Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:45

Paarden zou ik of loslaten of bepakken en vertrekken, maar dan moet je een bestemming hebben.
Ander vee liever loslaten, achterlaten kan niet en inslapen heeft ook zo zijn beperkingen in zo'n situatie (nl waar moet je met de kadavers heen?).
Hangt er dus nogal van af wat je plan is, wat je transportmogelijkheden zijn en hoe veilig je je dieren kan houden als er inderdaad zoveel onrust vlak bij is. Qua vlees is houden zolang als mogelijk een verstandige keuze als de voedselvoorziening plat gaat, maar wel kans dat je ze als nog kwijt raakt dan. Al is het dan net zo goed mogelijk dat ze loslopend ook voor voedsel gevangen/geschoten worden.
Dieren anders dan bv 1 hond of kat maakt vluchten nogal eens lastig qua logistiek. Inderdaad verstandig om daar eens goed over na te denken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:53

Sizzle schreef:
Inmiddels zijn er ook steeds meer vluchtelingen uit Rusland. Die gaan nu vooral naar Finland, maar die zullen vast ook proberen nog door te reizen.
Nu is natuurlijk de vraag: is het intrekken van visumversoepeling (wat inmiddels in Zwitserland gebeurd is) dan een sanctie voor Poetin of een straf voor de vluchtelingen.

De positie van de EU verzwakt door de chaos van massale vluchtelingenstromen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:53

Ik laat mijn paarden hier als het zover komt ( al gaan we daar niet vanuit). Als je al geen eigen trailer hebt wordt het al heel lastig. Ik heb geen eens een auto die een trailer zou kunnen trekken.... ik denk dat alle trailers zo weg zijn zou je er een gaan huren.

Daarnaast als je Europa uit moet vluchten wordt het met paard wel heel lastig. Gun mijn paarden het ook niet om weken op een trailer te moeten staan met alle gevolgen van dien.

Ik wil er liever ook niet over nadenken hoor... maar ik denk wel dat je er op dit moment wel echt serieus over moet denken. Ik ben best bereid om het een en ander achter te laten en alleen het noodzakelijke mee te nemen. Zoals de hond en cavia's is toch een stuk gemakkelijker.

Ik hecht best veel waarde aan bepaalde spullen thuis. Maar aan de andere kant het zijn maar spullen die vervangbaar zijn en dat is een mensenleven niet.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 02:19

Wij hebben vandaag 3 transport tassen gekocht.. 3 katten en een hondje..
De hond kan onder de arm, daar hangt hij nu ook vaak genoeg.. maar de katten, ik zou niet weten hoe ik die mee moet nemen. We hebben 3 transport bakjes, maar ik kan die niet alle 3 tillen.
De tassen lijkt een oplossing te zijn, 1 op mn rug, 1 op mn buik en 1 om m'n schouder.
Toch heb ik wel gezegd dat ik nooit meer meer dan 1 kat wil. Het is prachtig als het allemaal goed gaat, maar je wordt wel even met je neus op de feiten gedrukt hoe kwetsbaar je eigenlijk bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 03:06

Marcella schreef:
Pareltjes schreef:
Inslapen....zodra de raketten om je oren vliegen.

Medicatie die in geval van nood ook voor het redden van mensen levens gebruikt kan worden. :o

Had de paarden alleen zonder halster los gelaten. :o

Voor inslapen is dan ook geen tijd meer. Mooie gedachten maar niet realistisch denk ik.
Idd loslaten!

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 08:25

De bovenstaande gesprekken kunnen geloof ik beter in de andere Oekraïne groep. Hier werden vooral feiten in gedeeld toch? En niet de gevolgen voor ons en nadenken over vluchten en alles achterlaten ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 08:55

In Rusland wordt het ook steeds meer een probleem voor de burgers

Afbeelding

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:02

moonsparkle schreef:

[ [url=m/JrhIOP.png]Afbeelding[/url] ]

En krijgen we weer de rijen en lege winkels zonder westerse producten als in de Sovjet Unie tijd.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:21

Pareltjes schreef:
moonsparkle schreef:

[ [url=m/JrhIOP.png]Afbeelding[/url] ]

En krijgen we weer de rijen en lege winkels zonder westerse producten als in de Sovjet Unie tijd.

En dan uiteraard ook goedgevulde winkels waar de oligarchen hun goud kunnen uitgeven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:44

_Rianne_ schreef:
De hond kan onder de arm, daar hangt hij nu ook vaak genoeg.. maar de katten, ik zou niet weten hoe ik die mee moet nemen. We hebben 3 transport bakjes, maar ik kan die niet alle 3 tillen.
De tassen lijkt een oplossing te zijn, 1 op mn rug, 1 op mn buik en 1 om m'n schouder.
Toch heb ik wel gezegd dat ik nooit meer meer dan 1 kat wil. Het is prachtig als het allemaal goed gaat, maar je wordt wel even met je neus op de feiten gedrukt hoe kwetsbaar je eigenlijk bent.

