Shadow0 schreef:Maar weet je, als ik de discussie zo bekijk dan ontlopen de christenen en de niet-christenen elkaar niet veel qua ruimdenkendheid, elkaar in hun waarde laten, elkaar een eigen keuze gunnen. Wat dat betreft blinkt deze discussie ook niet uit door respect voor het christelijke geloof - bijvoorbeeld.
En volgens mij zijn dat toch gelijksoortige zaken: accepteren en respecteren dat anderen keuzes maken gebaseerd op andere basisprincipes.
Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe de ouders in deze discussie naar hun kinderen communiceren over het geloof. En ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat de mensen die het citaat van Blue_eyes te sturend vinden, zelf wel heel erg hun mening naar voren brengen in vragen van het kind over wat geloof is. Dat is evengoed een sturing van de ouders en een beperking van de keuzevrijheid van de kinderen... Is het een dan beter dan het andere?
Dat denk ik dus ook. Iedere ouder stuurt overigens - je hebt allemaal een idee van wat het beste zou zijn voor je kind, en die kant stuur je het in. Dat het dan later zelf voor iets anders kiest, dat is mogelijk.
In mijn geval stuur ik mijn kind in de richting van het christendom. Vele anderen zullen die keuze niet maken, dat is hun goed recht. Maar het feit dat ik die keuze wel maak, maakt van mij geen minder goede ouder dan ieder ander. Dan kun je dus wel zeggen 'dit vind ik slecht' maar wat zou je zelf doen? Wat zou je je eigen kind vertellen, niet over homo's maar over christenen?
Ik moet zeggen dat je een heldere kijk op de zaken hebt, Shadow