steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:37

IMANDRA schreef:
R_oo_s schreef:
Ik hoor niet bij het gros van de mensen , ik geloof niet zo in al die onderzoeken . In de zin van wij van WC eend blablabla

dat laat alweer zien dat je vreselijk ongeïnformeerd bent want zo werkt wetenschap niet. Heb je je überhaupt ooit verdiept in hoe zo’n onderzoek werkt?

En dat je niet bij het gros van de mensen hoort is wel duidelijk ja. Gelukkig denkt het overgrote deel van Nederland wél na.

Droom rustig verder :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:39

R_oo_s schreef:
IMANDRA schreef:
dat laat alweer zien dat je vreselijk ongeïnformeerd bent want zo werkt wetenschap niet. Heb je je überhaupt ooit verdiept in hoe zo’n onderzoek werkt?

En dat je niet bij het gros van de mensen hoort is wel duidelijk ja. Gelukkig denkt het overgrote deel van Nederland wél na.

Droom rustig verder :j

Haha en jij bent zeker ‘woke’?
Nee Meis, steek maar lekker je kop in t zand waar je geen zorgen hoeft te hebben. Kan beter tegen jou zeggen: slaap lekker.

Enne, wat leesvoer: https://decorrespondent.nl/9585/zelfs-a ... 0-3bf49586

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:43

IMANDRA schreef:
R_oo_s schreef:
Ik hoor niet bij het gros van de mensen , ik geloof niet zo in al die onderzoeken . In de zin van wij van WC eend blablabla

Als je dit soort dingen niet gelooft ben je echt iemand die gewoon z’n kop in t zand steekt en de problemen aan latere generaties wil overlaten. Maar wanneer latere generaties ermee aan de slag kunnen is het te laat. We moeten NU veranderen.

Ik lees net mee en vind dat roos een behoorlijk bord voor de kop heeft. Het klimaat verandert altijd, tuurlijk, maar het is nu extreem aan het worden. Niet dat Nederland de goeie maatregelen neemt. Want alleen Nederland gaat er niets aan veranderen, helaas waait alle stikstof van Duitsland en Frankrijk ook ons land binnen. Maar alle kleine beetjes helpen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:46

Marije_1997 schreef:
Ik lees net mee en vind dat roos een behoorlijk bord voor de kop heeft. Het klimaat verandert altijd, tuurlijk, maar het is nu extreem aan het worden. Niet dat Nederland de goeie maatregelen neemt. Want alleen Nederland gaat er niets aan veranderen, helaas waait alle stikstof van Duitsland en Frankrijk ook ons land binnen. Maar alle kleine beetjes helpen.

Daarom moeten we ook als EU en eigenlijk het liefste als wereld dingen gaan veranderen. Nog een reden waarom de EU zo belangrijk is :j

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:47

Lekker aan het trollen, Roos? Petje af - zo'n hilarisch stompzinnig, maar in feite dieptriest voorbeeld van gooi-alles-op-1-hoop-populisme en complotdenken ben ik niet eerder tegengekomen op Bokt.
Dat moest ik toch even kwijt voor ik weer onder mijn meeleessteen kruip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:50

IMANDRA schreef:
Marije_1997 schreef:

Daarom moeten we ook als EU en eigenlijk het liefste als wereld dingen gaan veranderen. Nog een reden waarom de EU zo belangrijk is :j

Klopt helemaal!! Ookal vind ik die duurzame installaties die nu worden aangesmeerd helemaal niet duurzaam (waar laat je een kapot zonnepaneel bijv) en geen enkel mens bedoelt het verkeerd, ook de EU en de overheid niet. Zoals ook de gewone burgers weten zij ook niet goed hoe we het moeten gaan doen :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:53

Afbeelding
Deze zag ik voorbij komen op Pinterest

Zoals marije zegt, NL kan zeker niet alles alleen veranderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:56

LiannePuthzy schreef:
[ [url=m/BRVqMV.png]Afbeelding[/url] ]
Deze zag ik voorbij komen op Pinterest