Zorg er voor dat alle dieren hun vaccinaties hebben gehad en houdt de paspoorten binnen handbereik (als in, dat je weet waar ze liggen en je niet uren hoeft te zoeken naar het paspoort)

Mocht het nog verder uit de hand gaan lopen, koop ik voor mijn hond een "speciaal" tuigje, een Ruffwear Webmaster, dat is een "anti ontsnapping tuig" waar je de hond ook mee kan optillen als dat nodig mocht zijn.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:46

De positie van de EU verzwakt door de chaos van massale vluchtelingenstromen. Dat heb ik al veel eerder in dit topic aangehaald, niet dat je er ook maar iets aan die wetenschap heb. Maakt het alleen maar een verder keihard onderhandelingspunt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:48

mvdende schreef:
_Rianne_ schreef:

Zorg er voor dat alle dieren hun vaccinaties hebben gehad en houdt de paspoorten binnen handbereik (als in, dat je weet waar ze liggen en je niet uren hoeft te zoeken naar het paspoort)

Mocht het nog verder uit de hand gaan lopen, koop ik voor mijn hond een "speciaal" tuigje, een Ruffwear Webmaster, dat is een "anti ontsnapping tuig" waar je de hond ook mee kan optillen als dat nodig mocht zijn.

Misschien nieuw topic starten of hier in verder brainstormen

[NM] Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:11

Daks schreef:
⚡️Putin signed a decree on payments to military personnel and their families

➤family members of a serviceman who died in Ukraine or Syria will receive 5 million rubles

➤Wounded soldier - 3 million rubles

https://twitter.com/nexta_tv/status/150 ... WE1pg&s=19

Dan zou je haast denken dat het aanbod van Zelensky om dat bedrag aan de russische militairen te betalen wanneer ze overlopen succes heeft gehad.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:36

Afbeelding

Bizar dit!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:38

Wie roept dit en wat doet ie?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:42

Cowboy55 schreef:

Daks is het al uit aan het zoeken. Stond gisteravond laat op twitter, neergezet door nieuwsbedrijf oost europa Nexta.
Ik kan het niet verifiëren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:46

pien_2010 schreef:
Cowboy55 schreef:

Daks is het al uit aan het zoeken. Stond gisteravond laat op twitter, neergezet door nieuwsbedrijf oost europa Nexta.

Ah, OK. Een hokje om iemand heen trekken en iets roepen is wel heel erg makkelijk: ik had begrepen dat de meneer in het vakje Oekrains Kampioen Thais eten koken was door in de finale een fantastische coconut shrimp te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:47

WHO bevestigt aanvallen op Oekraïense zorginstellingen

Er zijn aanvallen geweest op meerdere zorgfaciliteiten in Oekraïne. Dat bevestigt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Daarbij zouden zeker zes doden en elf gewonden zijn gevallen. De WHO onderzoekt nog meer meldingen van aanvallen.

Afgelopen week liet de gezondheidsorganisatie weten dat het berichten over aanvallen op ziekenhuizen en andere zorginstellingen gaat onderzoeken. De WHO veroordeelt de aanvallen.

"Zorgfaciliteiten, medewerkers en patiënten zijn geen doelwit", stelt de organisatie. WHO-chef Tedros Adhanom Ghebreyesus benadrukt in een tweet dat aanvallen op gezondheidsfaciliteiten "de medische neutraliteit en het internationaal humanitair recht" schenden.

Bron: https://nos.nl/collectie/13888/liveblog ... -vertraagd
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 06-03-22 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:47

Cowboy55 schreef:

Dit komt van Amir Tsarfati, die volg ik op Telegram. Hij is een Israëli met een militaire achtergrond en deelt veel interessante informatie. Ook andere dingen die momenteel spelen zoals in Iran, Noord-Korea, Israël e.d

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:50

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:51

Vandaag ook weer een poging tot evacuatie uit Marioepol, ik ben benieuwd of het deze keer wel gaat lukken.

Gezien bovenstaand bericht zal ik geen al te hoge verwachtingen koesteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:52

Anna79 schreef:
Dit komt van Amir Tsarfati, die volg ik op Telegram. Hij is een Israëli met een militaire achtergrond en deelt veel interessante informatie. Ook andere dingen die momenteel spelen zoals in Iran, Noord-Korea, Israël e.d

En dan is het nog steeds gebaseerd op het woord van de lokale secret service gedurende oorlogstijd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:52

Achterhaald.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 06-03-22 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:53

Anna79 schreef:
Cowboy55 schreef:

Had m net ook al gevonden. Dat verklaart alleen niet waarom ie dit zou weten of dat de info juist is.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:53

pien_2010 schreef:
Cowboy55 schreef:

De "grote" twitteraars over de oorlog in Oekraïne hebben niets meer op hun account staan over Kiryev ik vermoed dus zelf dat het niet waar is maar ik gooi het in de groep.