Agressieve hond bijt kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Agressieve hond bijt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:14

dees_daan schreef:
ik denk wel dat ze makkelijker beinvloedbaar zijn, nog een reden, ze luisteren super naar de baas, zegt die pak, pakt ie.. hond word in beslag genomen en eigenaar heeft dus eigenlijk zijn hond vermoord door hem niet goed op te voeden..

Niet dus... En dat is dus precies wat ik al dacht...

Karakter
In tegenstelling tot wat velen denken die het ras niet of nauwelijks kennen is de AmStaff geen afgestompte vechtmachine. Integendeel! Het is voor zijn gezin een zeer gevoelige hond, welke door een te dressuurachtige opvoeding geheel gebroken kan worden. De AmStaff is een opgewekte, voor zijn grootte een zeer atletische hond die van nature erg gehoorzaam is. Daarbij komt dat zij zeer intelligent zijn,dus snel leren. Het is ook een volstrekt betrouwbare metgezel, die erg mensvriendelijk is en bijzonder goed met kinderen overweg kan. De meeste AmStaff zijn allemansvrienden en staan graag in het middelpunt van de belangstelling. Echter, hij blijft goed weten wie de baas is. Wel zijn ze geneigd de minder dominerende gezinsleden, bij afwezigheid van de baas, te beschermen en bij werkelijke onraad kan de AmStaff een uiterst fanatieke verdediger van het gezin zijn. Over het algemeen is het zo, dat de AmStaff niet ruziezoekerig is met andere honden. Vaak zijn ze vrij ongeïnteresseerd voor soortgenoten tenzij van het andere geslacht. Echter een gevecht uit de weg gaan ligt niet in hun aard, zeker wanneer ze eens eerder in een gevecht betrokken zijn geweest. Opvoeding speelt ook hierin een belangrijke rol!

De American Staffordshire Terrier is niet geschikt voor mensen die weinig ervaring hebben met honden. Leer hem al op jonge leeftijd dat hij niet mag trekken aan de riem, want eenmaal volwassen, zijn deze honden ontzettend sterk. Deze Staffordshire kan door middel van een goede en consequente opvoeding heel erg veel leren. Er zijn zelfs diverse voorbeelden van American Staffordshire Terriers die met goed gevolg gehoorzaamheidstesten afleggen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaans ... rri%C3%ABr

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:15

LimaGentle schreef:
katiavl schreef:
Ga eens naar engeland met een sharpei Knipoog

sharpei is ook een vechthond.. maar geen RADhond.. vreemd he?

Ach zo zijn er wel meer vechthonden die geen RADhond zijn en juist weer RADhonden die geen vechthonden zijn.. Ze weten niet waar ze de grens moeten leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:24

griebels schreef:
dees_daan schreef:
ik denk wel dat ze makkelijker beinvloedbaar zijn, nog een reden, ze luisteren super naar de baas, zegt die pak, pakt ie.. hond word in beslag genomen en eigenaar heeft dus eigenlijk zijn hond vermoord door hem niet goed op te voeden..

Niet dus... En dat is dus precies wat ik al dacht...

Karakter
In tegenstelling tot wat velen denken die het ras niet of nauwelijks kennen is de AmStaff geen afgestompte vechtmachine. Integendeel! Het is voor zijn gezin een zeer gevoelige hond, welke door een te dressuurachtige opvoeding geheel gebroken kan worden. De AmStaff is een opgewekte, voor zijn grootte een zeer atletische hond die van nature erg gehoorzaam is. Daarbij komt dat zij zeer intelligent zijn,dus snel leren. Het is ook een volstrekt betrouwbare metgezel, die erg mensvriendelijk is en bijzonder goed met kinderen overweg kan. De meeste AmStaff zijn allemansvrienden en staan graag in het middelpunt van de belangstelling. Echter, hij blijft goed weten wie de baas is. Wel zijn ze geneigd de minder dominerende gezinsleden, bij afwezigheid van de baas, te beschermen en bij werkelijke onraad kan de AmStaff een uiterst fanatieke verdediger van het gezin zijn. Over het algemeen is het zo, dat de AmStaff niet ruziezoekerig is met andere honden. Vaak zijn ze vrij ongeïnteresseerd voor soortgenoten tenzij van het andere geslacht. Echter een gevecht uit de weg gaan ligt niet in hun aard, zeker wanneer ze eens eerder in een gevecht betrokken zijn geweest. Opvoeding speelt ook hierin een belangrijke rol!
De American Staffordshire Terrier is niet geschikt voor mensen die weinig ervaring hebben met honden. Leer hem al op jonge leeftijd dat hij niet mag trekken aan de riem, want eenmaal volwassen, zijn deze honden ontzettend sterk. Deze Staffordshire kan door middel van een goede en consequente opvoeding heel erg veel leren. Er zijn zelfs diverse voorbeelden van American Staffordshire Terriers die met goed gevolg gehoorzaamheidstesten afleggen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaans ... rri%C3%ABr

en dat probeer ik te zeggen, met een goede opvoeding, je kan ze maken en breken, er word niet voor niets gezegd een goede opvoeding toch? maar ik ben helemaal niet tegen de honden hoor. Lachen we hebben zelf een stafford

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:43

Maar dat geldt voor alle honden Knipoog
Niet alleen voor de pitbullachtigen...
Elk karakter van een hond (of ander HUISdier) wordt gemaakt door de opvoeding... Uitzonderingen daargelaten...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:45

dit lijkt mij de aloude nature-nurture discussie. Daar zijn ze in de wetenschap zelfs nog niet uit, dus om dan te zeggen dat het gemaakt wordt door de opvoeding..... Ik denk dat een erg groot deel juist nature (genetisch) is, ook zo bij mensen trouwens...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:49

dat zijn dan de uitzonderingen Knipoog
Als ik hier om me heen kijk... Degene die uit mijn vroegere tijd in eindhoven zijn opgegroeit, zijn zo veranderd... Allemaal van die kampsjaken, en ik heel netjes Knipoog
Opvoeding telt wel degelijk mee... Uitzonderingen zijn degene die een kronkel in hun kop hebben meegekregen, de seriemoordenaars...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:52

Vind het wel een beetje raar dat sommige bokkers een stempel drukken op een eigenaar van een pit-achtige, je bent dan maar meteen asociaal of je probeert iets uit te stralen met zo'n hond.

Sorry maar ik heb zelf ook een engelse stafford en ik wil daar helemaal niks mee laten zien, ik vind het mooie dieren en die van mij is keurig afgericht(heeft diverse cusussen gehaald), hij gedraagt zich niet anders als menig ander ras.Mijn rottweiler(is ingeslapen i.v.m kanker) was ook een goed opgevoede hond.
Ik heb heel veel commentaar moeten verdragen toen ik nog met mijn rottje en staffie over straat liep, totdat mensen na enige tijd er achter kwamen dat mijn honden geen vlieg kwaad deden dan pas krijg je complimenten over het keurige gedrag van jou (in hun ogen) gevaarlijke honden.
Natuurlijk zijn er genoeg mensen die misbruik maken van deze rassen, maar je kunt niet elke eigenaar van zo'n ras over één kam scheren, er zijn ook mensen die groot liefhebber van zo'n ras zijn om de hond zelf, en niet om de schade die zo'n hond kan aanrichten.
Een tijdje terug liep er hier zo'n opgeschoten gozertje door de buurt met een Am-staff, ik liep toevallig langs hem kreeg meteen een waarschuwing van de jongen: kijk maar uit hoor want hij bijt. Ik liep op de hond af en ging hem aaien, dit beestje was dol enthousiast en wilde met mij spelen, toen zei ik tegen het gozertje: waarom zeg je in hemelsnaam dingen over je hond terwijl hij niets doet, de jongen stond mij schaapachtig aan te kijken, toen zei ik dus: door zulk soort mensen komt dit ras in een slecht daglicht te staan denk daar maar eens over na.
Achteraf bleek deze hond helemaal niet van hem te zijn en was hij van zijn oom(die man ken ik ) en doet deze man net als ik cursus met de hond.Ik heb deze man verteld over mijn ontmoeting met zijn neefje en hij stond met zijn mond vol tanden en gaf mij volkomen gelijk.

