Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Bush is wel degelijk medeplichtig aan de oplaaiing van het extremisme. Hopelijk zal het rustiger worden als er een andere president komt.
TiaraBungy schreef:wooooow.. 't wordt steeds ingewikkelder hier..ik heb het nu pas over de Franse revolutie, dus ik weet dat nog niet.. al moet ik wel zeggen dat we veel dingen van de verlichters hebben geleerd.. toch??
Welshcobfan schreef:Amerikanen hebben destijds de fout gemaakt met irak... en amerikanen zijn niet bepaald vriendelijk tegen landen die erg anti amerika zijn. Al qaida heeft het wel flink verpest voor de wel lieve moslims helaas...
KiWiKo schreef:Welshcobfan schreef:Bush is wel degelijk medeplichtig aan de oplaaiing van het extremisme. Hopelijk zal het rustiger worden als er een andere president komt.
ik hoop dat ook, maar volgens mij is die knuppel pas oorlog gaan voeren na 9/11
Esile schreef:TiaraBungy schreef:wooooow.. 't wordt steeds ingewikkelder hier..ik heb het nu pas over de Franse revolutie, dus ik weet dat nog niet.. al moet ik wel zeggen dat we veel dingen van de verlichters hebben geleerd.. toch??
Ja, van eurocentristische verlichters. Mensen die alleen vanuit Europees standpunt kunnen kijken. Het Westen is namelijk superieur![]()
en zoveeeel beter dan de rest van de wereld
Esile schreef:TiaraBungy schreef:wooooow.. 't wordt steeds ingewikkelder hier..ik heb het nu pas over de Franse revolutie, dus ik weet dat nog niet.. al moet ik wel zeggen dat we veel dingen van de verlichters hebben geleerd.. toch??
Ja, van eurocentristische verlichters. Mensen die alleen vanuit Europees standpunt kunnen kijken. Het Westen is namelijk superieur![]()
Moli schreef:KiWiKo schreef:ik hoop dat ook, maar volgens mij is die knuppel pas oorlog gaan voeren na 9/11
Ja, maar wat leidde tot 9/11......als je daar over na denkt
KiWiKo schreef:Esile schreef:
wel een stuk meer ontwikkeld![]()
het is niet voor niks dat de rest van de wereld graag in Europa wil wonen, en zelfs zo graag dat ze het risico willen lopen om onderweg te overlijden
Moli schreef:
KiWiKo schreef:wel een stuk meer ontwikkeld![]()
het is niet voor niks dat de rest van de wereld graag in Europa wil wonen, en zelfs zo graag dat ze het risico willen lopen om onderweg te overlijden
KiWiKo schreef:Moli schreef:
Ja, maar wat leidde tot 9/11......als je daar over na denkt
Welshcobfan schreef:Het enge is dat de extremisten met de meeste invloed vaak erg intelligent zijn, de volgelingen zijn vaak arm en ongeletterd. Zij weten niet beter. Die hebben ze in irak en afghanistan veel. Dat geeft hun macht.
Esile schreef:KiWiKo schreef:wel een stuk meer ontwikkeld![]()
Ontwikkeld vanuit ons oogpunt ja. En omdat wij al eeuwenlang onze denkbeelden willen opleggen aan de rest van de wereld, dat de rest van de wereld ook denkt dat het hier beter is.
Zoals een meisje in mijn werkcollege het verwoordde: "Ja, maar daar lopen ze in jurken en met ezels." Vanuit ons oogpunt is dat 'onderontwikkeld', dan hoeft dat vanuit hun oogpunt niet zo te zijn...Zij hanteren andere maatstaven vanuit hun cultuur en gebruiken...
(voor 'hun' kun je dus in feite elke niet-Westerse gemeenschap invullen, hoeven niet perse moslims te zijn..)
Esile schreef:KiWiKo schreef:wel een stuk meer ontwikkeld![]()
Ontwikkeld vanuit ons oogpunt ja. En omdat wij al eeuwenlang onze denkbeelden willen opleggen aan de rest van de wereld, dat de rest van de wereld ook denkt dat het hier beter is.
Zoals een meisje in mijn werkcollege het verwoordde: "Ja, maar daar lopen ze in jurken en met ezels." Vanuit ons oogpunt is dat 'onderontwikkeld', dan hoeft dat vanuit hun oogpunt niet zo te zijn...Zij hanteren andere maatstaven vanuit hun cultuur en gebruiken...
(voor 'hun' kun je dus in feite elke niet-Westerse gemeenschap invullen, hoeven niet perse moslims te zijn..)
save schreef:hahaha even iets anders om aan te tonen dat geertje het niet helemaal op een rijtje heeft!! lees even deze link!
doe je maanden over een filmpje van een banketstaaf kwartiertje maak je zulke domme fouten......... http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laats ... o_in_Fitna