Nessah schreef:Sja, ik heb eerlijk waar geen idee.. Ik heb het zo vaak opgezocht.. maar krijg telkens van die rare antwoorden, waar ik mezelf niet kan vinden.
Volgens mij komt het hierop neer; een vrouw bedekt haar gezicht (boerka) of haar(hoofddoek) zodat ze haar schoonheid niet laat zien en er geen andere mannen in verleiding kunnen komen. Waarom dit perse de vrouw moet zijn en niet de man die zijn haren of gezicht bedekt.. Ik heb geen duidelijk antwoord.. Hoewel ik ( de nl vertaalde) koran wel gelezen heb.. ( niet helemaal, maar grotendeels)
Als dat idd de reden is, dan vind ik het triest. De man zou zelf in staat moeten zijn handen thuis te houden.
Zou wel interessant vinden om te zien hoe het nou precies in de koran staat (wel in nl
)
Whiz schreef:Nou het is wel goed! Ik heb geen post gezien waar in je specifiek aan mij iets vroeg.. en als het wel zo dan heb ik er kennelijk over heen gelezen. Maar je mag wel even rustig doen hoor.. omdat ik per abuis niet direct antwoord heb gegeven op je vragen!
Oh.. dus ik kom bevooroordeeld over, over blanke nederlanders!? Hoe kom je erbij? Echt gal spugen zonder gegronde reden! Ik heb het helemaal niet doen overkomen alsof jij tegen moslims bent. Ik neem een post individueel en ik ga niet solidair lopen doen bij iemand als toevallig op het ene punt de zelfde mening heeft en het ander dan even niet!
Maar ik ga stoppen met jou over mij de discussieren.. vind het heel leuk dat ik zo naar boven wordt gehaald....

. Maar het heeft onderhand niets meer met het onderwerp te maken...
Ik ben rustig hoor, ik spuug ook geen gal, ik zeg alleen dat het zo over komt en ik vind het niet erg dat je niet meteen antwoord geeft. En zoals ik al zei, voor mij hoeft het geen groot punt te zijn hoor. Jij gaat nu zelf alleen in op het punt over hoe jij reageert, ik vroeg ook naar inhoudelijke dingen.
Jij zegt dit tegen mij:
Whiz schreef:Dat het tegen de wet is om je vrouw te mishandelen? Ja .. en dat heb ik ook neer gezet.. en dat heeft iedereen neergezet.. dat het verschrikkelijk is als een vrouw mishandeld wordt.. Ik snap echter niet dat je bij een boerkini direct de lijn naar mishandeling van vrouwen trekt! Ik heb echter geprobeerd te onderbouwen dat er vrouwen zijn onder de moslim vrouwen die er zelf voor kiezen dit te dragen niet onder dwang.. etc.
Maar dat wil je niet horen.. omdat je er van uit gaat dat wat jij normaal vind normaal is. En jij zult nooit vrijwillig in een boerkini gaan lopen en daarom ga je er vanuit dat al die vrouwen het ook onder dwang doen!?
Hier zeg je het allemaal letterlijk, over hoe ik er tegenover zou staan, wat totaal uit de lucht komt vallen en is zeker niet bepaald positief is.
Daar komt mijn idee vandaan, wat jij blijkbaar gal spugen vindt. Je spuugt daar gal over mij hoor. Ik kan nog meer voorbeelden uit dit topic halen, maar dat is zinloos en gaat het niet over idd.
Het ging wel over vooroordelen en mensen over 1 kam scheerde, dus attendeerde ik je er alleen op dat het overkwam alsof je het zelf deed. Ja, het kwam zo over, in ieder geval op mij, wil niet zeggen dat het zo is, maar daarom attendeer ik je erop dat het wel zo kan over komen. Hoeft verder geen groot punt te zijn, je kunt ook gewoon zeggen dat dat niet je bedoeling was en dat ik je verkeert begrepen heb ipv. mij af te schilderen als galspuuger.
Nu genoeg.
Had je nou nog een statement of een duidelijk inhoudelijk punt erover ofzo?
Ik vraag me af hoeveel vrouwen het daadwerkelijk zouden dragen uit de liefde van Allah en welke uit gewoonte van de cultuur. Waarschijnlijk zal ik daar alleen nooit achter komen.
Ik vind het overdreven, streng geloven vind ik uberhaupt overdreven, maar wie wil, moet het voor zichzelf weten, we leven in een ’vrij’ land.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 24-05-07 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt