Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:11

Bonjoy schreef:
Ik heb een soort ''trauma'' opgelopen aan Pitbulls. Zo'n eentje met een ei vormig hoofd...
Ik liep met onze hondjes langs een huis, gewoon door de woonwijk, komt er eerst een andere hond zomaar het huis uitrennen (Ook een bullterriër achtig dier) ik kon mijn hondje nog net omhoog tillen, maar mijn zusje was niet snel genoeg. Toen kwam dr een ''pitbull'' het huis uitrennen, en die greep het hondje van mijn zusje, en die ging Woody helemaal heen en weer slingeren. De eigenaar kwam ook naar buiten, en die heeft die pitbull lopen schoppen, maar die liet maar niet los!
Dus onze Woody was bijna dood door een Pitbull

Nu komt het voor jullie natuurlijk weer over, dat ik iedere Pitbull rotbeesten vindt. Maar laatst, in een dorp verder waarvan ik woon, is er een puppy doodgebeten door een Pitbull...
Dus als ik een pitbull tegenkom, als ik mijn hondjes bij me heb, til ik ze altijd op. Ik durf ze gewoon niet te vertrouwen, hoe lief ze ook kunnen zijn. Het is gewoon een reactie...

jij bent dus zo iemand die niet weet waarover hij praat.
stel je voor dat je je eens meer erin verdiept in plaats van te gaan gillen en je kleine schattige hondje direct optillen als er zo'n engerd aankomt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:14

Ik heb hem nóóit opgetild. Toen we hem bij de fokker gingen ophalen, zei zij dat hij ook gelijk z'n snuit lostrekt als hij een vreemde hond ziet. Ik pak hem nu nooit meer op...

En ikweet donders goed waar ik over praat.. En waag het niet onze honden te kleineren als kleine schattig hondjes...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:14

En wie nu nog tegen mij aan wil zeiken, toe maar over pb

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:15

Bonjoy schreef:
Ik heb hem nóóit opgetild. Toen we hem bij de fokker gingen ophalen, zei zij dat hij ook gelijk z'n snuit lostrekt als hij een vreemde hond ziet. Ik pak hem nu nooit meer op...

En ikweet donders goed waar ik over praat.. En waag het niet onze honden te kleineren als kleine schattig hondjes...

kan je niet tegen 'kritiek'?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:17

O zeker wel hoor...
Maar ik kan er niet tegen, als iets waar ik van houd , gekleineerd word.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:19

Bonjoy schreef:
O zeker wel hoor...
Maar ik kan er niet tegen, als iets waar ik van houd , gekleineerd word.

waar kleineren wij jou hondjes?? mag je me dat even uitleggen..

volgens mij ben jij diegene die hier honden kleineerd hoor..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:29

Ik gaf alleen mijn mening over de hond die mijn hond bijna heeft doodgebeten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:34

Bonjoy schreef:
Ik gaf alleen mijn mening over de hond die mijn hond bijna heeft doodgebeten.

de hond die jij gelijk pitbull noemt wat niet waar is..

maar waar vind jij dat we je kleineren?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:48

Op sarcastische manier zeggen kleine schattige hondjes.

Maar nu komt het denk ik op jullie over dat ik íedere pitbull achtige haat. Dat is dus níet zo.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:51

Bonjoy schreef:
Op sarcastische manier zeggen kleine schattige hondjes.

Maar nu komt het denk ik op jullie over dat ik íedere pitbull achtige haat. Dat is dus níet zo.

ach gut.. vind je dat kleinerend??
ik denk dat je dat stukje op de verkeerde manier hebt gelezen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:12

LimaGentle schreef:
overigens nog even een toevoeging over dit onderwerp..

het scheen dus echt om een boxer te gaan..
dit heb ik van een site af van iemand die ook bezig is de RAD te proberen te veranderen..

Citaat:
Vanavond de 19 jarige eigenaar gesproken van de zogenaamde pitbull die in Den-Haag kinderen had aangevallen. Jullie raden het nooit, de pitbull was een BOXER!!!

