Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:53

@lies
Maar hij zegt er tenminste wat van.
De manier waarop ben ik het ook zeker niet mee eens....maar wat doe de rest van de hele regering?
Niks, nada, noppes...kop in het zand steken, geld weg donderen naar kunst en that's it.
Ze pakken de problemen rondom probleem mensen niet aan, helemaal niet.
Geef me dan maar iemand met een te grote bek, ipv dat zacht gekookt eitjes gedoe van andere partijen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-07 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:54

Ik vind dat Wilders op zeker punt wel gelijk heeft , maar ik ben ook voor een ieder gelijk, dus... Als allochtonen weigeren te werken vind ik dat hij gelijk heeft die mensen aan te pakken, maar..... doe dat dan ook bij de Nederlanders die de hele dag voor zich uit zitten te staren en maar een beetje op hun uitkering teren, terwijl ze nog prima aan het werk kunnen... Wat betreft het aanpakken van de criminaliteit wordt er volgens mij niet zo veel onderscheid gemaakt het is alleen zo jammer dat er altijd een afkomst bij wordt gegeven op het nieuws, als het gaat om allochtonen, dus van: een 34-jarige man van marrokaanse afkomst heeft bla bla bla... (is slechts een voorbeeld hoor) maar er zijn ook genoeg Nederlanders die dingen uit vreten die niet door de beugel kunnen en dat hoor en zie je niet terug op het nieuws

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:55

supertinkie, cijfers liegen niet. van de jongeren nederlandse mensen is 4% crimineel (zittend an ook mensen bij die geen blank uiterslijk hebben) van de allochtone is dat 8 %
Het dubbele dus

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:57

Ach wilders spoort gewoon niet. Het blondeer is niet alleen slecht voor zn haar, het tast zn hele wezen aan.

We moeten met zn alle eens leren niet iedereen over een kam te scheren. Ik ken genoeg MENSEN van buitenlandse afkomst die wél hun best doen en die het gedrag van andere niet goedkeuren.

Enige punt waar ik het wel mee eens ben is dat een dubbele nationaliteit nergens voor nodig is.
Ik las iets over kerken in Islamitische landen, uhm sorry maar in turkije en marokko staan toch echt kerken! In marokko staan ook synagoges. Dus waar halen jullie die onzin vandaan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:00

Maar volgens mij hebben de meeste mensen het over de 'slechte' mensen van allochtone afkomst. Ik ken er ook genoeg van mijn werk en school en vereniging waar ik heel goed mee overweg kan. En ik heb er dan ook echt geen moeite mee dat ze hun eigen geloof en gebruiken behouden, maar ze spreken de taal en hebben dezelde normen en waarden als mij en we respecteren elkaar. Zij zijn het ook niet eens met het gedrag van enkele mede geloofstanders om het zo even te noemen.

Dus van mij hoeven ze echt niet alleen de 'buitenlanders' aan te pakken, de Nederlanders die zich misdragen mogen ook harder aangepakt worden.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 20-09-07 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:01

chevax schreef:
. Hoe vaak kom je per dag iemand met een burka tegen? En hoe vaak heb je daar dan last van? Zelfde als het niet willen Nederlands spreken. Jij wilt geen contact met mij? Prima, ik dan ook niet met jou. En ieder gaat weer zijn eigen weg. .

Ja ieder gaat zijn eigen weg, de een volgt de rechter weg, en de ander verdwijnt via een zijpad Sigaar

Die mafketels, sorry hoor, maar ergernis nummer 1 uit mijn Amsterdam-periode, die naast me in de tram met hun lange jurk aan een heel gebed gaan doen met dat kettinkje en onophoudelijk doorgaan!!
Marokanen die als het druk was in de tram of metro tegen je aan gaan staan te rijden, dat eeuwige gegil van die vrouwen bij elkaar, uiteraard in hun taal.

Ja sorry, hoor, ieder gaat zijn weg, en ik erger me er niet aan, gaat hier voor mij niet op!!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:01

capopjekop schreef:
Dus van mij hoeven ze echt niet alleen de 'buitenlanders' aan te pakken, de Nederlanders die zich misdragen mogen ook harder aangepakt worden.

Mee eens!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:02

princess, als je leest scheert wilders niet iedereenover 1 kan...alleen de lamme takken en criminelen

hoeveel kerken staan daar op aantal inwoners van dat geloof?

Hoeveel moskeen staan hier op het aantal van dat geloof?
Is dat bekend? Zou ik wel willen weten Ja

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:02

Princess_ schreef:
Ach wilders spoort gewoon niet. Het blondeer is niet alleen slecht voor zn haar, het tast zn hele wezen aan.

Verward Verward

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:03

runningkawa schreef:

Ik ook wel ja Knipoog
Misschien even googlen??

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:04

En er hangt me ook nog iets van bij dat de kerken daar niet groter mogen dan dan de moskeeën en niet binnen zoveel meter naast een moskee mogen staan. Zo iets stond er in mijn geschiedenisboek.

Maik79

runningkawa schreef:
princess, als je leest scheert wilders niet iedereenover 1 kan...alleen de lamme takken en criminelen

Waarom is dat überhaupt interessant?

Nikka

Natuurlijk kennen we allemaal allochtonen die een goede baan en goed nederlands spreken blablabla. Neemt het feit niet weg dat een groter gedeelte crimineel is, een groter gedeelte werkeloos is en een groter gedeelte in de WAO zit. Verder kom ik regelmatiger allochtone jongeren tegen, die zeer slecht nederlands spreken én in nederland geboren zijn, dan een die gewoon goed nederlands spreken. Dit geldt overigens vaak niet voor de Turkse jongeren en voor allochtone meisjes. Als je goed je best doet, goed nederlands spreekt en je opleiding hebt kom je heus wel aan de bak in nederland. Het gaat om die andere groep en die mag wat mij betreft, in plaats van doodgeknuffeld, best wat harder worden aangepakt.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:05

Ik zou eens voor je kijken of ik dat kan na gaan. Natuurlijk staan er minder kerken en synagoges dan moskeeen, maar goed dat is logisch. Ik zal eff kijken of ik er iets van kan vinden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:07

Runningkawa het stond hier een week geleden in de krant, wel van belgie, wil het best voor je opzoeken

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:07

capopjekop schreef:
En er hangt me ook nog iets van bij dat de kerken daar niet groter mogen dan dan de moskeeën en niet binnen zoveel meter naast een moskee mogen staan. Zo iets stond er in mijn geschiedenisboek.

ik heb fotos gezien van kerken daar en die waren reusachtig in vergelijking met onze kerken.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:08

runningkawa schreef:
Ook dat is zeker war.
Maar stop dan wel het werk door mensen die hier niet echt wonen zoals Polen.
ER zijn genoeg nederlanders (dus ook buitenlanders met een nederlands paspoort) die willen werken maar niet aan de bak komen, ze zijn te duur.
Terwijk polen bijv voor 40 uur op papier staan en er 60 werken. Doen ze dat niet worden ze ontslagen en staan er 10 voor hen in de rij.

Maar daar word ook niks aan gedaan en gedaan alsof het niet waar is....

Polen zijn gewoon EU burgers, dus die mogen hier werken. Daar is helemaal niets aan te doen. En daarbij, dat probleem met de 'goedkope' polen lost zichzelf wel op. De polen kunnen overal aan de bak en in Polen beginnen de prijzen ook explosief te stijgen. Hetzelfde is gebeurd toen bijvoorbeeld Spanje toetrad tot de EU. We hebben nu toch ook niet overal goedkope Spanjaarden rondlopen? En als wij als Nederland gewoon eens goed streng handhaven op de arbeidswetgeving verdienen de Polen hetzelfde als de Nederlanders en zijn ze geen spatje goedkoper.

Trouwens, er zijn momenteel voldoende banen voor iedereen...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:08

Princess_ schreef:
capopjekop schreef:

ik heb fotos gezien van kerken daar en die waren reusachtig in vergelijking met onze kerken.

En hoe waren ze dan in vergelijking met de moskeeën? Niet dat het mij verder wat uitmaakt hoor, mar er hing me wat van bij vandaar Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:09

Wilders probeert gewoon media aandacht te krijgen door provocerende uitspraken te doen. Ik vind zijn gedachte over andere culturen erg bekrompen. Ik ben het ermee eens dat het kabinet niet alle problemen even juist oplost, maar Wilders gaat mij veel te ver.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:11

Ik had hier ergens gelezen over voorrangsregels, ga het niet meer doorspitten, maar die bestaan wel hoor. Of toch in belgie Lachen

Princess_

Moskeeen heb ik niet op foto gezien.

Kawa heb je hier iets aan?

Citaat:
Moslim 99,8%, hoofdzakelijk soenni.
Jood 0,05%, 12.000 Sefardische joden.
Christen 0,16%. Afname 4,7%. Onder te verdelen in:

Protestanten 0,01%. Groei 3,9%:
Evangelische Gereformeerde kerk (9 kerken, 280 leden en 700 'affiliated' [d.w.z. ook gastleden en niet-belijdende of niet-gedoopte leden])

Conventie van Baptisten (3 gemeenten, 100 leden en 167 'affiliated')

Tien anderen denominaties (28 gemeenten, 732 leden en 1.604 'affiliated')

Evangelischen 0,01% (615 leden en 1200 'affiliated').

Charismatische en Pinksterchristenen (90 leden en 170 'affiliated') Naar schatting werken 150 zendelingen binnen en buiten Marokko onder Marokkanen. Negen van hen zijn Marokkaan.

Rooms Katholiek 0,14%. Afname 5,3%. Bijna exclusief Fransen. (52 kerken, 20.200 leden en 36.000 'affiliated'). Expatriate kerkelijke werkers: 412.

Orthodox 0,003%. Afname 1,1%. Allen van buiten Marokko (3 denominaties met 2 kerken, 468 leden en 850 'affiliated').

Anoniem

Maik79 schreef:
runningkawa schreef:

Waarom is dat überhaupt interessant?

Omdat ik het gevoel heb dat hier nogal veel moskeen zijn om het aantal mensen die daar ook gebruik van maakt.
Maar zoals ik zeg, dat is mijn gevoel...en is mijn gevoel waar? Wellicht niet. Dan wil ik dat ook weten. Maar als het waar is ook.

Zo denk ik dat er in die landen veel minder kerken zijn op het aantal inwonder, maar ook weer mijn gevoel. Dus geen feit.

katiavl zou je dat willen doen?
Maar is dat dan voor Belgie of Nedeland?
Ook daar weer het gevoel dat belgie niet zo'n overdreven meegaand land is als NL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:12

Princess
dat zegt niets over Nl of wel?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:13

Maar in marokko waar dat over gaat is de islam een staatsgodsdienst. Dus dan is het imo logisch dat er meer moskeeen zijn dan andere geloofs gebouwen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:13

Belgie, maar zal eens kijken of ik ook nederlandse cijfers kan vinden Ja