Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Ik sluit me helemaal bij Nadya haar woorden aan!
Nicolletje schreef:Ik ook![]()
Ben ik nou de enige die wel een beetje verwacht had dat het een stunt was?
Ik zei na het zien van verontwaardigde Balkenende's op tv nog tegen mijn vriend: "en toen was het een grote stunt haha, zetten zij zich dan zo verontwaardigd neer"
Citaat:It Was Fake!
Those crafty Dutch TV producers!
The Big Donor Show, which we mentioned earlier this week, turned out to be a big media stunt to raise awareness of the lack of kidney donors (and most probably to get huge ratings too).
The patient who was supposedly going to give away her kidney was actually an actress and the participating patients 'competing' for the kidney were in on the stunt, several Dutch readers tell PerezHilton.com.
Producers revealed the truth at the end of the show.
Publicity from all over the world these last 7 days had more debates about the donor problem than the past seven years combined.
Camera crews from all over the world flew in to Holland for the show, which aired Friday night, so they got the attention they wanted for what we think is a good cause.
You see, the Dutch aren't as crazy as everybody thinks.
Well, maybe they are, but we love them for it!
Stoeptegel schreef:balkenende heeft gezegd dat de show het imago van nederland schaadde.
Citaat:Dat de opbrengt naar de bartfoudation gingen wist ik niet. Maar dat is wel beter natuurlijk
russel schreef:Gisteren toch interessant te horen dat de Moslims geen donor mogen worden vanwege hun geloof. Nu wordt er op hoog niveau door de geestelijken vergaderd of er verandering in mag komen. Maar dan vraag ik mij af of ze wel mogen ontvangen en niet geven. Straks gaat donorschap niet door en mogen ze wel ontvangen. Dan worden donoren nog schaarser.
Relaxed schreef:russel schreef:Gisteren toch interessant te horen dat de Moslims geen donor mogen worden vanwege hun geloof. Nu wordt er op hoog niveau door de geestelijken vergaderd of er verandering in mag komen. Maar dan vraag ik mij af of ze wel mogen ontvangen en niet geven. Straks gaat donorschap niet door en mogen ze wel ontvangen. Dan worden donoren nog schaarser.
Mijn oom is homo en dus getrouwd met een man, maar zij mogen ook geen donor zijn... Ik vind het best raar, als je als homostel getrouwd ben mag je er toch vanuit gaan dat ze getest zijn en dat het net als bij een normaal stel gewoon goed is... Misschien zijn er wel heel veel mensen donor die af en toe eens lekker naar van die homoparkeerplaatsen gaan, maar omdat zij op papier niet officieel met een man gaan, kunnen ze wel gewoon donor zijn!
Shadow0 schreef:Overigens ging het geld van de SMS'jes naar de Bart-foundation, en niet naar BNN zelf, dus zij verdienen er niet echt geld aan.
Karin schreef:Shadow0 schreef:Overigens ging het geld van de SMS'jes naar de Bart-foundation, en niet naar BNN zelf, dus zij verdienen er niet echt geld aan.
Idd, en dat leek mij ook niet meer dan redelijk bij zo'n actie.
visje schreef:Ben blij dat het nep was. Vond het een hoogst onethisch concept.
Ik blijf het wel wansmakelijk vinden. Ik ken de uitdrukking 'het doel heiligt de middelen', maar ben het daar zelden mee eens.![]()
Jullie zijn een ludiek volkje.
Als ze nu gewoon al eens de wet aanpassen in Nederland... daar is toch geen donorshow voor nodig?
visje schreef:Ben blij dat het nep was. Vond het een hoogst onethisch concept.
Ik blijf het wel wansmakelijk vinden. Ik ken de uitdrukking 'het doel heiligt de middelen', maar ben het daar zelden mee eens.![]()
Jullie zijn een ludiek volkje.
Als ze nu gewoon al eens de wet aanpassen in Nederland... daar is toch geen donorshow voor nodig?
visje schreef:Als ze nu gewoon al eens de wet aanpassen in Nederland... daar is toch geen donorshow voor nodig?