Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maureenn schreef:Als ze zeggen k.ut blanken/kaaskoppen weet ik veel wat dan is dat geen discrimineren maar als wij k.ut turk of moslim wat dan ook zeggen os dat het wel en zijn ze beledigd en weet ik veel wat.
jameyskatje schreef:alqaida bestaat niet eens joh.
WIE is alqaida??
__KELLY schreef:jameyskatje schreef:ik had de film al een tijd terug gezien. ik vind m niet echt shokkend
alleen bij die demonstratie in amsterdam. waar die jonge ook het woord kreeg. stond het kippenvel op mijn hart. ik wist nniet dat er zoveel wildersaanbidders waren.
ik heb ook gehoord dat de Koran verbrand ging worden..
dit zal mij heel heel heel erg veel pijn doen.
voor mij (en vele mede-burgers) is dit meer dan een kaft + papier + inkt.. voor mij is dit iets heiligs.
Jaa achja heel banketstaaf want als ze dat zouden doen hebben ze niet alleen al quaida geraakt maar ook zoveel moslims die geloven met goede bedoelingen en ook echt van hun geloof houden,
ik bedoel als je er voor wil zorgen dat die al quaida nou eens dimt met hun rare gedachten en dat wilders kennelijk ban is dat hun over ons 'heen gaan lopen' raak dan al quaida en niet de hele moslim bevolking tog ? dan lijkt het er mij op dat wilders niet alleen doelt op de terroristen maar gewoon op de moslims.. dat hij gewoon 1 rechtse gedachte heeft .. of oordeel ik nu verkeerd ?
Jennylicious schreef:jameyskatje schreef:alqaida bestaat niet eens joh.
WIE is alqaida??
Hoe flauw kun je zijn, kom op zeg.
jameyskatje schreef:ja ik begrijp je wel.
hij maakt een anti-Koran film omdat hij anti-Koran is.. maar iemand die tegen Het boek is, is in mijn ogen ook tegen de mensen die deze naleven en voor wie deze heilig is. dus tegen moslims.. moslims in het algemeen, niet alleen terroriste die zogenaamd strijden aan de naam van God.
Maureenn schreef:Maaaar... nu hebben we het er wel over dat de kloof door die film tussen de nederlands en moslims nog groter wordt, kan ik mee eens zijn. mar hoe kan het dan dat die kloof er nu als is, dat het zo ver is gekomen? toch echt niet op de een of andere dag dat de nederlanders zeiden van zo en nu ben ik tegen moslims
jameyskatje schreef:Jennylicious schreef:
Hoe flauw kun je zijn, kom op zeg.
sorry maar dit meen ik hoor. ik heb hier vanmiddag een uitgebreid gesprek over gehad (want ik geloofde het ook niet)
maar ik vraag mij nu af,, WIE is alqaidah??
is dit niet een naam gegeven door de Amerikanen waarmee ze alle terroristen aanduiden??
Jennylicious schreef:Maureenn schreef:Maaaar... nu hebben we het er wel over dat de kloof door die film tussen de nederlands en moslims nog groter wordt, kan ik mee eens zijn. mar hoe kan het dan dat die kloof er nu als is, dat het zo ver is gekomen? toch echt niet op de een of andere dag dat de nederlanders zeiden van zo en nu ben ik tegen moslims
Doordat de culturen lijnrecht tegenover elkaar staan, is er altijd al een soort van kloof geweest, die in de loop van de jaren is vergroot.
joostvangestel schreef:Verder zie ik de toegevoegde waarde van een extra topic niet
Mystica schreef:Gelezen, en het lijkt me idd aannemelijk dat dit klopt. Ik heb hier echter nooit eerder van gehoord, dus "weer niet beter" zeg maar. Om dit zo te doen is misschien niet de slimste zet geweest van Amerika, maar helaas was het dus nodig om iemand te kunnen aanklagen. Wat imo trouwens wel echt nodig was aangezien dit zo'n schokkende en onvoorstelbaar misselijk en lage daad was, dat het grootste deel van de wereldbevolking niet eens kon geloven dat het echt gebeurd was. Máár, de Amerikanen zijn nu niet meer de enigen die de naam hebben gebruikt, ze hebben er weldegelijk extremisten mee op een idee gebracht. Nu worden er wél aanslagen gepleegd uit naam van Al Qaida, dus zou je dan niet kunnen stellen dat ze nu weldegelijk bestaan, het zij in een andere context als in de eerste instantie?
Maureenn schreef:Klopt. maar oke hun cultuur is anders maar als ze hier wonen moet ze zich aanpassen aan onze cultuur