Het enige slachtoffer in dit verhaal (dit is mijn mening) is Bokito.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Ik hoop dat Blijdorp een goede advocaat heeft, dit kan nog wel eens een heel lastig zaakje worden, mits het uitdagen van wilde dieren voor de wet verboden is, maar daar vrees ik voor...
Hoe zit dat eigenlijk als jou hond een kind bijt?
Wie is er dan aansprakelijk?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6401 ... od_gorilla¿s.html?p=6,2
OverdrevenApen zitten al sinds mensen heugenis in dierentuinen, en sinds mensen heugenissen
wordt er al op de ramen geklopt.....Ik heb dat ongetwijfeld ook wel eens gedaan in mijn kinderjaren....
En om nu de hele boel op één hoop te gooien door één zo'n obsessief wijf...
faye schreef:Dat doen ze alleen met het oog op de schadeclaim
Ik ga al jaren naar Ouwehands, maar er hangt nergens een bordje "betreden op eigen risico, de directie stelt zich niet aansprekelijk voor ongevallen als dieren losbreken"
slimmerik schreef:@Calanddra: Ken jij de inhoud van de waarschuwing? (misschien: mevrouw doe dat maar niet... vinden de andere apen niet zo leuk....die willen ook wel eens aandacht). Heb ook in eerste instantie deze versie gehoord. Maar kan niet meer terugvinden waar.
Een échte waarschuwing had ook zeker schriftelijk moeten gebeuren. Zo heeft ie geen enkele waarde.
slimmerik schreef:Het is ook een mogelijkheid dat de bewakers nu pas iets gezegd hebben. De aap was al enkele weken zeer onrustig. Waarschijnlijk door de verhuizing van familiegenoten van hem naar China. Blijft een feit dat ze haar al veel eerder hadden moeten waarschuwen. Misschien heeft Bokito juist toevlucht tot haar willen zoeken, maar is door haar gegil en de stroomstoot die hij net gehad had in paniek geraakt.
Calanddra schreef:Heb in meerdere artikelen gelezen dat de verzorgers hadden gezegd om afstand te houden van Bokito en om geen oogcontact meer te zeggen. Deze waarschuwing is bevestigd door haar man.
slimmerik schreef:Calanddra schreef:Heb in meerdere artikelen gelezen dat de verzorgers hadden gezegd om afstand te houden van Bokito en om geen oogcontact meer te zeggen. Deze waarschuwing is bevestigd door haar man.
Áls dat werkelijk zo is en het is geen jounalistiek stunt dan zullen de advocaten er wel mee aan de slag gaan. Maar die waarschuwing zal niet gepaard zijn gegaan met de vermelding: en als u dat niet doet, springt ie over de omheining en vliegt u aan! Dus......
faye schreef:Toch zal ze vrijuit gaan, en terecht! Ze heeft niet geslagen, niet met stenen gegooid oid.
faye schreef:Toch zal ze vrijuit gaan, en terecht! Ze heeft niet geslagen, niet met stenen gegooid oid.
Calanddra schreef:faye schreef:Toch zal ze vrijuit gaan, en terecht! Ze heeft niet geslagen, niet met stenen gegooid oid.
En jij bent ineens een expert op juridisch gebied?
Ik leg ook niet alle schuld bij de vrouw, maar vind wel degelijk zij er ook schuld aan heeft. Ben het er dan ook mee eens dat een schadevergoeding onterecht is. Zoals wendyashley al zei kunnen ze dat geld beter gebruiken om het verblijf veiliger te maken.
Calanddra schreef:Ik leg ook niet alle schuld bij de vrouw, maar vind wel degelijk zij er ook schuld aan heeft. Ben het er dan ook mee eens dat een schadevergoeding onterecht is.
wendyashley schreef:Hoeveel bewijs willen ze nog als zelfs haar man beaamt dat ze meerdere keren is gewaarschuwd, deze vrouw ging gewoon lekker door omdat ze waarschijnlijk het idee had dat ze wel veilig stond, lekker veilig van een afstandje een dier treiteren.
Chiqa schreef:dat is aan de advocaten en rechters, ik denk dat die het er al lastig genoeg mee hebben...
Of heb jij rechten gestudeerd Faye
Calanddra schreef:Wil niet weten hoeveel stress het wel niet bij Bokito zal veroorzaken als hij zal moeten verhuizen
Het enige slachtoffer in dit verhaal (dit is mijn mening) is Bokito.