Verder las ik hier nog iets over dat je niet gebeten wilt worden door zo'n hond i.v.m de schade die zo'n beest aanricht, klopt dat zou ik ook niet willen, maar ik zou liever helemaal niet gebeten worden, geen enkele hond hoort te bijten ongeacht het ras, een hond mag gewoon niet bijten en of hij nou grote of kleine schade kan aanrichten, de hond hoort het niet in zijn kop te halen iemand te bijten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:55

ik ken eigenlijk ook alleen maar nette stafford mensen
mensen met een goede baan

ooit ben ik een keer iemand tegen gekomen met een staff. man in trainingspak en vieze tanden, behangen met goud maar die hond luisterde nog beter dan die van mij!

een vooroordeel is snel gemaakt.. maar je komt er niet snel vanaf.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:59

*doet me denken aan het topic van de hert*
dat deze honden o zo betroubaar waren, dus niet.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:59

griebels schreef:
Als ik hier om me heen kijk... Degene die uit mijn vroegere tijd in eindhoven zijn opgegroeit, zijn zo veranderd... Allemaal van die kampsjaken, en ik heel netjes Knipoog
Opvoeding telt wel degelijk mee... Uitzonderingen zijn degene die een kronkel in hun kop hebben meegekregen, de seriemoordenaars...

Ik heb psychologie gestudeerd en daar wordt heel veel aandacht besteed aan de nature-nurture-discussie en ik ben het echt niet met je eens. Tuurlijk telt opvoeding ook mee, ik denk voor ongeveer 30% - 40 %, maar genen tellen ook zwaar...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:06

LimaGentle schreef:
ik ken eigenlijk ook alleen maar nette stafford mensen
mensen met een goede baan

ooit ben ik een keer iemand tegen gekomen met een staff. man in trainingspak en vieze tanden, behangen met goud maar die hond luisterde nog beter dan die van mij!

een vooroordeel is snel gemaakt.. maar je komt er niet snel vanaf.

Ik ken er maar een in mijn omgeving die een staffpup heeft gehaald uit belgie om de verkeerde redenen...
Hij schopte de pup toen hij tegen me aansprong, want dat moest je bij zo'n hond meteen eruit stampen Verward

Ik zei dus maar dat hij juist zo een valse hond krijgt (ongeacht het ras). Knietje geven tegen de borst en weglopen is vaak voldoende...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:08

leandros schreef:

Geen enkele hond is betrouwbaar als je hem niet goed opvoed.De beagle van mijn buuf is ook een keer met een fazant uit de bosjes gekomen en dit is toch echt geen pit-achtige. Vork

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:11

Sim0ne schreef:
griebels schreef:

Ik heb psychologie gestudeerd en daar wordt heel veel aandacht besteed aan de nature-nurture-discussie en ik ben het echt niet met je eens. Tuurlijk telt opvoeding ook mee, ik denk voor ongeveer 30% - 40 %, maar genen tellen ook zwaar...

Ben ik ook met je eens (weet alleen de aantallen niet) maar niet alle genen komen tot uiting met de juiste of onjuiste opvoeding...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:12

wendyashley schreef:
leandros schreef:

Geen enkele hond is betrouwbaar als je hem niet goed opvoed.De beagle van mijn buuf is ook een keer met een fazant uit de bosjes gekomen en dit is toch echt geen pit-achtige. Vork

maar wel een moeilijk opvoedbare hond Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:43

ik ken veel honden die nog moeilijker op te voeden zijn dan staffies enzo hoor Knipoog

trouwens ik heb nu 2 honden gehad een bobtail en een dogo en de
dogo is veel knusser in het samenzijn met het gezin.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:37

griebels schreef:
Correctie, die smerissen zijn wel dom want wilde een ambull in beslag nemen terwijl er gezegd werd dat de papieren in 2 min bij hem konden zijn... Hij wist van toeten nog blazen Huilen

Overigens ben ik aan het bijlezen maar dat hadden jullie vast al gemerkt Haha!

Een Ambull kan geen FCI stamboom hebben want het is geen erkend ras, bepaalde types van de Ambull kunnen hiermee wel degelijk onder de pitbullwet vallen. Daar wordt ook voor gewaarschuwd door de liefhebbers.

