Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Asyaa schreef:Als de ME een charge uitvoert en jij een knuppel in je nek krijgt omdat iemand 5 meter verderop aan het poedersuiker is doet dat weinig om sympathie te kweken richting de politie.
Dat is de omgekeerde wereld he.... Politie moet sympathie kweken? Nee, je hebt daar niks te zoeken! Als je op 5 meter afstand staat van die rellen daar, moet je je toch hard gaan afvragen wat je daar doet. Als er tijdens een normale uitgaansgelegenheid ellende uitbreekt en je staat er dan helaas tussen, dan is het een ander verhaal. Dan maak je dat je wegkomt neem ik aan. Maar die ME komt niet uit de lucht vallen. Als je tussen het moment dat er ellende ontstaat en het moment dat iemand van de ME met een knuppel uithaalt, niet gauw maakt dat je weg bent... Sorry, maar dan heb je niets te piepen.
Het is niet de taak van de politie om sympathie te kweken.
stef schreef:en die mensen hadden daar dus uberhaubt niet hoeven te staan.. dát is het punt.
Ik geloof direct dat er ruim voldoende mensen waren die niks kwaads in de zin hadden, maar ook die hadden er niks te zoeken, en dat lijk (oa) jij niet te beseffen...
Asyaa schreef:stef schreef:en die mensen hadden daar dus uberhaubt niet hoeven te staan.. dát is het punt.
Ik geloof direct dat er ruim voldoende mensen waren die niks kwaads in de zin hadden, maar ook die hadden er niks te zoeken, en dat lijk (oa) jij niet te beseffen...
Die mensen hadden daar natuurlijk niks te zoeken, wat heb je nou ingodsnaam op een uitgaansavond te zoeken in een uitgestorven dorp.
Rinske schreef:Er zit geen maar aan vast, dit is het, punt. Die mensen hadden er NIKS te zoeken. Echt helemaal niks. Er is geprobeerd ze te weren, tja, als je dan toch komt onder het mom van "ff kijken hoeveel mensen er op af komen" dan ben je gewoon niet snugger. Je helpt namelijk mee aan het creeëren van een grotere groep mensen. Hoe groter de groep, hoe moeilijker in toom te houden.
Dus ja: ik vind het dom als je daar heen gaat om alleen ff te kijken hoeveel andere mensen daar ook heen gaan. Echt, als je dat wilde zien had je ook de tv aan kunnen zetten....
En ik ben het dan ook helemaal met Stef eens, niemand had daar iets te zoeken. Punt.
Asyaa schreef:Rinske schreef:Er zit geen maar aan vast, dit is het, punt. Die mensen hadden er NIKS te zoeken. Echt helemaal niks. Er is geprobeerd ze te weren, tja, als je dan toch komt onder het mom van "ff kijken hoeveel mensen er op af komen" dan ben je gewoon niet snugger. Je helpt namelijk mee aan het creeëren van een grotere groep mensen. Hoe groter de groep, hoe moeilijker in toom te houden.
Dus ja: ik vind het dom als je daar heen gaat om alleen ff te kijken hoeveel andere mensen daar ook heen gaan. Echt, als je dat wilde zien had je ook de tv aan kunnen zetten....
En ik ben het dan ook helemaal met Stef eens, niemand had daar iets te zoeken. Punt.
Dus volgens jou is het precies goed wat er gebeurd is? Rellen, mensen in elkaar getimmerd en dorp plat? Want ze moesten maar een lesje geleerd worden?
Asyaa schreef:Die mensen hadden daar natuurlijk niks te zoeken, wat heb je nou ingodsnaam op een uitgaansavond te zoeken in een uitgestorven dorp. Maar feit blijft dat die mensen er wel stonden, en het was van te voren bekend dat die mensen daar zouden gaan staan. Waar ik over val is dat er niet geprobeerd is om deze mensen massa te beheersen en de 'klojos' van de normale nieuwsgierige feestgangers te scheiden. IMO als dit correct gedaan zou zijn dan zou 80% van al het gezeik voorkomen kunnen worden en zou Haren nu nog bestaan. Nu is het achteraf zeiken terwijl imo het grotendeels voorkomen had kunnen worden.
Roskur schreef:Er wordt alleen gezegd dat mensen er in eerste instantie niet heen hadden moeten gaan, niet dat het goed is wat er gebeurd is.
Asyaa schreef:Rinske schreef:Er zit geen maar aan vast, dit is het, punt. Die mensen hadden er NIKS te zoeken. Echt helemaal niks. Er is geprobeerd ze te weren, tja, als je dan toch komt onder het mom van "ff kijken hoeveel mensen er op af komen" dan ben je gewoon niet snugger. Je helpt namelijk mee aan het creeëren van een grotere groep mensen. Hoe groter de groep, hoe moeilijker in toom te houden.
Dus volgens jou is het precies goed wat er gebeurd is? Rellen, mensen in elkaar getimmerd en dorp plat? Het doel heiligt de middelen want ze moesten maar een lesje geleerd worden?
Asyaa schreef:En dat is nou juist het punt want niemand lijkt te beseffen hier. Je kan niet weg. Aan beide kanten staan woonhuizen, vooraan staat de ME en achteraan komen er nieuwe groepen mensen. Iedereen loopt hier te bleren 'verdiende loon' en 'aanpakken dat tuig', maar weinig mensen lijken te beseffen dat er daar ook mensen stonden die niet kwamen om de boel te verzieken.
Het lijkt wel alsof iedereen hier probeert om wat er in haren is gebeurd af te schuiven op het stereotype relschopper.
Asyaa schreef:Nu is het achteraf zeiken terwijl imo het grotendeels voorkomen had kunnen worden.
Rinske schreef:Asyaa: HOE wil je deze mensen op voorhand dan scheiden?
Ilsemarie schreef:De meeste mensen die in Haren waren gingen erheen om even een kijkje te nemen of er wel mensen waren... en juist daardoor zijn er zoveel mensen geweest! (misschien dat de relschopper-kern zich daardoor ook wel veiliger waande, in de massa tegen minder politie)Ik vind die mensen die "even gingen kijken om het kijken" net zo fout. Ik woon er een paar straten vanaf en ben er ook niet heen geweest want ik had er niets te zoeken, er was tenslotte geen feest dat was duidelijk gezegd. Bovendien ahd ik zelf al wel het gevoel dat het uit de hand ging lopen, dan kan je maar beter ook niet alleen even gaan kijken.