Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Veirl schreef:Maar seks is enkel voor de voortplanting en nergens anders voorbedoeld.Van mij wel, maar ze zullen er geen kinderen mee krijgen en dat was wel God zijn bedoeling met seks. Zeg maar.
Sunrise_ schreef:Zoals ik al eerder zei heb ik vast op heel veel dingen geen antwoord, daar ben ik haast wel zeker van, maar ik ben er ook een beetje moe van om mezelf steeds te moeten verdedigen.
alex66 schreef:Nee hoor ik oefen al jaren met vriendinnetjes en ik ben nog nooit zwanger geworden![]()
Sammie schreef:Sunrise_ schreef:Zoals ik al eerder zei heb ik vast op heel veel dingen geen antwoord, daar ben ik haast wel zeker van, maar ik ben er ook een beetje moe van om mezelf steeds te moeten verdedigen.
Omdat je uitleg onsamenhangend is. Homo's mag, homoseks mag niet. Homo's hebben toch ook seks?
Citaat:Ik geloof ook niet dat een homo relatie op echte liefde berust is zoals bij een man en vrouw. Maar meer op lust. (ik spreek dan uit eigen ervaring)
En de liefde die ik nodig heb in mn leven kan ik beter van Jezus krijgen dan van een man wat God dus niet goedkeurt.
Ik was 14 a 15 toen ik er achter kwam. Ben vanaf dat moment best 'zondig' gaan leven. En toen in de homoscene gekomen en gekeken gedurende 4 jaar
arans schreef:Maar hoe weten wij dat god het fout vind? of stel ik nu te moeiloeilijke vragen?
arans schreef:Maar hoe weten wij dat god het fout vind? of stel ik nu te moeiloeilijke vragen?
Mietje schreef:Sunrise_ schreef:Zoals ik al eerder zei heb ik vast op heel veel dingen geen antwoord, daar ben ik haast wel zeker van, maar ik ben er ook een beetje moe van om mezelf steeds te moeten verdedigen.
En je zou je ook moeten verdedigen.
1. Onderbouw maar eens waarom homoseksualiteit zo fout is.
2. Onderbouw maar eens waarom mensen zichzelf het recht geven mensen te beledigen om hun geaardheid "omdat god het zegt"
3. Benadruk maar een keer dat het nergens op slaat en dat de bijbel zichzelf hierin verschrikkelijk tegenspreekt.
Danielle_ schreef:3. niet erg respectvol voor de mensen die geloven? De bijbel spreekt zich zeker niet tegen. Als je het allemaal goed leest snap je het. Het uitleggen is moeilijk, maar er staat in de bijbel meer dan je denkt.
snowdon schreef:Volgens Leviticus zou God het fout (zachtjes uitgedrukt) vinden:
"Leviticus 20:13
Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen."
snowdon schreef:Danielle_ schreef:3. niet erg respectvol voor de mensen die geloven? De bijbel spreekt zich zeker niet tegen. Als je het allemaal goed leest snap je het. Het uitleggen is moeilijk, maar er staat in de bijbel meer dan je denkt.
En jij vind dat het Christendom nog respect toont voor holebi's?
Danielle_ schreef:God houdt van Homo's als mensen. (om het wat te proberen uit te leggen) Wat ze doen is fout in zijn ogen. Maar als persoon/ individu houdt hij wel van ze.DIt is het laatste wat ik nu zeg
Veirl schreef:snowdon schreef:
En jij vind dat het Christendom nog respect toont voor holebi's?
Heb ik iets in het topic gezegd dat onrespectvol was voor holebi's?(want zo ja, dan bied ik mn excuses aan)
Veirl schreef:snowdon schreef:En jij vind dat het Christendom nog respect toont voor holebi's?
Heb ik iets in het topic gezegd dat onrespectvol was voor holebi's?(want zo ja, dan bied ik mn excuses aan)
snowdon schreef:Volgens Leviticus zou God het fout (zachtjes uitgedrukt) vinden:
"Leviticus 20:13
Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen."