Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:49

Magrathea schreef:
Popstra schreef:
Als jullie ook maar een keer goed een reactie lezen kunnen jullie wellicht ook wel bedenken daar heeeft ze een punt aangezien het een feit is sommige bevolking niet in een democratisch land kunnen functioneren. Daar is inmiddels zat bewijs van. Deze het beter doen onder enig streng dictatuur. Ofwel het regime in land van herkomst.
Wellicht het daarom gewoon helemaal geen goed idee is een multiculti samenleving. Hoe mooi dat ook klinkt en hoe leuk dat ook kan zijn. Want wat wij zo graag zouden willen zien, willen zij misschien wel helemaal niet.
Daar wel is over nagedacht??

Kijk en dit is gewoon een racistische opmerking, dat sommige mensen (toevallig geen Nederlanders) een soort aangeboren drang naar geweldpleging hebben ofzoiets.

En dat terwijl in dit topic al eens naar voren kwam dat bijvoorbeeld de rivaliteit (vroeger?) tussen dorpen ook niet mals was.

Nee dit is de wereld niet door je eigen gekleurde bril zien. Doorspekt met een culture achtergrond, opvattingen en normen en waarden.
Er is een topic (of was) over 'hebben sommigen landen behoefte aan een dictator'
Dit klinkt op het eerste oog vreselijk plat en dom, maar gaat uiteindelijk richting de vraag hoe wij aan onze cultuur komen die de democratie en poldermodel gebracht heeft en of dat wel eerlijk en realistisch is te projecteren op landen die nu nog leven vanuit een stammencultuur (en zowieso een 'wijcultuur'), waarbij strijd onderling en daardoor geweld een hele andere rol inneemt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:27

Oneens, het is weer typisch zo'n voorbeeld van een 'ik ben geen racist, maar ...'- redenering.
Als je stelt dat 'sommige bevolking' (ik neem aan dat hier bedoeld wordt: sommige volken, wat duidelijker formuleren kan ook geen kwaad), niet in een democratie kunnen functioneren en een dictatuur nodig hebben, dan leg je een link tussen afkomst en
beschaving. Je suggereert dan dat er mensen zijn die genetisch en cultureel gezien het vermogen missen om integraal deel uit te maken van een vrije, open samenleving.
Dat is racisme, punt. Ik zou niet weten hoe je het anders wilt noemen. Zo'n opmerking over stammencultuur: idem.

En nogmaals, voor de duidelijkheid, die drillrapgroepen mogen ze van mij ook veel harder aanpakken.
Maar hun etnische achtergrond doet er daarbij niet toe. Laat er naast harder aanpakken ook maar eens wat beter gekeken worden naar de rol van social media, waar gewelddadige rotzooi en opruiende taal en video's in alle soorten en maten nog steeds vrijelijk beschikbaar zijn.

Daarnaast: wangedrag is wangedrag, van wat voor groep dan ook.
Wie misdroegen zich enige tijd terug ook alweer in het Belgische Knokke?

Verder ben ik het geheel eens met wat Karl hierover zegt.

_Penotti

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:37

https://www.youtube.com/watch?v=wosA0-wOYg4

Duidelijk filmpje over de chaos in de schilderswijk van enkele (rechtse ? ) niet van oorsprong Nederlanders die toch ook de democratie aanhalen. Maar ook zeggen strenger aanpakken.
Zou ik of enkele andere hier hetzelfde zeggen zijn we guurrechts.
Ik heb ook al vaker aangehaald dat ik ook collega's had die dit ook zo zeggen, die zijn er klaar mee.

Je kan dat bericht van Sunnda zien als discriminatie, je kunt het ook bekijken als waarom hebben bepaalde bevolkingsgroepen meer moeite met zoals het in Nederland gaat.
Daarmee suggereert ze niet dat er mensen zijn die genetisch en cultureel gezien het vermogen missen om integraal deel uit te maken van een vrije, open samenleving, maar wel dat ze het vanuit de opvoeding niet gewend zijn, niet geleerd hebben.

Gaat het om oplossingen is het wat om daar aandacht aan te besteden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:41

Ik kan goed snappen dat mensen de terreur en crimineel gedrag van bepaalde groepen spuugzat zijn. Ook vandaag , beetje nieuwssites bekijken en drie gevallen van messentrekkers en zinloos geweld, opsporingsbericht: licht getint.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:47

Askja schreef:
Oneens, het is weer typisch zo'n voorbeeld van een 'ik ben geen racist, maar ...'- redenering.
Als je stelt dat 'sommige bevolking' (ik neem aan dat hier bedoeld wordt: sommige volken, wat duidelijker formuleren kan ook geen kwaad), niet in een democratie kunnen functioneren en een dictatuur nodig hebben, dan leg je een link tussen afkomst en
beschaving. Je suggereert dan dat er mensen zijn die genetisch en cultureel gezien het vermogen missen om integraal deel uit te maken van een vrije, open samenleving.
Dat is racisme, punt. Ik zou niet weten hoe je het anders wilt noemen. Zo'n opmerking over stammencultuur: idem.

En nogmaals, voor de duidelijkheid, die drillrapgroepen mogen ze van mij ook veel harder aanpakken.
Maar hun etnische achtergrond doet er daarbij niet toe. Laat er naast harder aanpakken ook maar eens wat beter gekeken worden naar de rol van social media, waar gewelddadige rotzooi en opruiende taal en video's in alle soorten en maten nog steeds vrijelijk beschikbaar zijn.

Nee het is niet de wereld altijd vanuit je eigen denkbeelden willen zien.
Want jij bent niet vrij van oordelen, helemaal niet. Wat je hier typt is niet meer of minder dan een stukje overtuiging op basis van je opvoeding, cultuur en gebruiken. Of ga je straks ook nog ontkennen dat er 'wij-culturen' bestaan? Eerwraak? Vindt je dat bestaand en iets zeggen over recht op geweld en cultuur?

Ik vind je toon ook behoorlijk aanmatigend. Ik ben zeker niet rascistisch en als je mijn stuk zo opvat zegt dat mij genoeg over je kennis op dat gebied. En dan nog zijn er hoogleraren die lijnrecht tegenover elkaar staan op dit soort gebieden..elkaar daarom maar uitmaken voor racist lijkt mij nergens voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:52

ik lees ergens:

Buurtpreventieteams, jongerenwerkers en wijkagenten liepen 's avonds door de wijk om in gesprek te gaan met bewoners en de jeugd op straat. Volgens de politie was de sfeer goed tot 23.00 uur.

Maar wie steekt op enig moment dat lontje dan aan en gaan jongeren vernielingen aanrichten

om 23.00 uur 's avonds uit verveling
wie zit(ten) daar achter om het zo bewust (lijkt wel) een seintje geeft: jongens rellen

hoe kun je boos worden omdat de brandkraan dicht moet vanwege wateroverlast, spelen in water is leuk maar het is toch een normale zaak - en zeker met deze droogte - om het water voor een eerste levensbehoefte te gebruiken

bron:
https://nos.nl/artikel/2344000-opnieuw- ... aties.html

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:04

Sunnda schreef:
Askja schreef:

Nee het is niet de wereld altijd vanuit je eigen denkbeelden willen zien.
Want jij bent niet vrij van oordelen, helemaal niet. Wat je hier typt is niet meer of minder dan een stukje overtuiging op basis van je opvoeding, cultuur en gebruiken. Of ga je straks ook nog ontkennen dat er 'wij-culturen' bestaan? Eerwraak? Vindt je dat bestaand en iets zeggen over recht op geweld en cultuur?

Ik vind je toon ook behoorlijk aanmatigend. Ik ben zeker niet rascistisch en als je mijn stuk zo opvat zegt dat mij genoeg over je kennis op dat gebied. En dan nog zijn er hoogleraren die lijnrecht tegenover elkaar staan op dit soort gebieden..elkaar daarom maar uitmaken voor racist lijkt mij nergens voor nodig.

Niemand is vrij van (voor)oordelen.

Mijn reactie was overigens in eerste instantie gericht op een post van Popstra, maar als jij het op jezelf betrekt: wie de schoen past ...

Ik maak daarnaast ook niemand uit voor racist, wel benoem ik bepaalde uitspraken als racistisch. Daar zit een niet onbelangrijk verschil tussen.
Als jij het niet mee eens bent met mijn oordeel over die uitspraken, dan staat het je geheel vrij om met een goed onderbouwde redenering dat oordeel te ontkrachten.

Het is overigens racistisch en niet rascistisch.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:08

_Penotti schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=wosA0-wOYg4

Duidelijk filmpje over de chaos in de schilderswijk van enkele (rechtse ? ) niet van oorsprong Nederlanders die toch ook de democratie aanhalen. Maar ook zeggen strenger aanpakken.
Zou ik of enkele andere hier hetzelfde zeggen zijn we guurrechts.
Ik heb ook al vaker aangehaald dat ik ook collega's had die dit ook zo zeggen, die zijn er klaar mee.

Je kan dat bericht van Sunnda zien als discriminatie, je kunt het ook bekijken als waarom hebben bepaalde bevolkingsgroepen meer moeite met zoals het in Nederland gaat.
Daarmee suggereert ze niet dat er mensen zijn die genetisch en cultureel gezien het vermogen missen om integraal deel uit te maken van een vrije, open samenleving, maar wel dat ze het vanuit de opvoeding niet gewend zijn, niet geleerd hebben.

Gaat het om oplossingen is het wat om daar aandacht aan te besteden?

Er zit een heel verschil tussen harder aanpakken dan preventief fouilleren, meer politie patrouille, leger inzetten etc. Dat werkt juist polariserend en er zijn genoeg voorbeelden dat dat juist niet werkt. Los van hogere straffen, werkt educatie en culturele kloven overbruggen wel. Daar zijn voorbeelden van ook.

https://www.indebuurt033.nl/bewonersini ... urtvaders/

Dat een groep zich afzet tegen een andere groep consequent zegt iets over de maatschappij. Een kennis van geeft les aan een groep 4 in Amsterdam. Dit zijn kinderen van arbeidsmigranten en zij voelen zich dus echt minder dan andere kinderen soms. Educatie helpt gewoon, culturele verschillen overbruggen ook. Harder straffen is symptoombestrijding, dit probleem ligt veel dieper.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:15

Maar de symptomen moet je ook bestrijden. Al was het alleen maar omdat die symptomen anderen knap veel overlast en schade berokkenen, en maatschappij-ontwrichtende gevolgen hebben als ze niet bestreden worden. Dat zie je nu al gebeuren.
Zero tolerance hoeft niet per se politiestaat-achtige vormen aan te nemen, het kan ook als 'tough love': door een keiharde aanpak te combineren met educatie, bruggen bouwen en kansen creëren. Niemand heeft er wat aan als deze groepen als een verloren generatie worden beschouwd en alleen maar hard worden aangepakt, omdat ze 'toch niet deugen'.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:20

Danique_G
Dus we laten ze nu even lekker door rellen, fijn alles vernielen, hele buurten wakker houden.
Want ja ze voelen zich achtergesteld en als ze dan een keer naar school komen gaan we ze onderwijzen.

Wat dacht je van nu snoeihard aanpakken? Laten zien dat dit echt een paar grenzen te ver is gegaan.
Zet ze dan vast in een trainingskamp op eigen kosten (tot 21 van de ouders) waar ze dan mooi onderwezen worden.
Van die straat af en snel.
De rest mag geen last hebben van deze los geslagen idioten.
Ik heb al allerlei smoezen gezien, warmte, corona, niet op vakantie.
Jammer dan, andere hebben daar ook mee te maken en gedragen zich ook niet zo.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:28

Askja schreef:
Maar de symptomen moet je ook bestrijden. Al was het alleen maar omdat die symptomen anderen knap veel overlast en schade berokkenen, en maatschappij-ontwrichtende gevolgen hebben als ze niet bestreden worden. Dat zie je nu al gebeuren.
Zero tolerance hoeft niet per se politiestaat-achtige vormen aan te nemen, het kan ook als 'tough love': door een keiharde aanpak te combineren met educatie, bruggen bouwen en kansen creëren. Niemand heeft er wat aan als deze groepen als een verloren generatie worden beschouwd en alleen maar hard worden aangepakt, omdat ze 'toch niet deugen'.

