poes schreef:Nog even simpel: Hoeveel vrouwen gebruiken hier hormonale anticonceptie?
Je weet toch dat ze die hormonen aftappen van paardenbloed?
Ajakkes, nee, dat wist ik niet.
Ik slik de pil omdat ik anders 4 dagen per maand mijn bed niet uit kan komen voor de pijn, maar ik vind dit wel heel vervelend. Zijn er alternatieven die diervriendelijker zijn?
Citaat:
Verder zei iemand iets van schizofrenie dat kan genzen in primitieve gemeenschappen. Schizofrenie bestaat ten eerste in vele vormen, dus niet elke behandeling zal gelijk zijn.
Bovendien is het de meest voorkomende psychiatrische aandoening, en komt het zo vaak voor dat er vast ook wel een hoop daarvan weer vanzelf genezen, primitieve samenleving of niet.
Dat was ik, en ik had het gehoord van een vriendin van mij die psychologie studeert. Het werd in één van haar studieboeken naar voren gebracht als een andere manier van omgaan met psychische stoornissen, als illustratie van de invloed die de samenleving op geestelijk zieke mensen kan uitoefenen en vooral ook als voorbeeld van hoe weinig wij nog van het genezingsproces weten. Ik ga er wel vanuit dat het percentage dat genas binnen die samenleving significant hoger lag dan het percentage dat normaal gesproken 'vanzelf' zou genezen, anders zou het niet speciaal in zo'n studieboek gepresenteerd worden, lijkt mij?
Ik voerde het natuurlijk ook niet aan omdat ik vind dat wij nu allemaal gezellig zo met mensen met die stoornis om moeten gaan. Maar er werd hier gezegd dat dierproeven persé nodig waren om schizofrenie te kunnen behandelen, en daar wilde ik toch tegenin gaan. Wíj hebben met ónze methode die dierproeven misschien nodig, maar blijkbaar zijn er toch ook andere oplossingen die kunnen werken. Dierproeven worden m.i. te makkelijk gezien als De Beste Oplossing voor elke vraag, en daar kan ik me toch echt niet in vinden.