Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:56

katiavl schreef:
En ik geef als voorbeeld:

India's goedkope proefkonijnen testen onze medicatie:
http://ipsnews.be/index.php?id=35&no_ca ... d%5D=16208

Afrika: http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/ni ... ijnproeven

Amerika: waar het nu begon, met het monster project die naar buiten kwam

vlug even gegoogeld er is een wereld van verdere info beschikbaar.
I

Ik zie in de bovengenoemde artikelen geen weeshuizen hoor, maar het is natuurlijk een kwalijke zaak als patienten voor geneesmiddelproeven gebruikt worden die niet begrijpen wat het allemaal inhoudt. En als geneesmiddelen wel goed werken, ze deze niet verder krijgen toegediend omdat dit te duur zou worden. Dat valt in mijn ogen onder de categorie "geneesmiddelen bijv. tegen Aids niet gratis ter beschikking stellen in landen van de derde wereld omdat ze het niet kunnen betalen". Dat is de beslissing van de pharmaceutische industrie.
De beslissing om naar derde wereld landen te gaan en daar te gaan testen is idd afhankelijk van geld. Dat er locaal misschien niet goed is voorgelicht, in hoeverre is de farmaceutische industrie dat aan te rekenen? En daar gaat het sporadisch gebruik van gedetineerden ook geen verandering in brengen.

Wat ik wel uit eerste hand weet is dat er een levering van medicijnen (noem het voor de grap Aspirine) die door een productiefout maar de helft van de werkzame stof bevatte, goedkoop naar Afrika is verkocht, omdat het op de Westerse markt niet verkocht mocht worden door die fout in de productie. Ipv het te vernietigen, ging het daar naar toe. Om de goede dosering te krijgen moesten de patienten ipv een, twee tabletjes nemen.

In landen zoals Brazilie heerst ook een levendige handel in organen. Straatschoffies die van de straat worden geplukt, waar een nier wordt verwijderd (als ze geluk hebben en het alleen die nier is, en niet nog meer dingen waar je echt niet zonder kunt zoals een hart) en vervolgens worden gedumpt, soms levend en soms niet. Soms wordt er bewust een orgaan verkocht, om geld te krijgen om te overleven. Aan die misstanden zou wat gedaan moeten worden, maar daar gaat het gebruik van gedetineerden ook geen verschil in maken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:00

Schimmelig schreef:
Who made you God? Waarom zou jij iemand wel, of niet veroordelen? Schiet je er iets mee op, of creëer je een onnodige dosis 'karma'?

Ik ben het met je eens dat deze mensen 'van het pad zijn' en dat wij veiliger zijn als zij achter de tralies zitten, maar om dan wrede experimenten met ze te doen waar zij geen toestemming voor gegeven hebben, dat is ronduit barbaars en dat maakt jou hetzelfde als zij.

De slachtoffers hebben ook geen toestemming gegeven voor hetgeen de dader met ze heeft gedaan.
Als iemand mijn kleine meissie zou ontvoeren, verkrachten en daarna de keel door zou snijden, zou ik met liefde zélf de experimenten uitvoeren op degene die dat op zijn geweten zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:02

Schimmelig wat wil je nu duidelijk maken?

Een plaatje van een politiecel plaatsen slaat nergens op,
de misdadigers die wij hier bespreken zitten in het huis van bewaring;
blijkbaar weet je het verschil niet zo......

Dus ga nu geen appelen met peren vergelijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:05

Dat maakt je niet hetzelfe, vind dat steeds een zwak argument...
Deze criminelen hebben zonder rechtspraak mensen vermoord, ook niet gevraagt of dat mocht. Ook niet aan de familie. Ook niet gedacht aan het verdriet dat ze zaaien.
Kwam ze toevallig goed uit.

Als deze mensen dan levenslang krijgen is dat gebeurd in proces in een rechtzaak.
En als er toevallig voortaan in de wet staat dat bij levenslang de verplichting tot mee werken aan proeven hoort...tja...had je braaf mensje moeten spelen...

OP de vraag of het ooit zal gaan gebeuren
Nee...de dieren blijven wel de l*l..daar voelen wij mensen ons te gewedlig en verheven voor...pakken maar onschuldige beestjes zonder stem...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:06

Ik snap dat plaatsje van de cel ook niet helemaal. So what dat het niet luxe is? Dat verdienen ze ook helemaal niet.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:06

Diablo schreef:
Schimmelig schreef:
Who made you God? Waarom zou jij iemand wel, of niet veroordelen? Schiet je er iets mee op, of creëer je een onnodige dosis 'karma'?

Ik ben het met je eens dat deze mensen 'van het pad zijn' en dat wij veiliger zijn als zij achter de tralies zitten, maar om dan wrede experimenten met ze te doen waar zij geen toestemming voor gegeven hebben, dat is ronduit barbaars en dat maakt jou hetzelfde als zij.

De slachtoffers hebben ook geen toestemming gegeven voor hetgeen de dader met ze heeft gedaan.
Als iemand mijn kleine meissie zou ontvoeren, verkrachten en daarna de keel door zou snijden, zou ik met liefde zélf de experimenten uitvoeren op degene die dat op zijn geweten zou hebben.

Wat schiet je daar precies mee op? Je dochter krijg je er niet mee terug. Oog om oog, tand om tand dus? Enorm barbaars is dat.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:08

Dan maar barbaars. Moeten ze maar van onschuldige mensen af blijven. Ik vraag me af of je nog zo denkt als het een geliefd familielid van jou gebeurt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:09

Chiqa schreef:
Schimmelig wat wil je nu duidelijk maken?

Een plaatje van een politiecel plaatsen slaat nergens op,
de misdadigers die wij hier bespreken zitten in het huis van bewaring;
blijkbaar weet je het verschil niet zo......

Dus ga nu geen appelen met peren vergelijken

Dat is een plaatje uit de jeugdgevangenis, daar waar wij jonge criminelen in stoppen. Politiecellen zien er heel anders uit.

Wat ik duidelijk wil maken begrijp je nu inmiddels toch wel Verward
Een cel is geen paleis, verre van zelfs.

Als jij zegt dat een 'cel een paleis is' wie vergelijkt er dan 'appels met peren' Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:11

... Dus als bokkers menen dat we criminelen nooit mogen straffen omdat ze daar niet voor gekozen hebben maakt dat hen dan net zo crimineel? Vind dat nogal kort door de bocht!

Hebben de slachtoffers van deze criminelen dan toestemming gegeven om vermoord, beroofd of bijvoorbeeld verkracht te worden?!? Kregen zij de keuze?..

Laten we nou ff niet te zoetsappig zijn mbt criminaliteit; ze zitten niet voor de kat zijn k*t achter de tralies. Bloos

Runningkawa, ik herken je gevoel wel met betrekking tot je laatste zin.. Ik heb dus ookwel eens de indruk dat mensen vinden, omdat ze toevallig intelligenter zijn en meer kunnen dan andere wezens, zich verheven voelen..

Een hoop bokkers reageren gepikeerd omdat de criminelen niet over hun lot zouden mogen beslissen.. Hun slachtoffers mochten dat ook niet en zijn getekend voor de rest van hun leven. En dieren vragen er ook niet om, dat klopt!
Laatst bijgewerkt door detour op 10-09-07 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:11

Slaapkamer is niet groter hoor
en je vergeet de recreatie ruimte ed te laten zien...

en dementerende bejaarden zitten beroerder, zitten met meer mensen op een kamer...zet je daar ook ff een plaatje van?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:12

Diablo schreef:
Dan maar barbaars. Moeten ze maar van onschuldige mensen af blijven. Ik vraag me af of je nog zo denkt als het een geliefd familielid van jou gebeurt.

Als u niet direct met de deur in huis komt vallen en de overige pagina's nader onder uw loep neemt komt u tot de volgende conclusie Slim

Schimmelig schreef:
Dat heb ik in dit topic proberen aan te tonen door aan aantal (nodige!) persoonlijke vragen te stellen. Als mijn familie uitgemoord zou worden door zo'n psycho gun ik hem van harte het zelfde lot, maar niet doelloos geëxperimenteer op zijn lichaam. Éen simpele spuit voldoet, niet 1000 met Conny's nieuwste vorm van collageen.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:14

Schimmelig, jij zegt dat nu. Ik denk, als het je daadwerkelijk gebeurt, je er wel eens heel anders over zou kunnen denken.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:14

runningkawa schreef:
Slaapkamer is niet groter hoor
en je vergeet de recreatie ruimte ed te laten zien...

en dementerende bejaarden zitten beroerder, zitten met meer mensen op een kamer...zet je daar ook ff een plaatje van?

Beetje off topic vind je niet. We hebben het niet over bejaarden kwellen (en let wel, in veel andere landen wonen deze mensen bij hun kinderen in huis en worden goed verzorgd. Wij Nederlanders dumpen deze oudjes zelf op een hoop in tehuizen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:17

Nee totaal niet offtopic
Het gaat erom dat jij doet alsof criminelen, wat ze zelf zijn geworden, zo zielig in een celletje zitten.
Maar bejaarden en gehandicapten zitten heel wat beroerder.
En oud worden doe jij ook een keer (mag ik voor je hopen) dan weet je wat je te wachten staat...een slechter lot als dat van een crimineel....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:17

Diablo schreef:
Schimmelig, jij zegt dat nu. Ik denk, als het je daadwerkelijk gebeurt, je er wel eens heel anders over zou kunnen denken.

