Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:07

Kaja schreef:
Erkenning via een rechtszaak afdwingen en daarbij aangeven dat je geen geld of celstraf wil, maar wel nog gewoon bij de vermeende dader gaan zwemmen roept wel vraagtekens op of niet :D

Rationeel gezien is dat natuurlijk zo.
Aan de andere kant had het meisje blijkbaar een jarenlange sterke vertrouwensband met MB en kan me voorstellen dat zij het ook heel moeilijk heeft gevonden om volledig met hem te breken.
Ik neem aan dat je ook het stockholm syndroom kent? Een psychologisch fenomeen waarbij slachtoffers van een gijzeling, ontvoering, of misbruik een positieve, loyale band ontwikkelen met hun dader, vaak gekenmerkt door sympathie, begrip, en zelfs verdediging van de dader, zelfs ten koste van zichzelf. Een soort traumabinding zou je kunnen zeggen die leidt tot dankbaarheid en een verdraaide loyaliteit die buitenstaanders, zoals wij paradoxaal vinden.
Je kunt zelfs traumatische ervaringen volledig wegstoppen, en pas jaren later tot het besef kom dat ze traumatisch waren. Of misschien hebben gedacht dat het misschien haar eigen schuld was, aanleiding heeft gegeven o.i.d.

Daarom ook vind ik de zaak zo ontzettend kwalijk. De verdediging die het meisje en haar moeder zo door het slijk hebben gehaald. Zo ontzettend schadelijk.

En zoals Plasman (de advocaat van het meisje) ook zei. Deze zaak had helemaal niet gehoeven.
Had gewoon binnenskamers kunnen zijn afgehandeld. Dat had voor alle partijen zoveel minder schadelijk geweest.

Saga

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:27

Sterke reacties geven sommige van jullie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Bij rechtszaken zijn eigenlijk altijd alleen maar verliezers. Alleen de advocaten worden er beter van. Rechtszaken maken zoveel kapot.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Babootje schreef:
En zoals Plasman (de advocaat van het meisje) ook zei. Deze zaak had helemaal niet gehoeven.
Had gewoon binnenskamers kunnen zijn afgehandeld. Dat had voor alle partijen zoveel minder schadelijk geweest.

Dat vind ik te makkelijk gezegd door de advocaat en gedacht door velen. Want als de vermeende dader het niet zo heeft ervaren, waar beken je dan schuld op? En daarbij, het slachtoffer kan wel stellen “het binnenskamers” af te handelen, maar die waarheid zullen wij nooit weten. Deze moeder nam het gesprek natuurlijk niet voor niets op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:47

Kaja schreef:
Deze moeder nam het gesprek natuurlijk niet voor niets op.

Wat bedoel je daarmee?
Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet raar vind. Ik zou dat ook hebben gedaan.
Zonder bijbedoeling. Ik kan me voorstellen dat je zon gesprek nog wel wil terugluisteren gewoon om te weten of je alles dat is gezegd wel goed hebt verstaan. Er zal best in zon situatie eea langs je heen gaan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:02

Babootje schreef:
Kaja schreef:

Wat bedoel je daarmee?
Zonder bijbedoeling. Ik kan me voorstellen dat je zon gesprek nog wel wil terugluisteren gewoon om te weten of je alles dat is gezegd wel goed hebt verstaan. Er zal best in zon situatie eea langs je heen gaan.

Dat doe je met een belangrijk gesprek met een arts. Niet tijdens een informeel gesprek met een (huis)vriend die met een vaderlijke rol zich (op jouw verzoek) vaker over je dochter heeft ontfermt, waarbij jij als moeder weet dat de verhoudingen niet altijd even zuiver waren, volgens normale Nederlandse normen en waarden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:51

Volgens meneer Borsato dan.
Want zijn er andere bronnen over de waarden en normen van dat gezin?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:34

Bij Marco moet eerst alles bewezen worden voor het geloofd wordt. Bij gebrek aan bewijs is hij dan ook gelijk onschuldig. Bij de familie van het meisje is alles wat alleen door Marco en zijn advocaat is geroepen meteen een feit. Ofzo…

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

Kaja schreef:
Babootje schreef:

Dat vind ik te makkelijk gezegd door de advocaat en gedacht door velen. Want als de vermeende dader het niet zo heeft ervaren, waar beken je dan schuld op? En daarbij, het slachtoffer kan wel stellen “het binnenskamers” af te handelen, maar die waarheid zullen wij nooit weten. Deze moeder nam het gesprek natuurlijk niet voor niets op.