Zoals [***] zegt, NL kan zeker niet alles alleen veranderen

Dat plaatje is wel de waarheid in de meeste gevallen. Men gelooft wetenschap alleen wanneer het hem of haar bevalt. (ik geloof trouwens in de wetenschap, ze hebben harde bewijzen van eigenlijk alle onderzoeken)

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:57

IMANDRA schreef:
riegje schreef:
Wij zijn los! net vertrokken! Ik maak me zorgen over de toekomst van ons allemaal met dit falende visieloze kabinet en maak me ernstig zorgen over de EU wetgeving.
Voor de ouderen en de zwakkeren in de samenleving, zorg, onderwijs,mkb, bouw, boeren kortom alle burgers. Daarom laat ik mijn stem vandaag horen overal en aan iedereen.
NEXIT staat op m'n trekker. tijd om Hollandse zaken in Nederland op te lossen.

En er is inderdaad helemaal geen akkoord, leugens uit den Haag. Wie immer!

Verder weet je dat Nederland een handelsland is en als we uit de EU stappen de hele economie instort en we in dikke problemen komen? Wij als Nederland hebben echt heeeeeeel veel baat bij de EU.

Als we eruit stappen wordt alles duurder en zijn de groepen die je noemt alleen maar slechter af ;)

allemaal bangmakerij. NL was al groot in export lang voor de EU! stoppen met in hokjes denken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:01

R_oo_s schreef:
Ik denk dat mensen die tegen de nexit zijn gebrek aan lef hebben , ik heb respect voor Engeland, die laten zich namelijk niet inlijven en komt er straks beter uit .en dat gaat niet van vandaag op morgen natuurlijk .

Dat laatste is zeker waar. De boomers die voor het overgrote deel verantwoordelijk zijn voor die achterlijke keuze zullen de revival van Old England niet meer meemaken. Vooral omdat die er niet komt trouwens, niet per se omdat ze over 25 jaar voor het grootste deel dood zijn.

De Schotten en de hoog opgeleide jongeren zijn er ook niet bij: die gaan naar de EU.

Wat er overblijft wordt een veelbelovend ontwikkelingsland met ambities om de 51e staat van de VS te worden. Maar dat gaat inderdaad niet van vandaag op morgen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 18-12-19 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:02

riegje schreef:
allemaal bangmakerij. NL was al groot in export lang voor de EU! stoppen met in hokjes denken.

Kan wel zo zijn, maar dankzij de zeer positieve handelsverdragen zijn we nu veel beter af. Gaan we uit de EU moeten allerlei verdragen opnieuw gesloten worden en we hebben dan een machtspositie van nul. Dus betalen we ons straks een ons en zijn boeren oa nog veel verder van huis. Want nu exporteren we veel landbouwproducten, maar straks worden die dus duurder en dus minder aantrekkelijk voor buitenland om ze te kopen.

@marije: zoiets heeft een mooi woord! Cognitieve dissonantie!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:04

Eerste file gehad, was maar 3 kwartier langer onderweg :+ Mijn pa staat nog steeds op hetzelfde plekje als 3 kwartier geleden :+ (Hoogeveen) Zwager is inmiddels ook op plek :+

Ik heb nog geen zin in de terugreis _O-

Of de acties vandaag iets gaan uithalen vraag ik mij af. Het is nu zo'n chaos dat ik geeneens meer weet waar ze nu precies gaan protesteren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:05

Winged schreef:
Eerste file gehad, was maar 3 kwartier langer onderweg :+ Mijn pa staat nog steeds op hetzelfde plekje als 3 kwartier geleden :+ (Hoogeveen) Zwager is inmiddels ook op plek :+

Of de acties vandaag iets gaan uithalen vraag ik mij af. Het is nu zo'n chaos dat ik geeneens meer weet waar ze nu precies gaan protesteren :=

