. Ik kan even de exacte bron daarvan niet vinden. Maar deze bon laat in elk geval zien wat het effect is van zo'n raket. Het verspreid gloeiend heet metaal over een groot oppervlak van het vliegtuig, met op die manier de meeste schade. De foto in deze link is een stuk van linksvoor van de cockpit (meest linkse twee raampjes gezien vanaf de piloten). Het betekent dus niet dat het vliegtuig in de lucht gelijk helemaal in stukjes ligt.
Dat zie je ook aan de grootste crashsite op de grond. De grafische foto's van de eerste dag lieten zien dat het grootste stuk op de grond lag, met de lichamen ongeveer in rijen, daaruit kon je ongeveer opmaken dat ze op de stoelen zaten toen het vliegtuig crashte. Waarom zijn die lichamen dan nog heel? [wat ik hier zeg is gebaseerd om natuurkundige kennis, sorry als het soms wat plastisch over komt] Omdat ze niet allemaal los vanaf 10 km hoogte vallen. Als een groot stuk vliegtuig valt, dan valt alles wat daar in zit, dus ook de plastic koffers, met dezelfde snelheid mee. Maar relatief ten opzichte van de stukken vliegtuig, zitten ze stil. Pas op het moment dat het vliegtuig de grond raakt, ontstaat er een klap, maar dat zorgt dan niet ervoor dat het er gigantische schade wordt verricht aan de lichamen, of koffers, omdat er nog een buffer zit tussen hen en de grond. Het gewicht van alles wat er bovenop komt is niet groot, dus er wordt niets geplet. Overigens zal een volle koffer ook minder snel breken dan een lege koffer.
En dan nog de ontploffing op de grond. De kerosine in de het vliegtuig is erg vluchtig, zodra dit verbrand, ontploft het gelijk. Dit gaat heel snel. Omdat er dan kort ook een zuurstof gebrek op treedt door de verbranding (bijvoorbeeld vlak boven de grond), stopt het branden ook weer gelijk (naast dat een heleboel spullen bedekt zijn door een laag metaal bijvoorbeeld), op sommige plekken kan het wel nog door blijven gloeien en branden. Dit zou mijn uitleg zijn voor het niet verbranden van veel spullen

@Cyella: er zijn maar zeer weinig raketten die een vliegtuig op die hoogte kunnen raken.

Klopt, maar dat sluit andere raketten niet uit! Er wordt meteen vanuit gegaan(Vooral door de VS) dat het dit soort raket is, want alleen de separatisten hebben dat soort raketten..

JewEmm

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:34

Dat ben ik met je eens en dat schrijf ik ook, dat er maar weinig raketten zijn die dit kunnen. Maar vergeet niet dat het nog steeds niet bevestigd is dat de seperatisten zo'n raket hebben. De russen daarentegen wel. En daarom is (idd door de VS) die conclusie getrokken. Nog steeds voorbarig

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:37

JewEmm schreef:
Dat ben ik met je eens en dat schrijf ik ook, dat er maar weinig raketten zijn die dit kunnen. Maar vergeet niet dat het nog steeds niet bevestigd is dat de seperatisten zo'n raket hebben. De russen daarentegen wel. En daarom is (idd door de VS) die conclusie getrokken. Nog steeds voorbarig

http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1563993W/

Oekraïne had de mogelijkheden én de vuurkracht. Waarom wordt er meteen vanuit gegaan dat de russen erachter zitten. Omdat de VS dat zegt dmv hun satelliet beelden? Is al vaker gebleken dat ze gebruik van zo'n situaties maken of zo'n situaties hélemaal verzinnen! Ik heb tot zover ook nog niks van hun bewijs gezien, het wordt alleen gezegd dat ze bewijs hebben.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:39

Maar deze raket is toch hoogstwaarschijnlijk gebruikt geworden

2 × 3 = 6. Als je de uitkomst niet weer dan bereken je die met de feiten vooraf, weet je de uitkomst wel dan zie je vanuit daar wat ervoor gebeurde.

Aan de hand van de schade is te zien dat het om dat soort raket gaat, toch? Een raket die in het voorwerp (vliegtuig hier) pas ontploft, zorgt voor een veel grotere schade.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:41

xSlvna schreef:
Maar deze raket is toch hoogstwaarschijnlijk gebruikt geworden

2 × 3 = 6. Als je de uitkomst niet weer dan bereken je die met de feiten vooraf, weet je de uitkomst wel dan zie je vanuit daar wat ervoor gebeurde.

Aan de hand van de schade is te zien dat het om dat soort raket gaat, toch? Een raket die in het voorwerp (vliegtuig hier) pas ontploft, zorgt voor een veel grotere schade.

Deze conclusie werd al getrokken überhaupt voordat de experts er waren, alleen aan de hand van de beweringen van Amerika, want zij zouden het bewijs wel hebben! Valt me ook op dat dit (hele relevante en belangrijke nieuws) niet op NOS is gekomen. Aangezien NOS graag vriendjes en fan van Amerika is.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:44

Cyella schreef:
Precies! Ik ga op dit moment even helemaal nergens van uit. Mijn bazin net gesproken over de ramp, en zij was er al 1000% van overtuigd dat de rebellen het gedaan hadden en dat ze alles maar slecht bedoelde. Terwijl ik het gevoel heb dat er meer speelt dan dat, misschien ook omdat ik niet alleen bij de NOS het nieuws kijk, maar verschillende bronnen gebruik. En als je dan ziet hoezeer dat filmpje met die man met die teddybeer verdraait wordt, begin ik wel te vermoeden dat het gehalte sensatie journalistiek gigantisch hoog is. Bovendien komt het de VS wel weer erg goed uit dat het Rusland is, want dan kunnen ze de arme Oekraïners helpen in hun oorlog tegen Rusland. Hoe nobel...

Nergens hoor je dat er een Oekraïens gevechtsvliegtuig in de buurt van MH17 vloog, en hoe kunnen ze nou precies het type raket al weten überhaupt voordat hij gevonden is!?. Mij klinkt het dat ze de schuld in de schoenen van de separatisten willen schuiven, omdat dat goed uitkomt omdat Rusland toch al 'slecht' is en Oekraïne beschermd moet worden.

Precies, je hoort alleen wat je wil horen. Zeggen ze wat over Rusland dat die het nieuws verdraaien..... nou ken nog wel wat zenders....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:44

Volgens mij niet alleen op basis van info uit Amerika, maar zeker ook van het bericht van de separatisten zelf. En dat lijkt me dan wel weer relevant.

Daarnaast zie ik de meerwaarde van dat soort speculatie nog steeds niet zo. Wat heb je eraan? Bovendien kom je het dan toch nooit te weten. Ook van Oekraine geloof ik niet dat ze het vliegtuig bewust neer hebben geschoten - en overduidelijk is dat beide partijen daar zwaar wapentuig hebben waar slachtoffers mee vallen. Voor mij is dat wel ongeveer genoeg eigenlijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:50

fargo schreef:
LadyMadonna schreef:
Met als verschil dat er toen levende mensen inzaten onderweg naar hun doodsbestemming. Dit zijn dode mensen op weg naar hun laatste rustplaats...
Misschien vind je het dan wat minder luguber als je het zo bekijkt

Het is en blijft nog steeds een goederentrein jammer genoeg dus dat is een overeenkomst, die zijn in principe niet bedoeld voor vervoer van levende of dode mensen die op elkaar gestapeld zijn .. sorry bruut gezegd, maar zo IS het wel..

Ik vind die vergelijking echt nergens over gaan. De lichamen moeten vervoerd worden en dit is waarschijnlijk het enige transport voorhanden. De intentie lijkt me nog al een andere dan die in WO2.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:51

@Cyella O, maar ik haal mijn info voornamelijk van de NOS site, en daar heb ik het wel meerdere keren voorbij zien komen. Vergeleken met nu.nl vind ik het wel mee vallen hoe pro Amerika NOS is.
@xSlvna, dan moet je wel eerst zeker weten dat het de 2 en de 3 zijn, voordat je de conclusie 6 kan trekken en daarvoor is eerst het uitgebreide grond onderzoek nodig. Foto's zijn aanwijzingen, maar helaas nog geen volledig onderzoek met harde feiten.
Cyella schreef:
Oekraïne had de mogelijkheden én de vuurkracht. Waarom wordt er meteen vanuit gegaan dat de russen erachter zitten. Omdat de VS dat zegt dmv hun satelliet beelden? Is al vaker gebleken dat ze gebruik van zo'n situaties maken of zo'n situaties hélemaal verzinnen! Ik heb tot zover ook nog niks van hun bewijs gezien, het wordt alleen gezegd dat ze bewijs hebben.

Oekraïne heeft de volgende dag hun bewijzen getoond dat al hun raketten nog op hun plaats liggen. Op zich een sterk bewijs. Maar ik ben wel met je eens dat de conclusie "Het zijn de russen met een BUK" te snel getrokken is. In de reconstructie filmpjes blijft ook gezegd worden: "waarschijnlijk" als het over het type raket gaat. Onderzoek moet dat uitwijzen.
Wat ik me trouwens kan voorstellen is dat men wacht met de harde bewijzen tonen, nadat het grondonderzoek is verricht. Waarom? Omdat anders met de toegang compleet kan weigeren naar het gebied. (Let op, ik ben niet pro russen of pro oekraïne, maar ik ben wel voor een gedegen onafhankelijk onderzoek. Ik heb liever feiten dan veronderstellingen.)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:55

JewEmm: bedankt voor je uitleg! Misschien voor sommige een hele nare vraag, maar wat is dan de specifieke doodsoorzaak van de lichamen die er nog vrij intact uitzien?

JewEmm

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:57

Ik PB je wel even, voor de mensen die het niet zouden willen lezen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:59

Volgens mij krijg je tijdens zo'n val op die hoogte geen zuurstof meer en ben je in 15/20 sec overleden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:00

_Nelleke_ schreef:
JewEmm: bedankt voor je uitleg! Misschien voor sommige een hele nare vraag, maar wat is dan de specifieke doodsoorzaak van de lichamen die er nog vrij intact uitzien?

Grote kans dat dat de impact van de val is geweest...
En anders te weinig zuurstof op 10km hoogte of teveel G krachten op je lichaam...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:06

Suusie22 schreef:
Maar wat gaan ze doen dan? Oorlog voeren?

Volgens mij deden ze dat al...?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:07

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:07

ceasario schreef:
Laat ze het maar mooi onderling uitvechten..dat zooitje..

Zolang er maar geen Nederlandse slachtoffers vallen bedoel je??

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:10

Als ze naar het NFI in Rijswijk moeten ga ik er trouwens vanuit dat ze naar Den Haag gevlogen worden. Maar als ze slim zijn vertellen ze niet waar en wanneer de lichamen aankomen voordat ze er zijn en doorgezonden zijn, zodat ze dat in alle rust kunnen doen.