Dit laatste vrees ik ook en ik denk dat het een belangrijke oorzaak van wangedrag is. Denken er echt mensen dat als je constant de huidskleur van een bepaalde groep criminele mensen "benoemt" de mensen met de betreffende huidskleur echt harder hun best gaan doen om een goed deel van de maatschappij te zijn?
Verrassing: de "goeien" in die groep mensen moeten al constant meer hun best doen dan hun witte leeftijdsgenoten. Een luie witte leerling komt makkelijker aan een stageplaats dan een hardwerkende Marokkaanse. Dat is toch een probleem dat de maatschappij moet oplossen? En zeker niet het individu. Verwachten dat gekleurde jongeren maar gewoon harder moeten werken vergt érg veel motivatie voor problemen die ze zelf niet veroorzaakt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:01

_Penotti schreef:
Danique_G
Dus we laten ze nu even lekker door rellen, fijn alles vernielen, hele buurten wakker houden.
Want ja ze voelen zich achtergesteld en als ze dan een keer naar school komen gaan we ze onderwijzen.

Wat dacht je van nu snoeihard aanpakken? Laten zien dat dit echt een paar grenzen te ver is gegaan.
Zet ze dan vast in een trainingskamp op eigen kosten (tot 21 van de ouders) waar ze dan mooi onderwezen worden.
Van die straat af en snel.
De rest mag geen last hebben van deze los geslagen idioten.
Ik heb al allerlei smoezen gezien, warmte, corona, niet op vakantie.
Jammer dan, andere hebben daar ook mee te maken en gedragen zich ook niet zo.

Nee Penotti, ]
ze voelen zich - m.n. in de schildersbuurt - niet achtergesteld maar doen het nu uit verveling, normaal zouden ze in Turkije of Marokko zitten, familie bezoek lees ik

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:40

Askja schreef:

Natuurlijk moet je de symptomen bestrijden. Daarom is een hoge pakkans en consequent gedrag belangrijk. Dat levert namelijk veel meer op dan snoeihard aanpakken. Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen die zeggen dat je criminelen, ongeacht hun huidskleur, lekker hun gang moet laten gaan, of dat je ze regelmatig moet knuffelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:06

Er mag trouwens ook gezegd worden dat de man die Bas van Wijk heeft geprobeerd te reanimeren ook geen Nederlander was. Die verdient van mij dan weer wel een knuffel :(:)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:43

Karl66 schreef:
Askja schreef:

Natuurlijk moet je de symptomen bestrijden. Daarom is een hoge pakkans en consequent gedrag belangrijk. Dat levert namelijk veel meer op dan snoeihard aanpakken. Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen die zeggen dat je criminelen, ongeacht hun huidskleur, lekker hun gang moet laten gaan, of dat je ze regelmatig moet knuffelen.

Dit inderdaad. Tuurlijk straffen, hogere straffen voor sommige zaken in Nl ben ik trouwens voorstander van. Maar wel met behoudt van grondrechten en altijd mensenrechten voorop.

Penotti, maar ik heb nooit gezegd: laat ze lekker hun gang gaan. Je filter 1 ding en trekt het uit verband. Ik zeg alleen: alleen hoge straffen is symptoombestrijding. Maar de aanpak die jij noemt doet me meer denken aan een politiestaat. Dit vind ik meer beangstigend dan de kans dat ik word overvallen door een “licht getinte crimineel”. Ik snap eigenlijk je reactie niet eens echt. Het lijkt alsof je uit elke oplossing, behalve onvrijwillige strafkampen (discutabel), negatief vindt omdat het te knuffelig is. Ondanks dat andere methoden gewoon effectief zijn gebleken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:06

Dat klopt ook. Ik vind veel te knuffelig.
De 1e generatie integreerde niet. Toen was er hoop dat de generaties die hier geboren waren en opgegroeid dat wel gingen doen. Maar het blijft mis gaan. Coaches en weet ik wat meer is er al geweest. En kijk gewoon deze week eens....
Heb je het filmpje gekeken en geluisterd wat mensen met zelfde afkomst zeggen : aanpakken.
Ze spelen met de politie werd gezegd in een ander.
Dus na 40 jaar aan tuttelen eens tijd voor andere aanpak.

Overigens ook voor de witbol die hetzelfde uitspookt.

Politiestaat staan wij erg ver vanaf iets meer die kant op staan we er nog ver vanaf maar misschien dat er dan minder gespeeld word met de politie.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:10

_Penotti schreef:
Dat klopt ook. Ik vind veel te knuffelig.
De 1e generatie integreerde niet. Toen was er hoop dat de generaties die hier geboren waren en opgegroeid dat wel gingen doen. Maar het blijft mis gaan. Coaches en weet ik wat meer is er al geweest. En kijk gewoon deze week eens....
Heb je het filmpje gekeken en geluisterd wat mensen met zelfde afkomst zeggen : aanpakken.
Ze spelen met de politie werd gezegd in een ander.
Dus na 40 jaar aan tuttelen eens tijd voor andere aanpak.

Overigens ook voor de witbol die hetzelfde uitspookt.

Politiestaat staan wij erg ver vanaf iets meer die kant op staan we er nog ver vanaf maar misschien dat er dan minder gespeeld word met de politie.

Het maakt me niet echt uit wat iemand met een zelfde afkomst zegt, het gaat erom wat het beste is om het probleem op te lossen. Nogmaals, educatie is een bewezen effectieve oplossing. Daar reageer je niet op. Vergeet ook niet, dat onze problemen in Nederland met minderheidsgroeperingen nihil zijn. Nederland op zich is al een voorbeeld van een goede aanpak als je het vergelijkt me andere landen. Criminaliteit is elder vaak hoger. Dat wil niet zeggen dat we niets hoeven te doen. Er is nog veel werk. Maar de criminaliteit is alleen maar aan het dalen en de internationale veiligheid is nog nooit zo goed geweest.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:35

Educatie heeft iedereen hier in Nederland. Welke laag ook van de bevolking kan hier gewoon starten op school. Net als zorg heeft iedereen hier ook. Dat heb ik al eerder gezegd.
Ook de ouders van wat nu relschopt is hier naar school geweest.

Ja onze problemen in vergelijking met Amerika zijn nihil, daarom was het protest op de dam ook zo buiten proportie, politie geweld, dat zien we wel nu.
En ja wat andere van dezelfde afkomst dan zeggen maakt wel uit. Die zeggen zelf dat het een probleem is dat de politie hier te soft is. Zeg ik het discrimineer ik, nu kan daar niet achter verstopt worden.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:41

bigone schreef:
Ik kan goed snappen dat mensen de terreur en crimineel gedrag van bepaalde groepen spuugzat zijn. Ook vandaag , beetje nieuwssites bekijken en drie gevallen van messentrekkers en zinloos geweld, opsporingsbericht: licht getint.

Dit, ook in Drenthe bij de plas bij Gasselte, een getint persoon die zonder enige aanleiding een ander mens een schedelfractuur schopt. Echt dit is zo volkomen absurd !

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgntp

Telkens kopschopincidenten, of messentrekkerij. En dan voornamelijk door 1 groep lichtgetinte personen.
Dat zíj dat doen, is dat niet ook een extreme vorm van racisme ? Ze doen het toch alleen bij blanke medemensen ?
Ook het bij het beroven van ouderen, worden keer op keer blanke ouderen beroofd. Van hun eigen groepering blijven ze af. Is dit naast crimineel, ook racisme ?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:45

_Penotti schreef:
Educatie heeft iedereen hier in Nederland. Welke laag ook van de bevolking kan hier gewoon starten op school. Net als zorg heeft iedereen hier ook. Dat heb ik al eerder gezegd.

