Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:46

Whiz schreef:
Oke... dit stukje.. daar kan ik echt helemaal niets mee!

Wat wil je nou eigenlijk horen dan? Wat is nou eigenlijk je punt der discussie?

Dat het tegen de wet is om je vrouw te mishandelen? Ja .. en dat heb ik ook neer gezet.. en dat heeft iedereen neergezet.. dat het verschrikkelijk is als een vrouw mishandeld wordt.. Ik snap echter niet dat je bij een boerkini direct de lijn naar mishandeling van vrouwen trekt! Ik heb echter geprobeerd te onderbouwen dat er vrouwen zijn onder de moslim vrouwen die er zelf voor kiezen dit te dragen niet onder dwang.. etc.

Maar dat wil je niet horen.. omdat je er van uit gaat dat wat jij normaal vind normaal is. En jij zult nooit vrijwillig in een boerkini gaan lopen en daarom ga je er vanuit dat al die vrouwen het ook onder dwang doen!?

Mijn punt is de manier hoe je reageerd. Je benadrukt het nu des te meer.

Jij hebt het over bevooroordeelde mensen ten opzichte van moslims, maar je bent zelf ontzettend bevooroordeeld over hoe iedereen daarover zou denken. Je plakt nu allemaal hele rare ideeën aan mij, alsof ik zo zou denken. Als je mijn berichten gelezen had, dan had je allang geweten dat ik absoluut niet zo denk hoe jij zojuist beschrijft. En dan nog, of je al berichten gelezen had van mij of niet, is het raar en bevooroodeeld dat jij ervan uitgaat dat ik zo zou denken.

Jou hele beschrijving en ideeen die jij van mij hebt kloppen van geen kant, dat had je ook in mijn berichten kunnen lezen en daar had je op in kunnen gaan en dat vroeg ik je.

Daarnaast vroeg ik ook naar jouw punt, want ik was even de draad van het verhaal kwijt.
Dat niet iedere moslimse vrouw mishandeld wordt en dat er genoeg vrouwen zijn die vrijwillig dat soort dingen dragen, dat weten we allemaal wel....

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:56

En waarom doen die vrouwen dit nou allemaal?Voor die geile mannetjes!Ik word er niet goed van!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:57

Knoffer schreef:
Whiz schreef:
Oke... dit stukje.. daar kan ik echt helemaal niets mee!

Wat wil je nou eigenlijk horen dan? Wat is nou eigenlijk je punt der discussie?

Dat het tegen de wet is om je vrouw te mishandelen? Ja .. en dat heb ik ook neer gezet.. en dat heeft iedereen neergezet.. dat het verschrikkelijk is als een vrouw mishandeld wordt.. Ik snap echter niet dat je bij een boerkini direct de lijn naar mishandeling van vrouwen trekt! Ik heb echter geprobeerd te onderbouwen dat er vrouwen zijn onder de moslim vrouwen die er zelf voor kiezen dit te dragen niet onder dwang.. etc.

Maar dat wil je niet horen.. omdat je er van uit gaat dat wat jij normaal vind normaal is. En jij zult nooit vrijwillig in een boerkini gaan lopen en daarom ga je er vanuit dat al die vrouwen het ook onder dwang doen!?

Mijn punt is de manier hoe je reageerd. Je benadrukt het nu des te meer.

Jij hebt het over bevooroordeelde mensen ten opzichte van moslims, maar je bent zelf ontzettend bevooroordeeld over hoe iedereen daarover zou denken. Je plakt nu allemaal hele rare ideeën aan mij, alsof ik zo zou denken. Als je mijn berichten gelezen had, dan had je allang geweten dat ik absoluut niet zo denk hoe jij zojuist beschrijft. En dan nog, of je al berichten gelezen had van mij of niet, is het raar en bevooroodeeld dat jij ervan uitgaat dat ik zo zou denken.

Jou hele beschrijving en ideeen die jij van mij hebt kloppen van geen kant, dat had je ook in mijn berichten kunnen lezen en daar had je op in kunnen gaan en dat vroeg ik je.

Daarnaast vroeg ik ook naar jouw punt, want ik was even de draad van het verhaal kwijt.
Dat niet iedere moslimse vrouw mishandeld wordt en dat er genoeg vrouwen zijn die vrijwillig dat soort dingen dragen, dat weten we allemaal wel....

Oooooh dus het gaat over mij... i.p.v. de boerkini.. Aha.

