Bloed huurauto toch van Maddie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Bloed huurauto toch van Maddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:21

russel schreef:
O BABOOTJE ik ben niet blind, mag het ook wat vriendelijker? Maar dat is niet de teneur in dit topic he???

Onbegrijpelijk wat dit onderwerp met sommige mensen in dit topic doet, de hatelijkheid glijdt van de muur Blauw oog

De beste volgt een van de beste op en is ook nog eens onpartijdig, dus tel uit je winst.

Ik begrijp echt niet waarom je mij van hatelijkheid beschuldigt.... Ik heb alleen terugverwezen naar mijn post of het nieuws. Wel bijblijven he?
"Maar zo de waard is vertrouwdt ie zijn gasten" of "wie de schoen past trekke hem aan".
Lees het maar zoals je het wilt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:22

katiavl schreef:
En zo een houding russel werkt ook niet mee aan de algemene sfeer in dit topic. Het lijkt alsof sommige mensen onenigheid willen hebben. Stuur dan een pb'tje ofzo. Want andere zijn al dankbaar dat dit mag open blijven, en dat we nieuwsberichten kunnen bespreken Lachen

Als ze dankbaar zijn dat het open blijft, moeten ze de verantwoording nemen om niet te schreeuwen. Ik doe dat niet per pb, heb geen zin om af gezeken te worden. Ik communiceer heel normaal op een hele normale toon, doe ik altijd, mits ik afgezeken wordt. Boos!

Babootje ls je het niet snapt, lees je bericht dan ook eens door en die hoofdletters, als oude rot in het boktgebeuren weet je hoe dat overkomt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:27

russel schreef:
[
Als ze dankbaar zijn dat het open blijft, moeten ze de verantwoording nemen om niet te schreeuwen. Ik doe dat niet per pb, heb geen zin om af gezeken te worden. Ik communiceer heel normaal op een hele normale toon, doe ik altijd, mits ik afgezeken wordt.
Babootje ls je het niet snapt, lees je bericht dan ook eens door en die hoofdletters, als oude rot in het boktgebeuren weet je hoe dat overkomt.

Ik heb me er nu 1 x toe laten verleiden om op "uitlokking" in te gaan. Zal niet meer gebeuren wat mij betreft.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:36

Wat ik begrijp uit de link van babootje is dat de man die gelijkenis toont met de tekening nog niet door de politie is gehoord. Hopelijk gaat dit wel gebeuren, want ook al wijzen er veel dingen naar de ouders of mensen in hun omgeving alles moet nagetrokken worden.

Deze man kan beweren dat hij nog nooit weggeweest is uit zijn dorp maar de politie heeft imo gewoon de plicht om dat na te trekken, dat doen ze immers bij andere sightings ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:16

Ik stop met dit topic. Als zelfs mods het verschil niet zien tussen fanatieke haatzaaiende berichten en gewoon speculaties dan wens ik een ieder hier veel succes. Het is gewoon pathetisch dat fanatisme, andere woorden heb ik er niet voor.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:43

Net de link bekeken, dan zullen er foto's uit die periode van ontvoering van die man gezien worden, want hier heeft hij een plofkop en geengezinds lijkt hij op die vent van de compositie..
Wat ik gek vind is dat deze vent wel op de foto staat en zomaar met naam en toenaam a la publiek in de newspaper staat..en die man met de dreadlocks niet. Zal ff lekker worden dat als je zelfs nog geen verdachte bent met je kop ongevraagd in de krant staat.
Ben benieuwd als deze man nagetrokken gaat worden..dan zou er toch een verband mmoeten ligge tussen de Mc Canns (gezien de gehuurde auto en dnabewijs).

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:42

Ik mod niet op dit topic maar post als gewone gebruiker mee, en kom gewoon voor mijn mening uit....en vind inderdaad dat iedereen dat recht heeft, ongeacht of ik het nu met ze eens ben of niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:11

Ik vind het overigens wel apart dat er gesproken wordt van "een hekel hebben aan de McCanns".
Ik veroordeel roken, maar daarmee wil ik niet zeggen dat ik vindt dat elke individuele roker niet deugt. Het gaat om een stukje onnodig gedrag van die persoon.

In dit geval gaat het niet om de personen McCann, maar een ZAAK waar allerlei losse eindjes zitten en daarin spelen de ouders een rol.
In de eerste plaats zijn ze, zonder twijfel, samen met een aantal van hun vrienden, schuldig aan het onnodig in gevaar brengen van hun kinderen terwijl ze zelf het op een zuipen zetten, alle avonden. Dergelijk gedrag wordt in veel kringen sociaal afgekeurd, maakt niet uit wie het doet.
Vervolgens liegen dat je de politie hebt gebeld en die pas inlichten nadat SkyNews is ingelicht, is ook niet in de haak.
Bij een verhoor uitgebreid gebruik maken van je zwijgrecht draagt niet bij tot schonen van verdenking, in tegendeel.
Agressie, censuur, leugens en campagnes in de pers en naar politiek kopstukken hebben de zaak voor het buitenlandse publiek verdraaid.
Dit zijn dingen waar we ons mee bezig kunnen houden, ongeacht de personen die er achter zitten. Kunnen de aardigste mensen ter wereld zijn, die voor de rest goede ouders zijn. Het is dan ook een beetje vreemd om dat aan te voeren als verdediging (van familie en vrienden).
We hebben het over gedrag en daden binnen een zaak, niet over de personen.
Het gaat dus helemaal niet om een "hekel", maar om verdenkingen, gebaseerd op een hele reeks dingen.

Dat levens aangetast worden van willekeurige besnorde mensen uit de Algarve door het bestaan door een uit de fantasie van iemand ontsproten tekening, vind ik kwalijker dan vraagtekens zetten bij het gedrag en verklaringen van de McCanns en clan.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:54

Hoe weet jij dat ze het iedere avond op een zuipen zetten met hun vrienden? Was je erbij?
Dit soort uitspraken gaan mij echt te ver. Ik ken de mensen niet, was er niet bij dus vind het moeilijk oordelen.
Kranteartikelen zijn ook niet altijd geloofwaardig.

Verder is het zo dat je kinderen niet 24 uur per dag in de gaten kunt houden.
Laatst bijgewerkt door jaantsje op 28-01-08 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:56

Lusitana schreef:
I
Dat levens aangetast worden van willekeurige besnorde mensen uit de Algarve door het bestaan door een uit de fantasie van iemand ontsproten tekening, vind ik kwalijker dan vraagtekens zetten bij het gedrag en verklaringen van de McCanns en clan.

Amen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:32

In CM ook niet veel nieuws, behalve dan dat detectives van Metodo zijn afgereisd naar Altura om Joaquin Augustinho met spoed te spreken die tussen neus en lippen door wel wordt bestempeld als "mogelijke ontvoerder" van Maddie.
Verder weet Clarence Mitchell er weer een positieve draai aan te geven door te stellen dat de PJ blijkbaar weer op het spoor van de ontvoeringstheorie komt te zitten, nu deze theorie aan kracht wint.
(Hoezo denk ik dan, omdat een paar mensen een "enge man" hebben gezien?) PJ doet gewoon zijn werk en dat is het uitsluiten van mensen van het onderzoek. Je hoort overigens niets meer van de zgn. Pedo netwerken die Metodo in Spanje zou hebben blootgelegd. Maddie zouden ze voor Kerst thuishebben (2008?) Ben benieuwd.

Onderstaand volgt CM artikel van vandaag:
De detectives van Metodo 3, het Spaanse bedrijf, ingehuurd door het paar McCann om de verdwijning van Madeleine te onderzoeken, waren gisteren in Altura, Castro Marim om onderzoek te doen naar Joaquin Augustin geweest, die aangewezen wordt als de man van de robotschets en verdachte van de ontvoering van Madeleine, volgens de Britse krant "Daily Mail" Het Spaanse agentschap wil met spoed met Joaquin Augustin spreken, nadat getuige, Gail Cooper heeft verklaard dat deze man identiek is aan degene die zij in Praia da Luz heeft gezien.
"We willen deze man met de hoogste prioriteit spreken, om vast te stellen of het inderdaad de man is die mw. Cooper heeft gezien en daarom gaat er vertegenwoordigers van ons bureau naar deze plaats (Altura)."
Gisteren verklaarde de broer van de eigenaar van de snackbar Unites in Altura, waar Joaquin een vaste bezoeker is, aan CM dat een Spanjaard, die zich identificeerde als journalist, en die alleen was, in zijn zaak naar hem (Joaquin) vroeg. Nochtans is de jacht geopend op de man naar wie iedereen op zoek is.. Joaquin Augustin is "voer" voor Brits journalisten` Nieuws van de Wereld ' presenteert een interview met deze inwoner van de Algarve die, net als in het artikel in CM van gisteren - verklaart op geen enkele wijze bij de verdwijning van Madeleine betrokken te zijn. stelt een gesprek voor waar algarvio, zoals het gemaakt voor de uitgave van yesterday van cm, om het even welke relatie met de verdwijning van Maddie ontkent. "Ik heb geen enkel idée, wat de mensen e rook van mogen denken," zegt de plukker van conquilhas.

ONTVOERINGS HYPOTHESE
"Iedere toenadering van de PJ tot de ontvoeringshypothese is welkom, want dat is wat er is gebeurd" stelt Clarence Mitchell nu de ontvoeringstheorie aan kracht wint.
Op donderdag jl. is een Portugees - die grote gelijkenis vertoonde met de Robot foto - door de PJ ondervraagd in Gribraltar.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:59

Knap dat ze dat kan zeggen "wat dat is wat er is gebeurd".....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:00

jaantsje schreef:
Verder is het zo dat je kinderen niet 24 uur per dag in de gaten kunt houden.

Het gaat om kinderen van 2 jaar en een kind van 3 bijna 4 jaar (Madeleine). Kinderen van die leeftijd kun je m.i. uberhaupt niet alleen laten, maar dat is mijn mening.
Maar die discussie hebben we volgens mij een tijdje geleden al gehad.
Het staat vast dat de kinderen 4 avonden op rij alleen in het appartement waren, terwijl de ouders op 40 m afstand in een restaurantje (tapas bar) zaten te eten.
Clarence Mitchell -woordvoerder van het stel- doet het af als een bij Engelsen heel normale gewoonte.
Dat niet niet zo gewoon is blijkt uit reacties van veel Britten op diverse discussie sites. Van vernietigende kritiek t/m "moet kunnen". Ja wat dat betreft zijn Britten ook net gewone mensen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:03

Amy77 schreef:
Knap dat ze dat kan zeggen "wat dat is wat er is gebeurd".....

Dat is PR tactiek. De wereld ervan overtuigen dat een ontvoering heeft plaatsgevonden. Niet zeggen "we denken dat", maar "het is onomstotelijk een feit dat".
Mitchell is een zeer ervaren PR/Media adviseur, voorheen in dienst van de Britse Overheid.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:11

Ja precies, dat je zoiets onomstotelijk kan zeggen, brrr. Zie de krantenkoppen er alweer vol mee staan "Maddie toch ontvoert" ..hopelijk lezen veel mensen daar overheen/doorheen..iemand iets aanpraten is zo gelukt, maar iemand de kans geven er anders over te denken is door de media nogal moeilijk.

Hopelijk komen er eerdaags weer echte dingen op tafel.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:59

Knap ook wat hier zo nu en dan voorbijkomt. Volgens mij is hier niemand die precies weet wat de waarheid is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:01

jaantsje schreef:
Knap ook wat hier zo nu en dan voorbijkomt. Volgens mij is hier niemand die precies weet wat de waarheid is.

Denk als je goed leest dat niemand dat ook zegt dat ze de waarheid weet, wij kunnen hier alleen afgaan van berichten en dat doen we ook. Niks mis mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:39

jaantsje schreef:

Inderdaad en de woordkeuze erbij is ook zo tendentieus naar eigen interpretatie. Sleutels van de kerk "ontfutselen" bijvoorbeeld, elke avond op een zuipen zetten etc.
Wat een gluiperds die Mc Cann's

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:41

Wat is het belangrijkste de zaak of heel de tijd op elkaars woorden vitten Lachen
Het doet echt niet goed aan de sfeer en word er persoonlijk een beetje moe van. Want we gaan gewoon weer terug naar de reden waar het vorig is gesloten geweest.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:52

faye schreef:
jaantsje schreef:

Inderdaad en de woordkeuze erbij is ook zo tendentieus naar eigen interpretatie. Sleutels van de kerk "ontfutselen" bijvoorbeeld, elke avond op een zuipen zetten etc.
Wat een gluiperds die Mc Cann's

Toch moeilijk dat stoppen he? Net roken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:58

mwah, stoppen met roken is niet zo moeilijk vind ik Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:14

katiavl schreef:
Wat is het belangrijkste de zaak of heel de tijd op elkaars woorden vitten Lachen
Het doet echt niet goed aan de sfeer en word er persoonlijk een beetje moe van. Want we gaan gewoon weer terug naar de reden waar het vorig is gesloten geweest.

Hier nog iemand die zich groen en geel ergert..de mensen die dit topic in het begin nog geregeld lazen en meekletsen zijn al vertrokken en zal me niets verbazen dat dit komt doordat zij zich ook zo ergeren aan een stel volwassen mensen die elkaar steeds lopen op te fokken..zonde als hierdoor het topic wederom gesloten wordt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:28

Vraag me af hoe de zwerver, in de auto geraakt is van de ouders

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:33

Met de sleuteltjes nog wel...

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... &idCanal=9

De PJ wacht nog steeds op Engeland wat betreft de verhoren....

Ondertussen rent Metode3 achter mensen aan die wat weg hebben van het portret. De man die nu doelwit is, is ook allang aan de kant gezet door de PJ.
Metode3 loopt steeds achter de feiten aan en tot nu toe zijn ze met nog niets nieuws gekomen dat ook maar op wat voor een manier ook licht op de zaak werpt.

En het Chileense geval ging om grootouders met hun kleinkind.
http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... 52&link=08

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:53

Vertaling artikel in Correio da Manhã:

Citaat:
Contraversie: Impasse in onderzoek door slechte medewerking. Engelse antwoorden niet.

De PJ weet nog niet waneer ze de vrienden van het echtpaar McCann kunnen ondervragen.
Al meer dan 20 dagen geleden heeft het openbaar ministerie en justitie het bericht gekregen dat de brieven met vragen zijn ontvangen, maar sindsdien is er geen enkel antwoord van de Britse autoriteiten wat betreft het ondervragen van de vier bevriende stellen van de McCann. Er zijn ook nog persoonlijke bezittingen in beslag te nemen van Kate en zo raakt het onderzoek achter.

De tientallen vragen aan acht mogelijke getuigen zijn zeer zorgvuldig voorbereid bij de verantwoordelijken voor de zaak bij de PJ – steeds in articulatie en met overeenstemming met de engelse onderzoekers. Een proces dat maanden duurde, omdat er allereli legale wegen gevolgd moesten worden bij het versturen van de brieven, via de Procuradoria-Geral da República.

De documenten zijn dan eindelijk in het begin van het jaar aangekomen- en in het midden van deze maand vonden de onderzoekers van de PJ het al vreemd dat het stil bleef in Engeland, wat al in de CM gemeld is toendertijd. Nu is het bijna februari en er is nog steeds geen groen licht om de duidelijke tegenspraken, die er zijn in de eerste keer dat ze ondervraagd zijn over de avond van de misdaad, tussen de vrienden van de ouders van Maddie, meer te onderzoeken.

Het justicieel geheim is verzekerd door de rechter tot september, maar een eventuele aanklacht van het openbaar ministerie hangt van de ondervragingen af, die cruciaal kunnen zijn. Ook omdat alleen na het verhoren van de vrienden de PJ een serie vragen voor het echtpaar kan voorbereiden – net naar wat de ander vier stellen zeggen. Wat betreft de objecten - waaronder het dagboek waarin Kate schreef over het gedrag van Maddie en de relatie die som moeilijk was met de oudste dochter.

Ondertussen gaan de privé detectives die de McCanns huren door met de vervolging van personen die wat lijken op de schets die een week geleden is bekendgemaakt.
Na de valse* verdachte die de journalisten met dreiging van een geweer ontving bij zijn huis in de Algarve, begaven de spanjaarden van het bedrijf Metode3 zich de laatste dagen op weg naar Altura, in Castro Marim, op zoek naar Joaquim Gomes – een ander man met gelijkenissen met het portret, die al lang aan de kant is gegooid door de PJ.

In Portugal herhalen zich geen ‘sightings’ van potentiele verdachten, maar deze situatie herhaald zich in heel europa en Noord Afrika.

* als in "verkeerde" (ander krijg ik weer gezeik over woordkeuze. Dit is de letterlijke vertaling en een gebruikelijke uitdrukking Knipoog )
Net als dat meer dan en paar glaasjes drinken "zuipen" is, en het zeer tegen alle regels in krijgen van een sleutel als "ontfutselen" daarvan gezien kan worden. Ik snap niet waarom dat zo negatief wordt gezien.
Verder zijn opmerkingen als "het lijkt wel of je er bij was" onnodig. Zeg je dat ook tegen politie en onderzoekers, advokaten en rechters? Toch wordt van hen verwacht een te oordeel vormen.
Zij en wij baseren een mening op wat er bekend is. (zij het dat autoriteiten straks toegang hebben tot meer info)
Er is veel ruis en het valt niet mee om daar door nog de feiten te vinden, maar die zijn er wel, of daar nou iemand bij was of niet. Wat er gebeurd is kun je niet ontkennen of wegpoetsen met een opmerking als :was je erbij dan?
We gaan voor veel dingen af op mensen die er inderdaad bij waren, zoals het personeel van de Ocean Club en zelfs op de vrienden van de McCanns, ware het niet dat het lastig is als ze allemaal ander dingen zeggen en om de haverklap elkaar en zichzelf tegen spreken en dingen veranderen.
Iets waarvan je het personeel verder niet van kunt beschuldigen. Die houden vast aan zoveel flessen van dit en dat alle avonden (wat ook simpel op de rekeningen te vinden is), zo en zo laat aan tafel tot zo en zo laat en wie er al of niet van tafel is geweest en voor hoelang.