Al mijn collega's zijn ook ruim een half uur vertraagt, ik woon vlakbij kantoor dus hoef geen snelweg. Maar de A32 a7 en a6 staan alle drie gewoon vast door trekkers. Absurd, ga gewoon binnendoor met je trekker. Aantal collega's hebben afspraken ook moeten afzeggen door deze choas.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:14

IMANDRA schreef:
riegje schreef:

Kan wel zo zijn, maar dankzij de zeer positieve handelsverdragen zijn we nu veel beter af. Gaan we uit de EU moeten allerlei verdragen opnieuw gesloten worden en we hebben dan een machtspositie van nul. Dus betalen we ons straks een ons en zijn boeren oa nog veel verder van huis. Want nu exporteren we veel landbouwproducten, maar straks worden die dus duurder en dus minder aantrekkelijk voor buitenland om ze te kopen.

@marije: zoiets heeft een mooi woord! Cognitieve dissonantie!

Als we eerst ons eigen kunnen bedruipen zijn we al een heel eind, want nu worden we leeggehaald en uitgezogen, zie ook daar op de langer termijn weinig brood in.
Nu moeten we voor allerlei andere landen lammeren. als dat geld in onze eigen economie rondgepompt
wordt. al je goed gaat kijken kosten en baten. dan kost de EU ons veelste veel.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:17

Marije_1997 schreef:
Winged schreef:

Al mijn collega's zijn ook ruim een half uur vertraagt, ik woon vlakbij kantoor dus hoef geen snelweg. Maar de A32 a7 en a6 staan alle drie gewoon vast door trekkers. Absurd, ga gewoon binnendoor met je trekker. Aantal collega's hebben afspraken ook moeten afzeggen door deze choas.

We worden al jaren niet gehoord en niet gezien, belazerd en uitgemolken en daarnaast rijden we al jaren letterlijk en figuurlijk over landweggetjes met de door ons strot geduwde belachelijke regels! vandaag niet! vandaag rij ik over de snelweg!

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:23

Riegje,

Ik woon tussen de boeren, en ben er ook tussen opgegroeid en weet ook hoe keihard ze moeten werken om brood op de plank te krijgen. Alleen dan vind ik niet dat ze het recht hebben om regels te overtreden en de snelweg op te gaan, wat ook nog eens zeer gevaarlijk is. Of het nou aangekondigd is of niet. Houd je gewoon aan de regels en demonstreer zo, laat zien dat je het ook netjes kan doen. Choas zaaien lijkt me niet te helpen. Dit zorgt voor boze burgers.

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:27

Ik geef je groot gelijk riegje!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:30

riegje schreef:
We worden al jaren niet gehoord en niet gezien, belazerd en uitgemolken en daarnaast rijden we al jaren letterlijk en figuurlijk over landweggetjes met de door ons strot geduwde belachelijke regels! vandaag niet! vandaag rij ik over de snelweg!

Snap ik hoor.

Maar rijden en stilstaan op de grens is wel een aardig verschil :+

Mijn pa, oud boer, staat inmiddels al een aardige tijd stil en zelfs die begint het vervelend te vinden. Terwijl die echt pro-actie is en zelf 30 jaar geleden ook flink heeft gestaakt.

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:30

Marije_1997 schreef:
Riegje,

Ik woon tussen de boeren, en ben er ook tussen opgegroeid en weet ook hoe keihard ze moeten werken om brood op de plank te krijgen. Alleen dan vind ik niet dat ze het recht hebben om regels te overtreden en de snelweg op te gaan, wat ook nog eens zeer gevaarlijk is. Of het nou aangekondigd is of niet. Houd je gewoon aan de regels en demonstreer zo, laat zien dat je het ook netjes kan doen. Choas zaaien lijkt me niet te helpen. Dit zorgt voor boze burgers.

Ik wil niet zeuren maar ook dit is niet waar en word je door de media door de strot geduwd zonder dat je het in de gaten hebt . Het grootste gedeelte van de burgers staat achter de boeren . Een enkele klacher daargelaten maar die hebben overal last van . En sorry , ik trol niet

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:32

Riegje sorry maar ik vind je hilarisch :)). Je bent helemaal pro-boer en wil niet dat zij worden ingeperkt. Maar dan ben je ook pro-nexit, waardoor onze boeren -die vooral exporten- alleen maar meer problemen krijgen?

