Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:02

Ik ken het bedrijf niet en weet dus ook niet wat hun afspraken zijn in zulke gevallen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:02

ook goedemorgen zeg. Ben jij altijd zo goed gezind 's morgens ?

weet ik veel of dat beest terug naar de verkoper mag. Zo ja, des te beter voor de kat, moet ze tenminste niet opgesloten blijven.

edit: Needje, ik zie dat jij vlak voor mij nog iets gepost hebt, mijn antwoord is niet op jou bedoeld. Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:04

*veegt voorhoofd af*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:05

Haha!

*geeft vers zakdoekje aan*

die Savannah is ook niet mis.
Benieuwd wat de AID voor deze kat gaat besluiten.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:08

jokari schreef:
ook goedemorgen zeg. Ben jij altijd zo goed gezind 's morgens ?

Tegen mij dus neem ik aan Pling

Ik ben prima gezind hoor, maar waarom denkt iedereen dat zo'n beest nu een spuitje krijgt / vershreddert wordt / iedereen z'n geld kwijt is / beest hier onderdak moet?
De huidige eigenaar is gewoon bekend hoor Verward

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:11

beest hoeft van mij helemaal geen spuitje te krijgen, verre van. Lachen Nee, ik vroeg mij gewoon af, stel dat de AID vindt dat die kat niet mag ingevoerd worden wegens toch teveel 'wild dier', wat gaan ze er dan mee doen. Als beestje terug naar de fokker zou gaan, is dat ok voor mij. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:12

Needje schreef:
Ik gok dat ze nu aan het bekijken zijn of deze kat valt onder roofdier.Anders zou ik niet weten waarom deze vastgehouden wordt.
Is geen bedreigde diersoort en niet in het wild geboren.

Dat zou imo een erg trage constatering zijn.

Bezint eerg be begint; men zou toch moeten weten waar men mee fokt eer met de boel gaat vermenigvuldigen? Clown

Mijn Arbaier is stokkreupel met een opgezette pees. De arts komt zo. Hij is Russisch gefokt. Hoop dat hij zich gedraagt. Koe

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:12

Dat lijkt mij de meest logische en goedkope oplossing voor alle partijen Pling

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:13

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:14

detour schreef:
[Mijn Arbaier is stokkreupel met een opgezette pees. De arts komt zo. Hij is Russisch gefokt. Hoop dat hij zich gedraagt. Koe

Ik hoop dat ie niet in beslag genomen wordt Knipoog

Off topic: succes ermee, hoop dat het meevalt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:15

Thanks meid, Ach gut ik ook, dit is nieuw voor me, peesproblematiek.
Ze zullen mij moeten meesleuren als ze hem in de Kaukasus in het wild willen dumpen.. Bloos

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:18

Needje schreef:
We hebben nl meer als genoeg voorbeelden van uitheemse dieren die hier gewoon een normaal leven kunnen leiden.

*LOL* ikke Haha!

Maar waar het hier om gaat is, zo doet de site me vermoeden, een kruising speciaal gefokt voor de commerciele waarde ervan. En dat is wat mij nog het meest tegen de borst stuit.
Zo had je een tijd terug reclames met een ubersnoezig zilver-wit gemarmerd katje. Gevolg: (echt gezien in een advertentie) gezocht, whiskas katje...
Dat je het mooi vind, snap ik, het was ook een mooi diertje. Maar waarom moet dat dan gelijk in huis? Knip dan een plaatje uit een tijdschrift; goedkoper én het molt je bank niet...En dan heb ik het nog niet eens over die Dalmatiers na de film 101 Dalmatiers of die hondjes die dienst doen als handtasje.
Het feit dat er al advertenties op MP staan voor de Asheera zegt mij genoeg; weer iemand die er een handeltje in ziet. Misselijk
Nee hoor, als je mij giftig wilt hebben moet je geld en status boven het welzijn van het dier zetten en dat geldt niet alleen voor katachtigen...

Btw niets tegen rasdieren an sich, alleen altijd zo leuk als je je als toekomstige eigenaar verdiept in het ras en niet alleen in het 'plaatje'. Toch fijn, als je bv een Siamees neemt, dat je ook weet dat ze vaak met ingebouwde misthoorn komen.

Ik vind het trouwens wel apart dat er nu zo geklooit wordt met dat dier. Hebben de toekomstige eigenaren wel alle eventuele obstakels bekeken en heeft de AID wel zijn huiswerk gedaan? En had Lifestyle pets niet iets kunnen bedenken, zodat duidelijk is voor iedereen dat het hier om een echt huisdier gaat...Dat gesteggel op zich zal me worst wezen, maar dat arme beest zit er maar mooi tussen.
Was het trouwens niet al bekend dat alle katten roofdieren zijn? De knaagdieren en vogels bij mij in de buurt zijn daar anders al aardig van overtuigt...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:21

Struisvogels schijnen hier ook niet te kunnen aarden ivm het klimaat..Kunnen ze zoiets niet van te voren uitzoeken? Ziten ze heir met al die dieren die wel eens brood op de plank zouden kunnen brengen..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:25

detour schreef:
Needje schreef:
Ik gok dat ze nu aan het bekijken zijn of deze kat valt onder roofdier.Anders zou ik niet weten waarom deze vastgehouden wordt.
Is geen bedreigde diersoort en niet in het wild geboren.

Dat zou imo een erg trage constatering zijn.

Bezint eerg be begint; men zou toch moeten weten waar men mee fokt eer met de boel gaat vermenigvuldigen? Clown

Mijn Arbaier is stokkreupel met een opgezette pees. De arts komt zo. Hij is Russisch gefokt. Hoop dat hij zich gedraagt. Koe

Bengalen zijn zoals ik al eerder zei wel gewoon toegestaan in NL. Dat is ook een kruizing met een "wild" ras.
Servallen worden in Amerika als huisdier gehouden. En daar worden ze dus ook niet als wild gezien. Hier misschien wel. Maar als de Savannah wel mag in NL, zie ik niet in waarom de Ashera niet zou mogen....

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:42

Net even de linkjes doorgenomen, ik wil toch wel weten waar ik het over heb Knipoog . Waarschijnlijk ligt de grootste fout bij de AID (als wat ik gelezen heb klopt). Volgens de site van die mensen hebben zij en LSP hun huiswerk gedaan én heeft de AID gezegd dat het wel kon.
Rare jongens daaro dan...komen ze er ineens achter dat katten roofdieren zijn...(heb ik een verrassing voor ze: honden ook)
Ik heb wel zo'n vermoeden...Waarschijnlijk hebben ze gezegd dat kattenrassen gewoon ingevoerd kunnen worden. Tijdens het uitladen van het vliegtuig zagen ze ineens een wilde katachtige (logisch, als ik een kitten was zou ik ook boos en bang worden als ik ineens op een vliegtuig wordt gezet) en raakten ze in de war...

Dit siert de toekomstige eigenaren wel een beetje, vind ik:
Citaat:
Onze hobby zijn katten…. Groot,.,.,.,.,.,.,.,kleiin,.,.,.,.,.,.behaard.,.,.,.,.kaal.,.,.,.,.,duur.,.,.,of goedkoop. Twee katten van ons zijn uit het asiel….drie zijn er gered door ons uit Belgie…. En daarnaast hebben we al diverse straatkatten opgevangen en herplaatst,..,., Beest is een beest.,.,.,

off topic @ detour: sterkte met je paardje hoor!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:21

Wat mij zo tegen staat, is dat mensen voor God willen spelen en een creatie maken, die nooit in de natuur zal voorkomen!
Kijk, als een hond verwilderd raakt en in aanraking komt met een wolf, kan het voorkomen dat je een halve wilde hond krijgt.
Zo ook met de dingo's, dat komt omdat een hond een roedeldier is en zich aansluit bij de groep.
Maar kat-achtigen leven solitair en zullen zich nooit aansluiten en uit zichzelf gaan kruisen met een andere kat-achtige soort.
De kans dat de sterkste soort de ander op eet is namelijk veel groter.
Dus kan ik er geen begrip opbrengen dat mensen voor hun EGO, een dier gaan fokken en voor hun eigen plezier gaan houden.
Er gruwelijk veel geld voor neerleggen, om de mensen met een verminderd bewustzijn die deze dieren fokken, te spekken en bevestiging geven dat het juist is om zo'n dier te creeëren!
Waar zit dan je verstand, want ik vind het buitengewoon triest dat het gebeurt!
Ook anti-allergische dieren creeëren voor mensen die graag een dier willen hebben, maar er niet tegen kunnen, vind ik ook uiterst betreurenswaardig!
Ga eens na hoe het komt dat je allergisch bent geworden!
Waarschijnlijk door al ons genetisch gemanipuleerd voedsel, dat je consumeert!
En wat is dan de volgende stap?!
Een huisdier dat je op commando aan en uit kan zetten bij het knippen van je vingers, als je er even geen zin in hebt?!
Jammer genoeg lopen er nog teveel onbewuste mensen rond en helpen we zelf de wereld naar zijn grootje en dan nog verbaasd zijn ook hoe dat nou kon gebeuren....
En de schuld maar aan een ander geven, want ik deed het niet!
Éen grote EGO-trip is het en meer niet!

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:23

detour schreef:
Er zijn al veel probleme ontstaan bij de Saarlooswolfshond, een soort herder waar een scheut wolvenbloed doorheen vloeit; ook voor dit ras is een lange wachtlijst; de hond blijft vaak echter schichtig en afstandelijk, kan enorm huilen en is door zijn wolvengedrag voor de gemiddelde eigenaar niet goed onder de duim te krijgen (slopen, weglopen, domineren).

Yamcha schreef:
De Saarloos Wolfshond is idd ook zoiets, ik heb een tijdje voor zo'n dier gezorgd. Geweldig beest, maar geestelijk gewoon een wolf, en eigenlijk niet geschikt voor mensen. Buitenaf zou het nog kunnen, maar dan nog...
Ze kunnen niet in huis, ze raken daar in de stress, want de ruimte is veel te klein voor ze. Dus buiten in een (grooooooooote) kennel. Moet je er weer een hond bijnemen, want blijft een roedeldier en kan dus niet alleen zijn...
Ik geloof niet dat wij mensen echt kunnen voldoen aan de natuurlijke behoeften van zullke dieren, en als je dat niet kunt, is het imo niet eerlijk om ze te houden

Wel beetje off-topic, maar kan het niet laten om hier op te reageren.
Als je voor een Saarloos kiest, dan kies je inderdaad voor een pittig ras, waar je ook echt voor moet gaan. Maar de verhalen zoals hier geschetst zijn wel heeeeeeeeel dramatisch. Ik heb een Saarlooswolfhond, die inderdaad schuw ten opzichte van vreemde mensen is. Maar ........ hij is absoluut niet afstandelijk naar het eigen roedel, sloopt niet, loopt niet weg (is juist niet-typisch Saarloos-gedrag), kan prima alleen thuis zijn (met mate natuurlijk), wil juist graag in huis zijn (want daar is de roedel ook (en wij hebben echt geen groot huis)) en is prima door mensen te houden. Er zit inderdaad een scheut wolvenbloed in, maar het is echt gewoon een hond. Ik denk dat jullie ervaringen komen van een wat minder opgevoede hond die te weinig aandacht kreeg, want ik herken de Saarloos niet in jullie verhalen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 07:42

Volgens mij zijn er wel meer kattensoorten die ontstaan zijn door kruizingen. (door de mens)
En volgens mij is onderhand 80% van alle honden papierloos en een kruizing. Dan kan je nog beter een nieuw ras creeeren en weten waar je naar toe wilt, dan maar klakkeloos je hond of kat ongecastreerd rond laten lopen en zo de meest vreemde combi's krijgen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:42

Miska schreef:
Wat mij zo tegen staat, is dat mensen voor God willen spelen en een creatie maken, die nooit in de natuur zal voorkomen!
Kijk, als een hond verwilderd raakt en in aanraking komt met een wolf, kan het voorkomen dat je een halve wilde hond krijgt.
Zo ook met de dingo's, dat komt omdat een hond een roedeldier is en zich aansluit bij de groep.
Maar kat-achtigen leven solitair en zullen zich nooit aansluiten en uit zichzelf gaan kruisen met een andere kat-achtige soort.
De kans dat de sterkste soort de ander op eet is namelijk veel groter.
Dus kan ik er geen begrip opbrengen dat mensen voor hun EGO, een dier gaan fokken en voor hun eigen plezier gaan houden.
Er gruwelijk veel geld voor neerleggen, om de mensen met een verminderd bewustzijn die deze dieren fokken, te spekken en bevestiging geven dat het juist is om zo'n dier te creeëren!
Waar zit dan je verstand, want ik vind het buitengewoon triest dat het gebeurt!
Ook anti-allergische dieren creeëren voor mensen die graag een dier willen hebben, maar er niet tegen kunnen, vind ik ook uiterst betreurenswaardig!
Ga eens na hoe het komt dat je allergisch bent geworden!
Waarschijnlijk door al ons genetisch gemanipuleerd voedsel, dat je consumeert!
En wat is dan de volgende stap?!
Een huisdier dat je op commando aan en uit kan zetten bij het knippen van je vingers, als je er even geen zin in hebt?!
Jammer genoeg lopen er nog teveel onbewuste mensen rond en helpen we zelf de wereld naar zijn grootje en dan nog verbaasd zijn ook hoe dat nou kon gebeuren....
En de schuld maar aan een ander geven, want ik deed het niet!
Éen grote EGO-trip is het en meer niet!

Dat is nu net wat ik met de dressuur-girlama wilde aangeven, je speelt voor God. De girlama was dan wel een grapje maar ik vraag mij af wat voor een "nieuwe" dieren er worden gecreeerd de komende jaren en welk doel deze dieren gaan dienen, huisdier of statussymbool/modeasseccoire.

Wat kruizingen betreft; wij noemen in Nederland een kruizing tussen een Pers en een EK een halve Pers of een vuilnisbakkie. In Amerika is het nu een ras, de Exotic Shorthair. Het is tensloote wat als je kat een feitelijk vuilnisbakkie is maar met zo'n exotische naam is het opeens chic om mee te pronken. Als je maar genoeg uitzinnige kruizingen bedenkt onstaat er vanzelf een markt voor, en zoveel lijken de 3 katachtigen niet op elkaar volgens mij.

Overigens vraag ik mij of de bewuste kruizingen van deze nieuwe kat wel zo natuurlijk tot stand zijn gekomen aangezien de verschillende olifantsoorten onderling ook niet vruchtbaar zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:03

Nieuwe dieren kunnen we denk ik niet maken. Maar nieuwe rassen wel.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:16

Needje schreef:
Nieuwe dieren kunnen we denk ik niet maken. Maar nieuwe rassen wel.

Nieuw stond ook tussen aanhalingstekens. Overigens denk ik dat je wel van nieuwe dieren kunt spreken aangezien deze niet op natuurlijke wijze tot stand komen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:19

Deze kat iig wel heb ik begrepen.
En die zorse ook.
Is het wel eens geprobeerd om die 2 olifanten irl te kruizen?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:43

De Afrikaanse en de Aziatische olifant kan je niet kruizen en meer smaken olifant zijn er niet. Ze zijn genetisch te verschillend ookal zijn ze er beide hetzelfde uit voor een leek. De aziatsiche is iets kleiner meen ik met relatief keine oren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:47

Ja, ze hebben ook hele andere familienamen zag ik.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:48

Overigens zijn er 2 soorten afrikaanse en 4 aziatische.
Neem aan dat deze wel onderling kunnen kruizen.