Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:21

Sammie: We kunnen altijd door blijven discussieren, maar ik denk dat het geen zin heeft. Jij vind het ontwijkende woorden, ik niet. Het is hoe je het bekijkt.
We hebben inderdaad niet OVERAL een antwoord op.
nogmaals; Geloof heet niet voor niets GELOOF. IK ga er langzamerhand ook me kappen, want ik denk echt dat we eindeloos in kringetjes door kunnen discussieren.
Als iemand vragen heeft of wat dan ook; Pb gerust. Alleen doe het uit interesse en niet om te overtuigen of wat dan ook.

Veirl

Sammie schreef:
Veirl schreef:
Van mij wel, maar ze zullen er geen kinderen mee krijgen en dat was wel God zijn bedoeling met seks. Zeg maar.
Maar seks is enkel voor de voortplanting en nergens anders voorbedoeld.

Erg goede vraag: ik vind hem moeilijk te beantwoorden. Even kijken hoe ik dit wil gaan omschrijven.
God heeft seks uiteindelijk bedoeld voor voortplanting. Natuurlijk mag je ook seks met elkaar hebben omdat je van elkaar houdt, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat je samen kinderen ontvangt. (maar dan komen we weer aan bij geen-seks-voor-het-huwelijk)

Sok

Sunrise_ schreef:
Zoals ik al eerder zei heb ik vast op heel veel dingen geen antwoord, daar ben ik haast wel zeker van, maar ik ben er ook een beetje moe van om mezelf steeds te moeten verdedigen Lachen .

En je zou je ook moeten verdedigen.
Onderbouw maar eens waarom homoseksualiteit zo fout is.
Onderbouw maar eens waarom mensen zichzelf het recht geven mensen te beledigen om hun geaardheid "omdat god het zegt"
Benadruk maar een keer dat het nergens op slaat en dat de bijbel zichzelf hierin verschrikkelijk tegenspreekt.
Laatst bijgewerkt door Sok op 11-07-07 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Ik heb de laatste 2 pagina's niet meer gelezen, omdat ik me echt klote voel door alle reacties, maar ik wilde wel ff wat zeggen.

Stapsgewijs:
1) HOLEBI zijn is een zonde
2) HOLEBI zijn zit in je
3) Zonde's kunnen vergeven worden
4) Dus god kan mij vergeven wie ik BEN? Ik zelf ben niet goed genoeg voor god, maar hij kan het me wel vergeven? Boos!

Om misselijk van te worden, en dat is precies wat ik aan het doen ben.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:22

alex66 schreef:
Nee hoor ik oefen al jaren met vriendinnetjes en ik ben nog nooit zwanger geworden Haha! Haha!

*LOL*

Maar dan heb ik het over IVF enzo he. Sigaar
Maar hier gaat de discussie verder ook niet over. Clown

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:22

Sammie schreef:
Sunrise_ schreef:
Zoals ik al eerder zei heb ik vast op heel veel dingen geen antwoord, daar ben ik haast wel zeker van, maar ik ben er ook een beetje moe van om mezelf steeds te moeten verdedigen Lachen .

Omdat je uitleg onsamenhangend is. Homo's mag, homoseks mag niet. Homo's hebben toch ook seks?

God houdt van Homo's als mensen. (om het wat te proberen uit te leggen Clown ) Wat ze doen is fout in zijn ogen. Maar als persoon/ individu houdt hij wel van ze.DIt is het laatste wat ik nu zeg Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:23

Ik reageer even in meerdere berichten, anders wordt het wel een heel lang bericht en jullie gaan al zo snel...

Sorry voor mijn eerdere bericht, wat wellicht beledigend overkomt. Maar degenen die zich beledigd voelen (doordat ze van God houden en in hem geloven?), kunnen zich dan misschien een beetje inleven hoe holebi's zich voelen op het moment dat zij beledigd worden met uitspraken als dat zij zichzelf moeten verloochenen om zuiverder te gaan leven. Zichzelf pijnigen (zoals het bij het geloof schijnbaar hoort) om weer in het reine te komen.

Verder las ik ook onderstaand op een forum (via link in dit topic):
Citaat:
Ik geloof ook niet dat een homo relatie op echte liefde berust is zoals bij een man en vrouw. Maar meer op lust. (ik spreek dan uit eigen ervaring)
En de liefde die ik nodig heb in mn leven kan ik beter van Jezus krijgen dan van een man wat God dus niet goedkeurt.

Ik was 14 a 15 toen ik er achter kwam. Ben vanaf dat moment best 'zondig' gaan leven. En toen in de homoscene gekomen en gekeken gedurende 4 jaar

14 jaar.... onstuimig leven... daar 18 en dan al weten wat echte liefde is?
Mij lijkt dat 14-jarige hetero's die zo leven ook gezondigd moeten worden en dat heeft NIETS met de geaardheid te maken...

En man-op-man of vrouw-op-vrouw relaties enkel berust op lust? Als men dat tegenwoordig nog denkt, mag men echt wel eens de ogen openen.

Ik ben gelukkig gezegend met een liefdevolle relatie met een jongen. En ja, daar hoort seks bij.

En ook heel gelukkig 'dankbaar'.... dat God geen basis is voor deze huidige maatschappij. Want dat zou toch geen leven zijn?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:24

Maar hoe weten wij dat god het fout vind? of stel ik nu te moeiloeilijke vragen? Sigaar

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:25

arans schreef:
Maar hoe weten wij dat god het fout vind? of stel ik nu te moeiloeilijke vragen? Sigaar

Ik denk omdat dat in de bijbel staat, en de bijbel het woord van God is. Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:25

arans schreef:

Omdat het in de bijbel staat, en dat is volgens Christenen het woord van God. Clown

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:26

Mietje schreef:
Sunrise_ schreef:

En je zou je ook moeten verdedigen.
1. Onderbouw maar eens waarom homoseksualiteit zo fout is.
2. Onderbouw maar eens waarom mensen zichzelf het recht geven mensen te beledigen om hun geaardheid "omdat god het zegt"
3. Benadruk maar een keer dat het nergens op slaat en dat de bijbel zichzelf hierin verschrikkelijk tegenspreekt.

1. dat hebben we verteld. Dat het nooit de bedoeling van God was. ( in het kort)

2. mensen mogen elkaar niet beledigen volgens mij ?

3. niet erg respectvol voor de mensen die geloven? De bijbel spreekt zich zeker niet tegen. Als je het allemaal goed leest snap je het. Het uitleggen is moeilijk, maar er staat in de bijbel meer dan je denkt.

arans; staat in de bijbel. (wat mietje zegt)

DIT WAS HET ALLERALLERALLERLAATSTE! Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:26

arans schreef:

Volgens Leviticus zou God het fout (zachtjes uitgedrukt) vinden:
"Leviticus 20:13
Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen."

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:27

Danielle_ schreef:
3. niet erg respectvol voor de mensen die geloven? De bijbel spreekt zich zeker niet tegen. Als je het allemaal goed leest snap je het. Het uitleggen is moeilijk, maar er staat in de bijbel meer dan je denkt.

En jij vind dat het Christendom nog respect toont voor holebi's?

mariekie

Ben benieuwd uit welke stroom van het geloof deze tekst komt...

Vjestagirl

En de bijbel is een samenvoeging uit en aantal verhalen, die zijn bijgeschaafd en mooier gemaakt dan ze waren. Een aantal andere verhalen zijn er nooit in gekomen. En hoe is dat gekozen? Op vraag van het volk! 'Laat ons Judas horen!' 'Laat ons ...... horen!' veel gevraagde verhalen zijn bijgeschaafd en geplaatst, weinig gevraagde verhalen niet...

Kort samengevat: de bijbel is niet per fax uit de hemel gekomen...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-07-07 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:28

Idd, Vjestagirl!

Tellie

snowdon schreef:
Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen."

Dat zoiets in de bijbel staat is toch om te Misselijk ...

En dan deze site ernaast houden, hoe krom lijkt het dan.
http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=beric ... jezus,homo

Veirl

snowdon schreef:
Danielle_ schreef:

Heb ik iets in het topic gezegd dat onrespectvol was voor holebi's? Lachen (want zo ja, dan bied ik mn excuses aan)

Sammie

Danielle_ schreef:
God houdt van Homo's als mensen. (om het wat te proberen uit te leggen Clown ) Wat ze doen is fout in zijn ogen. Maar als persoon/ individu houdt hij wel van ze.DIt is het laatste wat ik nu zeg Knipoog

En in mijn ogen vind ik dát dus dubbelzinnig om op z'n minst hypocriet te zeggen. En idd hierin vind ik geen tevreden antwoord en kunnen we eeuwig over blijven discusseren. En houdt het voor mij ook op. Hoewel ik jouw niet wil overtuigen van mijn ideeën en ik niet overtuigd wil worden van jouw ideeën had ik toch het idee dat er over gediscuseerd kon worden om meer begrip te krijgen over het hoe en wat. Tevreden antwoorden krijg ik niet, dat kan aan mij liggen omdat ik het toch anders zie of aan het feit dat je geen antwoord kan geven op bepaalde dingen (wat ik wel snap) of misschien is het een combinatie van beiden. En daarmee ga ik nu iets doen wat veel meer mensen eens zouden mogen doen. Accepteren dat jij anders denkt en doet en het daarbij laten.

Iig Eet smakelijk, hopelijk is het nog warm Knipoog

mariekie

die onzin heb ik nog nooit gehoord ROFL ROFL

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:29

1. kan ik mee leven, zal me wat Haha!

2. waarom doen genoeg christenen het dan, onder het mom van, god zegt het, dus het is okee?

3. je wou zeggen dat dit heel respectvol is voor de holebi's onder ons?!

Muzefee

Jah, maar als zoiets in de bijbel staat, dan respecteert God het niet en dan moord HIJ toch ? Nagelbijten / Gniffelen

Vjestagirl

Veirl schreef:
snowdon schreef:

Heb ik iets in het topic gezegd dat onrespectvol was voor holebi's? Lachen (want zo ja, dan bied ik mn excuses aan)

Je zegt dat we in zonde leven! En ik geloof nogsteeds dat zonde binnen het geloof een zonde is?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:31

Maar het leven is veranderd, dus waarom zou de mening van god niet veranderd zijn? Knipoog

Omdat hij niemand een nieuwe bijbel heeft laten schrijfen? Of omdat je zzelf opzoek moet gaan naar antworden?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:31

Veirl schreef:
snowdon schreef:

Ik vind de bijbel in het algemeen wb homoseksualiteit nogal onrespectvol Knipoog
snowdon schreef: