2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:38

@Cowgirl, schijnbaar LEES jij dan ook NIET wat er staat :+. Ieder verhaal heeft twee kanten maar dit is NIET het moment om daar te over te oordelen. Die moeder heeft net haar kids verloren en dat is tot nu toe het enige FEIT! Daarbij weet NIEMAND de werkelijke feiten en wordt er puur gespeculeerd. DUS in dit topic lijkt me meer op zijn plaats om steun te geven aan elkaar ipv de moeder uit te jouwen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:42

Het beleid hier is precies hetzelfde als wanneer er een nieuwsbericht is dat iemand met een paard is verongelukt. Speculaties over automobilisten die veel te hard rijden en geen rekening houden met ruiters, of speculaties over: "had ze wel een cap op" zijn gewoon niet toegestaan als die feiten niet bekend zijn. En ook als wel bekend is dat iemand zonder cap een dodelijke val van z'n paard heeft gemaakt, dan nog is het domweg ontzettend onrespectvol om daar bovenop te duiken.

Hier is ook niets bekend over de toedracht, en dus is het niet toegestaan ongefundeerde opmerkingen te maken. Niet over of de moeder een feeks was, niet of de vader z'n kinderen mishandelde, niet over of en hoe jeugdzorg gefaald heeft. Alle opmerkingen in die aard zijn domweg laster of smaad. En dat is strafbaar voor de Nederlandse wet. Zo simpel is het, en daarom mag het niet op bokt.

Eunomia

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:43

Maar daarom is het nog steeds wel belangrijk dat mensen lezen. ;)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:44

Bah bah bah, verschrikkelijk.. Ik word misselijk bij de gedachte hoe dat gegaan moet zijn.. Kijk naar de foto van die jongens en stel me dan het scenario voor:
[...]

;( Tranen biggelen over m'n wangen bij het voorstellen van hoe dat geweest moet zijn. Laten we hopen dat ze niet geleden hebben, verschrikkelijk..
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 20-05-13 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bechrijving van mogelijk scenario verwijderd

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:44

Kreeg zojuist een PB van Cowgirl dat ik moet opletten wat ik zeg want ze kent meer van die vader zijn kant ;). Wees gewaarschuwd mensen ;).

Ontopic. Ik vind het gruwelijk en hoop dat de kids nu eindelijk rust hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:45

Ibbel schreef:
Het beleid hier is precies hetzelfde als wanneer er een nieuwsbericht is dat iemand met een paard is verongelukt. Speculaties over automobilisten die veel te hard rijden en geen rekening houden met ruiters, of speculaties over: "had ze wel een cap op" zijn gewoon niet toegestaan als die feiten niet bekend zijn. En ook als wel bekend is dat iemand zonder cap een dodelijke val van z'n paard heeft gemaakt, dan nog is het domweg ontzettend onrespectvol om daar bovenop te duiken.

Hier is ook niets bekend over de toedracht, en dus is het niet toegestaan ongefundeerde opmerkingen te maken. Niet over of de moeder een feeks was, niet of de vader z'n kinderen mishandelde, niet over of en hoe jeugdzorg gefaald heeft. Alle opmerkingen in die aard zijn domweg laster of smaad. En dat is strafbaar voor de Nederlandse wet. Zo simpel is het, en daarom mag het niet op bokt.

Helemaal mee eens. Overigens mag van mij iedereen alles denken, maar zet het dan gewoon hier niet neer. Op internet, waar iedereen alles leest, en dus ook de nabestaanden... Je zal het maar voor je kiezen krijgen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:46

Plaatje1990 schreef:
@Cowgirl, schijnbaar LEES jij dan ook NIET wat er staat :+. Ieder verhaal heeft twee kanten maar dit is NIET het moment om daar te over te oordelen. Die moeder heeft net haar kids verloren en dat is tot nu toe het enige FEIT! Daarbij weet NIEMAND de werkelijke feiten en wordt er puur gespeculeerd. DUS in dit topic lijkt me meer op zijn plaats om steun te geven aan elkaar ipv de moeder uit te jouwen.

Ik lees wel. Omdat jij kinderen hebt vind je dat jij alles beter kan begrijpen dan iemand zonder kinderen.

Er staat nergens in de post van stef dat zij het niet erg vind voor de moeder, dus jou reactie daarop slaat gewoon nergens op.
Zij geeft alleen aan het een nutteloos topic te vinden als er alleen maar 'oh wat erg' gezegd mag worden. Dat is haar mening en dat moet je accepteren.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 20-05-13 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:47

Joyce_ schreef:
Bah bah bah, verschrikkelijk.. Ik word misselijk bij de gedachte hoe dat gegaan moet zijn.. Kijk naar de foto van die jongens en stel me dan het scenario voor:
[...]

;( Tranen biggelen over m'n wangen bij het voorstellen van hoe dat geweest moet zijn. Laten we hopen dat ze niet geleden hebben, verschrikkelijk..

Hiervan krijg ik ook echt tranen...
Ik denk dat ik het ergste hiervan vindt dat de 1 de vermoording aan moet zien :(
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 20-05-13 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Mogelijk scenario verwijderd

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:47

Joyce_, kan jij jouw post nog weghalen? Want dit vind ik echt niet kunnen... Als je sensatie wilt, ga dan boeken schrijven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:48

_Cowgirl schreef:
Plaatje1990 schreef:

Ik lees wel. Omdat jij kinderen hebt vind je dat jij alles beter kan begrijpen dan iemand zonder kinderen.

Er staat nergens in de post van stef dat hij het niet erg vind voor de moeder, dus jou reactie daarop slaat gewoon nergens op.
Hij geeft alleen aan het een nutteloos topic te vinden als er alleen maar 'oh wat erg' gezegd mag worden. Dat is zijn mening en dat moet je accepteren.

*kugh* volgens mij is stef nog steeds een zij *kugh*

verder met je eens. Zullen we dan nu normaal op elkaar reageren en nare reacties gewoon negeren? Dan hebben we kans dat dit topic de avond nog haalt zonder slotje :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:49

Ibbel schreef:
Joyce_, kan jij jouw post nog weghalen? Want dit vind ik echt niet kunnen... Als je sensatie wilt, ga dan boeken schrijven.

:')

Maar je hebt wel gelijk. Hoe weet je nou dat de een het aan moest zien? Dat weet nog helemaal niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:49

En dat gehamer over de moeder, er zijn vast nog veel meer familieleden, vriendjes, kennissen die enorm veel verdriet hebben over de dood van de jongens. Daarom kan ik zo'n daad ook niet begrijpen.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:51

Er zijn ook mensen die voor de buitenwereld lief en aardig zijn, maar thuis een tiran. Dan is het makkelijk de schuld bij een ex partner te leggen. Ben bezig met een boek over dit soort verborgen leed en spreek veel ex partners van dit soort mensen. Wat deze moeder ook zou hebben gedaan, dat rechtvaardigt deze daad niet. Niet tov de kinderen , maar ook niet tov de moeder. Het blijft ziek.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:52

Lauren_ schreef:
Er zijn ook mensen die voor de buitenwereld lief en aardig zijn, maar thuis een tiran. Dan is het makkelijk de schuld bij een ex partner te leggen. Ben bezig met een boek over dit soort verborgen leed en spreek veel ex partners van dit soort mensen. Wat deze moeder ook zou hebben gedaan, dat rechtvaardigt deze daad niet. Niet tov de kinderen , maar ook niet tov de moeder. Het blijft ziek.

Niks rechtvaardigt deze zieke daad, inderdaad!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:53

Moet eerlijk zijn dat het heerlijk rustig was toen heb topic dicht was. Speculaties gaan gewoon door, en meteen weer mensen tegen elkaar, terwijl er twee jonge kinderen dood zijn. Kan weinig spoor van respect vinden bij sommige reacties.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:55

Het is een enorm gemedialiseerd drama, iedereen hoopte op een betere afloop. Emotie's lopen hoog op en iedereen heeft een eigen mening, gebaseerd op wat alles wat we de laatste twee weken "te weten" zijn gekomen, of denken, en dat kan duidelijk botsen...

Laat elkaar in elkaars waarde a.u.b. Ik lees veel van mensen die hier pas zijn gaan posten nadat de jongens gister gevonden waren en de boel op lijken te willen ruien.. Zou zonde zijn als deze thread weer gesloten moest worden vanwege rellen terwijl het een actueel topic is.

Maar goed, ze zijn ten minste geborgen, al is het verschrikkelijk. Ik dacht echt dat ze nooit meer teruggevonden zouden worden.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:57

Nouska schreef:
Het is een enorm gemedialiseerd drama, iedereen hoopte op een betere afloop. Emotie's lopen hoog op en iedereen heeft een eigen mening, gebaseerd op wat alles wat we de laatste twee weken "te weten" zijn gekomen, of denken, en dat kan duidelijk botsen...

Laat elkaar in hun waarde a.u.b. Ik lees veel van mensen die hier pas zijn gaan posten nadat de jongens gevonden zijn en de boel op lijken te willen ruien.. Zou zonde zijn als deze thread weer gesloten moest worden vanwege rellen terwijl het een actueel topic is.

Maar goed, ze zijn ten minste gevonden, al is het verschrikkelijk. Ik dacht echt dat ze nooit meer teruggevonden zouden worden.

Ik had, tegen beter weten in, toch nog een sprankeltje hoop gehad tot gisterenmiddag. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:58

manie schreef:
anneliesdj schreef:
Vreselijk dat het zo gebeurd is, voor alle betrokkenen.
Gelukkig hebben ze ze eindelijk gevonden, nu kan de moeder het ook afsluiten, ik wil haar en de familie veel sterkte wensen.

@ manie; je mag best je twijfels hebben maar de manier waarop en je timing zijn walgelijk. Als je dat zou zeggen waar ik bij was zou je een klap in je gezicht krijgen.
(niet dat ik wat tegen je heb ofzo, het gaat me puur om je uitspraak en dan terwijl ze net een half uur ervoor die kinderen uit de sloot hebben gedregd :r)

Dat mag je doen, sluit niet uit dat ik geen tegen reactie geef ;-), maar deze uitkomst was al 2 weken te voorspellen, daarbij was het 'nieuws' al uren bekend.
Maar jij mag je mening hebben en ik ook en daarmee ook mijn timing...
Verder ben ik weg hier een objectieve blik mag blijkbaar niet hier :evaw:

Achja, plaats jezelf in de slachtofferrol :s
Een objectieve blik is juist goed, maar de moeder is hier niet degene die die kinderen heeft meegenomen en zichzelf verhangen heeft. Zij zit al 2 weken in doodsangst om haar kinderen en een halfuur nadat er 2 lichamen zijn gevonden kom jij met 'zo en nu eerst maar eens een goed onderzoek naar de moeder want zij heeft hem ertoe gedreven'.
Sorry hoor, maar dat is zo respectloos als maar kan, prima dat die moeder onderzoek behoeft maar geef haar op z'n minst de kans de kinderen te begraven.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:04

Verschrikkelijk voor moeder en diens familie/vrienden, maar net zo erg voor vaders kant van de familie en vrienden.. Het zullen je kinderen, kleinkinderen, neefjes of vriendjes maar zijn. Al deze mensen zijn geen moment uit mijn gedachten, echt vreselijk!

Ibbel: dit was het eerste gevoel/gedachte wat bij mij op kwam toen ik net een foto van hen zag, wat me van streek maakte, net als dat andere mensen hier posten wat hen van streek maakt.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:16

Vreselijk wat er met deze kinderen is gebeurd. Tragisch dat een vader zo'n gruweldaad kan plegen. En het leven van moeder gaat door maar houdt ook op. Hier kom je als moeder nooit overheen lijkt me.
En het zal je zoon of broer maar zijn die zoiets doet. Of je vriend.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:32

Ik kwam deze tekst op facebook tegen. Ik ken deze persoon verder niet, ik weet niet wie Fien is.
Maar mij heeft hij tranen in m'n ogen bezorgd. Vandaar dat ik hem toch met jullie wil delen. Bij voorbaat sorry voor de lange post.

Lieve Fien,

Je vroeg me uit te leggen hoe het kan dat de broertjes Ruben en Julian door hun eigen vader zijn omgebracht.
Of de vader soms een hekel aan zijn kinderen had.
Goeie vraag, vond ik.
Het antwoord vond ik lastig want nee, ik denk persoonlijk niet dat de vader van deze jongens een hekel aan ze had.
Dus dat zei ik ook.
Nee Fien, dat denk ik niet. Ik denk dat hij van ze hield.
Althans, hij hield van ze tot hij zijn ex meer haatte dan hij in staat was om zijn kinderen lief te hebben, dacht ik er achteraan.

Logisch dat jij wilde weten waarom hij zijn beide kinderen dan tóch vermoord had.
Iemand die je liefhebt doodt je namelijk niet. Dat is onlogisch.

Je bent negen. Even oud als een van de slachtoffers.
En ik vind het lastig en ook nog te vroeg om je uit te leggen dat liefde en
haat soms zó dicht bij elkaar liggen dat er de meest verschrikkelijke gebeurtenissen uit voortkomen.
In sommige gevallen haalt de haat de liefde in en dan is iedere redelijkheid verdwenen.

Hoe kan ik je duidelijk maken dat mensen, die over het algemeen een
positieve indruk maken op hun omgeving, ook een donkere kant kunnen hebben, onzichtbaar voor velen?
En dat die mensen dat zó goed verborgen houden,
dat zij, die met de duistere kant te maken krijgen, niet geloofd worden of
dat er in ieder geval vraagtekens gezet worden bij uitspraken er over.

Misschien dat ik je ooit vertel over mijn eigen ervaring met dat fenomeen.
Nu ben je daar nog veel te jong voor. Mensen kunnen twee of zelfs meer dan
twee gezichten hebben Fien en het kan een hele tijd duren voor al die gezichten zichtbaar zijn.
Getriggerd door omstandigheden kunnen onderliggende karaktertrekken naar boven komen drijven,
die van een joviaal en sociaal persoon een gevaarlijke gek maken.

De vader van de jongetjes Ruben en Julian is een uitzondering. Gelukkig.
Maar vraag me niet te verklaren hoe het kan dat hij zijn kinderen ongetwijfeld gevoed en gebaad heeft.
Kusjes heeft uitgedeeld bij het vallen. Getroost heeft bij huilen.
Misschien las hij voor als het bedtijd was, telde de tandenpoetsseconden af en ging mee naar zwemles.

Ook deze vader had waarschijnlijk slapeloze nachten toen de jongens baby waren en nachtvoedingen kregen.
Ook hij bracht ze naar kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en scholen en genoot van mollige
peuterarmpjes om zijn nek als hij ze daar weer ophaalde.
Er zal door zijn zoons om hem geroepen zijn bij een nachtmerrie, bij ruzie of bij een grote vondst in de tuin tijdens het spelen.

Hoe kan ik jou uitleggen dat hij dan toch deed wat hij deed Fien?

En dat ik er geen begrip voor heb en er van walg.
Dat ik over mijn nek ga bij het idee dat hij zijn kinderen liever dood zag dan bij zijn ex-vrouw en ze na hun dood verstopte.
Dat deze vader dwaalsporen uitzette om te zorgen dat die ex zo lang mogelijk in het ongewisse zou blijven,
over waar haar zoons gebleven waren. En dat hij ook nog zelfmoord pleegde zodat zijn
geheim hém in ieder geval nooit ontfutseld zou worden.
Alles, maar dan ook alles stelde hij in het werk om zijn voormalige echtgenote zo hard mogelijk te treffen.
Hoe rijmt dat in hemelsnaam met de liefhebbende ouder in de beschrijvingen van zijn omgeving?
En hoe leg ik jou zoiets uit?

Ik keek je aan en probeerde mijn uitleg eenvoudig en kort te houden.
Haat maakt soms het allerslechtste in mensen los.
Het ondenkbare.
En dat gebeurde bij deze man.
Zijn haat maakte hem de moordenaar van zijn eigen kinderen.

Je keek me aan en vatte mijn uitleg kort samen.
'Gestoord' vond je het.
Ik vind dat je gelijk hebt lieverd.

Rust zacht Ruben en Julian.
Alsjeblieft, rust zacht.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:35

Dagmar_1995 schreef:
Ik kwam deze tekst op facebook tegen. Ik ken deze persoon verder niet, ik weet niet wie Fien is.
Maar mij heeft hij tranen in m'n ogen bezorgd. Vandaar dat ik hem toch met jullie wil delen. Bij voorbaat sorry voor de lange post.

Lieve Fien,

Je vroeg me uit te leggen hoe het kan dat de broertjes Ruben en Julian door hun eigen vader zijn omgebracht.
Of de vader soms een hekel aan zijn kinderen had.
Goeie vraag, vond ik.
Het antwoord vond ik lastig want nee, ik denk persoonlijk niet dat de vader van deze jongens een hekel aan ze had.
Dus dat zei ik ook.
Nee Fien, dat denk ik niet. Ik denk dat hij van ze hield.
Althans, hij hield van ze tot hij zijn ex meer haatte dan hij in staat was om zijn kinderen lief te hebben, dacht ik er achteraan.

Logisch dat jij wilde weten waarom hij zijn beide kinderen dan tóch vermoord had.
Iemand die je liefhebt doodt je namelijk niet. Dat is onlogisch.

Je bent negen. Even oud als een van de slachtoffers.
En ik vind het lastig en ook nog te vroeg om je uit te leggen dat liefde en
haat soms zó dicht bij elkaar liggen dat er de meest verschrikkelijke gebeurtenissen uit voortkomen.
In sommige gevallen haalt de haat de liefde in en dan is iedere redelijkheid verdwenen.

