Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:50

Helaas is te vaak gebleken dat een flink aantal mensen slecht leren van het verleden... en de geschiedenis herhaalt zich vaak.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:50

Welshcobfan schreef:
Bush is wel degelijk medeplichtig aan de oplaaiing van het extremisme. Hopelijk zal het rustiger worden als er een andere president komt.

ik hoop dat ook, maar volgens mij is die knuppel pas oorlog gaan voeren na 9/11

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:51

Ik heb de film gezien en ik vind het vooral jammer dat die paar rotte passages (waar veel gematigde moslims het ook niet mee eens zijn) worden uitgelicht. Want die paar stukken zeggen niet alles over het geloof.

Esile

TiaraBungy schreef:
wooooow.. 't wordt steeds ingewikkelder hier.. Tong uitsteken ik heb het nu pas over de Franse revolutie, dus ik weet dat nog niet.. al moet ik wel zeggen dat we veel dingen van de verlichters hebben geleerd.. toch?? Cool

Ja, van eurocentristische verlichters. Mensen die alleen vanuit Europees standpunt kunnen kijken. Het Westen is namelijk superieur Ja Rolleyes en zoveeeel beter dan de rest van de wereld Rolleyes

TiaraBungy

mensen worden te veel op ideeen gebracht.. vind ik.. ook door bijv. films, CSI enz.
een beetje leedvermaak kan volgens mij soms uitlopen tot een ramp.. verbeter me als het niet zo is Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:52

Welshcobfan schreef:
Amerikanen hebben destijds de fout gemaakt met irak... en amerikanen zijn niet bepaald vriendelijk tegen landen die erg anti amerika zijn. Al qaida heeft het wel flink verpest voor de wel lieve moslims helaas...

Al qaida en de Taliban zijn in Afghanistan ontstaan met Amerikaans geld en hulp, dat schijnt men nog wel eens te vergeten. Amerika wilde in Afghanistan een (ja daar gaan we weer) oliepijplijn aanleggen en dus de Russen daar weg.
Dat Al qaida daarna niet naar de pijpen van hun geldschieters zijn gaan dansen was niet voorzien.

Overigens zijn er ook leuke films te maken (en al gemaakt) over het optreden en de martelingen die Amerikanen toepassen al dan niet in naam van hun Heer (macht en geld)

Moli

KiWiKo schreef:
Welshcobfan schreef:
Bush is wel degelijk medeplichtig aan de oplaaiing van het extremisme. Hopelijk zal het rustiger worden als er een andere president komt.

Ja, maar wat leidde tot 9/11......als je daar over na denkt

KiWiKo

Esile schreef:
TiaraBungy schreef:
wooooow.. 't wordt steeds ingewikkelder hier.. Tong uitsteken ik heb het nu pas over de Franse revolutie, dus ik weet dat nog niet.. al moet ik wel zeggen dat we veel dingen van de verlichters hebben geleerd.. toch?? Cool

Ja, van eurocentristische verlichters. Mensen die alleen vanuit Europees standpunt kunnen kijken. Het Westen is namelijk superieur Ja Rolleyes en zoveeeel beter dan de rest van de wereld Rolleyes

wel een stuk meer ontwikkeld Lachen Lachen het is niet voor niks dat de rest van de wereld graag in Europa wil wonen, en zelfs zo graag dat ze het risico willen lopen om onderweg te overlijden

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:53

Esile schreef:
TiaraBungy schreef:

zie je.. dit snap ik al niet meer Tong uitsteken Clown

p.s. we hebben het hier over moslims.. niet over amerikanen enzo Knipoog daar kunnen we ook een filmpje over maken Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:53

Moli schreef:
KiWiKo schreef:

nou?? wat leidde daartoe?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:54

ik wil wel zeggen dat we iedereen hier maar toelaten.. zitten ze te zeiken over Polen.. maar ondertussen loopt heel het land vol..
(zegt mijn vader)

lesilla

KiWiKo schreef:
Esile schreef:

wel een stuk meer ontwikkeld Lachen Lachen het is niet voor niks dat de rest van de wereld graag in Europa wil wonen, en zelfs zo graag dat ze het risico willen lopen om onderweg te overlijden

Voor islamisering was iran heel erg ontwikkeld hoor, ik zou zelfs zeggen beter ontwikkeld dan sommige eu landen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-03-08 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Moli

[/quote]

Ja, maar wat leidde tot 9/11......als je daar over na denkt[/quote]

nou?? wat leidde daartoe?[/quote]

Laat ik het zo zeggen, ze gaan niet voor niets america aanvallen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:55

Moli schreef:

Ja, maar wat leidde tot 9/11......als je daar over na denkt[/quote]

Laat ik het zo zeggen, ze gaan niet voor niets america aanvallen[/quote]
En London, en, en, en ,en

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:56

Het enge is dat de extremisten met de meeste invloed vaak erg intelligent zijn, de volgelingen zijn vaak arm en ongeletterd. Zij weten niet beter. Die hebben ze in irak en afghanistan veel. Dat geeft hun macht.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:57

KiWiKo schreef:

Ontwikkeld vanuit ons oogpunt ja. En omdat wij al eeuwenlang onze denkbeelden willen opleggen aan de rest van de wereld, dat de rest van de wereld ook denkt dat het hier beter is.

Zoals een meisje in mijn werkcollege het verwoordde: "Ja, maar daar lopen ze in jurken en met ezels." Vanuit ons oogpunt is dat 'onderontwikkeld', dan hoeft dat vanuit hun oogpunt niet zo te zijn...Zij hanteren andere maatstaven vanuit hun cultuur en gebruiken...

(voor 'hun' kun je dus in feite elke niet-Westerse gemeenschap invullen, hoeven niet perse moslims te zijn..)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:58

Ik hoop alleen wel dat wij nuchtere hollanders ons niet zo snel van de wijs laten brengen door die film en dat wij klakkeloos aannemen wat de heer wilders over moslims verkondigd. Dat is wel het gevaar: dat mensen bang zijn voor discussie.

save

Moli

KiWiKo schreef:
Moli schreef:

Laat ik het zo zeggen, ze gaan niet voor niets america aanvallen[/quote]
En London, en, en, en ,en[/quote]

het ging nu over wanneer Bush zelf begon met oorlog voeren. Dat was na 9/11, maar het speelde daar voor al, ze vielen america toen niet voor niets aan. Meeste andere gevallen, dezelfde reden. En overigens zijn niet alle aanslagen van al-qaida

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:59

Welshcobfan schreef:
Het enge is dat de extremisten met de meeste invloed vaak erg intelligent zijn, de volgelingen zijn vaak arm en ongeletterd. Zij weten niet beter. Die hebben ze in irak en afghanistan veel. Dat geeft hun macht.

En DAT is dus waar de Moslimwereld intern aan moet gaan werken.............. je kan het die boer in Irak niet kwalijk nemen, die weet inderdaad niet beter........

Maar die Universitair opgeleide wel............

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:59

Dat bedoel ik ook precies te zeggen Lachen

Neem het die mensen in de straten niet kwalijk, maar wel het brein achter de operatie (of in dit geval de microfoon).

Dat moeten ze aanpakken, op universiteiten en in moskeeen.

Want het hoeft er maar 1 te zijn... en die ene kan heel veel beinvloeden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-03-08 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:00

Esile schreef:
KiWiKo schreef:

Ontwikkeld vanuit ons oogpunt ja. En omdat wij al eeuwenlang onze denkbeelden willen opleggen aan de rest van de wereld, dat de rest van de wereld ook denkt dat het hier beter is.

Zoals een meisje in mijn werkcollege het verwoordde: "Ja, maar daar lopen ze in jurken en met ezels." Vanuit ons oogpunt is dat 'onderontwikkeld', dan hoeft dat vanuit hun oogpunt niet zo te zijn...Zij hanteren andere maatstaven vanuit hun cultuur en gebruiken...

(voor 'hun' kun je dus in feite elke niet-Westerse gemeenschap invullen, hoeven niet perse moslims te zijn..)

Maar wat zeg je dan van een samenleving die van couture jurken en sterke vrouwen naar jurk met ezel gaat is dat ontwikkeling of een terugslag

KiWiKo

Esile schreef:
KiWiKo schreef:

ik voor een wil niet meer terug naar de tijd dat de enige recht van een vrouw het aanrecht was Lachen

Berdien

Ik vind het eigenlijk wel grappig. Mensen die hier zeggen "goh, ik krijg er wel een naar gevoel van" laten PRECIES zien wat de media met je doen. Je krijgt een eenzijdig beeld voorgeschoteld, wat indringende beelden, leuk muziekje en een "we zijn verdoemd!" tekst erbij, en hoppa. Hele volksstammen lopen je achterna.
Het gebeurt bij deze film, het gebeurt bij indoctrinatie in het midden oosten, bij de Chinese staatstelevisie, en bij andere dictaturen. Mensen zijn ZO makkelijk te beïnvloeden.
Eerst was het "oh, die Wilders film, ramprampramp, heel NL vol bommen, hoge terreurdreiging *paniek*" en nou is "ja, ik weet niet hoor, die Moslims zijn toch wel een eng volkje".

Als mensen nou eens zélf na zouden denken. Zélf. Dus niet geleid door een priester, een iman, een leraar, een politicus, je ouders..
Sla er eens literatuur op na. Echte literatuur. Zoiets wat je in een bibliotheek vind, niet de troep op internet. En, als je voldoende bronnen hebt nageslagen, vorm dan je mening.

Maar niet na 15 minuten sensatie. We zijn er toch zo trots op dat we zogenaamd hoger dan de dieren staan? Nou, ik zie hier je reinste kuddegedrag.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:01

save schreef:
hahaha even iets anders om aan te tonen dat geertje het niet helemaal op een rijtje heeft!! lees even deze link!
doe je maanden over een filmpje van een banketstaaf kwartiertje maak je zulke domme fouten......... http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laats ... o_in_Fitna

Nagelbijten / Gniffelen

Sukkel...

Vooral die laatste zin is wel weer erg typerend:

"We wilden aantonen dat de gemiddelde Nederlander denkt dat iedere Marokkaan met een baard als Mohammed B. is", vertelt De Koning. "Dat blijkt nog altijd relevant."