Ja onze problemen in vergelijking met Amerika zijn nihil, daarom was het protest op de dam ook zo buiten proportie, politie geweld, dat zien we wel nu.
En ja wat andere van dezelfde afkomst dan zeggen maakt wel uit. Die zeggen zelf dat het een probleem is dat de politie hier te soft is. Zeg ik het discrimineer ik, nu kan daar niet achter verstopt worden.

Dat is basiseducatie. Ik bedoel meer een inclusieve vorm van educatie waar kinderen elkaar niet buitensluiten en in aanraking komen meerdere bevolkingsgroepen om exclusie in de toekomst te voorkomen. Verder geen onderwijsdeskundigen dus verder brand ik mijn vingers hier niet aan. Maar basisonderwijs is niet voldoende. Leer kinderen van migranten te integreren, betrek migranten bij de samenleving, laat zien wat de voorwaarden, normen en waarden zijn en als dat niet helpt kunnen we altijd straffen. Die verhalen van migranten die vrouwen aanranden mogen wat mij betreft dan ook op dusdanige wijze worden gestraft dat wanneer er een hele stapel is opgebouwd (je kunt aanranding gok ik niet harder straffen wanneer een migrant het doet) ze geen verblijfsvergunning krijgen.

Kan je je voorbeeld op de Dam wat toelichten? Ik begrijp politiegeweld namelijk niet helemaal in de context die je beschrijft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:53

_Penotti schreef:

Inderdaad heeft iedereen recht op onderwijs, aar niet iedereen krijgt goed onderwijs, een juiste doorstroming naar vervolgonderwijs, dezelfde kansen op stage of wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

De politie is helemaal niet soft, maar willen/moeten vooral de-escaleren.
Ik vind de politie-opleiding in Nederland goed en passend in Nederland, ik zou het niet anders willen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:33

Danique , kinderen van immigranten? De meesten hebben ouders die ook hier geboren zijn en het is bvb bij zeer veel Marokkanen nog steeds zo dat de ouders vinden dat hun opvoeding tot de voordeur gaat, daarbuiten is het aan school en gezag. In Marokko zal er zeer waarschijnlijk wel hard opgetreden worden, en hier niet . De criminele Marokkaanse jeugdbendes lappen alles aan hun laars terwijl ik denk, zijn die ouders dan ziende blind ? En dit was 20, 30 jaar geleden al een groot probleem .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:47

je haalt ze wel uit het land maar het land niet uit hun, dat zit in hun genen

en voor hun geldt lands wijs lands eer en dat is niet altijd het land waarin ze wonden

met dat verschil dat het hier voor de crimineeltjes een waar paradijs is en ze daarom ook hier blijven

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:47

Ik pak mijn popcorn er bij....

En dat jullie mij rechts vinden of mij vinden discrimineren zal mij mn reet roesten. Ik doe netjes mee in de maatschappij. Draag een enorme bult belasting af en doe geen dingen die niet door de beugel kunnen.
Ik heb een mening en so be it. Echter voelen hier op Bokt altijd een aantal mensen, (vaak dezelfde)de behoefte je dan voor racist uit te maken. Ga gerust jullie gang mensen in hokjes te plaatsen. Komt allemaal op hetzelfde neer namelijk.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:49

MCE schreef:
je haalt ze wel uit het land maar het land niet uit hun, dat zit in hun genen

en voor hun geldt lands wijs lands eer en dat is niet altijd het land waarin ze wonden

met dat verschil dat het hier voor de crimineeltjes een waar paradijs is en ze daarom ook hier blijven

Ik denk dat je dit bericht nog even goed moet nalezen want dit staat er wel heel vreemd. Het lijkt nu of iedereen uit een bepaald land crimineel is en zich zo gedraagt.