Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:39

Ik lees graag mee in dit topic, kom ik links en informatie tegen buiten de gebaande paden, daarvoor dank! En ik snap ook wel, dat de brede media bv het filmpje hierboven niet verspreiden, want troep.

Maar het is wel triest en beangstigend. Want het filmpje is misschien leuk voor een iemand onder de 8 jaar (ook daar stel ik vraagtekens bij) maar is gemaakt door (of voor) de machtigste man van de wereld.

Het liefst zou ik me als een struisvogel verstoppen en over 3,5 jaar (ja zo lang duurt het nog bijna) pas weer tevoorschijn komen. Maar misschien is het dan al te laat.

:brr: huiveringwekkend

ps filmpjes met AI schijnt kinderspel te zijn (ook al denk ik ook dat Trump ze niet zelf maakt. Waarschijnlijk "doet" hij all-in weinig zelf behalve raaskallen en telefoneren en ondertekenen)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:42

Qua filmpjes vraag ik me dat idd af, maar sommige teksten zijn toch echt wel van hem hoor.

Qimm

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:51

Ik denk dat AI ook geen wijs kan worden uit zijn onsamenhangende geraaskal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:55

DubbelFun schreef:
Qua filmpjes vraag ik me dat idd af, maar sommige teksten zijn toch echt wel van hem hoor.

Welke teksten ? Hij raaskalt over van alles , liegt 9 van de 10 keer , haalt er van alles bij .
Indien het mijn pa was had hij allang op de gesloten afdeling gezeten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:59

Ik had het best begrepen als hij dit op zijn prive Instagram of op een verjaardagsfeestje met zijn kleinkinderen had gedeeld maar in de functie van president is dit echt niet acceptabel :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:41

Voorlopig zijn ze begonnen aan zijn laatste 'speeltje' de Ballroom; de hele Eastwing ligt er uit...
Afbeelding

De zoveelste leugen van Trump... het bestaande gebouw zou onaangetast blijven...
https://www.youtube.com/watch?v=LIY7qYvpt9I

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:13

Het Witte Huis gaat voortaan zelf bepalen welke nieuwsorganisaties toegang krijgen tot persmomenten met Donald Trump. Na decennia van journalisten die dit zelf regelen (via de White House Correspondents’ Association) is dit weer een nieuwe stap in het beperken van vrije media.

https://www.nu.nl/media/6347245/witte-h ... gle.com%2F

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:21

Vanuit hun een logische stap; liever meepraters dan moeilijke vragenstellers...
Wanneer gaan ze daar eens écht (en massaal) wakker worden 8-)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:43

DubbelFun schreef:

Nou ja, het filmpje waarbij hij stront uitstrooit over de hoofden van zijn landgenoten staat in elk geval op ZIJN account. Dat maakt hem verantwoordelijk voor de inhoud.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:13

Precies!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 20:57

https://www.nytimes.com/2025/10/21/us/p ... ticleShare

Terwijl de overheid al een maand dicht is, ambtenaren niet betaald krijgen en vanaf 1 november Amerikanen tegen problemen gaan oplopen met de hoogte van zorgpremies, heeft Trump aangegeven dat hij 230 miljoen dollar eist van de DOJ omdat ze (hun voorgangers) hem hebben onderzocht. Hie kunnen mensen dit nog verdedigen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 21:04

En ondertussen het witte huis, deels, met de grond gelijk maken.

Dat had Obama eens moeten doen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 08:04

mylittlejoy schreef:
https://www.nytimes.com/2025/10/21/us/p ... ticleShare

Terwijl de overheid al een maand dicht is, ambtenaren niet betaald krijgen en vanaf 1 november Amerikanen tegen problemen gaan oplopen met de hoogte van zorgpremies, heeft Trump aangegeven dat hij 230 miljoen dollar eist van de DOJ omdat ze (hun voorgangers) hem hebben onderzocht. Hie kunnen mensen dit nog verdedigen?

En dan ook nog met droge ogen beweren dat hij eventueel gekregen geld aan een goed doel zal geven.
Tenzij het 'krik Trump's ego nog wat op fonds' een goed doel is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 08:09

En vervolgens geeft ie 40 miljard USD aan Argentinië ...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 18:41

Misschien dat verkoop van stenen en gruis (Berlijnse muur) de opbouw kan bekostigen. Zo zonde van dit historische gebouw.

DubbelFun schreef:
Voorlopig zijn ze begonnen aan zijn laatste 'speeltje' de Ballroom; de hele Eastwing ligt er uit...
[ Afbeelding ]

De zoveelste leugen van Trump... het bestaande gebouw zou onaangetast blijven...
https://www.youtube.com/watch?v=LIY7qYvpt9I

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 20:31

Er is blijkbaar asbest gevonden dus heeft hij als opdrachtgever een probleem want hij heeft geen vergunning, hij doet gewoon.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:03

Al was er geen asbest gevonden dan nog zou hij een probleem moeten hebben zonder vergunning!!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:20

Het schijnt ook dat er een nieuwe bunker onder wordt gebouwd als nieuwe operation room. Bij het persmoment gisteren weigerde Hegseth te ontkennen dat de National Guard momenteel een onderdivisie voor crowd control krijgt welke in alle staten vanaf april 2026 moet worden ingezet.

Als beide zaken kloppen, dan lijkt het er meer op dat Trump een bunker voor zichzelf aan het bouwen is en het tijdens de midterms heel moeilijk wil gaan maken om te gaan stemmen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 09:07

Er zat al een bunker onder dacht ik...?

Wellicht nu het hele zaakje vernieuwen.... een paar dagen geleden toen ze met een graafmachine hele happen uit die gevel namen zag het er al niet uit alsof ze hun best deden om de structuur te beschermen, maar dat ze gewoon echt de hele Eastwing en corridor er af gehakt hebben :oo

Zonder toestemming van wie dan ook.... en dan een megalomaan grote 'balzaal' er tegenaan bouwen die veel groter is dan het 'white house' zelf.... typisch Trump weer dit.... alles kapotmaken waar hij aan zit :r

Maargoed....bij elke bizarre actie vallen er weer bij een paar mensen de schellen van de ogen, hij krijgt steeds minder steun zo.... en stenen zijn an sich te herstellen tegen de tijd dat hij eindelijk met pek en veren er uit gejaagd wordt....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 09:24

Het lijkt steeds meer op een staatsgreep, reken maar dat hij alles zal doen om de midterms tegen te houden, ik denk dat hij z’n hand zwaar gaat overspelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 09:42

Ik zag net een post hierover op insta en de meeste reacties gaven aan dat het privately funded is, geen tax dollars dus who cares, dat het een mooie ruimte wordt om mensen te ontvangen en dat Obama een basketbal court heeft aangelegd blijkbaar …?

Die reacties leken dus positief

Nb: niet dat het perse waar is, wat ze schrijven - even voor de helderheid

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 10:00

Terwijl Obama een vervallen tennisbaan heeft opgeknapt en er basketbal netten bij heeft laten hangen zodat de baan meerdere doelen kreeg. Én met de juiste vergunningen.
Werkelijk waar, ik snap echt niet hoe die Trump aanhangers redeneren. Stel je voor dat Obama iets van deze omvang had gedaan en ook nog illegaal.. maar dit vinden ze prima 8)7

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 10:07

Ja precies..

Maar dat zijn de reacties dus dat wordt denk herhaald net zo lang tot het waar is. Ik vraag me dan weer af of dat ook bot-farms zijn, zou me niks verbazen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 10:39

Afgelopen week werd er een pro Russische bot farm offline gehaald, iemand die 35000 volgers had en continu pro Poetin postte klaagde dat hij nog 700 volgers overhad. Vooral X is een beerput en dat zal met Maga niet anders zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 08:15

op FB kwam er bij mij de pagina The Resistance voorbij. Ik kan alleen maar zeggen….het is nog vele malen erger dan dat wij ons voor kunnen stellen