Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:11

Maar wij eten ook geen 7 dagen vlees. (ik schreef bijvoorbeeld als ik elke dag dat voorzet heb ik ruzie)
Maar 5% eet geen vlees.
Kleine groep dus. Die vinden dus dat vlees er niet bij hoort.
Alle rest dus wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:13

8nnemiek schreef:
DuoPenotti schreef:
En ja bij een veelzijdige maaltijd hoort vlees.
Dat er een 5% van de Nederlanders anders over denkt mag.
Al drukt deze hele kleine meerderheid wel een grote stempel op social media.
Hun stem is dus duidelijk groter dan het aantal :)

Dat is niet helemaal waar, meer dan de helft van Nederland eet een of meer keer per week geen vlees, en vind dus niet dat vlees altijd erbij hoort.

Ik heb gelukkig een vriend die echt heel makkelijk is met eten, die kan ik droge pasta voorschotelen en nog zou hij het met smaak opeten :')

Die van mij wil per se vlees eten. Ik heb met moeite twee dagen vega eten als compromis kunnen sluiten :').

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:58

Wat sizzle zegt is wel een goede. :j

Maar goed, ik heb dus wel moeite met 35 euro voor 7 dagen. Of eigenlijk zou het nu door alle prijsstijgingen 25 euro moeten worden. Laat staan als de energieprijzen 1 juli weer gaan stijgen
Nu heb ik als handicap ook dat ik lang niet alle dagen de energie en kracht heb om te koken. Klinkt heel stom maar door ziekte kan ik het soms echt niet. Dan ben ik al blij dat ik een boterham kan maken.(Ik hen braaf vanalles in de vriezer, maar dat js dan niet ontdooit als ik ineens in elkaar zak, dus heb ik niks aan) En die boterham zal ook wel steeds vaker de realiteit worden met budget dat kleiner wordt en kosten hoger.

DuoPenotti

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:01

En dat is verschrikkelijk ;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:03

Ik heb nog niks te klagen hoor. Gelukkig wat terug gehad van belasting en krijg nog vakantiegeld. Maar dat had ik op spaarrekening willen zetten voor extra kosten die ik en iedereen altijd wel eens heeft. Vooral medische dingen en een keer iets voor mezelf kopen. Nu zal ik dat moeten gebruiken elke maand om uit te komen. Moet nu de tank al daarvan volgooien, want dat kan niet meer vab normale geld.

Maar ik heb die mogelijkheid nog, gelukkig

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:06

Blij als ik straks weer mijn eigen partij kipfilet heb. <3

Blijft alleen een rotwerkje, maar de smaak van het vlees maakt een hoop goed.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:05

Vlees hier is lam (ramlam om mijn ooien te dekken, die gaat daarna via thuisslager mijn vriezer in) en konijn (eigen fok en slacht). Goed vlees uit de winkel is niet te betalen, eigenlijk gaat er alleen nog vlees met kortingssticker mee voor wat variatie, mits ruimte in de vriezer. Groente en fruit is aanbiedingen + wat er zometeen weer uit de moestuin komt, waar duurdere groentes en fruit (aalbessen, frambozen voornamelijk) prio hebben ivm rendabel en variatie in dieet.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 00:43

Wij eten elke dag vlees is lekker en hoort erbij.
Ik braad meteen een pan vol worst of varkenslapjes voor meerdere dagen, Hollandse kost met aardappelen en groent. Goedkoop en gezond.
Ik haal mijn vlees bij de slager in de aanbieding.
Worst 1 kilo 6 euro.
Hamlappen 1 kilo 7 euro
En 1 kilo hoh gehakt 6 euro.
Mijn man werkt in een kipverwerkings fabriek, en kunnen voor kleine prijs daar kipnuggets, kipschnitzels, kipcordonblue kopen.
Voor brood gebruik ik toogoodtoogo.
Bij plus voor 2.99 shopper tas vol brood/ broodjes.
En bij de bakker in de buurt betaal je 4.99 euro tas vol.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:18

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:40

Misschien dat er nu dan wel goede afspraken gemaakt worden , in 2008 zijn ze niet goed genoeg geweest.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:43

bigone schreef:
Misschien dat er nu dan wel goede afspraken gemaakt worden , in 2008 zijn ze niet goed genoeg geweest.

Dat zou wel mooi zijn. Maar de schuldigen hebben een hele sterke lobby. Dit is wel waar het westen voor staat namelijk vrije markt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:45

Loretta schreef:
bigone schreef:

Dat zou wel mooi zijn. Maar de schuldigen hebben een hele sterke lobby. Dit is wel waar het westen voor staat namelijk vrije markt.

