Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:07

rapido schreef:
Ik vind die houding wel logisch. Ik sta hier thuis afval te scheiden wat ik geen probleem vind maar heb daar wel mijn bedenkingen bij als elders in dit kleine land alles gewoon nog bij elkaar geflikkerd word!

Kun je na gaan als er miljarden mee gemoeid zijn en een (ander) wereld deel doet geen moer aan een beter milieu.
Nutteloos toch!?

Er zijn ook gemeenten die het scheiden door de afvalverwerker laten doen, volgens die gemeenten geeft dat een correcte scheiding van grondstoffen die veel dichter bij de 100% ligt dan dat er met aparte bakken bereikt wordt.

Shadow0

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:14

Het heeft alleen 0 connectie met Trump die een baas van Exxon Mobile benoemt, de EPA wil opheffen en de NASA wil verbieden om gegevens over klimaatverandering te registreren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:39

Een goed artikel op de vroege ochtend:

http://www.rtlnieuws.nl/economie/column ... -op-rechts

Een stukje:
--
Maar er ontstaat al wel een probleem als de weinige vrienden die hij in de media heeft, zich ook beginnen af te keren van Trump. Deze week kreeg hij er ongenadig hard van langs van een van zijn beste vrienden en trouwste supporters op de radio: de conservatieve talkshow-presentator en schrijver Michael Savage. Voor een miljoenenpubliek veegde hij de vloer aan met Trumps' keuze voor Steve Bannon en Kellyanne Conway als topadviseurs. "Conway stuntelt van de ene vergissing naar de andere en Bannon zet zijn president aan tot avonturen, die mooie headlines opleveren voor de Breitbart-website, maar het land in groot gevaar brengen", aldus een woedende Savage.

De invloedrijke presentator verweet Trump on air volstrekt ongepast macho-gedrag tegenover China, Mexico en de Australische premier Turnbull. De radiohost riep dat Trump zichzelf en het ambt grote schade toebrengt met zijn onafgebroken getwitter en zijn luidruchtige opvatting over het presidentschap in het algemeen. Savage: "It's one way to get elected, but you stop running for office when you are president!"
--

Ik denk dat meneer Savage het goed ziet......de vraag is of de POTUS zich er iets van aantrekt......

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:47

Misschien dat Savage het eerder had kunnen bedenken en hem niet steunen.
Trump doet het ondenkbare maar eigenlijk wel volgens verwachting.

Jeff Sesions aangesteld als minister van justitie. Lekker hoor iemand die tegen gelijke rechten is op die positie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:30

NatasjavE schreef:

Jeff Sesions aangesteld als minister van justitie. Lekker hoor iemand die tegen gelijke rechten is op die positie.

Meneer Savage is hard core Republikeins. Wie ben ik om te beoordelen of dat goed of fout is?
Ik ben het wel met hem eens dat Trump per onmiddellijk een aantal dingen zou moeten doen:
- Stoppen met twitteren (als een verongelijkt kind);
- 'Alternative Fact' Conway naar huis sturen;
- Ophouden met uithalen naar alles en iedereen die niet meer of minder dan zijn werk doet, zoals de rechterlijke macht in de VS;
- Gewoon aan het werk gaan;

en, wat mij betreft, Sean 'The Bathrobe' Spicer naar huis sturen. Die man is minstens zo'n trainwreck in de communicatie als mevrouw Conway.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:33

NatasjavE schreef:

Ja, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Je zou willen dat mensen eerder nadenken en hun capaciteiten inzetten om problematische situaties te voorkomen - maar als dat niet is gebeurd dan heb ik toch liever dat ze nu kiezen om zich alsnog in te zetten voor een veiliger en beter bestuur dan zichzelf wijsmaken dat er toch niets meer aan te doen is, en dat je dus het best gewoon kunt blijven meewerken aan iets waarvan je weet dat het verkeerd is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:37

Shadow0 schreef:
NatasjavE schreef:

Ja, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Je zou willen dat mensen eerder nadenken en hun capaciteiten inzetten om problematische situaties te voorkomen - maar als dat niet is gebeurd dan heb ik toch liever dat ze nu kiezen om zich alsnog in te zetten voor een veiliger en beter bestuur dan zichzelf wijsmaken dat er toch niets meer aan te doen is, en dat je dus het best gewoon kunt blijven meewerken aan iets waarvan je weet dat het verkeerd is.

Ja dat ben ik geheel met je eens.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:05

geerke schreef:
Ierpier....mensen zijn niet verstandig genoeg om te beslissen over veel kwesties???
100 jaar geleden hadden we een indirecte democratie....niemand kon lezen.
Dat is nu wel even anders.

Wat is er fiasco aan het referendum van de Oekraine?Dat is nu een schoolvoorbeeld van democratie.Aan wat er met de uitslag werd gedaan kun je zien dat wij dus niet in een democratie leven,de schijn word wel gewekt.

Het fiasco zit 'm erin dat een heleboel mensen in zo'n referendum niet om de juiste redenen stemmen en niet goed genoeg geinformeerd zijn om een weloverwogen beslissing te nemen. Ik heb daarom ook niet gestemd - geef eerlijk toe dat ik geen snars snap van waar we nou eigenlijk tegen stemmen. Zie Brexit, zie Trump, zie Oekraine. Mensen zijn ontevreden en zien zo'n referendum of stemming als punt om hun onvrede te uiten over dingen die niet noodzakelijkerwijs met het referendum te maken hebben. Daarom vind ik volksraadgeving best gevaarlijk - mensen denken wel overal verstand van te hebben maar hebben dat eigenlijk niet en roepen vooral heel snel "NEE".

Er zullen vele mensen zijn (aanname) die op Trump hebben gestemd omdat ze het huidige systeem moe zijn en Clinton niet vertrouwden, die niet per direct voor het kapotmaken van internationale relaties, het weigeren van mensen het land te betreden op grond van afkomstland of het stelselmatig onjuist informeren of benoemen zijn. Dat vind ik niet het juiste uitgangspunt om te stemmen.

Hier nog een interessant stukje van nu.nl over de redactie van het nieuws.
http://www.nu.nl/blog/4451679/redactieb ... gezet.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:07

Ik ben persoonlijk geen voorstander van bindende referenda voor van alles en nog wat. Puur omdat ik niet genoeg verstand heb van veel dingen om er een helder standpunt over in te nemen en ik geen zin/tijd heb om me overal zo uitgebreid over in te lezen. Ik kies een volksvertegenwoordiger om dit voor me te doen, waarom zou ik het dan alsnog terug in eigen handen willen nemen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:09

Dank je wel voor het delen.
Twee dingen vrolijken mij op als het om djt gaat: (in heldere contrasten) democratisch verzet in de zin van going to court, demonstraties, alternatieven ontwikkelen (we'll build our own renewables, etc)
en republikeinen die de man in heldere termen zijn blunders voorhouden. (Liefst in de senaat en dat-ie daarna aftreedt etc.)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:37

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:57

Stukje inzicht in geopolitiek:
Citaat:
Er is met Trump een cocktail ontstaan van ideologie, fictie en non-fictie. Politieke leiders kunnen niet meer realistisch denken, zo stelt Dr. László Marácz.

Marácz is als universitair docent verbonden aan de afdeling Europese studies van de Universiteit van Amsterdam. Samen met oud NRC journalist Hans Moll beschrijft hij in een nieuwe serie de grote geopolitieke verschuivingen tussen de grootmachten. Marácz is geboren en opgegroeid in Hongarije. Zijn Oost Europese roots zijn voor Café Weltschmerz de aanleiding om naast onze serie met Karel van Wolferen de complexe situatie ook door hem te laten duiden.

Volgens Marácz zijn we in een situatie terecht gekomen waarbij ook de leiders op het hoogste niveau niet meer realistisch kunnen denken. Men is niet meer in staat om op cognitief niveau hoogwaardig verbanden te leggen. Het feit dat er gesproken wordt over Rusland als een monolitisch geheel terwijl Rusland in werkelijkheid niet alleen is. Het heeft een eigen geopolitieke context met een achterland. Het is geen zelfstandige entiteit meer. Putin kan je volgens Marácz zien als Mastermind bij het opbouwen van een coalitie. Marácz gelooft dat door het uiteenvallen van de Sovjet-Unie Putin zelfs zijn macht heeft kunnen vergroten. We worden geconfronteerd met een wereld waarin het Westen steeds kleiner is geworden. Rusland is een coalitie aan het vormen met China waarmee al een innige militaire samenwerking is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 02:32

Goed nieuws: de NOS berkicht zojuist dat ook het Amerikaanse Hof van Beroep de POTUS GEEN gelijk geeft ten aanzien van het inreisverbod voor moslimsterroristen mensen uit 7 moslimlanden..... Truste gij allen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 02:35

Staat ook al even op Nu.nl inderdaad. Opluchting!
en Trump gaat al los op Twitter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 02:36

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:53

Had het ook gezien, en had eigenlijk ook niet anders verwacht :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:37

Mevrouw de woordvoerder is op de vingers getikt wegens ernstige schending van ethische gedragscodes omdat ze reclame maakte voor de kledinglijn van Ivana Trump.
De tweet van Trump zelf daarover werd ook al gedeeld door de Twitter van het Witte Huis.
Komen misschien nog gevolgen van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:41

Lente schreef:
Mevrouw de woordvoerder is op de vingers getikt wegens ernstige schending van ethische gedragscodes omdat ze reclame maakte voor de kledinglijn van Ivana Trump.
De tweet van Trump zelf daarover werd ook al gedeeld door de Twitter van het Witte Huis.

Kellyanne Conway is geen woordvoerder maar Counselor, een soort assistent maar dan in een wat hogere vorm gegoten.
Sean Spicer is de woordvoerder.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:49

De reacties op Trump's SEE YOU IN COURT zijn trouwens ook hilarisch :') Het is natuurlijk ook niet heel logisch om zoiets te roepen nadat je net hebt verloren... in court...

Citaat:
Washington State Attorney General Bob Ferguson said on Thursday that “we’ve seen him in court twice and we’re two for two.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:15

Emmaa_ schreef:
Lente schreef:

Kellyanne Conway is geen woordvoerder maar Counselor, een soort assistent maar dan in een wat hogere vorm gegoten.
Sean Spicer is de woordvoerder.

Mevrouw de zelfbenoemde woordvoerder dan. :') Ik vind haar althans érg vaak praten. :))

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:33

Net bij Jinek bericht dat de rechters die het inreisverbod hebben verboden, nu bewaakt worden ivm bedreigingen. Goh….wat een verrassing

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:38

Ik ga denk ik maar gewoon een week geen nieuws kijken, over een week hoor ik de samenvatting van jullie wel :+. Echt nu weer dat over die producten van z'n dochter -O- -O- -O- -O- -O- * error *

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:20

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:20

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:34

Is het een idee om de naam van het topic te wijzigen?
Trump als president...(oid)

Ja Flynn....hoe stom kun je zijn? (Blijkbaar zo stom)