Daders ervaren het volgens mij bijna nooit zo omdat zij al moeite hebben met moraal en grenzen. Ontkenning is voor zo'n slachtoffer nog pijnlijker.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:12

Babootje schreef:
Kaja schreef:

Wat bedoel je daarmee?

Kaja schreef:
Dat doe je met een belangrijk gesprek met een arts. Niet tijdens een informeel gesprek met een (huis)vriend die met een vaderlijke rol zich (op jouw verzoek) vaker over je dochter heeft ontfermt, waarbij jij als moeder weet dat de verhoudingen niet altijd even zuiver waren, volgens normale Nederlandse normen en waarden.

Dat vet gedrukte is natuurlijk maar een aanname van jou. Daar heb je alleen de woorden van MB en zijn advocaten voor die jij natuurlijk meteen klakkeloos gelooft. En al zou het zo zijn - en blijkbaar weet MB dus best dat dat dan niet 'normaal' is- waarom maakt hij dan gebruik van de situatie? Arme MB toch.... hij is daar 'zomaar' in meegezogen...

Maar terug naar de situatie: Als ik erachter zou komen dat mijn dochter is bepoteld door een huisvriend die ik volledig vertrouwde, zou ik zo'n confrontatiegesprek ook zeker hebben opgenomen. Daarbij was hij ook nog eens haar werkgever. Alsof dat dan geen 'belangrijk' gesprek is. Dan stort je wereld wel in hoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Babootje schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik geloof niet bij voorbaat een dagboek. Als tiener was ik ook verliefd op mn oudere instructeur _O- Een dagboek is vaak fantasie.

En een man naar boven sturen naar je naakte dochter is al debiel.

Lees nu eens goed... De moeder ontkent dat het zo gegaan is. We vinden met zijn allen dat dat heel raar zou zijn toch? Dus kan het niet zo zijn, dat het niet is zo gebeurd als MB ons wil laten geloven. En dat de moeder de waarheid spreekt?

Zoals ik het heb gehoord is het verhaal dat de jongedame enorm overstuur was omdat haar vriendje het had uitgemaakt. Dat ze behoorlijk drama aan het maken was, dermate dat moeder MB als hulplijn inschakelde omdat 'alleen hij' haar zou kunnen troosten.

MB neemt telefoon op, en omdat de situatie zo ernstig klinkt (hij hoort de jongedame op de achtergrond dramatisch klinken, als een dier in nood ofzo zei hij) laat hij alles vallen en gaat snel onderweg naar het huis van de dames waar zijn aanwezigheid bij dochter oh zo dringend nodig is.

Moeder weet dat hij onderweg is om haar dochter te troosten. Moeder zal het vast ook tegen haar dochter zeggen dat MB onderweg is, om haar wat gerust te stellen want het is MB die ze oh zo hard nodig heeft blijkbaar.

Dus zoiets is de situatie zoals hij geschetst wordt. Wat denk je nou dat er dan vervolgens gaat gebeuren als MB daar een poosje later aankomt met het idee dat hij zsm die meid moet kalmeren...? Het is toch logisch dat hij dan naar haar toe gaat, daar is hij immers voor opgeroepen...

Jongedame weet dat ze bloot is en dat MB naar haar onderweg is. Of heeft ze pas haar kleren uitgetrokken toen ze dat hoorde :? Moeder weet dat haar dochter bloot is èn dat MB onderweg is om die meid te troosten. Dan doe je daar toch wat aan voordat hij er is, of je houdt hem even tegen onderaan de trap zodat zij zich eerst aan kan kleden. Er achteraf over gaan piepen vind ik wel een beetje zeikerig hoor terwijl je zelf de situatie zo opgezet hebt...

Volgens MB gaf moeder een knipoog toen ze onderaan de trap nog even vertelde dat jongedame naakt in bed lag. Moeder ontkent dat, en zegt dat ze het alleen maar zei, zonder knipoog. Maar voor de rest heb ik haar de situatie niet anders horen omschrijven.

Ja achteraf gezien had MB moeten zeggen van Ho ik wil niet alleen zijn met jouw naakte dochter.
Maar als je geen kwaad in de zin hebt (want dat kan he, dat het zo was)en je bent opgeroepen met een verhaal van een noodsituatie en dat je zsm naar die dochter toe moet omdat die een beetje koekoek is van wanhoop ofzo... (ook nog wetende dat haar vader zich van het leven beroofd heeft...) kan ik me ook wel voorstellen dat je gewoon op weg bent naar die dochter en als ze gewoon netjes bedekt in bed ligt dat het niet zoveel uitmaakt wat ze onder de deken wel of niet aan heeft.

Maar dat is net zoals als wanneer je iemand over het been wrijft of knuffelt en daar oprecht niks seksueels mee bedoelt want het stikt van de mensen die gewoon goed bedoeld aanrakerig zijn zonder enige seksuele bijbedoelingen. En ik kan me ook wel voorstellen dat er personen zijn die dat te invasief vinden en het dan ervaren als te opdringerig en grensoverschrijdend.

En dat het prima kan zijn dat de jongedame (achteraf?) het gevoel heeft dat MB wat te ver is gegaan, misschien ook niet meer exact weet wat precies wanneer is gebeurd. Terwijl een MB daar net zo oprecht flabbergasted door kan zijn omdat hij in zijn ogen oprecht niks grensoverschrijdends heeft gedaan qua aanrakingen enzo.

Het klinkt als een erg gemiste kans als je hoort dat hij niet gewoon eerder zijn excuses aangeboden heeft, maar als je zelf echt overtuigd bent van je onschuld dan kan ik me daar ook wel weer wat bij voorstellen. Je zou hopen / verwachten dat een fatsoenlijk iemand dan toch zegt van 'het spijt me als ik je het gevoel hebt gegeven van zus of zo, maar zo heb ik het echt nooit bedoeld en ik schrik er van dat je het zo ervaren hebt' maar of hij dat heeft gedaan weet ik verder ook niet....

Ik heb verder niks met of tegen MB en er zijn best dingen die niet in zijn voordeel spreken.
Maar ik vind dat er wel behoorlijk 1-zijdig wordt gekeken naar dingen die hij misdaan zou hebben terwijl de situatie eromheen toch wel behoorlijk verzachtend is zeg maar. Als je het gewoon een beetje medemenselijk bekijkt en niet vanaf 1 of andere ivoren toren.

Misschien is het een smeerlap die hier en daar een kans gegrepen heeft.
Maar het lijkt er imo toch meer op dat het vooral heel erg overtrokken wordt allemaal.

Wel waardeloos voor de jongedame dat zij zich niet 'gehoord' voelt.
En dat zij door haar moeder in deze omstandigheden werd gebracht dat grenzen gingen vervagen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:56

Babootje schreef:
Dat vet gedrukte is natuurlijk maar een aanname van jou.

Laten we daarbij ook niet de affaire van moeder en MB vergeten. Of wil je liever dat we het allemaal bij onszelf houden, waardoor ik eigenlijk hoor te schrijven volgens mijn normen en waarden?

Laat ik eerst even voorop stellen dat ik MB nergens verdedig. Ik weet het niet, ik ben er niet bij geweest dus is het niet aan mij om hier iemand te geloven op zijn of haar blauwe ogen. Ik vind er wel wat van, zowel van de vermeende dader, als het slachtoffer. Maar vooral de rol van de moeder.
Dat wat de advocaten in deze kwestie stellen, zegt mij net zo min. Die hebben maar één opdracht. De haken en ogen wil ik best bespreken, maar ik geloof er allemaal niets van wat de advocaten proberen te verdedigen. Alleen dat de moeder steken heeft laten vallen, daar ben ik wel zeker van!
En toch is het makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Ik ben er niet bij geweest, maar mijn gedachtes over MB zijn niet anders dan voor de uitspraak. Hij kan er van alles van maken om zichzelf schoon te praten, het grootste slachtoffer is het meisje. Om wat zij heeft meegemaakt, maar ook voor de toekomst.

