Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mpepers schreef:[***]: Ik lees precies wat jij allemaal hebt gezegd en mijn conclusie is dat je gewoon niet respectvol bent en dat je ook niet al te veel kennis van zaken hebt over dit onderwerp.
russel schreef:Cyntje schreef:
Dat er wat overheen blubbert wil niet direct zeggen dat het overgewicht is hoor
Vul je lengte en je gewicht eens in, in een BMI-meter dat weet je wat overgewicht is
Ik kon vroeger ook nooit ontbijten, kreeg geen brood door mijn strot maar het is een kwestie van gewnningecht waar. Nu kan ik het namelijk wel
Nee, [***] dat is wel overgewicht.
Chiqa schreef:Als ik het allemaal goed heb begrepen en heb gelezen valt Nouks alleen over mensen die zich verschuilen achter hun dik zijn zonder dr maar ook een poging aan hebben gewaagd om het aan te pakken.
katiavl schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit iemand ontmoet die geen poging hebben gewaagd, eerder die elk dieet in het boekje hebben geprobeerd.
En oppervlakkig vet is ook zoveel moeilijker aan te pakken, denk dat het ook een factor is
superwoman schreef:Hmm, maar de laatste paar pagina's gaan toch niet over obesitas, maar over gewoon overgewicht?
Helaas zie je vaak wel dat die mensen in een spiraal zitten van verkeerd eten én te weinig beweging.
Wanneer je ziet dat iemand dik is, maar wel veel beweegt, gezond eet, toon je daar meer respect voor. Die persoon heeft ook zelfrespect.
Ik denk (weet) dat de uitstraling veel doet als het gaat om positieve en negatieve reacties.
suleilitha schreef:Wat een tegenstrijdige post, [***]. Er zijn ook mensen die van een poging die bepaald niet halfslachtig is, nog geen gram afvallen!!!!
runningkawa schreef:Halfslachtige pogingen lijken me geen serieuze pogingen
nu leg jij woorden in de mond die niemand heeft gezegt...het geen waar jij steeds boos om wordt omdat we dat bij jou zouden doen
Citaat:Chiqa schreef:
Als ik het allemaal goed heb begrepen en heb gelezen valt Nouks alleen over mensen die zich verschuilen achter hun dik zijn zonder dr maar ook een poging aan hebben gewaagd om het aan te pakken.
katiavl schreef:Ik snap niet hoe jij kan oordelen hoe hard een persoon heeft geprobeerd, dat kunnen diëtisten, chirurgen, psychiaters en iedereen die in het traject zit met veel moeite.
suleilitha schreef:Als je genoeg negatieve reacties krijgt, valt het zelfrespect na een tijd vanzelf ver te zoeken....
Mpepers schreef:Het is niet bedoeld als verwijt [***], maar mijn persoonlijke mening...
Maar waarom moet er over deze mensen een oordeel uitgesproken worden?? DAT bedoel ik telkens met respect. Deze mensen hebben misschien wel weer andere oorzaken waarom zij niet van hun overgewicht af komen, weten wij veel!?
Chiqa schreef:Als ik het allemaal goed heb begrepen en heb gelezen valt Nouks alleen over mensen die zich verschuilen achter hun dik zijn zonder dr maar ook een poging aan hebben gewaagd om het aan te pakken.
[***] schreef:Ik word alleen godsgruwelijk zenuwachtig van dikke mensen die de hele dag lopen te zeuren over dat ze er niks aan kunnen doen dat ze zo dik zijn. Ik heb GEEN problemen met dikke mensen, ik zal ze ook nooit vragen naar de oorzaak, het zal mij eigenlijk een zorg zijn of ze nu dik zijn of niet. Pas op het moment dat 9 op de 10, zo niet 10 op de 10 (veel) te dikke mensen tegen mij beginnen met "jamaar ik kan er niets aan doen", gaan bij mij de nekharen recht overeind staan. Tot die tijd: BOEIEH!