Idem hier voor jou over het neerzetten van mijn ideeen waar je dus de plank bij misslaat!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:14

Lavien schreef:
En waarom doen die vrouwen dit nou allemaal?Voor die geile mannetjes!Ik word er niet goed van!

nee ze doen het voor Allah en voor het leven in het hiernamaals Lachen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:14

Whiz schreef:

Idem hier voor jou over het neerzetten van mijn ideeen waar je dus de plank bij misslaat!

Ook over hoe jij reageerd ja. Ik heb allang mijn mening gegeven over de boerkini. (Ik vroeg je ook daarop te reageren.)
En ik vroeg naar jouw inhoudelijke specifieke punt, zoals ik al zei was ik de draad even kwijt.

En ik verzin niet zomaar iets uit het niets over hoe jij zou denken hoor. Ik constateer alleen dat je, iig tegen mij nu 2 keer ofzo, heel fel gereageerd hebt, waarbij je dingen verkondigde over hoe ik zou denken, waar je totaal de plank missloeg en er vanuit ging blijkbaar dat ik heel negatief tegenover moslims zou staan. Ik heb meer reacties van je gezien in dit topic e ik onderbouw dat dus met jouw eigen reacties. De ideeen die jij aangaf die ik zogenaamd zou hebben, die kwamen echt uit de lucht vallen en als je mijn posts hier had gelezen, wist je al dat je totaal de plank missloeg.

Ik dacht juist, dat jij je irriteerde aan bevooroordeelde mensen ten opzichte van moslims en die ze over 1 kam scheren, ik geef je nu alleen aan, dat je zelf nogal bevooroordeeld over komt tegenover blanke Nederlanders en dat het lijkt alsof je ze over een kam scheert tav hun mening over moslims.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:21

jameyskatje schreef:
Lavien schreef:

Even een vraagje tussendoor.

Waarom heeft God ons naakt gemaakt als het zo'n ''schande'' is Lachen
Zouden we dan niet totaal gekleed ter wereld moeten komen Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:23

Knoffer schreef:
Whiz schreef:

Het gaat nu even over hoe jij reageerd ja. Ik heb allang mijn mening gegeven over de boerkini. (Ik vroeg je ook daarop te reageren.)
En ik vroeg naar jouw inhoudelijke specifieke punt, zoals ik al zei was ik de draad even kwijt.

En ik verzin niet zomaar iets uit het niets over hoe jij zou denken hoor. Ik constateer alleen dat je, iig tegen mij nu 2 keer ofzo, heel fel gereageerd hebt, waarbij je dingen verkondigde over hoe ik zou denken, waar je totaal de plank missloeg en er vanuit ging blijkbaar dat ik heel negatief tegenover moslims zou staan. Ik heb meer reacties van je gezien in dit topic e ik onderbouw dat dus met jouw eigen reacties. De ideeen die jij aangaf die ik zogenaamd zou hebben, die kwamen echt uit de lucht vallen en als je mijn posts hier had gelezen, wist je al dat je totaal de plank missloeg.

Ik dacht juist, dat jij je irriteerde aan bevooroordeelde mensen ten opzichte van moslims, ik geef je nu alleen aan, dat je zelf nogal bevooroordeeld over komt tegenover blanke Nederlanders.

Nou het is wel goed! Ik heb geen post gezien waar in je specifiek aan mij iets vroeg.. en als het wel zo dan heb ik er kennelijk over heen gelezen. Maar je mag wel even rustig doen hoor.. omdat ik per abuis niet direct antwoord heb gegeven op je vragen!

Oh.. dus ik kom bevooroordeeld over, over blanke nederlanders!? Hoe kom je erbij? Echt gal spugen zonder gegronde reden! Ik heb het helemaal niet doen overkomen alsof jij tegen moslims bent. Ik neem een post individueel en ik ga niet solidair lopen doen bij iemand als toevallig op het ene punt de zelfde mening heeft en het ander dan even niet!

Maar ik ga stoppen met jou over mij de discussieren.. vind het heel leuk dat ik zo naar boven wordt gehaald.... Ja. Maar het heeft onderhand niets meer met het onderwerp te maken...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:24

jameyskatje schreef:
Lavien schreef:

Waarom doen mannen het dan niet? Vanwaar de vrijstelling?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:28

Omdat ''iedereen'' het idee heeft dat God een man zou zijn.... Vandaar de vrijstelling, denk ik.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:29

jameyskatje schreef:
de meeste 'praktiserende' moslims hebben weinig of geen niet-moslim vrienddinnen.
een regel uit de koran is ook dat ze zich niet mogen afzonderen met een nietmoslim. dus ook niet met nietmoslim meisjes.

dus Whiz. kom jij dan thuis bij echt praktiserende moslims?

het is moeilijk om als nietmoslim te gaan discusieren over hetgene waar je het fijne niet van weet of over dinge die je zelf meemaak (uit waarschijnlijk niet praktiserende families)

niet aanvallend bedoeld. ik vroeg het me gewoon af Lachen

Hier wilde ik ook even op in gaan.

Mijn vriend is een marrokaan, hij heeft er zelf voor gekozen geen moslim te zijn maar zijn ouders zijn dit wel. En zijn ouders zijn echt strenge, iet wat ouderwetse, moslims. Toch kom ik daar thuis, eet ik gezellig mee en zijn ze erg vriendelijk en erg gastvrij. Ook slaap ik daar regelmatig ( vroeger, nu woon ik inmiddels samen met mijn vriend). Zij zeggen altijd dat je iedereen goed moet behandelen en mensen die geen moslim zijn ook.. Dus ik weet niet prcies waar jij vandaan haalt dat ze zich niet mogen afzonderen met een niet-moslim? Ik ga met die moeder samen naar de stad ect.. En zij is streng, als dat niet zou mogen zou ze dat niet doen.

En dan nog een vraagje; ben jij moslim? Zo niet, hoe komt het dat je er zoveel van weet? Ik weet ook erg veel over de koran, maar ik heb een moslim-schoonfamilie en ging me er daardoor intreseren om mijn vriend te begrijpen waarom hij dit geloof niet heeft "overgenomen".

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:31

Schimmelig schreef:
Omdat ''iedereen'' het idee heeft dat God een man zou zijn.... Vandaar de vrijstelling, denk ik.

Officieel moet een man zich ook bedekken van zijn middel ( heupen) tot zijn knieën.
Een vrouw heeft borsten, vandaar ook dat gedeelte wat zij bedekt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:36

Ja maar heb het over hoofddeksel enzo Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:39

Sja, ik heb eerlijk waar geen idee.. Ik heb het zo vaak opgezocht.. maar krijg telkens van die rare antwoorden, waar ik mezelf niet kan vinden.
Volgens mij komt het hierop neer; een vrouw bedekt haar gezicht (boerka) of haar(hoofddoek) zodat ze haar schoonheid niet laat zien en er geen andere mannen in verleiding kunnen komen. Waarom dit perse de vrouw moet zijn en niet de man die zijn haren of gezicht bedekt.. Ik heb geen duidelijk antwoord.. Hoewel ik ( de nl vertaalde) koran wel gelezen heb.. ( niet helemaal, maar grotendeels)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:46

Maarja koran is ook geschreven of alles is begonnen toen de man de baas was, vroeger was dat dan ook meer dan normaal. Dat zal ook wel de reden zijn denk ik, kan ook fout zijn Haha!
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-05-07 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Knoffer

Nessah schreef:
Sja, ik heb eerlijk waar geen idee.. Ik heb het zo vaak opgezocht.. maar krijg telkens van die rare antwoorden, waar ik mezelf niet kan vinden.
Volgens mij komt het hierop neer; een vrouw bedekt haar gezicht (boerka) of haar(hoofddoek) zodat ze haar schoonheid niet laat zien en er geen andere mannen in verleiding kunnen komen. Waarom dit perse de vrouw moet zijn en niet de man die zijn haren of gezicht bedekt.. Ik heb geen duidelijk antwoord.. Hoewel ik ( de nl vertaalde) koran wel gelezen heb.. ( niet helemaal, maar grotendeels)

Als dat idd de reden is, dan vind ik het triest. De man zou zelf in staat moeten zijn handen thuis te houden.
Zou wel interessant vinden om te zien hoe het nou precies in de koran staat (wel in nl Tong uitsteken)

Whiz schreef:
Nou het is wel goed! Ik heb geen post gezien waar in je specifiek aan mij iets vroeg.. en als het wel zo dan heb ik er kennelijk over heen gelezen. Maar je mag wel even rustig doen hoor.. omdat ik per abuis niet direct antwoord heb gegeven op je vragen!

Oh.. dus ik kom bevooroordeeld over, over blanke nederlanders!? Hoe kom je erbij? Echt gal spugen zonder gegronde reden! Ik heb het helemaal niet doen overkomen alsof jij tegen moslims bent. Ik neem een post individueel en ik ga niet solidair lopen doen bij iemand als toevallig op het ene punt de zelfde mening heeft en het ander dan even niet!

Maar ik ga stoppen met jou over mij de discussieren.. vind het heel leuk dat ik zo naar boven wordt gehaald.... Ja. Maar het heeft onderhand niets meer met het onderwerp te maken...

Ik ben rustig hoor, ik spuug ook geen gal, ik zeg alleen dat het zo over komt en ik vind het niet erg dat je niet meteen antwoord geeft. En zoals ik al zei, voor mij hoeft het geen groot punt te zijn hoor. Jij gaat nu zelf alleen in op het punt over hoe jij reageert, ik vroeg ook naar inhoudelijke dingen.

Jij zegt dit tegen mij:
Whiz schreef:

Hier zeg je het allemaal letterlijk, over hoe ik er tegenover zou staan, wat totaal uit de lucht komt vallen en is zeker niet bepaald positief is.

Daar komt mijn idee vandaan, wat jij blijkbaar gal spugen vindt. Je spuugt daar gal over mij hoor. Ik kan nog meer voorbeelden uit dit topic halen, maar dat is zinloos en gaat het niet over idd.

Het ging wel over vooroordelen en mensen over 1 kam scheerde, dus attendeerde ik je er alleen op dat het overkwam alsof je het zelf deed. Ja, het kwam zo over, in ieder geval op mij, wil niet zeggen dat het zo is, maar daarom attendeer ik je erop dat het wel zo kan over komen. Hoeft verder geen groot punt te zijn, je kunt ook gewoon zeggen dat dat niet je bedoeling was en dat ik je verkeert begrepen heb ipv. mij af te schilderen als galspuuger.

Nu genoeg.

Had je nou nog een statement of een duidelijk inhoudelijk punt erover ofzo?

Ik vraag me af hoeveel vrouwen het daadwerkelijk zouden dragen uit de liefde van Allah en welke uit gewoonte van de cultuur. Waarschijnlijk zal ik daar alleen nooit achter komen.
Ik vind het overdreven, streng geloven vind ik uberhaupt overdreven, maar wie wil, moet het voor zichzelf weten, we leven in een ’vrij’ land.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 24-05-07 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Dit is gewoon een smurf. Rolleyes

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:52

@Knoffer
Weet je wat het is.. Een vertaling van een boek is altijd net iets anders dan het echte exemplaar. Weet je nog vroeger, op de basisschool. Ging je in een rondje zitten en zei je een woord.. en dat ging het hele rondje door. Op het einde was het iets totaal anders. zo, denk ik, dat het ook is gegaan met de vertaling van de koran.. En daarom neem ik alles wat ik lees niet zo letterlijk.
Daarnaast vind ik het lastige boeken ( ook de bijbel) omdat het zo vaak opnieuw is geschreven en zo oud is..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:01

Je kunt nooit iets letterlijk vertalen, het veranderd altijd wel iets. Het is idd ook echt als mooie verhalen geschreven, poetisch soms ook. Ik neem heilige boeken sowieso niet letterlijk, maar dat heeft niet alleen met het feit te maken dat ze vertaald zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:02

katiavl schreef:
jameyskatje schreef:

Waarom doen mannen het dan niet? Vanwaar de vrijstelling?

mannen hebben geen heupen, geen borsten, geen mooie dijen, geen mooie lange haren.
een vrouw staat voor schoonheid. ze is een diamant. en die moet gekoesterd worden.

bij de vrouw mag je alleen haar handen en gezicht zien. bij een man mag je alles zien behalve tussen de navel en knie.
het mag zoalng er geen sprake is van lustgevoel.

ook is het het onderscheid tussen de man en vrouw. door een hijaab te dragen ziet iemand in 1 oog opslag dat ze een vrouw is. doordat de man zijn baard laat staan en geen hijaab draagt ziet iemand gemakkelijk dat hij een man is.

zo zijn er nog meer dingetjes.
bv een man mag geen goud dragen. een vrouw wel.

Schimmelig schreef:

Allah is idd mannelijk

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:06

@jameyskatje: dan nog een vraagje; ben jij moslim? Zo niet, hoe komt het dat je er zoveel van weet? Ik weet ook erg veel over de koran, maar ik heb een moslim-schoonfamilie en ging me er daardoor intreseren om mijn vriend te begrijpen waarom hij dit geloof niet heeft "overgenomen".

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:07

Nessah schreef:
jameyskatje schreef:
de meeste 'praktiserende' moslims hebben weinig of geen niet-moslim vrienddinnen.
een regel uit de koran is ook dat ze zich niet mogen afzonderen met een nietmoslim. dus ook niet met nietmoslim meisjes.

dus Whiz. kom jij dan thuis bij echt praktiserende moslims?

het is moeilijk om als nietmoslim te gaan discusieren over hetgene waar je het fijne niet van weet of over dinge die je zelf meemaak (uit waarschijnlijk niet praktiserende families)

niet aanvallend bedoeld. ik vroeg het me gewoon af Lachen

Hier wilde ik ook even op in gaan.

Mijn vriend is een marrokaan, hij heeft er zelf voor gekozen geen moslim te zijn maar zijn ouders zijn dit wel. En zijn ouders zijn echt strenge, iet wat ouderwetse, moslims. Toch kom ik daar thuis, eet ik gezellig mee en zijn ze erg vriendelijk en erg gastvrij. Ook slaap ik daar regelmatig ( vroeger, nu woon ik inmiddels samen met mijn vriend). Zij zeggen altijd dat je iedereen goed moet behandelen en mensen die geen moslim zijn ook.. Dus ik weet niet prcies waar jij vandaan haalt dat ze zich niet mogen afzonderen met een niet-moslim? Ik ga met die moeder samen naar de stad ect.. En zij is streng, als dat niet zou mogen zou ze dat niet doen.

En dan nog een vraagje; ben jij moslim? Zo niet, hoe komt het dat je er zoveel van weet? Ik weet ook erg veel over de koran, maar ik heb een moslim-schoonfamilie en ging me er daardoor intreseren om mijn vriend te begrijpen waarom hij dit geloof niet heeft "overgenomen".

het staat in de koran. alleen die regel word weinig in praktijk gebracht.

ik ga binnenkort bekeren, (Insha Allah,, als allah het wil) ik leer dus erg veel. lees boeken, praat met mensen, denk er de hele dag aan.
Heb het geloof in mijn hart, alleen ik praktiseer het nog niet helemaal.

ook heb ik 2 jaar een turkse vriend gehad. ik kwam ook bij hem thuis en sliep daar ook. van hun heb ik ook veel geleerd.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:10

Mag ik vragen waarom je hier voor hebt gekozen? ( puur nieuwsgierigheid, kan via pb)

Heb je misschien ook antwoord op deze vraag; als je je voor liefde aan allah bedekt.. waarom heeft allah ons dan zo gemaakt? Met deze vormen. En waarom heeft allah ons dan naakt gemaakt?
Als hij wilt dat de vrouw haar schoonheden bedekt, waarom heeft hij haar dan deze gegeven?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:12

Was het zo moeilijk in die tijd mannen van vrouwen te onderscheiden Nagelbijten / Gniffelen
goeie vragen nessah

Edit jameskatje ga je dan ook hoofddeksel dragen?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:15

jameyskatje schreef:
het staat in de koran. alleen die regel word weinig in praktijk gebracht.

ik ga binnenkort bekeren, (Insha Allah,, als allah het wil) ik leer dus erg veel. lees boeken, praat met mensen, denk er de hele dag aan.
Heb het geloof in mijn hart, alleen ik praktiseer het nog niet helemaal.

ook heb ik 2 jaar een turkse vriend gehad. ik kwam ook bij hem thuis en sliep daar ook. van hun heb ik ook veel geleerd.

Heb je je nooit afgevraagd waarom deze moslimmannen geen stap jouw kant op doen? Jij bekeert je tenslotte voor hen, maar waarom zij niet voor jou...

Wat vindt je familie hiervan? Ik kan mijzelf niet voorstellen dat ik dit mijn dochter zou toestaan.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:16

omdat dit leven een test is.. een examen. een gevangenis voor de gelovigen. en het echte leven begint in het paradijs. je leeft voor het hiernamaals eigenlijk

en toen eva van de verboden vruchten at begonnen ze zich te schamen. ze at van die vruchten dankzij sjaitan (de duivel)

verder.. je hebt Sjaitan. hij probeerd mensen van het rechte pad af te halen. dit doet hij dmv jaloezie.. lustgevoelens.. en andere verleidingen.

door mijn vriend kreeg ik ook interesse in de islam. eerst had ik er afkeer voor. maar nu heb ik ingezien hoe mooi en volmaakt het geloof is. ik voel me er veel sterker door.

is een heeeeeel lang verhaal. kheb het een beetje proberen in te korten.