Hoe kan ik je duidelijk maken dat mensen, die over het algemeen een
positieve indruk maken op hun omgeving, ook een donkere kant kunnen hebben, onzichtbaar voor velen?
En dat die mensen dat zó goed verborgen houden,
dat zij, die met de duistere kant te maken krijgen, niet geloofd worden of
dat er in ieder geval vraagtekens gezet worden bij uitspraken er over.

Misschien dat ik je ooit vertel over mijn eigen ervaring met dat fenomeen.
Nu ben je daar nog veel te jong voor. Mensen kunnen twee of zelfs meer dan
twee gezichten hebben Fien en het kan een hele tijd duren voor al die gezichten zichtbaar zijn.
Getriggerd door omstandigheden kunnen onderliggende karaktertrekken naar boven komen drijven,
die van een joviaal en sociaal persoon een gevaarlijke gek maken.

De vader van de jongetjes Ruben en Julian is een uitzondering. Gelukkig.
Maar vraag me niet te verklaren hoe het kan dat hij zijn kinderen ongetwijfeld gevoed en gebaad heeft.
Kusjes heeft uitgedeeld bij het vallen. Getroost heeft bij huilen.
Misschien las hij voor als het bedtijd was, telde de tandenpoetsseconden af en ging mee naar zwemles.

Ook deze vader had waarschijnlijk slapeloze nachten toen de jongens baby waren en nachtvoedingen kregen.
Ook hij bracht ze naar kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en scholen en genoot van mollige
peuterarmpjes om zijn nek als hij ze daar weer ophaalde.
Er zal door zijn zoons om hem geroepen zijn bij een nachtmerrie, bij ruzie of bij een grote vondst in de tuin tijdens het spelen.

Hoe kan ik jou uitleggen dat hij dan toch deed wat hij deed Fien?

En dat ik er geen begrip voor heb en er van walg.
Dat ik over mijn nek ga bij het idee dat hij zijn kinderen liever dood zag dan bij zijn ex-vrouw en ze na hun dood verstopte.
Dat deze vader dwaalsporen uitzette om te zorgen dat die ex zo lang mogelijk in het ongewisse zou blijven,
over waar haar zoons gebleven waren. En dat hij ook nog zelfmoord pleegde zodat zijn
geheim hém in ieder geval nooit ontfutseld zou worden.
Alles, maar dan ook alles stelde hij in het werk om zijn voormalige echtgenote zo hard mogelijk te treffen.
Hoe rijmt dat in hemelsnaam met de liefhebbende ouder in de beschrijvingen van zijn omgeving?
En hoe leg ik jou zoiets uit?

Ik keek je aan en probeerde mijn uitleg eenvoudig en kort te houden.
Haat maakt soms het allerslechtste in mensen los.
Het ondenkbare.
En dat gebeurde bij deze man.
Zijn haat maakte hem de moordenaar van zijn eigen kinderen.

Je keek me aan en vatte mijn uitleg kort samen.
'Gestoord' vond je het.
Ik vind dat je gelijk hebt lieverd.

Rust zacht Ruben en Julian.
Alsjeblieft, rust zacht.

Prachtig. Respect!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:39

Werkelijk schitterende woorden. De woorden vertellen dat het onmogelijk is voor Fien om te begrijpen hoe een vader zijn kinderen om kan brengen. Ik ben een heel aantal jaren ouder dan Fien maar ik kan het net zo min begrijpen omdat het simpelweg niet te begrijpen valt. Een nachtmerrie die werkelijkheid geworden lijkt.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:40

Mooie tekst... Zeker respect..

In tegenstelling tot sommige andere hier.. Die verdienen geen respect..
Ik had vanmorgen de MOD een bericht gestuurd waarom er een slotje op de topic kwam, omdat mensen gewoon behoefte hebben om er over te praten.. Maar als ik dit terug lees allemaal, wil ik de MOD bijna smeken om er een slotje op te doen... Respectloos hoe sommige hier zo kunnen praten.. Ja ook al is het je eigen mening... Soms moet je even leren om die in te slikken en dan meer niet te reageren...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:51

Joyce_ schreef:
Ibbel: dit was het eerste gevoel/gedachte wat bij mij op kwam toen ik net een foto van hen zag, wat me van streek maakte, net als dat andere mensen hier posten wat hen van streek maakt.

En moeten anderen, ook kinderen!, dan maar jouw morbide fantasie moeten lezen? Ik vind jouw beschrijving bijzonder akelig, ik hoef dat niet zo nodig (en zo beeldend) te lezen. Je had ook kunnen schrijven: "als ik me probeer voor te stellen wat er is gebeurd, raak ik van streek" zonder het hele filmscenario er expliciet bij te zetten.