Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jokari schreef:ook goedemorgen zeg. Ben jij altijd zo goed gezind 's morgens ?
Needje schreef:Ik gok dat ze nu aan het bekijken zijn of deze kat valt onder roofdier.Anders zou ik niet weten waarom deze vastgehouden wordt.
Is geen bedreigde diersoort en niet in het wild geboren.
detour schreef:[Mijn Arbaier is stokkreupel met een opgezette pees. De arts komt zo. Hij is Russisch gefokt. Hoop dat hij zich gedraagt.
Needje schreef:We hebben nl meer als genoeg voorbeelden van uitheemse dieren die hier gewoon een normaal leven kunnen leiden.
detour schreef:Needje schreef:Ik gok dat ze nu aan het bekijken zijn of deze kat valt onder roofdier.Anders zou ik niet weten waarom deze vastgehouden wordt.
Is geen bedreigde diersoort en niet in het wild geboren.
Dat zou imo een erg trage constatering zijn.
Bezint eerg be begint; men zou toch moeten weten waar men mee fokt eer met de boel gaat vermenigvuldigen?![]()
Mijn Arbaier is stokkreupel met een opgezette pees. De arts komt zo. Hij is Russisch gefokt. Hoop dat hij zich gedraagt.
Citaat:Onze hobby zijn katten . Groot,.,.,.,.,.,.,.,kleiin,.,.,.,.,.,.behaard.,.,.,.,.kaal.,.,.,.,.,duur.,.,.,of goedkoop. Twee katten van ons zijn uit het asiel .drie zijn er gered door ons uit Belgie . En daarnaast hebben we al diverse straatkatten opgevangen en herplaatst,..,., Beest is een beest.,.,.,
detour schreef:Er zijn al veel probleme ontstaan bij de Saarlooswolfshond, een soort herder waar een scheut wolvenbloed doorheen vloeit; ook voor dit ras is een lange wachtlijst; de hond blijft vaak echter schichtig en afstandelijk, kan enorm huilen en is door zijn wolvengedrag voor de gemiddelde eigenaar niet goed onder de duim te krijgen (slopen, weglopen, domineren).
Yamcha schreef:De Saarloos Wolfshond is idd ook zoiets, ik heb een tijdje voor zo'n dier gezorgd. Geweldig beest, maar geestelijk gewoon een wolf, en eigenlijk niet geschikt voor mensen. Buitenaf zou het nog kunnen, maar dan nog...
Ze kunnen niet in huis, ze raken daar in de stress, want de ruimte is veel te klein voor ze. Dus buiten in een (grooooooooote) kennel. Moet je er weer een hond bijnemen, want blijft een roedeldier en kan dus niet alleen zijn...
Ik geloof niet dat wij mensen echt kunnen voldoen aan de natuurlijke behoeften van zullke dieren, en als je dat niet kunt, is het imo niet eerlijk om ze te houden
Miska schreef:Wat mij zo tegen staat, is dat mensen voor God willen spelen en een creatie maken, die nooit in de natuur zal voorkomen!
Kijk, als een hond verwilderd raakt en in aanraking komt met een wolf, kan het voorkomen dat je een halve wilde hond krijgt.
Zo ook met de dingo's, dat komt omdat een hond een roedeldier is en zich aansluit bij de groep.
Maar kat-achtigen leven solitair en zullen zich nooit aansluiten en uit zichzelf gaan kruisen met een andere kat-achtige soort.De kans dat de sterkste soort de ander op eet is namelijk veel groter.
Dus kan ik er geen begrip opbrengen dat mensen voor hun EGO, een dier gaan fokken en voor hun eigen plezier gaan houden.
Er gruwelijk veel geld voor neerleggen, om de mensen met een verminderd bewustzijn die deze dieren fokken, te spekken en bevestiging geven dat het juist is om zo'n dier te creeëren!
Waar zit dan je verstand, want ik vind het buitengewoon triest dat het gebeurt!
Ook anti-allergische dieren creeëren voor mensen die graag een dier willen hebben, maar er niet tegen kunnen, vind ik ook uiterst betreurenswaardig!
Ga eens na hoe het komt dat je allergisch bent geworden!
Waarschijnlijk door al ons genetisch gemanipuleerd voedsel, dat je consumeert!
En wat is dan de volgende stap?!
Een huisdier dat je op commando aan en uit kan zetten bij het knippen van je vingers, als je er even geen zin in hebt?!
Jammer genoeg lopen er nog teveel onbewuste mensen rond en helpen we zelf de wereld naar zijn grootje en dan nog verbaasd zijn ook hoe dat nou kon gebeuren....
En de schuld maar aan een ander geven, want ik deed het niet!
Éen grote EGO-trip is het en meer niet!
Needje schreef:Nieuwe dieren kunnen we denk ik niet maken. Maar nieuwe rassen wel.