Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:31

ja gezien... hij verwoorde het goed en hield zich ook bij de feiten, goed optreden van hem.
Hij heeft toen ook een documentaire gemaakt van de gebeurtenissen die ik net noemde... toen vond ik hem niet zo sterk en veel aannames.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:33

IK heb het niet gezien. Zij handelden wrs gewoon volgens de wet. Maar wat ik wel erg vind is dat een medewerker een relatie met hem aangaat.
Dat maakt haar niet schuldig of medeplichtig of verantwoordelijk. Het maakt dat ik Altrecht wat onprofessioneel acht...
Maar goed. Het is maar 1 van de velee medewerkers

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:35

Ik snap uberhaubt niet dat IEMAND een relatie aan wil gaan met een veroordeelde verkrachter.... -O-

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:36

Ook daar insunieerde Peter de Vries over dat dat allemaal wel eens niet waar zou kunnen zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:41

IMJ schreef:
IK heb het niet gezien. Zij handelden wrs gewoon volgens de wet. Maar wat ik wel erg vind is dat een medewerker een relatie met hem aangaat.
Dat maakt haar niet schuldig of medeplichtig of verantwoordelijk. Het maakt dat ik Altrecht wat onprofessioneel acht...
Maar goed. Het is maar 1 van de vele medewerkers

klopt ben ik zeker met je eens... daarom zei ik ook dat ze steken hebben laten vallen :j

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:59

Kentaro schreef:
Ik snap uberhaubt niet dat IEMAND een relatie aan wil gaan met een veroordeelde verkrachter.... -O-

Dit wat ik nu ga zeggen is ver gezocht dat weet ik.. Maar hoeveel vrouwen hebben hier de filmseries van fifty shades of grey gekeken? Heb het boek en film allebei niet gelezen of gezien, maar weet dat het daar vooral om een erotisch macht spelletje gaat. Blijkbaar worden erg veel vrouwen daar opgewonden van en sommige blijkbaar zo erg en laten zichzelf zo erg gaan dat ze het dan misschien wel gaan opzoeken..

NOGMAALS DIT IS HEEL VER GEZOCHT EN ZIJN GEDACHTESPINSELS UIT MIJN HOOFD

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:01

Kentaro schreef:

Ik ook niet ...., maar het kan ook maar zo zijn dat de medewerker niets
van zijn achtergrond wist he :) Niet overal krijg je inzage in dossiers.

Aan de andere kant denk ik dan weer, zo'n gozer zit er niet voor niks :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:03

Als je er dan zelf voor wilt kiezen, oke....
Maar stel dat je ooit een dochter krijgt/hebt of een buurmeisje of een nichtje..... Die durf je toch geen moment met zo'n kerel alleen te laten...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:04

Is die relatie bevestigt dan? En welke rol speelt dat dan in dit verhaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:06

Cayenne schreef:
Ik ben wel erg benieuwd wat dit voor effecten heeft op de behandelmethode/buiten de hekken beleid van Altrecht.

Ik heb net die twee jaar oude documentaire van RTV Utrecht over die kliniek gezien. Ik schrok echt van hoe die psychologe over de cliënten in die forensische kliniek sprak. Alsof het allemaal weerloze, kwetsbare types waren. Die zitten er heus wel tussen. Maar er zitten er ongetwijfeld ook genoeg bij met behoorlijke mankementen aan hun gewetensontwikkeling. En dat zijn geen zielige verwarde kneuzen die door de stemmetjes in hun hoofd niet meer weten wat ze doen. En die niet gevaarlijk zijn zolang ze je goed behandelt en begeleidt. Dat zijn regelrechte sociopaten. Mensen die vergelijkbare delicten hebben gepleegd als deze verdachte. Mensen die meester zijn in liegen, bedriegen, manipuleren en je een rad voor ogen draaien. Die, als ze drugs of alcohol gebruiken en de remmingen wegvallen, levensgevaarlijk kunnen worden. Maar daar hoor je ze niet over.

En vooral dat stuk over dat patiënten op zoek zijn naar vrienden en zouden denken dat de dealers die daar in het bos zijn hun nieuwe vrienden waren. Zou ze werkelijk denken dat het zo werkt voor haar cliënten? Dat het merendeel naïeve mensen zijn die niet goed snappen dat het dealers zijn en geen vrienden? Daar geloof ik helemaal niks van.

Ik weet natuurlijk niet of die docu representatief is voor het beleid van die instelling. Maar als dat zo is kan ik me wel indenken dat ze daar absoluut niet in staat zijn om fatsoenlijk risico's te taxeren. En om de juiste beslissingen te nemen over mensen zoals deze verdachte.

Nog anderen die het hebben gezien?

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/136162 ... older.html

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:06

Chubby schreef:

Dat begeleiding dan niet meer objectief is.... relaties gaan een waardeoordeel beïnvloeden van veiligheid en onveiligheid. Kunnen de situatie en kans op vrijheden positief beïnvloeden terwijl de werkelijkheid anders is.
Het kan dus hele grote invloed hebben gehad op de situatie en imo is een dergelijk persoon op een forensische afdeling gewoon medeplichtig.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:07

Zat series en films gaan toch ook over enge mannen die nare dingen doen met lieve meiden. Deze Michael is een tot leven gekomen Netflixcrimineel. Weinig creatiefs. En zo perfect was zijn moord ook niet. Loser.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:10

c_alsemgeest schreef:
Chubby schreef:

Dat begeleiding dan niet meer objectief is.... relaties gaan een waardeoordeel beïnvloeden van veiligheid en onveiligheid. Kunnen de situatie en kans op vrijheden positief beïnvloeden terwijl de werkelijkheid anders is.
Het kan dus hele grote invloed hebben gehad op de situatie en imo is een dergelijk persoon op een forensische afdeling gewoon medeplichtig.

Ben het zo met jou eens! Laten we hopen dat de aanname die we maken over deze "relatie" bij een aanname blijft .... :x

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:13

Maar dat weet je helemaal niet. De relatie is nooit bevestigt, en als het al zo was dan hebben we ook geen idee hoe dat dan vorm kreeg. Of wat haar taken waren in deze kliniek. En of zij beslissingen nam hem aangaande.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:14

safina schreef:
Cayenne schreef:
Ik ben wel erg benieuwd wat dit voor effecten heeft op de behandelmethode/buiten de hekken beleid van Altrecht.

Ik heb net die twee jaar oude documentaire van RTV Utrecht over die kliniek gezien. Ik schrok echt van hoe die psychologe over de cliënten in die forensische kliniek sprak. Alsof het allemaal weerloze, kwetsbare types waren. Die zitten er heus wel tussen. Maar er zitten er ongetwijfeld ook genoeg bij met behoorlijke mankementen aan hun gewetensontwikkeling. En dat zijn geen zielige verwarde kneuzen die door de stemmetjes in hun hoofd niet meer weten wat ze doen. En die niet gevaarlijk zijn zolang ze je goed behandelt en begeleidt. Dat zijn regelrechte sociopaten. Mensen die vergelijkbare delicten hebben gepleegd als deze verdachte. Mensen die meester zijn in liegen, bedriegen, manipuleren en je een rad voor ogen draaien. Die, als ze drugs of alcohol gebruiken en de remmingen wegvallen, levensgevaarlijk kunnen worden. Maar daar hoor je ze niet over.

En vooral dat stuk over dat patiënten op zoek zijn naar vrienden en zouden denken dat de dealers die daar in het bos zijn hun nieuwe vrienden waren. Zou ze werkelijk denken dat het zo werkt voor haar cliënten? Dat het merendeel naïeve mensen zijn die niet goed snappen dat het dealers zijn en geen vrienden? Daar geloof ik helemaal niks van.

Ik weet natuurlijk niet of die docu representatief is voor het beleid van die instelling. Maar als dat zo is kan ik me wel indenken dat ze daar absoluut niet in staat zijn om fatsoenlijk risico's te taxeren. En om de juiste beslissingen te nemen over mensen zoals deze verdachte.

Nog anderen die het hebben gezien?

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/136162 ... older.html

IK had het ook al gezien. Maakte op mij ook indruk.
De psych zou dáár niet alleen lopen in het donker.. wtf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:16

Een relatie aangaan met een patiënt maakt een professional chantabel. Als het uitkomt verlies je niet alleen je aanzien, maar ook je baan en is de kans groot dat je in de toekomst nergens meer je vak kunt uitoefenen. Zeker een sociopaat zal daar dankbaar gebruik van maken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:17

@ chubby
Of er een relatie is geweest? Nee weet ik niet... maar stel dat het waar is:

Ik ken de kliniek, ken de werkwijze in een FPA en in de betreffende FPA aventurijn... en ja de input van de begeleiding wordt meegenomen in de weging of vrijheden uitgebreid, hetzelfde op beperkt kunnen worden. De observaties en rapportages worden ook meegenomen in een bepaling of bijvoorbeeld een RM of TBS (proef) verlengt dient te worden.
Als je een relatie aan gaat zal dat sowieso, hoe dan ook het oordeel hiervan beïnvloeden.
Ook een schoonmaker, koffiejuffrouw e.d. kan invloed hebben... minder oplettend bij de betreffende persoon, mogelijkheid tot stelen van sleutels e.d.

Sowieso als je je open kan stellen voor een relatie met een dergelijk persoon als je er begeleider van bent, mag je niet op een dergelijke afdeling werken. Al kom je alleen maar 1x per week de ramen lappen daar... elk onprofessioneel contact is een groot risico.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:24

Cayenne schreef:
Maar 2 weken geleden ging de zon wel rond 19:15 uur onder.
En dan in combinatie met het donkere weer en donkere omgeving.. Er zijn daar paadjes die overdag ook best erg donker kunnen zijn, zoals het Berkenlaantje.

Ik heb om 19:10 op hetzelfde bospad gefietst op die dag waar Anne gefietst heeft (Wieksloterweg). Om 19:30 was het vrijwel licht omdat ik toen mijn paard uit het weiland haalde die daar langs het bos staat. Paar minuten later begon het keihard te regenen en onweren en om die tijd was ook gelijk haar laatste telefoon signaal.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:26

Jeetje Mies...lijkt me voor jou ook een gek idee dat je er net even voor Anne reed

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:27

dito schreef:
Jeetje Mies...lijkt me voor jou ook een gek idee dat je er net even voor Anne reed

ja zat ik ook net aan te denken... best heftig zou mij dat lijken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:34

Nou.. dat lijkt me ook heel heftig..

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:35

Het idee dat als hij net wat eerder of later daar had gestaan, dat jij het had kunnen zijn... Brrrrf

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:37

dito schreef:

Ja dat klopt .. best gek omdat ik nooit fiets maar net die avond bij mijn opa en oma ging eten die aan de rand van het bos wonen en aangezien mijn paard daar vlakbij staat kon ik ook wel een keer op de fiets. Om 18:50 maakte ze de selfie bij Paleis Soestdijk wat betekend dat ze net waarschijnlijk voor mij langs is gefietst. Familie/vrienden kwamen ook nog voorbij rijden maandag om vragen te stellen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:38

Pff dat is inderdaad een akelig idee..

Ik loop regelmatig met mijn honden na het avondeten in het bos, gisteravond ook gewoon gegaan. Gelukkig een fijne knpv herder die mij zonder twijfel zal verdedigen, maar heb voor de zekerheid wel een grote stok gevonden en die heb ik de hele wandeling bij gehad..

En eigenlijk vind ik he, dat vrouwen gratis op zelfverdediging moeten kunnen gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:49

Kentaro schreef:
Y;( R.I.P. Anne.....

Kwam deze tegen op facebook, vond hem zo mooi!

[ Afbeelding ]

Als er geen schrijffout in had gestaan wel ja.