Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:DuoPenotti schreef:En ja bij een veelzijdige maaltijd hoort vlees.
Dat er een 5% van de Nederlanders anders over denkt mag.
Al drukt deze hele kleine meerderheid wel een grote stempel op social media.
Hun stem is dus duidelijk groter dan het aantal
Dat is niet helemaal waar, meer dan de helft van Nederland eet een of meer keer per week geen vlees, en vind dus niet dat vlees altijd erbij hoort.
Ik heb gelukkig een vriend die echt heel makkelijk is met eten, die kan ik droge pasta voorschotelen en nog zou hij het met smaak opeten
Loretta schreef:bigone schreef:Misschien dat er nu dan wel goede afspraken gemaakt worden , in 2008 zijn ze niet goed genoeg geweest.
Dat zou wel mooi zijn. Maar de schuldigen hebben een hele sterke lobby. Dit is wel waar het westen voor staat namelijk vrije markt.
Loretta schreef:Het is heel makkelijk om alle schuld bij Poetin te leggen. Maar op die manier blijven degene met minstens net zoveel boter op hun hoofd buiten beeld.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/de- ... e-dat-zit/
Smee__ schreef:Het wordt bijna financieel aantrekkelijk om een kind te krijgenAls student heb ik ook nergens recht op. Heb wel mijn eigen huurwoning inclusief verdubbelde energieprijzen maar geen recht op de compensatie. Puur omdat ik studiefinanciering ontvang (wat ook nog eens een lening is en volgens de overheid nooit als inkomen telt) krijg ik het niet. Terwijl zelfs als ik maximaal bij zou lenen, ik nog ver onder de bijstandsnorm kom
8nnemiek schreef:Dat geld kunnen ze toch in nuttigere zaken stoppen lijkt me inderdaadVerhogen van het minimumloon bijvoorbeeld, of de kilometervergoeding die werkgevers belastingvrij mogen uitkeren.. Zo beloon je iig mensen die hard werken voor hun geld. En sneller verlagen van BTW op fruit en groente, dat ze daar eens wat mannetjes op zetten.
Ik ben sowieso geen voorstander van kinderbijslag, voelt toch een beetje als een beloning voor het krijgen van zo veel mogelijk kinderen terwijl Nederland al zo vol is..
Smee__ schreef:Het wordt bijna financieel aantrekkelijk om een kind te krijgenAls student heb ik ook nergens recht op. Heb wel mijn eigen huurwoning inclusief verdubbelde energieprijzen maar geen recht op de compensatie. Puur omdat ik studiefinanciering ontvang (wat ook nog eens een lening is en volgens de overheid nooit als inkomen telt) krijg ik het niet. Terwijl zelfs als ik maximaal bij zou lenen, ik nog ver onder de bijstandsnorm kom
Telpeva schreef:Smee__ schreef:Het wordt bijna financieel aantrekkelijk om een kind te krijgenAls student heb ik ook nergens recht op. Heb wel mijn eigen huurwoning inclusief verdubbelde energieprijzen maar geen recht op de compensatie. Puur omdat ik studiefinanciering ontvang (wat ook nog eens een lening is en volgens de overheid nooit als inkomen telt) krijg ik het niet. Terwijl zelfs als ik maximaal bij zou lenen, ik nog ver onder de bijstandsnorm kom
Zo auwwwkan je dat nog wel volhouden op langere termijn?