<Zucht> Dood, of dood door marteling. Heeft dat beiden niet hetzelfde resultaat?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:21

runningkawa schreef:
Nee totaal niet offtopic
Het gaat erom dat jij doet alsof criminelen, wat ze zelf zijn geworden, zo zielig in een celletje zitten.
Maar bejaarden en gehandicapten zitten heel wat beroerder.
En oud worden doe jij ook een keer (mag ik voor je hopen) dan weet je wat je te wachten staat...een slechter lot als dat van een crimineel....

Ik heb niemand zielig genoemd en ik vind ook niemand zielig, maar ik heb wel net zoals wat andere mensen hier gezegd dat er op elke regel uitzonderingen zijn. Sizzle heeft pagina's geleden mooie voorbeelden hiervan aangedragen en jullie (voorstanders van deze stelling) hebben hier niet op gereageerd.

Tegenwoordig (mag ik hopen Knipoog ) zijn wij allen slim genoeg om voorzieningen voor onze oude dag te treffen, dus als je er niet zo wil toe aan zijn als de bejaarden er nu aan toe zijn is dat mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:21

Schimmelig je argumenten zwakker steeds meer af,
volgens mij wil je gewoon je zin doordrammen.
Dat is prima maar kom dan met sterkere argumenten aan.

Husi van bewaring is een paleis voor iemand die het licht in
de ogen nog niet waard is.
detour schreef:
Laten we nou ff niet te zoetsappig zijn mbt criminaliteit; ze zitten niet voor de kat zijn k*t achter de tralies.

Presies!
Waar hebben we het over Gestoord

Diablo schreef:

Denk je? Huilen van het lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:24

Chiqa schreef:
Schimmelig je argumenten zwakker steeds meer af,
volgens mij wil je gewoon je zin doordrammen.
Dat is prima maar kom dan met sterkere argumenten aan.

Natuurlijk, je kunt altijd persoonlijk worden als je eigen argumenten met 100 km p/u onder de tafel worden geveegd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:26

je veegt niet hard hoor Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:38

Ik ben jullie even kwijt, maar begrijp dat velen toch het "oog om oog, tand om tand" beleid gehanteerd willen zien worden?
Welja, laten we teruggaan naar de middeleeuwen, laten bloedvetes in het leven roepen zoals die veel Oosterse landen gehanteerd wordt. Jij mijn familie wat kwaads aangedaan? Dan heeft jouw familie ook geen rustige minuut meer.
Barbaarse manier van denken, kan er echt niets anders van maken...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:44

Cassidy schreef:
Ik ben jullie even kwijt, maar begrijp dat velen toch het "oog om oog, tand om tand" beleid gehanteerd willen zien worden?
Welja, laten we teruggaan naar de middeleeuwen, laten bloedvetes in het leven roepen zoals die veel Oosterse landen gehanteerd wordt. Jij mijn familie wat kwaads aangedaan? Dan heeft jouw familie ook geen rustige minuut meer.
Barbaarse manier van denken, kan er echt niets anders van maken...

Terwijl de bovenstaande 'voorstanders' eerwraak vast afkeuren?

Ik kan er zelf amper bij hoe iemand - wat degene ook op zijn geweten heeft - onvrijwillig onderwerpen aan tests 'goed' is, of hoe je dit 'goedpraat' voor jezelf. Het getuigt mij inderdaad ook van middeleeuwse denkwijze anno 2007.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:51

Hmmm moeilijk. Maar sommige mensen denken blijkbaar dat gedetineerde een super leven hebben daar. Dus niet. Hun vrijhijd is afgenomen (en niet onterecht, en ja ergens logish) En dat is het ergste wat je kan gebeuren.

Ondanks de dingen die ze doen zijn het ook mensen. En die denken ook na over hun fouten. En dat is bijna voor iedereen onwerkelijk. Want ja laat ze maar wegkwijnen.

Zat gekken die voor een aardig zakcentje vrijwillig meedoen.
Betere wereld begint bij jezelf?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:23

Zijn jullie wel eens in een gevangenis geweest? Ik zou mezelf liever afschieten dan daar 10 jaar te moeten zitten...

Verder ben ik nog steeds verbaasd over de simpele denk- en redeneringswijze die sommige mensen hier hebben...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:26

Als je mensen simpel noemt in denkwijze zegt dat helaas zelf meer over jezelf, dan over andere Lachen
Het is hier geen win spelletje iedereen heeft recht op eigen mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:30

Misser schreef:
Zijn jullie wel eens in een gevangenis geweest? Ik zou mezelf liever afschieten dan daar 10 jaar te moeten zitten...

Ja ik heb er een half jaartje stage gelopen Ja En nee kan me niet voorstellen dat mensen zich daar af willen schieten, die gelegenheid hebben ze laten schieten. Lachen

Misser schreef:
Verder ben ik nog steeds verbaasd over de simpele denk- en redeneringswijze die sommige mensen hier hebben...

Explain Lachen