en wat is er nog van de christelijke cultuur te zien??
weinig helaas
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manutjuh schreef:Marigold schreef:
[i] bij het jodendom zijn dat (sorry ik kan niet op de naam komen) van die hele strenge mensen die van die hoeden dragen, geen terrosristen maar zeker wel erg streng.
botje schreef:Weet je wat ik zo mooi vind?
Het argument: vrijheid van meningsuiting.
Ik vind dat deze vrijheid laatste tijd vooral misbruikt wordt, in plaats van gebruikt.
Het is echt iets geworden om je achter te verschuilen. Maar mag je alle fatsoensnormen over boord gooien, omdat je toch kunt terugvallen op vrijheids van meningsuiting? Ik vind van niet. Ik vind dat deze vrijheid ophoud op het punt dat je mensen pijn doet.
Een beetje inlevingsvermogen op zijn tijd is niet verkeerd.
botje schreef:Weet je wat ik zo mooi vind?
Het argument: vrijheid van meningsuiting.
Ik vind dat deze vrijheid laatste tijd vooral misbruikt wordt, in plaats van gebruikt.
Het is echt iets geworden om je achter te verschuilen. Maar mag je alle fatsoensnormen over boord gooien, omdat je toch kunt terugvallen op vrijheids van meningsuiting? Ik vind van niet. Ik vind dat deze vrijheid ophoud op het punt dat je mensen pijn doet.
Een beetje inlevingsvermogen op zijn tijd is niet verkeerd.
faye schreef:maar het is wel hypocriet om homo's als varkens te bestempelen en vrouwen als prutsmutsen. is dat niet kwetsend?
gohya schreef:Er is maar 1 GOD [zeggen ze]en elk geloof heeft er een naam voor.God zou de wereld gemaakt hebben,nou voor mij heeft de natuur alles gemaakt!Maar wat maakt het uit opf het nou Allah heet of Jesus.Geloof wat je wil,maar laat anderen ook vrij in hun geloof.En ga niet dreigen door in de krant te zeggen "wacht maar tot WIJ in de meerderheid zijn".Dit werd gezegd door een moslim.Als dat niet dreigend klinkt?Ik vind het nix gek dat er mensen tegen de islam zijn in nederland.Zo vragen ze er toch om?Oke er zijn uitzonderingen bij.Voor mij is nederland geen nederland meer.
botje schreef:faye schreef:maar het is wel hypocriet om homo's als varkens te bestempelen en vrouwen als prutsmutsen. is dat niet kwetsend?
Zeker wel. Maar doen ze dat allemaal? En is dat meteen typerend voor de islam?
En bovendien, als een stel mensen dit doen, geeft dat ons dan een vrijbrief om hetzelfde te doen?
Dat is dan een beetje: de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.
jameyskatje schreef:maar de christelijke cultuur komt toch voort uit de bijbel.. en aangezien moslims ook in de orginele bijbel geloven.
en wat is er nog van de christelijke cultuur te zien??
weinig helaas
Petulan schreef:Faye: In de Bijbel vind je ook zat tekenen terug voor lijfstraffen en onderdrukkingen van mensen.;
gohya schreef:Ze proberen mij regelmatig te bekeren om Jehova getuige te worden.Ze geven maar niet op.Maar ik zeg ze beleefd,"sorry geen intresse"als ze aan de deur staan.Ze doen niet moeilijk en zeggen je netjes gedan en gaan weer,om vervolgens een maand later weer aan je deur te staan.
botje schreef:gohya schreef:Er is maar 1 GOD [zeggen ze]en elk geloof heeft er een naam voor.God zou de wereld gemaakt hebben,nou voor mij heeft de natuur alles gemaakt!Maar wat maakt het uit opf het nou Allah heet of Jesus.Geloof wat je wil,maar laat anderen ook vrij in hun geloof.En ga niet dreigen door in de krant te zeggen "wacht maar tot WIJ in de meerderheid zijn".Dit werd gezegd door een moslim.Als dat niet dreigend klinkt?Ik vind het nix gek dat er mensen tegen de islam zijn in nederland.Zo vragen ze er toch om?Oke er zijn uitzonderingen bij.Voor mij is nederland geen nederland meer.
En hoeveel mensen ben jij al tegen gekomen die geprobeerd hebben jou te bekeren tot hun geloof?
Ik vind dat een hoop mensen net doen alsof alle moslims naar Nederland komen om er een islamitisch land van te maken. Terwijl ik toch nog steeds denk dat het om de economische redenen of veiligheid gaat, en een hoop moslims wonen al generaties in Nederland.