Verder heb ik helemaal nergens beweerd dat een Amstaff met FCI stamboom niet toegestaan is, ik wijs er juist op dat de echte liefhebbers zo'n hond nemen en geen verboden hond.

Ik vind het bijzonder vreemd dat jij zegt dat ik niet voor de honden opkom terwijl ik maar een doel heb en dat is het voorkomen van het zinloos inslapen.
Zolang de wet niet veranderd is (en dat kan nog jaren duren, als het al gebeurd) worden er veel te veel honden zinloos ingeslapen omdat mensen ze blijven kopen.
Mijn prioriteit ligt dus om die kopers te stoppen omdat dat gelijk het hondenleed stopt.

Op de rest van de reacties staan volgens mij allemaal duidelijke antwoorden.
Heb denk meer dan voldoende hier mijn menig gegeven en heb geen zin in een welles/nietes spelletje voor de zoveelste keer.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:42

Over je antw op de amstaff met FCI, dat was een vraag...
Ambulls kunnen misschien onder die wet vallen, maar die agent zei keihard dat het een Amstaff was... Nou sorry hoor, bij lange na niet dat die erop lijken

Het lijkt met jouw antwoorden dat je tegen het ras zelf bent en dat je de wet wilt handhaven terwijl het ook anders zou kunnen in het belang van de honden... Maar daar wil jij niet aan, vandaar dat ik dat zo oppak. Ik ben ook tegen zinloos inslapen als het alleen om uiterlijke kenmerken gaat. Agressie is gewoon afmaken, pitbull of geen pitbull...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:45

Omdat er tijdens de invoering van deze wet in 1993 geen enkele hond had ingeslapen hoeven worden (er was een zeer soepele overgangsregeling) vind ik het echt de schuld van de eigenaren dat er nu na 14 jaar nog steeds honden ingeslapen moeten worden omdat mensen verboden honden kopen.

Nergens zeg ik dat ik voor de wet was, ik vraag niet voor niets: waar waren jullie in 1993.

Maar je kunt en mag mijn posten net zo lezen als je wilt natuurlijk.

Agenten hoeven geen rassenkennis te hebben, bij twijfel en als de eigenaar niet in het bezit is van een FCI stamboom mogen ze de hond gewoon in beslag nemen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:47

Het is geen aanval ThePast03, het is gewoon zo gelezen.

Maar vind jij niet dan dat er gediscrimineert wordt dan? Bedoelen we eigenlijk niet gewoon hetzelfde?
Ik vind het zonde dat een hond die qua uiterlijk in beslag genomen wordt (en afgemaakt) alleen vanwege zijn uiterlijk. Het kan een super braaf beest zijn... Dat stoort mij echt gruwelijk Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:50

griebels schreef:
Het is geen aanval [*olduser*], het is gewoon zo gelezen.

Maar vind jij niet dan dat er gediscrimineert wordt dan? Bedoelen we eigenlijk niet gewoon hetzelfde?
Ik vind het zonde dat een hond die qua uiterlijk in beslag genomen wordt (en afgemaakt) alleen vanwege zijn uiterlijk. Het kan een super braaf beest zijn... Dat stoort mij echt gruwelijk Ja

Die discussie speelde voor mij in 1993, nu niet meer.
Nu speelt alleen het feit dat er mensen zijn die toch perse zo'n verboden hond willen en daardoor worden en honden zinloos afgemaakt.

Als die mensen dat niet gedaan hadden, hadden ze op zijn minst aangetoond dat ze verantwoordeijkheid hadden en dat was een stuk beter uitgangspunt geweest om te proberen de wet te veranderen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:56

Klopt, maar je kunt het verleden niet meer aanpassen... En je hebt gelijk dat mensen niet moeten kopen. Maar om dat realistisch te maken is heel moeilijk...
In 1993 zat ik nog op school, in mijn examenjaar, en had dus andere dingen aan mijn hoofd...
Daarbij was er nog geen internet, was ik alleen met paarden bezig, en las ik geen krant etc etc
En zo zullen er ongetwijfeld meer zijn.
Nu er iets aan gedaan kan/wordt geprobeerd doe ik er dan ook graag aan mee...
Ik zie liever ook dat het goed gaat, maar om tot die tijd onnodig honden op uiterlijk af laten maken, kan er bij mij niet in...
De hond in dit verhaal moet na onderzoek afgemaakt worden, ook in mijn ogen... Maar er zijn er zoveel die datzelfde staat te wachten die nog nooit iemand kwaad hebben gedaan Verdrietig

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:01

griebels schreef:
Ik zie liever ook dat het goed gaat, maar om tot die tijd onnodig honden op uiterlijk af laten maken, kan er bij mij niet in...
De hond in dit verhaal moet na onderzoek afgemaakt worden, ook in mijn ogen... Maar er zijn er zoveel die datzelfde staat te wachten die nog nooit iemand kwaad hebben gedaan Verdrietig

En dat komt dus omdat mensen verboden honden blijven kopen.
Als ze stoppen met kopen worden dit soort honden niet meer zinloos ingeslapen.

Dan laten de mensen ook zien dat ze de verantwoordelijkheid aankunnen. Je kunt moeilijk zeggen hier heb je een boete en je hond terug, want dan worden de daders beloond en de honden zitten in onverantwoorde handen.

Ik vind het ook verschrikkelijk dat er honden zinloos worden afgemaakt. Maar de realiteit is nu gewoon dat je dat alleen kunt voorkomen als mensen geen verboden honden meer komen.
Kun je wel alles willen veranderen aan de wet, maar da tis voorlopig nog lang geen realiteit en er blijven ondertussen mensen die honden kopen en dus honden zinloos ingeslapen worden.

Echte hondenliefhebbers die ook nog eens verantwoordelijkheid bezitten kopen sinds de pitbullwet gewoon een vergelijkbaar ras met FCI papieren.
Die nemen geen risico's met het leven van hun honden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:05

Klopt, maar ze worden ook gefokt.. Je moet de hele groep aanpakken niet alleen de kopers...
Ik praat niets goed hoor, maar ik blijf wel heel realistisch... Het voorbeeld van mijn moeder bijv... Die weet echt niet wat er zich afspeelt in de hondenwereld... Die zou ook naar het asiel gaan voor een hond (want dat is zielig) dus die komt daar geen RADhond tegen, maar stel dat ze op internet of waar dan ook een hond gaat kopen... Dan is ze de dupe omdat ze het niet weet, daarbij is ze dus ook makkelijk om te banketstaaf... Nu ben ik er wel om haar wat te begeleiden, maar stel ik was er niet Verward

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:10

griebels schreef:
Klopt, maar ze worden ook gefokt.. Je moet de hele groep aanpakken niet alleen de kopers...
Ik praat niets goed hoor, maar ik blijf wel heel realistisch... Het voorbeeld van mijn moeder bijv... Die weet echt niet wat er zich afspeelt in de hondenwereld... Die zou ook naar het asiel gaan voor een hond (want dat is zielig) dus die komt daar geen RADhond tegen, maar stel dat ze op internet of waar dan ook een hond gaat kopen... Dan is ze de dupe omdat ze het niet weet, daarbij is ze dus ook makkelijk om te banketstaaf... Nu ben ik er wel om haar wat te begeleiden, maar stel ik was er niet Verward

Het is al eerder gezegd, je moet wel onder een steen geleefd hebben als je nooit van de pitbullwet hebt gehoord.
En de groep die "per ongeluk" zo'n hond koopt is echt heel klein, het overgrote deel koopt bewust een verboden hond.

Natuurlijk moet je ook de fokkers aanpakken, maar de prioriteit ligt echt bij de kopers.
Zonder kopers geen fokkers meer in Nederland.
Zonder fokkers gaan de kopers gewoon naar Belgie en blijf je zinloos inslapen houden.

Als je advertenties tegenkomt waar pitbullachtigen te koop worden aangeboden kun je de site aangeven. Ook de site (krant, tijdschrift, wat dan ook) die de advertentie plaats is namelijk strafbaar. En zo kun je dus ook je steentje bijdragen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:17

Klopt, maar zonder fokkers en kopers, geen bastaarden meer die onder die wet vallen...

Ik ga nu mijn moeder bellen om te vragen of ze weet van de pitbullwet... Ik weet het antw denk ik al, maar zal het eerlijk hier neerzetten...