Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMJ schreef:IK heb het niet gezien. Zij handelden wrs gewoon volgens de wet. Maar wat ik wel erg vind is dat een medewerker een relatie met hem aangaat.
Dat maakt haar niet schuldig of medeplichtig of verantwoordelijk. Het maakt dat ik Altrecht wat onprofessioneel acht...
Maar goed. Het is maar 1 van de vele medewerkers
Kentaro schreef:Ik snap uberhaubt niet dat IEMAND een relatie aan wil gaan met een veroordeelde verkrachter....
Kentaro schreef:Ik snap uberhaubt niet dat IEMAND een relatie aan wil gaan met een veroordeelde verkrachter....
Cayenne schreef:Ik ben wel erg benieuwd wat dit voor effecten heeft op de behandelmethode/buiten de hekken beleid van Altrecht.
Chubby schreef:Is die relatie bevestigt dan? En welke rol speelt dat dan in dit verhaal?
c_alsemgeest schreef:Chubby schreef:Is die relatie bevestigt dan? En welke rol speelt dat dan in dit verhaal?
Dat begeleiding dan niet meer objectief is.... relaties gaan een waardeoordeel beïnvloeden van veiligheid en onveiligheid. Kunnen de situatie en kans op vrijheden positief beïnvloeden terwijl de werkelijkheid anders is.
Het kan dus hele grote invloed hebben gehad op de situatie en imo is een dergelijk persoon op een forensische afdeling gewoon medeplichtig.
safina schreef:Cayenne schreef:Ik ben wel erg benieuwd wat dit voor effecten heeft op de behandelmethode/buiten de hekken beleid van Altrecht.
Ik heb net die twee jaar oude documentaire van RTV Utrecht over die kliniek gezien. Ik schrok echt van hoe die psychologe over de cliënten in die forensische kliniek sprak. Alsof het allemaal weerloze, kwetsbare types waren. Die zitten er heus wel tussen. Maar er zitten er ongetwijfeld ook genoeg bij met behoorlijke mankementen aan hun gewetensontwikkeling. En dat zijn geen zielige verwarde kneuzen die door de stemmetjes in hun hoofd niet meer weten wat ze doen. En die niet gevaarlijk zijn zolang ze je goed behandelt en begeleidt. Dat zijn regelrechte sociopaten. Mensen die vergelijkbare delicten hebben gepleegd als deze verdachte. Mensen die meester zijn in liegen, bedriegen, manipuleren en je een rad voor ogen draaien. Die, als ze drugs of alcohol gebruiken en de remmingen wegvallen, levensgevaarlijk kunnen worden. Maar daar hoor je ze niet over.
En vooral dat stuk over dat patiënten op zoek zijn naar vrienden en zouden denken dat de dealers die daar in het bos zijn hun nieuwe vrienden waren. Zou ze werkelijk denken dat het zo werkt voor haar cliënten? Dat het merendeel naïeve mensen zijn die niet goed snappen dat het dealers zijn en geen vrienden? Daar geloof ik helemaal niks van.
Ik weet natuurlijk niet of die docu representatief is voor het beleid van die instelling. Maar als dat zo is kan ik me wel indenken dat ze daar absoluut niet in staat zijn om fatsoenlijk risico's te taxeren. En om de juiste beslissingen te nemen over mensen zoals deze verdachte.
Nog anderen die het hebben gezien?
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/136162 ... older.html
Cayenne schreef:Maar 2 weken geleden ging de zon wel rond 19:15 uur onder.
En dan in combinatie met het donkere weer en donkere omgeving.. Er zijn daar paadjes die overdag ook best erg donker kunnen zijn, zoals het Berkenlaantje.
dito schreef:Jeetje Mies...lijkt me voor jou ook een gek idee dat je er net even voor Anne reed