Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BigOne schreef:Dit soort gasten brengt de SGP dus voort, lelijk en eigenlijk net zo erg als de pvv alleen hun doelgroep is anders;
https://www.volkskrant.nl/binnenland/do ... ~b52aefd3/
_San87_ schreef:https://archive.ph/JgMCU a.u.b
_San87_ schreef:Vreselijk enge mensen, dat type. De witte cis-man aan de macht.
Shimar schreef:Wat mij altijd zo verbaast bij mensen die strijden in de naam van het geloof is dat hun God niet zelf zou kunnen zorgen voor hetgeen wat die fanatiekelingen graag willen uitbannen.
God is de machtige schepper van alles, dus ook schepper van al hetgeen waar ze zo fel op tegen zijn.
En God heeft dus acties van miezerige mens mannetjes nodig?
ruitje schreef:Ik heb respect voor gelovigen, ik vind het een mooi iets, in een God kunnen geloven. En ik vind het ook, goh, ja, soort van hypocriet om lelijk te doen over gelovigen en ze niet de vrijheid te geven te mogen geloven wat ze willen.
Want ik wil andere groepen ook de ruimte geven om te zijn wie ze willen zijn of te geloven wat ze willen geloven.
Of ze nou links, rechts, gelovig, homo of CIS zijn: doe lekker wat je zelf wil maar dring het een ander niet op
en dat opdringen dat gebeurt. Alle lhtb+ mensen zijn door Trump uit het leger geknikkerd etc..er gebeurt zoveel vijandigs. Heel naar en geloof, of geloven is prima maar niet dit. Staat ook haaks op het geloof imo.Citaat:Of ze nou links, rechts, gelovig, homo of CIS zijn: doe lekker wat je zelf wil maar dring het een ander niet op
journee schreef:_San87_ schreef:Vreselijk enge mensen, dat type. De witte cis-man aan de macht.
Met je eerste zin ben ik het eens, maar jouw tweede zin stoort mij een beetje. Mensen die zo onverdraagzaam zijn, zijn inderdaad een heel naar type. Maar dat is niet alleen voorbehouden aan de blanke cis man.
Er zijn genoeg blanke cis mannen die wel heel ruimdenkend zijn, ook mannen met macht. Dus iedereen over één kam scheren? Liever niet.
Shimar schreef:Persoonlijk gezien vind ik dit stukje wel duidelijk omschreven waarom Trump aan de macht is gekomen: gekopieerd van user AmphibianImaginary11 die al een poos in Amerika woont van Reddit als dat mag
https://www.reddit.com/r/nederlands/com ... met_trump/
dan de politiek: Als je dan een Biden hebt die duidelijk heel broos is en tot het allerlaatste moment volhoudt dat “hij de enige is die Trump kan verslaan” (opa, tijd om de sleutels in te leveren) en een democratische senaat en congres die allemaal zo het bejaardentehuis in kunnen en alleen maar dromen over vroeger. Gecombineerd met een opvolger die vanaf de allereerste dag al niet sterk was…. Die opmerkt in een talkshow op de vraag wat zij anders dan Biden zou doen “er schiet mij zo even niets te binnen” naast al het andere geneuzel waar links overal ter wereld last van lijkt te hebben, dan ga je dus niet winnen.
De democratische partij hier zit ergens heel diep in het bos. Absoluut gegijzeld door de trans beweging, de milieu beweging, de immigranten beweging, de indianen beweging. Voor de gewone man en vrouw is daar niks meer te zoeken dat aanspreekt en waarvan ze het gevoel hebben dat het hen kan helpen
Voor mijn gevoel heeft Trump de voorheen NIET STEMMENDE rednecks weten te bereiken en zijn die massaal achter hem gaan staan.
Lynnepinny schreef:De opmerking richting witte cis-mannen is denk ik omdat dit soort types eigenlijk altijd daaronder vallen. Welke engerik op het hoge toneel is openlijk gay of trans? Niemand, want die mogen of willen daar niet wezen. Mensen die zich nergens zorgen over hoeven te maken omdat ze perfect in het heteronormatieve plaatje vallen zijn daarom nogal overgerepresenteerd op dit toneel, met enkele zeldzame uitzonderingen daar aan toe, natuurlijk (kan niemand bedenken, maar zeg nooit nooit).
Minderheidsgroepen zullen zo'n rol als tiran of politieke onruststoker niet snel vervullen, aangezien zij weten hoe het voelt om onderdrukt en uitgekotst te worden door de grote meerderheid (die vaak wit en cis is). Of beter gezegd misschien: al zouden ze het willen, ze komen er niet zomaar terecht.
Het niet inzien dat dit soort dingen gaande is meestal omdat je zelf in het witte cis-plaatje valt. En dat is helemaal niet erg (ben ik ook!), zolang je je maar bewust bent van het privilege en het feit dat bijna iedereen met een hoge functie in de Westerse wereld dit is, en dit dus niet per se de samenleving weerspiegeld.
Sorry, dat was hetMaar even een opheldering vanuit gen-Z voordat iedereen struikelt over het door oudere generaties beruchte "cis" woord.