Weer baby vergeten in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Weer baby vergeten in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:41

russel schreef:
Nadya schreef:
Ik neem aan dat haar kindje al in een autostoeltje (dat bedoelde ik met maxi cosi, want wij hadden toen onze dochter nog baby eentje van dat merk) zat, want dat is verplicht tegenwoordig. Die haal je zo uit de auto, met je baby, slapend of niet.

Ja, en dan ziet je werk je aankomen. Dát bedoel ik met de mogelijkheid.

Mijn werk of mijn kind..... dan zal mijn werk me een rotzorg zijn!
Gioya is al meegeweest naar de hogeschool ook toen er ineens een gesprek georganiseerd werd.

In het onderwijs kijken ze er trouwens over het algemeen niet van op dat er in een noodgeval eens kinderen meekomen, ik denk dat dit toch wel een van de branches is waar de meeste moeders in werken ivm relatief eenvoudig deeltijd kunnen werken en vrij zijn in de schoolvakanties, daarnaast houden je collega's ook van kinderen anders staan ze niet voor de klas.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:03

russel schreef:
Nadya schreef:
Ik neem aan dat haar kindje al in een autostoeltje (dat bedoelde ik met maxi cosi, want wij hadden toen onze dochter nog baby eentje van dat merk) zat, want dat is verplicht tegenwoordig. Die haal je zo uit de auto, met je baby, slapend of niet.

Ja, en dan ziet je werk je aankomen. Dát bedoel ik met de mogelijkheid.

Mijn kind is heel wat belangrijker dan mijn werk. Zo belangrijk zelfs dat ik inmiddels gestopt met met buitenshuis werken. Ja
Kom op, zeg. Je hebt prioriteiten en PRIORITEITEN. Mijn kind gaat voor alles en zeker voor werk. Ik kan me niet voorstellen dat ze destijds op mijn werk goed vonden dat ik mijn kind in de auto achterliet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:04

Russell, heb jij zelf kinderen eigenlijk? Gewoon even nieuwsgierig.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:23

Betekent dat dat ik mij niet in kan leven in iemands zijn situatie? Als mijn hoofd niet vast zat vergat ik hem als ik in mijn drukke verstrooide periodes zit. Ik heb vaak zat dingen vergeten of op het nippertje nog gered.

Nee ik heb geen kinderen, maar vanmorgen zag ik dat de staldeur op een kiertje stond en ook heb ik een keer gehad dat ik ergens zat te buurten en ik ineens roep, OOO mijn hond zit op mij te wachten in de auto, even kijken of de auto nog in de schaduw staat. En zo kan ik tal van dingen opnoemen.

Ik zit niet in het leven van een drukke werkende moeder en ik kan mij dus voorstellen dat ze na een paar uur ineens denkt, oliebol het is al zo laat, ik zou maar 1 uurtje wegblijven. Ik ben niet zoals welke bokker dan ook en ook niet zoals die moeder in dit topic, maar ik kan mij wel heel goed inleven iemands zijn ongewone situatie.
Wel leuk dat ik daardoor ineens veroordeeld dreig te worden en er eerst een etiketje geplakt gaat worden, in hokje geplaatst en wellicht veroordeeld, jij bent geen moeder dus jij weet het niet, of als ik wel moeder was, een slechte moeder.

Ik kan dan alleen maar zeggen, gelukkig kan ik ruim denken en mij alles voorstellen, niets is nl mensens vreemd en zeg nooit, nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:26

Nadya schreef:
Mijn kind is heel wat belangrijker dan mijn werk. Zo belangrijk zelfs dat ik inmiddels gestopt met met buitenshuis werken. Ja
Kom op, zeg. Je hebt prioriteiten en PRIORITEITEN. Mijn kind gaat voor alles en zeker voor werk. Ik kan me niet voorstellen dat ze destijds op mijn werk goed vonden dat ik mijn kind in de auto achterliet.

Wat fijn dat jij dat geld niet dringend nodig hebt.
Ik werk wel buitenshuis en doe niet echt leuk werk, maar het geld hebben we wel dringend nodig en nee als mijn paard weggaat moet ik nog steeds blijven werken, dus dan maar wat meer uurtjes zodat ik dat paardje kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:29

Laten we eerst maar eens het verhaal achter het verhaal weten eer we oordelen. Geen een moeder doet zoiets bewust en weet van te voren dat ze willens en wetens iets doet wat het leven van haar kind gaat kosten, of we hebben met een verrekt simpele ziel of een gek te maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:50

Pfff zeg, ik vroeg me gewoon af of je kinderen hebt. En ik kan je vertellen dat je leven na de komst van een zeer gewenst kind, wel enorm veranderd. Ook je prioriteiten en je vergeetachtigheid. Het gevoel dat jij verantwoordelijk bent voor dat leventje wat je zelf op de wereld hebt gezet na 9 maanden, is nergens mee te vergelijken, hoor.

Denk je dat ik geen warhoofd kan zijn? Oh ja, hoor, maar ik vergeet mijn kind echt niet zomaar en al zeker geen 6 uur achter elkaar.
Haar ergens 'zomaar' achterlaten is gewoon ondenkbaar bij mij (en haar vader).

Ik heb al een aantal keer gezegd dat ik het gewoon niet snap hoe iemand het zo ver laat komen en dat ik echt wel snap dat die vrouw momenteel haar grootste nachtmerrie ervaart. Heb nooit gezegd dat ze het bewust gedaan heeft, hoe kom je daar bij????
Ik probeer alleen maar te begrijpen hoe iemand's geest in elkaar steekt om zo'n fatale fout te maken.
Maar ik kan er echt niet bij, sorry. En ik ben zo menselijk als wat, hoor, vandaar misschien dat ik het zo erg vind voor dat arme kindje en zijn papa.

Mijn gedachten gaan nou eenmaal voornamelijk uit naar hen. Als ik daarmee iemand 'veroordeel' in jouw ogen, dan zal ik nog 1x zeggen dat ik die vrouw niet veroordeel, maar wel haar fatale fout!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 06:50

ik geloof niet dat zij het expres heeft gedaan.
het is alleen wel ontzettend dom en nalatig,dat je je kind vergéét als je gaat vergaderen,de prioriteiten liggen bij haar dus duidelijk anders.
ik vraag me dan ook idd af hoe iemand zo iets ergs kan doen,haar kind vergeten,daar kan ik echt met mijn pet niet bij.

arm,arm kind en arme arme vader.

en ik denk dat de moeder de rest van haar leven wel met een groot schuldgevoel zit,maar ja dat is dan ook de straf denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:43

Misschien stond die vrouw op het randje van overspannenheid. Maar ik reageer voornamelijk op sommige erg harde en plompe reakties. Natuurlijk is het erg voor de rest van de familie om geconfronteerd te worden met zulk naif en vergeetachtig/slordig gedrag. Maar nogmaals wij kennen de thuissituatie niet en dan kan men makkelijk vanuit eigen ogen beoordelen.

Ik heb een heel erg groot verantwoordelijkheidsgevoel en doe ook van alles, hou rekening met van alles, herstel vergeetachtige fouten van anderen waardoor ik wel eens te veel hooi op mijn vork neem en verstrooid kan zijn, zou kunnen dat je dat als moeder ook hebt? Of heb je daar alleen last als je niet moeder bent. Zo kan ik het nl niet begrijpen dat iemand zijn paard vergeet te voeren, dat niet 1 keer maar herhaaldelijk, dat je als je bij je ouders op bezoek komt je "vergeet dat je een paard hebt dat uitgemest moet worden, dat ook buiten gezet moet worden".

Maar kennelijk is men met dieren makkelijker, is dat ook meer geaccepteerd want kinderen zijn meer dan dieren, helaas voor zulke mensen, zijn dieren voor mij hetzelfde als kinderen. Ik weet zeker dat kinderen vaak zat vergeten worden waar dan ook en in dit geval dus in de auto. Maar beide typen mensen doen dat niet bewust, die hebben iets waardoor ze de wereld vergeten en op bepaalde momenten niet met de voeten op aarde staan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:05

Daar kan ik me dus ook niets bij voorstellen. Dat je je paard vergeet te voeren, uit te mesten of buiten te zetten e.d. Ik ken alleen mensen die met opzet hun paard 'vergeten' buiten te zetten (omdat ze dan een dag geen zin hebben om te gaan of het komt gewoon niet uit). Boos!
Dat vind ik echt niet kunnen, net zo min als dat je het 'vergeet'. Heb je dat verantwoordelijkheidsgevoel niet, neem dan geen dieren!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:54

ik heb geen kinderen, werk wel elke dag met 30 kids en zelfs die vergeet ik niet.
ik kan me ook totaal niet voorstellen dat ik mijn paard vergeet op welke manier dan ook. ik ben nu 23, had op mijn 8e mijn eerste pony die heeft geleefd tot mijn 21e en daarna Toos gekregen, Donder heb ik al 12 jaar en in al die jaren is het me nog nooit overkomen om mijn paarden te vergeten, waar ik dan ook met mijn gedachten zat en hoe oliebol mijn leven op dat moment ook even liep.
en nogmaals, hoe ver die moeder ook heen was of overspannen was of wat dan ook, kan me niet schelen. daar houdt de dood geen rekening mee en ik ook niet. het gaat er bij mij gewoon niet in dat je je kind vergeet om wat voor reden dan ook.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:27

Ik ben altijd mijn sleutels kwijt, ik controleer de staldeur zesdubbel omdat ik hem anders gegarandeerd open laat, op stal worden ze gek van de rondslingerende spullen van mij, ik stuur gewoon geen kaartjes meer voor verjaardagen want ik kom er een week te laat achter, ik sta op vrije dagen op school en ik vergeet nu al meer dan 3 maanden Biotex mee te nemen uit de winkel maar mijn dochtertje vergeet ik echt nooit. Dat is waar mijn leven om draait!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:33

Ik had zelfs een burn out toen mijn dochter geboren werd en ik was nog eens helemaal uitgeput door de 9 maanden misselijkheid. Ik vergeet ook mijn sleutels wel eens of verjaardagen of weet ik veel wat. Ik kan zeker een warhoofd zijn, ja. Maar mijn dochter is het alllerbelangrijkste in mijn leven. Mijn dagelijkse invulling plan ik om haar en alles wat met haar te maken heeft heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:45

ik check ook bijna elke keer of ik de deur wel heb gesloten...
daarom snap ik niet of je niet een keer extra checkt of je kind nog achterin zit...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:48

Ik heb geen staldeur, maar de hekken van het land (ik moet door 4 hekken heen voordat ik op mijn paard's land ben ben ik echt nog nooit vergeten. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik die moet vergeten te sluiten, eerlijk gezegd. Clown
Maar goed, dat is een ander verhaal Haha! en een beetje off topic.

Een staldeur is niet altijd makkelijk te sluiten, dat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:49

bedoelde de huis deur Tong uitsteken

Maar idd, de staldeur check ik ook altijd voordat ik ga slapen Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:53

De huisdeur hebben we tegenwoordig altijd op slot, ook overdag (als we binnen zijn), want Nikki maakt hem zo open en rent vrolijk de straat op. Dan vergeet je 'm niet zo snel.
Wij wonen weliswaar in een hele rustige straat, maar ik moet er niet aan denken dat ze alleen buiten rond loopt. Ze wandelt rustig in d'r eentje naar de andere kant van de wijk (ze is nogal ondernemend). Haha!

Ik vergeet wel eens de auto op slot te doen, maar je kunt hier rustig je auto open laten staan.
Gebeurt niets (het is me al tig keer overkomen). En zo ja, nou ja, heel vervelend, maar het is maar een auto.
Maar mijn kind is een heel ander verhaal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:56

Urielle schreef:
ik stuur gewoon geen kaartjes meer voor verjaardagen want ik kom er een week te laat achter

Dat is een herkenbaar probleem. Ik was vroeger superattent, maar ik kijk nooit meer in mijn agenda en vergeet soms de belangrijkste verjaardagen. Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:57

een wc kalender doet wonderen Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:01

Ik zal je zeggen, die hebben we zowaar Haha! en dan nog....
Ik lees het en dan denk ik 'oh ja' en vervolgens vergeet ik het...... Ik weet namelijk vaak niet eens op wat voor datum we leven (dat komt ook doordat ik niet meer werk). Bloos

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:05

Nadya schreef:
Ik zal je zeggen, die hebben we zowaar Haha! en dan nog....
Ik lees het en dan denk ik 'oh ja' en vervolgens vergeet ik het...... Ik weet namelijk vaak niet eens op wat voor datum we leven (dat komt ook doordat ik niet meer werk). Bloos

gna sommige onthou ik gewoon uit t hoofd Knipoog andere verjaardagen vergeet ik bewust Tong uitsteken oeps dan denk ik er alsnog aan Clown

offtopic Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:09

De allerallerbelangrijkste ken ik wel uit mijn hoofd, hoor.
Maar er zijn een hoop vrienden, die niet zo blij met me zijn, hahaha.
Die kregen vroeger zeker een kaartje en tegenwoordig alleen 'maar' een smsje of belletje, omdat ik dan al te laat ben om iets te sturen. En in de allerergste gevallen bel ik een dag later... Bloos

Sommigen zeggen trouwens dat kaartjes ook behoorlijk ouderwets zijn inmiddels. Haha!
Maar ik vind een kaartje toch echt veel leuker dan zo'n smsje. Toch?

(oei, wat off topic weer) Tong uitsteken

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:18

tja kaartjes zijn idd leuker Ja maar ja haha er ligt er hier 1 uit januari erg he Tong uitsteken

lol Clown ach weetje ik stuurde altyd naar echt veeel maar de meeste stuurde toch niet terug Tong uitsteken

*opruimen * ciao en ja erg offtopic

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:24

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook altijd maar kaartjes naar iedereen stuurde, maar ze zelf niet terug kreeg. Wel smsjes, mailtjes e.d., dus dan word je vanzelf dus wel wat makkelijker, ja. Ik voel me er ook niet schuldig over, hoor. De belangrijkste vergeet ik niet in elk geval en die wc kalender willen we toch weer eens gaan updaten eerdaags Zij zijn groot en ik is klein!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:27

ik heb lekker geeen wc kalender lol :+ (wel nijntje stickers op wc Tong uitsteken )

ik hoef geen kalender als ik een verjaardag vergeet zal t wel niet important zijn denk ik dan maar Clown