Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennylicious

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:15

Ik zal jullie wel weer eens wakker schudden.
De helft nee de meerderheid hier zegt dat je moslims niet allemaal moet bevooroordelen, en niet elke moslim zo is als Al Queda. En dat de regering de film kan tegen gehouden omdat je niet discriminerende dingen mag zeggen.

Maar waar is die %&*%$ Al Queda mee bezig dan?
Zij scheren ALLE Nederlanders over 1 kam, alsof hier allemaal en alleen maar Wildertjes rondlopen. Niet eens nadenkend dat de regering druk bezig is Wilders te proberen te stoppen met zijn film uit te brengen.

Zij schreeuwen leuzen over ons uit waarbij je je mond wel ontelbaar veel keren met zeep moet spoelen, willen een man vermoorden, alleen maar om een film die gaat over mensen in Nederland, niet eens over de Al Quada zelf of over Afghanen in Afghanistan.

Dus de blanke Nederlander, mag niets zeggen over een andere bevolkingsgroep, want dan kun je gelijk vermoord worden en ben je racist.
Maar de Al Quada bemoeit zich met ons, waar die niks mee te maken heeft, en zit ons wel een beetje te discrimineren....

Klopt toch niet? Zelf mogen ze het wel doen, maar wij moeten op onze tenen gaan lopen? Hun zijn zo super, dus alle blanken moeten maar uitgeroeit worden?

En dan durven ze hier WILDERS te vergelijken met HITLER?
Al Quada komt meer in de richting van Hitler als je het mij vraagt.
Langzaam maar zeker krijgen ze meer invloed, voor je het weet lig je onder vuur of onder een steen en is het te laat...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:21

Het is ook een groot probleem dat velen personen die tegen de film van wilders zijn op een te actieve manier de nederlanders onder één kam scheren.

Dreiging is er altijd, maar de dreiging groeit nu en is groter. Hoe groot? Ja dat weet je nooit.. en wie weet laat de tijd dat zien...

Er zijn iig serieuze dreigingen tegen nederland.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:23

Als ze zeggen k.ut blanken/kaaskoppen weet ik veel wat dan is dat geen discrimineren maar als wij k.ut turk of moslim wat dan ook zeggen os dat het wel en zijn ze beledigd en weet ik veel wat.

En er waren toch ook ooit plannen om Nederland maar Turkije te maken en dat hij ook maar moslim moesten worden nou ik snap best waar de mensen bang voor zijn.. vind dat zelf nou ook niet zo'n fijn idee
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 03-03-08 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:24

Maureenn schreef:
Als ze zeggen k.ut blanken/kaaskoppen weet ik veel wat dan is dat geen discrimineren maar als wij k.ut turk of moslim wat dan ook zeggen os dat het wel en zijn ze beledigd en weet ik veel wat.

Dat is dus wat ik kortom bedoel.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:26

Ja en dát mag niet gezegd worden! want dat is allemaal niet waar en oneerlijk blablabla en wilders die trekt zijn mond open zegt wat hij vind (en spreekt ook voor meerdere mensen) maar dan wordt je bedreigd..
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 03-03-08 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:27

Wat veel mensen misschien vergeten is dat bedreiging ook strafbaar is? Beetje jammer alleen dat je daarvoor geen mensen in het buitenland, ow sorry, mensen niet in nederland, kunt oppakken.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:28

alqaida bestaat niet eens joh Clown .

WIE is alqaida??

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:29

What ever je weet wat ze bedoelen... Slapen

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:31

jameyskatje schreef:

WIE is alqaida??

Hoe flauw kun je zijn, kom op zeg.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:32

__KELLY schreef:
jameyskatje schreef:
ik had de film al een tijd terug gezien. ik vind m niet echt shokkend

alleen bij die demonstratie in amsterdam. waar die jonge ook het woord kreeg. stond het kippenvel op mijn hart. ik wist nniet dat er zoveel wildersaanbidders waren.

ik heb ook gehoord dat de Koran verbrand ging worden..
dit zal mij heel heel heel erg veel pijn doen.
voor mij (en vele mede-burgers) is dit meer dan een kaft + papier + inkt.. voor mij is dit iets heiligs.

Jaa achja heel banketstaaf want als ze dat zouden doen hebben ze niet alleen al quaida geraakt maar ook zoveel moslims die geloven met goede bedoelingen en ook echt van hun geloof houden,
ik bedoel als je er voor wil zorgen dat die al quaida nou eens dimt met hun rare gedachten en dat wilders kennelijk ban is dat hun over ons 'heen gaan lopen' raak dan al quaida en niet de hele moslim bevolking tog ? dan lijkt het er mij op dat wilders niet alleen doelt op de terroristen maar gewoon op de moslims.. dat hij gewoon 1 rechtse gedachte heeft .. of oordeel ik nu verkeerd ?

ja ik begrijp je wel.
hij maakt een anti-Koran film omdat hij anti-Koran is.. maar iemand die tegen Het boek is, is in mijn ogen ook tegen de mensen die deze naleven en voor wie deze heilig is. dus tegen moslims.. moslims in het algemeen, niet alleen terroriste die zogenaamd strijden aan de naam van God.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:33

Jennylicious schreef:
jameyskatje schreef:

WIE is alqaida??

sorry maar dit meen ik hoor. ik heb hier vanmiddag een uitgebreid gesprek over gehad (want ik geloofde het ook niet)

maar ik vraag mij nu af,, WIE is alqaidah??

is dit niet een naam gegeven door de Amerikanen waarmee ze alle terroristen aanduiden??

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:35

jameyskatje schreef:
ja ik begrijp je wel.
hij maakt een anti-Koran film omdat hij anti-Koran is.. maar iemand die tegen Het boek is, is in mijn ogen ook tegen de mensen die deze naleven en voor wie deze heilig is. dus tegen moslims.. moslims in het algemeen, niet alleen terroriste die zogenaamd strijden aan de naam van God.

Ja maar om dan allemaal leuzen over heel Nederland te roepen, als ze Wilders willen vermoorden, ze doen maar, maar betrek er geen (met de nadruk op blanke) Nederlanders, waarvan de meesten zelfs tegen Wilders zijn erbij.
Laatst bijgewerkt door Jennylicious op 03-03-08 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:36

Maaaar... nu hebben we het er wel over dat de kloof door die film tussen de nederlands en moslims nog groter wordt, kan ik mee eens zijn. mar hoe kan het dan dat die kloof er nu als is, dat het zo ver is gekomen? toch echt niet op de een of andere dag dat de nederlanders zeiden van zo en nu ben ik tegen moslims

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:37

Maureenn schreef:
Maaaar... nu hebben we het er wel over dat de kloof door die film tussen de nederlands en moslims nog groter wordt, kan ik mee eens zijn. mar hoe kan het dan dat die kloof er nu als is, dat het zo ver is gekomen? toch echt niet op de een of andere dag dat de nederlanders zeiden van zo en nu ben ik tegen moslims

Doordat de culturen lijnrecht tegenover elkaar staan, is er altijd al een soort van kloof geweest, die in de loop van de jaren is vergroot.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:39

jameyskatje schreef:
Jennylicious schreef:

sorry maar dit meen ik hoor. ik heb hier vanmiddag een uitgebreid gesprek over gehad (want ik geloofde het ook niet)

maar ik vraag mij nu af,, WIE is alqaidah??

is dit niet een naam gegeven door de Amerikanen waarmee ze alle terroristen aanduiden??

Nee dat is het niet. Dit is een groep moslims met aan het hoofd Bin Laden. Zij noemen zichzelf zo. Dat is dus niet iets wat de amerikanen even verzonnen hebben om iedereen over 1 kam te scheren.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:39

ik kreeg dit vanmiddag te horen van mijn verloofde. en aangezien hij thuis ook naar andere televisie kijkt ipv de Nederlandse kent hij hele andere opvattingen.

Bin Laden en Al Qaida worden door vriend en vijand gezien als supermachten. Maar is dit realistisch? 'What is this al-Qaeda? Does such a group even exist? Some terrorism experts doubt it.

[url=http://www.yayabla.nl/news/show_article.php?articleid=976]al-qaida bestaat niet!! [url]
best interessant. ik ben het zelf ook aan het doorlezen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:40

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:49

Jennylicious schreef:
Maureenn schreef:

Doordat de culturen lijnrecht tegenover elkaar staan, is er altijd al een soort van kloof geweest, die in de loop van de jaren is vergroot.

Klopt. maar oke hun cultuur is anders maar als ze hier wonen moet ze zich aanpassen aan onze cultuur en onze begrippen leren dan zouden er ook een stuk minder botsingen zijn

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:52

ik ga even je link lezen jamey

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:13

Gelezen, en het lijkt me idd aannemelijk dat dit klopt. Ik heb hier echter nooit eerder van gehoord, dus "weer niet beter" zeg maar. Om dit zo te doen is misschien niet de slimste zet geweest van Amerika, maar helaas was het dus nodig om iemand te kunnen aanklagen. Wat imo trouwens wel echt nodig was aangezien dit zo'n schokkende en onvoorstelbaar misselijk en lage daad was, dat het grootste deel van de wereldbevolking niet eens kon geloven dat het echt gebeurd was. Máár, de Amerikanen zijn nu niet meer de enigen die de naam hebben gebruikt, ze hebben er weldegelijk extremisten mee op een idee gebracht. Nu worden er wél aanslagen gepleegd uit naam van Al Qaida, dus zou je dan niet kunnen stellen dat ze nu weldegelijk bestaan, het zij in een andere context als in de eerste instantie?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:58

joostvangestel schreef:
Verder zie ik de toegevoegde waarde van een extra topic niet

Nee ik ook niet eigenlijk. Maar ja iedereen kan nu 2 keer tegen dezelfde mensen dezelfde dingen roepen he Gaaaap

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:52

Mystica schreef:
Gelezen, en het lijkt me idd aannemelijk dat dit klopt. Ik heb hier echter nooit eerder van gehoord, dus "weer niet beter" zeg maar. Om dit zo te doen is misschien niet de slimste zet geweest van Amerika, maar helaas was het dus nodig om iemand te kunnen aanklagen. Wat imo trouwens wel echt nodig was aangezien dit zo'n schokkende en onvoorstelbaar misselijk en lage daad was, dat het grootste deel van de wereldbevolking niet eens kon geloven dat het echt gebeurd was. Máár, de Amerikanen zijn nu niet meer de enigen die de naam hebben gebruikt, ze hebben er weldegelijk extremisten mee op een idee gebracht. Nu worden er wél aanslagen gepleegd uit naam van Al Qaida, dus zou je dan niet kunnen stellen dat ze nu weldegelijk bestaan, het zij in een andere context als in de eerste instantie?

zo is het bij mij ook.. 'je weet niet beter' . omdat wij niets anders te horen krijgen.
ze weten ook nog steeds niet wat er is gebeurd met de twin towers. pas was er een documantaire over. daaruit kwamen hele andere bewijzen aan het licht dan dat wij op het nieuws zagen die dag. maar dat verder ter zijde

volgens mij bestaat alqaida niet als persoon of groep. maar is dit een nieuwe term. wat mij betreft bestaat alqaidah niet. maar zijn er wel terroristen die uit naam van handelen.. niet eens dom als je het mij vraagt. want de hele wereld staat op zijn kop

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:27

Dat bedoel ik dus. Knipoog Als er teroristen zijn die handelen uit naam van iets ( en dan bedoel ik niet iets gewoons zoals een aardbei ofzo Clown maar uit iets wat wel al bekend staat als organisatie) dat het er dan vanzelf 1 wordt? Beetje moeilijk uit te leggen Clown Laten we zeggen dat net zoals een roddel een eiegen leven gaat leiden, dat Al qaida ook een eigen leven is gaan leiden?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:33

"De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest"....................................

Heeft iemand die film al gezien?
Weet iemand al wat er in staat?

Zullen we daar dan eerst maar eens op wachten?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:38

Maureenn schreef:
Klopt. maar oke hun cultuur is anders maar als ze hier wonen moet ze zich aanpassen aan onze cultuur

ik denk ook dat hun karakter en cultuur erg dicht bij elkaar ligt. Ze zijn snel aangebrand en heel erg emotioneel. Veel van hen kunnen/willen bijv sterven voor "waar ze in geloven", wij zijn als volk veel nuchterder... kunnen en willen beter luisteren naar andere ideeen ....

Ik heb wel het idee dat er steeds meer verschil komt tussen de extremen - die extremer worden en
de degene die juist "nuchterder" worden en wel zelf willen luisteren en nadenken.

juist de extremen zijn dom en gevaarlijk.
Ja, best eng, maar wilders zal een aanleiding kunnen zijn, maar alles kan en aanleiding zijn en daarom vind ik het geen extra gevaar. Als ze willen, vinden "ze" een andere reden.... en doen ze het toch.