R_oo_s schreef:
Marije_1997 schreef:
Riegje,

Ik wil niet zeuren maar ook dit is niet waar en word je door de media door de strot geduwd zonder dat je het in de gaten hebt . Het grootste gedeelte van de burgers staat achter de boeren . Een enkele klacher daargelaten maar die hebben overal last van . En sorry , ik trol niet

Ze zegt niet dat niet het grootste gedeelte achter de boeren staat. Ze zegt dat boeren goodwill kwijtraken als ze consumenten direct raken, bijv. door de lange files.
En langzaam rijden op de snelweg ís gevaarlijk, er is niet voor niets een minimumsnelheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:37

R_oo_s schreef:
Marije_1997 schreef:
Riegje,

Jammer voor jou dat ik de media niet volg. Ik sta zeker achter de boer, maar zoals veel meer mensen ben ik het niet eens met de manier van handelen. Dat kan prima anders. Demonstreren zonder andere mensen die ook keihard werken voor de centen tot last te zijn kan ook.

Zonder de boer is er geen voedsel, maar zonder de werkende mede mens is er geen economie. Als we alles mer z'n allen aanpakken zal het veel beter werken, en vooral elkaar niet in de weg zitten hiermee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:39

Ik vind het heel dubbel...

Aan de ene kant vinden 'we' het vervelend voor de boeren, maar willen 'we' verder ook nergens last van hebben. Ze moeten het pratend maar op zien te lossen, terwijl ondertussen gebleken is dat dat niet werkt.
Hoe lang moeten mensen (of het nu Zorg, Politie, Leraren etc) proberen te praten en zich vervolgens met een kluitje in het riet laten sturen... ?

We vinden het allemaal erg dat mensen weinig zorg krijgen, maar eigenlijk doet níemand er echt wat aan.

ik vind het wel bewonderingswaardig dat deze groep iets probeert wat effect heeft. Niet dat het effect (files en vertraging) wenselijk is, maar het heeft wél effect. Of het uiteindelijk nog positief voor de onderhandelingen uitpakt, is de vraag..

Als ik dit nederlandse lijstje lees:
De top 10 van bedrijven die het meeste uitstoten in Nederland:
1. RWE Eemshaven centrale
2. Uniper centrale Maasvlakte
3. Tata Steel IJmuiden
4. Chemelot
5. Nuon Power Velsen
6. Shell Nederland Raffinaderij
7. Yara Sluiskil
8. RWE Amercentrale
9. ENGIE Centrale Rotterdam
10. Nuon centrale Hemweg

maar Tata en RWE mogen waarschijnlijk gewoon hun industrie blijven uitvoeren, dus daar hoor je niemand over dus die hoeven geen actie te voeren.
De grootste uitstoter wereldwijd is de USA meen ik... Ik geloof niet dat Trump, een klimaatprobleemontkenner, ook maar íets gaat doen om een oplossing te bedenken..

En in dat perspectief kan ik als niet boer héél goed begrijpen dat bouw en boer het zat zijn om de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat te zijn, en het 'als niemand het doet gebeurt er nooit wat'-labeltje te krijgen... lekker makkelijk als het jezelf niet betreft.

ZEJA

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:43

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:48

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:51

Je hoopt dat ze de opgelegde boete krijgen omdat ze koffie krijgen?
Hoe werkt die redenatie dan? :')

En, vreemd hoe sommige regels voor boeren wel moeten en dezelfde regels voor anderen niet gelden..
Ik vind dat echt zo'n kul argument, wat helaas ook over social media staat..

Als alle regels gelijk dan ook ALLE regels gelijk en niet alleen zoals het uitkomt ..
Laatst bijgewerkt door Cer op 18-12-19 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt