Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poohbeer

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:23

Adil18 schreef:
Zeg ik toch Haha!

De andere twee uitspraken vind ik in principe best correct, heowel ik om nummer 3 een weddenschap zou durven sluiten Knipoog Daarom haalde ik die niet aan. Slechts je eerste opmerking klopt niet, want ook een dominante hond kan in zijn zekerheid aangetast worden waneer hij een andere dominante hond tegenkomt....en dan gaan ze kijken we het sterkste is...

Wil uitspraak 1 best aanpassen in over het algemeen. Het ging mij er meer om dat mensen altijd beginnen te roepen dat dominante honden bijten etc. Ik bedoel dat een dominante hond over het algemeen niet een hond is die direkt gaat vechten. Dat zijn vaak de minder sociale/ onzekere gevallen. Over het algemeen is een dominante hond vrij zeker van zijn zaak en zal hij dingen op kunnen lossen zonder vechten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:24

Adil18 schreef:
Nadya schreef:
Ik vermoed dat je de geluiden van je eigen hond door en door kent. Zeker blinde mensen hebben vaak een ijzersterk gehoor. Knipoog

Ik kan ook de miauwtjes op diverse niveaus van mijn katten uit elkaar houden. Ze grommen ook wel eens en die herken ik zelfs, terwijl er nog een deur, muur of verdieping tussen zit. Net als de hinnik van mijn paard, die herken ik ook meteen, terwijl ik hem dan niet eens hoef te zien. Knipoog

Als hij de lab al eens heeft horen grommen zal dat ook wel geen engel zijn toch? Of krijgen geleidehonden ook altijd een cursus waakhond erachter aan?

Een hond is een hond en het kan best zijn dat de lab nog nooit gegromd heeft. Dat weet ik niet, het blijft natuurlijk een hond, maar helaas voor jou hebben de staff en de eigenaar hun verhaal niet mee. Zeker niet als je zo bot reageert op de verwondingen van een (blinde) man. Scheve mond
Als je zo reageert, zegt het een hoop over jezelf, he. Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:24

Nikki__ schreef:
Herkend waarscheindelijk?
Ik herken het gegrom van mijn honden uit duizendo honden. Hij waarscheindelijk ook!
Waarom die man niet gewoon geloven als er staat dat hij dat hoorde?
Omdat het om een staff gaat zeker.

Waarom heeft hij zijn "sweet poekiepoe" Lab al eens horen grommen dan? (ALS, we weten het immers niet zeker...).

Had jij de eigenaar van de Staff geloofd als hij zou zeggen: "Allemaal leuk en aardig, maar die Lab greep mijn Staff als eerst aan"?

Heeeeeel erg eerlijk zijn.... Knipoog

En hebben honden een andere reden te grommen dan agressie? (spelen buiten beschouwing laten)
Laatst bijgewerkt door Adil op 10-07-08 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:25

Welshcobfan schreef:
ik heb zelfs blinden ontmoet die amper gehoor hadden Nagelbijten / Gniffelen

Dat zijn de meervoudig visueel gehandicapte mensen, maar een blinde heeft over het algemeen een bovengemiddeld gehoord (en reuk en tast), dus ik denk wel dat de meneer in kwestie hoorde of het om een boze grom ging.

Ik hoor trouwens ook wel of gegrom gemeen bedoeld is of niet.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:26

Ja maar die hond was juist los om te spelen met andere honden?? Dus dan is het toch logisch dat hij zijn hond los heeft en wat verder mag lopen dan naast zijn baasje??

Nikki__

Ja hoor, want ik heb zo'n lab. Clown
Ik pm je even, anders gaan we vreselijk offtopic.

Lante

Welshcobfan schreef:
ik heb zelfs blinden ontmoet die amper gehoor hadden Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed:

Ik vind dat een blinde sowieso niet een hond moet loslaten in een gebied die niet omheind is (bv zijn/haar tuin) of met een ziende erbij want het komt echt vaak voor dat die honden weglopen of met andere honden spelen zonder dat de baas er erg in heeft.

En die staff eigenaar ziet echt niet dat het om een bgh gaat, al had ik wel ingegrepen als ene blinde er opeens tussen sprong als eigenaar.

Dus de schuldvraag kun je niet beantwoorden eigenlijk...

(hoewel het natuurlijk begrijpelijk is waarom die man ertussen sprong, dat is niet de kwestie)

En als het geen blindegeleidehond was geweest dan had je niet ingegerepen (of begrijp ik je verkeerd)...

Twiggy2008

Quellian schreef:

Inderdaad, ik ook. Grappig dat mensen denken dat blinden dat niet kunnen. Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:27

Nadya schreef:
Een hond is een hond en het kan best zijn dat de lab nog nooit gegromd heeft. Dat weet ik niet, het blijft natuurlijk een hond, maar helaas voor jou hebben de staff en de eigenaar hun verhaal niet mee. Zeker niet als je zo bot reageert op de verwondingen van een (blinde) man. Scheve mond
Als je zo reageert, zegt het een hoop over jezelf, he. Clown

Wat zegt dat over mij behalve dat ik niet meteen conclusies trek? Ik stel eerst alles in twijfel want niets is wat het lijkt! Lees mijn berichten goed en zie dat ik geen beoordelende uitspraak doe over de blinde man, de Lab, de Staff of de eigenaar van de Staff...Want ik ken geen van de 4! En daar kunnen sommige mensen best een voorbeeld aan nemen...

Maar zeg, wat zegt dat over mij? Schijnheilig

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:28

Quellian schreef:

Maar hier ging het toch naar zeggen om duidelijk agressief gegrom?

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:28

Adil18 schreef:
Waarom heeft hij zijn "sweet poekiepoe" Lab al eens horen grommen dan? (ALS, we weten het immers niet zeker...).

Had jij de eigenaar van de Staff geloofd als hij zou zeggen: "Allemaal leuk en aardig, maar die Lab greep mijn Staff als eerst aan"?

En hebben honden een andere reden te grommen dan agressie?

Nee, dat is standaard. Lab is lief, aardig enz. Men vergeet echter dat een Lab ook een heel kleine persoonlijke zone heeft en denkt dat ieder ander hem ook lief, leuk en aardig vind. Als hij dan vrolijk op een hond af hupt die wel op zijn persoonlijke zone staat en hem te opdringerig vind kan hij op zijn donder krijgen dus. Om de een of andere rede is het dan nog nooit de schuld van de Lab...

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:29

sorry maar ik als stafford eigenaar vindt dat er hier wel heel makkelijk over de stafford gepraat wordt.
Van afmaken die hond, maar ik ben er van overtuigt dat het gedrag van de hond aan de eigenaar ligt.
En Wat betreft de man ik vindt het heel zielig dat hij gewond is geraakt en dat niemand hem helpt, maar wie zegt dat de hond echt hem expres heeft gebeten misschien tijdens het uit elkaar halen van de honden dat de hond hem pakte in plaats van de andere hond.
Ik vindt het heel zeilig voor hond en man maar vindt het wel raar dat er altijd groot boven moet staan dat het een stafford is die het heeft gedaan als het een jack had geweest had waarschijnlijk niemand wat van dit verhaal gehoord.
Maar voor als nog hoe een hond zich gedraagt ligt aan de opvoeding die het heeft gehad en daar is de eigenaar verantwoordelijk voor en aan de uitspraak van de eigenaar te zien belooft dat niet veel goeds.

vuurneon

Lante: een hond is een hond. Dat is mij om het even Lachen
Maar de kans is wel kleiner dat een ziende er tussen was gesprongen.
Ik denk dat ik de honden wel even zou laten vechten, behalve als er iemand zich tussen de honden zou wagen Knipoog

Lante

Adil: Geen idee wat dat over jou zegt... ik denk dat het zegt, dat je geen verstand hebt van de selectie die een hond moet doorlopen voordat hij opgeleid wordt als hulphond.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:30

mensen moeten er trouwens ook erg voor waken om een gehandicapte te 'beschermen' , want ook blinden maken degelijk foute inschattingen als het gaat om hun honden. Net zo goed als de ziende mens.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:30

Poohbeer schreef:
Adil18 schreef:

Nee, dat is standaard. Lab is lief, aardig enz. Men vergeet echter dat een Lab ook een heel kleine persoonlijke zone heeft en denkt dat ieder ander hem ook lief, leuk en aardig vind. Als hij dan vrolijk op een hond af hupt die wel op zijn persoonlijke zone staat en hem te opdringerig vind kan hij op zijn donder krijgen dus. Om de een of andere rede is het dan nog nooit de schuld van de Lab...

Ik ken de Lab ook niet anders dan een echte karakterhond...! Een vriend voor het leven in de juiste handen, maar wel een ECHTE karakterhond!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:31

Adil18 schreef:
Quellian schreef:

Maar hier ging het toch naar zeggen om duidelijk agressief gegrom?

Nou dan zou het nog wel duidelijker te horen zijn.

Twiggy2008

Adil18 schreef:
Wat zegt dat over mij behalve dat ik niet meteen conclusies trek? Ik stel eerst alles in twijfel want niets is wat het lijkt! Lees mijn berichten goed en zie dat ik geen beoordelende uitspraak doe over de blinde man, de Lab, de Staff of de eigenaar van de Staff...Want ik ken geen van de 4! En daar kunnen sommige mensen best een voorbeeld aan nemen...

Maar zeg, wat zegt dat over mij? Schijnheilig

Ik zeg dat het wat zegt over de eigenaar van die staff. Knipoog
Die vent reageerde een beetje vreemd, als ik het artikel mag geloven.
Had het helemaal niet over jou, hoor. Haha!
Ik ken jou niet. Tong uitsteken

Adil

Lante schreef:
Adil: Geen idee wat dat over jou zegt... ik denk dat het zegt, dat je geen verstand hebt van de selectie die een hond moet doorlopen voordat hij opgeleid wordt als hulphond.

Het is een BEEST! Net als paarden nooit voor 100% te vertrouwen...Zie je, zoveel verstand heb ik wel...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:32

Lante schreef:

en ik heb een beetje het idee dat je geen idee hebt wat een blinde geleidehond kan doen zonder tuig en lijn op een losloopveld als er alleen maar hun blinde baas op hun let...

(zelfs met tuig om zijn het echt geen machines die alles kunnen negeren zoals de kngf zo mooi doet vermoeden)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-07-08 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:32

Deze is geselecteerd en opgeleid, dat zegt ook iets over de hond, nog meer dan over het ras, aangezien er dus ook pittbull achtigen opgeleid kunnen worden bijvoorbeeld. Een hond die wordt opgeleid tot hulphond voldoet aan bepaalde voorwaarden en de belangrijkste is dat hij niet dominant/agressief is naar andere honden.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:33

Poohbeer schreef:
Adil18 schreef:

Ik vind álle vooroordelen over hondenrassen fout.... veel mensen stoppen alle honden in een ander hokje.
Ik heb dan toevallig een Labrador...En als er dan vervolgens een kind op hem af komt gerend en hem om zijn nek vliegt, krijgen die ouders het ook echt wel te horen. Wat denken ze wel? Krijg je als antwoord: "ze mag toch wel zo'n lieve lab aaien" Natuurlijk meneer:
1 en als dit nou een labje was die daar niet zo van gecharmeerd was??
2 áltijd vragen of je de hond kan en mag aaien.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:33

@ poohbeer; ik denk dat jij geregeld de verkeerde labs treft. De mijne mag vol afgebekt worden hoor, als zij begonnen is. Als er hond zonder pardon grommend naar de mijne toe komt lopen, mag zij zich van mij ook echt verdedige.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:34

Adil18 schreef:
Ik ken de Lab ook niet anders dan een echte karakterhond...! Een vriend voor het leven in de juiste handen, maar wel een ECHTE karakterhond!

Karakter in een lab?? zullen we andere discussie starten Haha!
Grapje.
Het zijn mijn type honden niet, maar denk ook dat veel lab-mensen niks moeten hebben van DH en rottweiler e.d. Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:34

Nou, ik heb destijds aardig wat documentaires gezien over het opleiden van blindegeleidehonden. Denk dat die staff daar nog heel wat van kan leren. Nagelbijten / Gniffelen
En zijn baasje ook. Haha!