Elisa2 schreef:
Daders ervaren het volgens mij bijna nooit zo omdat zij al moeite hebben met moraal en grenzen. Ontkenning is voor zo'n slachtoffer nog pijnlijker.

Ik bedoelde het meer in de zin van stel dat een vermeende dader echt onschuldig is. Waar ga je dan in mee?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:14

Zijn schuld is niet bewezen. Maar hij heeft wel bepaalde situaties toegegeven die in mijn ogen echt niet okay waren.
Ik zou dus gerust naar zijn concert gaan, maar ik zou tienerdochters toch echt liever uit zijn buurt houden.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

Pmarena, jouw redenering verschuift de verantwoordelijkheid richting het kind en de moeder, terwijl de kern van de zaak gaat over het gedrag van een volwassen man en diens verantwoordelijkheid en grenzen, niet over wat 'logisch' zou zijn geweest in een emotionele situatie.
Zelfs áls iemand overstuur is, rechtvaardigt dat nooit dat een volwassene alleen bij een minderjarige in bed gaat zitten of intiem aanraakt.
Troosten is geen excuus voor grensoverschrijdend gedrag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:13

Dat is jouw interpretatie van wat ik zeg, niet wat ik daadwèrkelijk zeg.

Ik heb het niet over intiem aanraken, tenzij jij bedoelt dat bij wijze van spreken iemand even over een knie / been / arm / schouder wrijven al 'intiem aanraken' is. Wat meteen weer mijn punt maakt van wat voor de 1 totaal onschuldig 100% goed bedoeld is, door de ander als 'grensoverschrijdend' wordt gezien.

Dat soort dingen blijft toch altijd een beetje lastig want als je bvb. aan 1000 mensen een filmpje laat zien van iemand die verdriet heeft en een ander die er naast zit...dan kan die ander vast niet voor iedereen van die 1000 kijkers 'het juiste' doen want als diegene de ander vastpakt voor een knuffel zijn er mensen die dat opdringerig vinden.

Als diegene probeert te troosten door hand op knie / been / arm / schouder ofzo te leggen dan zullen er mensen zijn die dat opdringerig vinden.

En als diegene de andere persoon niet aanraakt (bvb. om er niet van beschuldigd te worden om opdringerig / grensoverschrijdend bezig te zijn...) dan zullen er weer mensen zijn die niet kunnen begrijpen en mopperen over dat diegene zo harteloos en kil reageert door niet eens even te troosten...

Je doet het wat dat betreft ook niet zo snel goed....

Maar met zeggen 'in bed zitten / intiem aanraken' ga je uit van het verhaal dat hij bij haar in bed gekropen is. Ik vind dat toch wel een andere plaatje schetsen dan wanneer een gewoon oprecht vertrouwenspersoon op een bed gaat zitten wanneer er speciaal aan hem gevraagd is om alsjeblieft te komen om je te troosten, en waarbij je dan in bed op zijn komst gaat liggen wachten....

Wil je niet dat die persoon bij je in je kamer op je bed komt zitten, roep / stuur hem dan ook niet daar naartoe....denk ik dan.

Het slaat ook wel een klein beetje door als met deze gedachtengang bvb. geen enkele oprecht alleen maar lieve opa bij zijn kleinkind naar boven mag, als die roept om opa.... omdat die dan bang moet zijn om later beschuldigd te worden van op bed zitten zeg maar. Als je het even doortrekt waar mensen nu over vallen bij MB, dat die naar boven is gegaan en daar alleen met haar was. Als je dat als moeder niet prettig vindt (wat imo gewoon altijd verstandig is want je weet het nooit...) dan ga je op dat moment mee of je houdt diegene tegen, maar achteraf zeggen dat je het maar ongepast vond vind ik wel een beetje raar als je iemand zelf er naartoe roept / stuurt.

Want zijn verhaal was niet dat hij bij haar onder de dekens gewriemeld heeft ofzo toch. Maar dat hij bij haar op de rand van het bed is gaan zitten...?

Wij waren er niet bij dus weten niet precies wat er gebeurd is, met welke intentie en hoe intiem het dan daadwerkelijk geweest is.

Dus nee hij mag natuurlijk niet op een seksuele manier aan haar zitten wriemelen.
Maar het naar boven gaan an sich, terwijl moeder en dochter hem daar naartoe geroepen hebben....dat vind ik wel een beetje dubieus om hem dat volledig aan te rekenen. Want hij kan dat prima met enkele eervolle bedoelingen gedaan hebben, ook nog eens in de hectiek / hulpvraag van de situatie.

En ik denk dat je veilig kan stellen dat hij na dit hele drama niet meer zo naief zal zijn om nog een keer de redder in nood uit te hangen in een soortgelijk scenario....

De hele situatie is gewoon triest met alleen maar verliezers.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:33

Ah ja, Marco Borsato, de redder in nood... :r

Als we volledig negeren dat hij werd beschuldigd van het aanraken van haar borsten en vagina en van haar gevraagd zou hebben hem "onzedig aan te raken", wat natuurlijk moeilijk te bewijzen is zonder getuigen, blijft het feit dat een volwassen man niet aan de billen of benen van een minderjarige hoort te zitten.
Dat valt volgens mijn normen en waarden namelijk wel degelijk onder intieme aanrakingen.
Er zijn genoeg plekken op een lichaam waar je handen wél gepast kunnen zijn en daar horen deze niet bij.

Welke plaats hij ook heeft ingenomen op of in het bed, hij had daar niet moeten zijn terwijl hij wist dat zij naakt aanwezig was. Punt.
Niet om te troosten, niet om haar gedag te zeggen, niet om een hart onder de riem te steken, gewoon helemaal niet.

Wat de intentie ook was van het strelen over haar dijbenen en het aanraken van haar billen, zijn handen hadden daar nooit moeten zijn. Punt.

Wat de reden ook was dat hij naar haar ontblote borsten keek terwijl zij minderjarig was, zijn ogen hadden daar, zeker na de eerste keer, niet moeten zijn. Punt.

Wat de reden ook was van het sturen van die appjes over zelfbevrediging en seks, die hadden nooit door hem naar haar gestuurd moeten worden, gewoon niet.

Wat het gedrag van de moeder ook was, richting hem, richting dochter, Borsato was zelf 100% verantwoordelijk voor zijn acties en gedrag, niemand anders. Hij is nergens ingeluisd. Hij is nergens in meegesleept. Hij heeft zelf die beslissingen gemaakt, niemand anders.

Het idee dat zij op zijn komst zou liggen wachten is gebaseerd op zijn eigen verhaal, daar is geen onafhankelijk bewijs van.
Zelfs áls dat zo was, verandert het niets aan de verantwoordelijkheid van een volwassen man: je gaat niet in op een dergelijke situatie, nooit.

Zijn verhaal is inderdaad dat hij niet onder de dekens heeft gewriemeld, haar verhaal was anders.
Omdat we dat niet exact weten, moeten we ons baseren op de feiten zoals die bekend zijn en niet weersproken worden.
Dat is wat de discussie moet bepalen, niet aannames over intentie of emotionele context.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

Bij seksueel gedrag door mensen waar je in eerste instantie niet bang voor bent omdat je ze kent en/of omdat ze zich aardig voordoen en met cadeautjes komen (wat hier zeker een rol speelde), worden er allerlei dingen geprikkeld die automatisch voor een binding zorgen. Dit is een natuurlijk iets. Eerst laten ze je heel speciaal voelen door complimentjes en cadeautjes en daarna worden er langzaam seksuele handelingen geïntroduceerd die niet meteen als zodanig herkend worden, zoals strelingen. Die gaan op een gegeven moment wel naar plaatsen die je als intiem kunt zien (billen, bovenbenen worden genoemd door beide partijen) , maar omdat het geleidelijk gaat heb je als slachtoffer niet meteen door dat het om misbruik gaat en je kweekt mede door de seksuele prikkelingen een band die heel sterk is. Dan ben je zelfs bang voor verlating. Dat neemt niet weg dat je op een gegeven moment wel tot de realisatie komt komen dat het eigenlijk abnormaal gedrag is en dat je slachtoffer was van grooming. En als je het zelf niet door hebt, zal een ander je er wel op wijzen.
Het is eigenlijk veel vaker het geval dat iemand geen aangifte doet of pas jaren later, omdat de realisatie later komt en er ook nog eens moed bij elkaar geschraapt moet worden (en je denkt dat het misschien toch je eigen fout was) dan dat het bij de eerste aanraking alarmbellen afgaan.

Dat er hier geen bewijs is gevonden dat voor een rechtbank geldig is, wil niet zeggen dat het niet heeft plaatsgevonden en dat er geen slachtoffer en dader is.

Iemand die niet je partner is en minderjarig bovendien, op intieme plaatsen aanraken is gewoon niet okee, hoe je het ook went of keert en hij heeft duidelijk toegegeven dat hij dat deed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:15

Het blijf al met al een hij zegt / zij zegt verhaal. Waar door veel partijen heel zwart-wit naar gekeken wordt terwijl er imo meer grijstinten in lijken te zitten dan helder wit en donker zwart. Waardoor het imo ook rechtvaardig lijkt dat hij vrijgesproken werd.

Wat inderdaad niet zegt dat hij niet over fatsoensgrenzen heen is gegaan want dat is wel duidelijk dat hij dat deed. Maar strafbaar is iets anders.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:18

@Electra63, Ah oké, ik ken het verhaal van André en Rachel niet goed. En wat waar is wat betreft haar ouders. Het is bizar als je dat doet met je dochter. En André heeft daar ook een keus in gemaakt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:22

Hij is niet veroordeeld. Maar imo ook niet geheel onschuldig. Heeft zelf dingen toegegeven. Maar hij is ook al heel erg gestraft en wat er is gebeurd dat kan niet maar daarvoor denk ik wel dat hij genoeg gestraft is.

Ik denk wel dat hij voor jonge vrouwen valt en dat altijd zal doen. Dus alleen laten in een ruimte met een naakt jong meisje lijkt me niet zo slim. Als je vind dat hij zich nog keurig gedragen heeft is er imo ook iets niet goed met je.

Als je vind dat hij nog verder gestraft moet worden ook niet.

Ik vind zijn teksten wel mooi altijd maar ik ben heel anders over hem gaan denken en sommige teksten krijgen een andere lading en ik vind dat als je zovaak zo in het nieuws bent geweest vrouw meermalig bedrogen en hij had een fantastische vrouw, Minderjarig meisje betast , Vermoeden van overschrijdend gedrag etc dan ga ik niet meer naar je muziek luisteren. Ga vanaf nu eerst maar de brave huisvader uithangen en wees een goede vent voor je gezin wat hem ondanks al deze myseri is blijven steunen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:25

Jis_ schreef:
@Electra63, Ah oké, ik ken het verhaal van André en Rachel niet goed. En wat waar is wat betreft haar ouders. Het is bizar als je dat doet met je dochter. En André heeft daar ook een keus in gemaakt.

Maar die zijn getrouwd en volgens mij was zij ook gewoon echt verliefd.
Ik vind dat toch heel anders.
Ook in een andere tijd. Ik vind het niet vergelijkbaar.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:35

pmarena schreef:
Het blijf al met al een hij zegt / zij zegt verhaal. Waar door veel partijen heel zwart-wit naar gekeken wordt terwijl er imo meer grijstinten in lijken te zitten dan helder wit en donker zwart. Waardoor het imo ook rechtvaardig lijkt dat hij vrijgesproken werd.

Wat inderdaad niet zegt dat hij niet over fatsoensgrenzen heen is gegaan want dat is wel duidelijk dat hij dat deed. Maar strafbaar is iets anders.
Nee, dat is het niet, aangezien hij zelf genoeg dingen toe heeft gegeven die zwaar ongepast zijn.
De appjes, de aanrakingen, dat ze wist dat hij naakt was, etc.
Dat is niet hij zegt/zij zegt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:38

Als hij zegt dat er in dat bed niks intiems is gebeurd. Zij zegt van wel.
Dan is dat precies wat hij zegt / zij zegt inhoudt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:40

BeFunny schreef:
Jis_ schreef:

Maar die zijn getrouwd en volgens mij was zij ook gewoon echt verliefd.
Ik vind dat toch heel anders.
Ook in een andere tijd. Ik vind het niet vergelijkbaar.

Niet?

Rachel was 14!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:42

En haar ouders waren fan van Hazes dus die hebben haar zowat aangeboden.

En ook in die tijd was pedofilie niet normaal.