Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:11

Rinske schreef:
Volgende keer zullen we ze een knuffel geven Asyaa, kijken of dat werkt met hooligans...

En een zakje bonbons met een kaartje "Mede dankzij Uw aanwezigheid is het een geweldige avond geworden" :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:13

Ja ik zei dat er hooligans op weg waren, dus tja.

Ik probeer me alleen in te leven in oudere mensen die dat nog nooit hebben meegemaakt en dat eigenlijk ook nooit van plan waren, anders waren ze wel burgemeester van Amsterdam geworden ipv. Haren. Of all places.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:16

pniekepnak schreef:
ik zei namelijk dat er dooien zouden vallen.

Mwah, er zijn ook een heleboel onnodig met botbreuken naar het ziekenhuis gegaan.

Maar het blijft wel zo dat iedereen massaal de schuld bij een ander blijft neerleggen. Wat mij betreft:
1 - De Relschoppers/Hooligans
2 - De mensen die op FB er een grap van maakten en het feest nógmaals posten
3 - De onvoldoende voorbereidde overheid
4 - Het opjutten in sommige media (een aantal hebben zich namelijk ook afzijdig gehouden. Maar neem bijvoorbeeld de Coen en (in dit geval) Timur show en Lucky TV als voorbeeld)
5 - De nieuwsgierige aagjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:16

Blue_Eyes schreef:
Plaatje kan ik niet zien, Lovely?

Afbeelding

Blue_Eyes

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:17

Dank :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:19

Anoniem

Nicolletje schreef:
Asyaa schreef:
Nu is het achteraf zeiken terwijl imo het grotendeels voorkomen had kunnen worden.

Als je niet weet wat je kan verwachten (zoals een slapend dorp in Groningen dat niet kan... het is geen Amsterdam die zich voorbereidt op de komst van duizenden Oranjevoetbalfans he) dan is het denk ik vrij lastig om hierop in te gaan.

Dit speelde al weken en Haren heeft nogal de tijd gehad om zich voor te bereiden. Het is dus een beetje onnozel om net te doen alsof het allemaal een verrassing was.

slimmerik

Asyaa schreef:
Roskur schreef:
Er wordt alleen gezegd dat mensen er in eerste instantie niet heen hadden moeten gaan, niet dat het goed is wat er gebeurd is.

Ik ontken ook absoluut niet dat die mensen daar nooit hadden horen te staan. Maar ze gingen er nou eenmaal staan, pech. De vraag is dan redden we wat er te redden valt of 'leren we ze een lesje' terwijl het dorp afbrandt.

En wat mij betreft verdienden ze er door te gaan staan al een knal met de knuppel. Zij belemmerden het optreden tegen de hooligans. Dus geen pech, maar dik verdiend. En wel zeker kun je wegkomen als je dat wilt. Zag beelden van brandjes etc. al ver voordat ME de knuppels trokken..... dus op dat moment heb je het er al veel te lang op aan laten komen.

Ik vind het fantastisch dat "ramptoerisme" en "aapjes kijken" bestraft is deze keer...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:20

Lovely schreef:
Dit speelde al weken en Haren heeft nogal de tijd gehad om zich voor te bereiden. Het is dus een beetje onnozel om net te doen alsof het allemaal een verrassing was.

Natuurlijk niet, maar het Hoge Noorden is daarin NAÏEF. Ze hadden dit nooit verwacht. Wel info ingewonnen in Duitsland, maar nooit bedacht dat dit werkelijk zou kunnen gebeuren.

(Zelf ben ik Drents overigens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:27

Winged schreef:
Lovely schreef:

Natuurlijk niet, maar het Hoge Noorden is daarin NAÏEF. Ze hadden dit nooit verwacht. Wel info ingewonnen in Duitsland, maar nooit bedacht dat dit werkelijk zou kunnen gebeuren.

(Zelf ben ik Drents overigens)

Dan is 'naïef' wel het understatement van het jaar! Misschien moet de burgemeester een tijdje hier komen logeren, dan steekt hij misschien nog wat op :). Best een brute wake-up call over de rug van de Harense mensen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:27

Op een ander forum heeft een 15-jarige jongen een boete gekregen in de trein richting Haren en probeert nu de brief te onderscheppen omdat hij niet wil dat zijn ouders erachter komen dat hij daar aan het rellen geweest is :')

Stiekem hoop ik dat zijn ouders de brief vinden. Ik heb geen medelijden met dat soort figuren, ook niet van die leeftijd.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:33

Wat ik me niet kan voorstellen..... Toen wij aan kwamen was er al zo'n grote groep. Dat was niet te geloven.

Hoe hebben die mensen zich daar kunnen verzamelen? Dat vraag ik me nog steeds af.
Mensen komen niet met een groep van 100 aan, is er dan niemand geweest die bij een groep van 20 man dachten laten we ze weg sturen? Laten we hier gaan staan en de mensen die nog aan komen vragen wat de bedoeling is en ze verzoeken te vertrekken?
Of dit 100% was gelukt weet niemand, maar hoe is het mogelijk dat zoveel mensen zich kunnen verzamelen op 1 plek waar ze niet mochten zijn.

Ik ben er ook geweest dus ja fout ik mocht erook niet zijn.
Als ik werd aangesproken goh wat waar gaat de reis naar toe? bla bla bla u mag hier niet komen enzv enzv waren wij ook weg gegaan.

Maar goed misschien is dit in het begin ook wel geprobeerd maar niet gelukt....

Ik ben er geweest, schaam me er niet voor. Als nederlanders moeten we ons allemaal schamen voor de rell schoppers.

Had ik een knal gehad van de ME? Dan had je me niet horen piepen, eigenschuld.
Maar toen de groep uit 1 werd gehaald door de ME zijn we direct vertrokken. Ook niet van 'af stand' blijven kijken. Nee direct naar de auto en weg.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:35

De sfeer was vrij goed toen er een paar 100 man was en daarom hadden ze nog niet ingegrepen.
Volgende keer moeten ze denk ik ook niet een paar 100man accepteren ook al gedragen ze zich goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:36

CoSnuf schreef:
Hoe hebben die mensen zich daar kunnen verzamelen? Dat vraag ik me nog steeds af.
Mensen komen niet met een groep van 100 aan, is er dan niemand geweest die bij een groep van 20 man dachten laten we ze weg sturen?

Kennelijk niet.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:37

F_Orumster schreef:
De sfeer was vrij goed toen er een paar 100 man was en daarom hadden ze nog niet ingegrepen.
Volgende keer moeten ze denk ik ook niet een paar 100man accepteren ook al gedragen ze zich goed.

Oke, ja daar was ik dan niet van op de hoogte.
Denk ook niet dat ze dit ooit nog een keer zullen 'aan kijken'

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:37

Dat ze er in Haren niet genoeg rekening mee gehouden heb, kan ik me voorstellen. Als ieder uur op de radio te horen is dat er geen feest is, dat er een noodverordening geldt en dat iedereen wordt aangeraden niet te komen...... tja. Dan kan ik me voorstellen dat je zoiets overkomt. Zeker met de budgetten die je hebt om versterking in te huren.

En er zijn 500 politiemensen op de been geweest. Zou mij ook meer als voldoende lijken. En vragen of ze weg willen gaan? Dat werd dus wel degelijk gecommuniceerd maar geen gehoor aan gegeven. En die niet wil luisteren moet maar voelen toch? Hoop alleen dat het voelen ook nog gebeurd in de portemonnee bij alle aanwezigen.....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:39

CoSnuf schreef:
Wat ik me niet kan voorstellen..... Toen wij aan kwamen was er al zo'n grote groep. Dat was niet te geloven.

Maar toen de groep uit 1 werd gehaald door de ME zijn we direct vertrokken. Ook niet van 'af stand' blijven kijken. Nee direct naar de auto en weg.

Ik denk dat dat er ook mee te maken had dat de straat zelf was afgezet. Als je met de trein naar haren kwam kwam je aan het ene uiteinde van de straat uit, als je over de hereweg/rijksstraatweg met fiets/bus/lopend naar haren kwam, kwam je aan het andere uiteinde van de straat uit. En uiteindelijk zullen beide massa's wel bij elkaar gekomen zijn waardoor er ineens twee keer zoveel mensen waren.

Dat tweede... dat siert jullie wel vind ik! Genoeg die op afstand blijven kijken en daar heb je ook weinig aan, netjes!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:40

Ik heb het dan niet over aan 3000 man vragen om te vertrekken....

Maar hoe het mogelijk was dat er zo verzameld kon worden.

We konden de auto zo parkeren bij al die mensen. Natuurlijk niet gedaan, maar helemaal niks wat ons tegen wilden houden.

Spreek nu alleen even voor ons hoor en niet voor al die andere mensen

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:41

O kijk, ja ik woon niet ver van Haren maar ken Haren zelf niet zo goed haha en we waren er niet bij minuut 1 dus vandaar dat ik het me ook afvraag waarom... en niet roep en waarom hebben ze dit en dat niet gedaan.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:44

Ilsemarie schreef:
CoSnuf schreef:
Dat tweede... dat siert jullie wel vind ik! Genoeg die op afstand blijven kijken en daar heb je ook weinig aan, netjes!

Het is heel simpel..... we mochten er niet zijn maar waren er toch... fout 1.
Staan blijven nadat het toch echt duidelijk is dat er niemand gewenst is zou wel heel dom zijn.

En eerlijk is eerlijk...... ik was doodsbang die 60 seconden dat er iets gebeurde.
Zou gek zijn als ik er dan nog blijf haha.

Dat zic mensen tegen de poltie keerden hebben wij niet gezien in Haren zelf.... Wij waren alleen maar bezig met weg wezen. En een hele groep achter ons ook. Die was het ook wel duidelijk.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:50

Asyaa schreef:
Roskur schreef:
Er wordt alleen gezegd dat mensen er in eerste instantie niet heen hadden moeten gaan, niet dat het goed is wat er gebeurd is.

Ik ontken ook absoluut niet dat die mensen daar nooit hadden horen te staan. Maar ze gingen er nou eenmaal staan, pech. De vraag is dan redden we wat er te redden valt of 'leren we ze een lesje' terwijl het dorp afbrandt.

Dat heeft niets met pech te maken, maar als je wel vindt dat "pech" het juiste woord is, dan is die ME-knuppel op je hoofd als je op 5 meter van een hooligan staat ook "pech" :-)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:06

CoSnuf schreef:
Als ik werd aangesproken goh wat waar gaat de reis naar toe? bla bla bla u mag hier niet komen enzv enzv waren wij ook weg gegaan.

Het hele land was aangesproken, dagenlang. Dat heb je gewoon genegeerd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:07

Diablo schreef:
CoSnuf schreef:

Het hele land was aangesproken, dagenlang. Dat heb je gewoon genegeerd.

_O_

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:11

Lovely schreef:
Misschien moet de burgemeester een tijdje hier komen logeren, dan steekt hij misschien nog wat op :).

Ik vind van niet... Hopelijk gebeurt het niet nog eens en blijven mensen in kleine dorpjes buiten de Randstad lekker zoals ze zijn.

Ergens siert het die mensen ook dat ze nuchter bleven en vertrouwen bleven houden in een goede afloop en de reeds toegestroomde mensen toch ook een leuke avond gunden door ze niet per direct het dorp uit te jagen.
Vind ik.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:37

Ik word een beetje moe van het vingertjes wijzen; vooral naar burgermeester, politie en ME. Wat er ook gedaan was, er was altijd wel commentaar geweest. Er was een groep van een stuk of 40 man (hooligans) die van tevoren al hadden bedacht de boel met de grond gelijk te maken... Ook al had de burgermeester gezegd; "We stellen een terrein beschikbaar voor een alternatief feest", die lui waren hoe dan ook gekomen om de boel kort en klein te slaan. Geen houden aan!