Marjolein_18 schreef:Allereerst, respect voor je Ninx, dat je zo begaand bent met het lot van de paarden.
Maar als ik als gevoelloos wordt bestempeld.. Dan is dat júllie mening. Natuurlijk heb ik een hart en ben ik dol op dieren.
Maar kom op zeg, er zijn 100-en petities voor dierenmishandeling, stierenvechten, slachten.. En je tekent ze.. En wat doen ze ermee? Geen ruk.
En al zou het verboden worden, dan doen ze het wel illegaal.
Ik mag graag een stukje vlees, zo ook paardenvlees. Als je bij elk stukje vlees moet gaan nadenken waar het vandaan komt, kan je wel aan de gang blijven. Zo is de voedselketen nou eenmaal..
Dank voor het respect, maar dat kun je zelf ook heel makkelijk verdienen.
Al die actie helpt wel; zo is het 'dansen van beren' (beren op een kokend hete plaat laten 'dansen') in de meeste landen al verboden, zijn inmiddels vele diersoorten beschermd, mogen huiden/ schedels/ etc.... van vele dieren niet meer in- of uitgevoerd worden, etc... Maar wel dankzij mensen die 'van hun luie kont' kwamen, betere keuzes maakten en in actie kwamen.
Wanneer iedereen passief was geweest in de geschiedenis zag de wereld er heel anders uit. En al doe je het niet voor een ander, dan zorg je toch dat je met beleid vlees eet voor je eigen geweten?
En dan nog dit: je hebt respect voor me dat ik zo begaan ben met paarden? Maar jij zit op een paardenforum notabene, en bent bezig met paarden, en toch vind je het 'okay' dat het vlees in jouw snack van een paard komt dat levend in stukken is gehakt in Mexico? Dat kan toch niet samen gaan?
@xxx Veronaxxx: je hebt helemaal gelijk! Kijk hier inderdaad niet de boeren op aan, maar de consument. De consument kan de vraag sturen, en dus ook bepalen hoe het aanbod geregeld wordt.