Kapitalisme/vrije markt heeft een ethische commissie nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:08

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:30

_San87_ schreef:
Zoete aardappel uit de oven is wel echt lekker :9.

Zoete aardappel friet met truffelmayo is ook erg lekker.

Ik vind kip duurder geworden. Maar ook logisch met al die vogelgriep gedoe.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:28

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:34

Ja hoor, geef gezinnen maar weer een extra'tje :').

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:40

Dat geld kunnen ze toch in nuttigere zaken stoppen lijkt me inderdaad := Verhogen van het minimumloon bijvoorbeeld, of de kilometervergoeding die werkgevers belastingvrij mogen uitkeren.. Zo beloon je iig mensen die hard werken voor hun geld. En sneller verlagen van BTW op fruit en groente, dat ze daar eens wat mannetjes op zetten.
Ik ben sowieso geen voorstander van kinderbijslag, voelt toch een beetje als een beloning voor het krijgen van zo veel mogelijk kinderen terwijl Nederland al zo vol is..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:41

Het wordt bijna financieel aantrekkelijk om een kind te krijgen :+ Als student heb ik ook nergens recht op. Heb wel mijn eigen huurwoning inclusief verdubbelde energieprijzen maar geen recht op de compensatie. Puur omdat ik studiefinanciering ontvang (wat ook nog eens een lening is en volgens de overheid nooit als inkomen telt) krijg ik het niet. Terwijl zelfs als ik maximaal bij zou lenen, ik nog ver onder de bijstandsnorm kom :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:00

Smee__ schreef:
Het wordt bijna financieel aantrekkelijk om een kind te krijgen :+ Als student heb ik ook nergens recht op. Heb wel mijn eigen huurwoning inclusief verdubbelde energieprijzen maar geen recht op de compensatie. Puur omdat ik studiefinanciering ontvang (wat ook nog eens een lening is en volgens de overheid nooit als inkomen telt) krijg ik het niet. Terwijl zelfs als ik maximaal bij zou lenen, ik nog ver onder de bijstandsnorm kom :+

Zo auwww :knuffel: kan je dat nog wel volhouden op langere termijn?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:03

8nnemiek schreef:
Dat geld kunnen ze toch in nuttigere zaken stoppen lijkt me inderdaad := Verhogen van het minimumloon bijvoorbeeld, of de kilometervergoeding die werkgevers belastingvrij mogen uitkeren.. Zo beloon je iig mensen die hard werken voor hun geld. En sneller verlagen van BTW op fruit en groente, dat ze daar eens wat mannetjes op zetten.
Ik ben sowieso geen voorstander van kinderbijslag, voelt toch een beetje als een beloning voor het krijgen van zo veel mogelijk kinderen terwijl Nederland al zo vol is..

Precies, of doe het op zaken qua levensonderhoud waar die ouders wat aan hebben maar bijv ook studenten. Korting idd op de btw van groente en fruit, OV, schoolgerelateerde zaken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:07

Ik vind kinderbijslag sowieso onzin. Dan moet je maar beter nadenken voordat je er zoveel op de wereld zet.

Muze

Nou inderdaad. Ik vind dit echt een belachelijke keus.

MyWishMax

Smee__ schreef:

Mbo is idd onder bijstandsnorm nog, hbo en uni is er wel boven. Maar het is heel krom dat het geen inkomen is, maar op meerdere plekken wel als inkomen geteld wordt. Aan de ene kant fijn, anders had ik nooit kunnen huren, maar ook lastig want je moet het idd wel terug betalen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:28

Zo met bovenstaande eens.
Kinderen krijgen is een keuze.
En verlaag dan inderdaad de prijzen van bijvoorbeeld groente, gezond eten is voor iedereen belangrijk.
Of het OV gratis, nu met de hoge brandstof prijzen. Meteen goed voor het milieu.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:29

Telpeva schreef:
Smee__ schreef:

Zo auwww :knuffel: kan je dat nog wel volhouden op langere termijn?

Ik had een flinke spaarrekening maar die begint ook leeg te lopen. Gelukkig heb ik een hele lieve familie die me helpt als het nodig is! Het helpt ook niet dat mijn contract bij een uitzendbureau niet verlengd werd omdat ik er al 2 jaar werkte en zo werken uitzendbureaus nou eenmaal.. :+ Maar ik red me wel, dat is altijd gelukt dus nu ook wel. Maar het wordt er zeker niet makkelijker op gemaakt :=