NEE GEEN GEINTJE! de eigenaar had bonje met een paar marokanen waardoor hij niet oplette op zijn hond die de benen nam, en door een klasje kinderen rende! geen enkel kind is gebeten door de hond, en kon vastgegrepen worden door een toevallig aanwezige politieman. Natuurlijk was de Telegraaf er als de kippen bij, en heeft het verhaal omgedraaid naar pitbull. Ik zweer het je, dat verdomde zooitje nakomelingen van Adolf Hitler grijpt iedere kans om ons in de stront te trappen, en van waarheidsvinding hebben ze nog nooit wat gehoord, je wordt hier toch doodziek van, zeker als je weet dat de rechter in Rotterdam mede door dit incident 18 staffords tot een spuitje heeft veroordeeld, omdat hij dit voorval aanhaalde om de honden af te spuiten, omdat de onbetrouwbaarheid van de honden hiermee in zijn ogen bewezen was...

Maar goed de waarheid is gelukkig naar boven gekomen...

het vermoeden dat de AID schouwers toch geen deskundigen zijn is hierbij voor mij wel weer bevestigd.. Boos!

Lekkere betrouwbare bron weer en fantastische manier om te proberen om de Rad wetgeving te veranderen. Clown

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:33

ThePast03 schreef:
Lekkere betrouwbare bron weer en fantastische manier om te proberen om de Rad wetgeving te veranderen. Clown

haha, nou inderdaad! Clown

Citaat:
En waag het niet onze honden te kleineren als kleine schattig hondjes...

die twee kleine witte? nou kan jij je beledigd voelen hoor, maar het zíjn kleine, en ook schattige reclame-voor-hondenvoer -hondjes Knipoog dan had je toch echt een boxer moeten kopen, of een pitbull, dan zeggen mensen het minder snel Lachen

overigens vind ik de berichtgeving ook raar. eigenaar 19, en hij heeft een agressieve hond. nou kan ik daar wel een bepaald soort persoon bij voorstellen.
ik zie zo vaak van die jonge gasten stoer lopen met hun stoere hond, of rondhangen. handig ook, als je ruzie hebt.

het ligt niet aan de honden, het ligt aan de eigenaar. of zullen we de nurture/nature discussie gaan voeren? Lachen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:37

O, dus ik had beter geen maltezers kunnen aanschaffen, omdat ik Bokt over me heen krijg?
En jullie begrijpen mij ook verkeerd...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:55

jij begrijpt ook ons verkeerd.
ik heb helemaal niks tegen maltezers of welk klein hondje ook,maar het ging om de manier waarop jij je bericht postte

*edit: en ik begrijp persoonlijk uit je post dat jij je hondje optilt als je een pitbullACHTIGE hond tegenkomt,of je het dier nou kent of niet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:06

Snoevie schreef:
jij begrijpt ook ons verkeerd.
ik heb helemaal niks tegen maltezers of welk klein hondje ook,maar het ging om de manier waarop jij je bericht postte

*edit: en ik begrijp persoonlijk uit je post dat jij je hondje optilt als je een pitbullACHTIGE hond tegenkomt,of je het dier nou kent of niet

En wat is daar verkeerd aan, er zijn tal van mensen die bang zijn van paarden omdat ze eens gebeten of gestampt zijn.
is maar puur psycho verkeerde associaties leggen bij iets.
Vind niet dat je iemand daaraan kan veroordelen

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:07

Bonjoy schreef:
Bonjoy schreef:

Dus als ik een pitbull tegenkom, als ik mijn hondjes bij me heb, til ik ze altijd op. Ik durf ze gewoon niet te vertrouwen, hoe lief ze ook kunnen zijn. Het is gewoon een reactie...

Uhm volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen. En je komt een tikkeltje agressief over, want wat nou als ik het wel waag om je hondjes te kleineren als kleine schattige hondjes ( vindt er niets kleinnerends aan maar ja je kan van alle positieve dingen natuurlijk iets negatiefs maken Knipoog ), beetje vreemde reactie vindt ik het.
Laatst bijgewerkt door remi op 27-02-07 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:08

@katiavl:nee dat is zo,maar zelf doet ze hetzelfde,dat wou ik ermee zeggen.
niet veroordelen ofzo

maar mensen grijpen snel een situatie als deze aan om weer te zeuren over zulk soort honden terwijl het nu waarschijnlijk om een boxer gaat

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:09

Op het moment hebben wij een bastaardpup. We kochten haar als een bastaardboxer, maar ze is zo fanatiek (lees: veel blaffen in de wangen hangen van onze boxer) dat ze eerder op een pitbull lijkt en de kleur die ze heeft (gestroomlijnd) heeft ook veel weg van een pitbull. Maar we weten het NIET ZEKER, waarschijnlijk zit er ook nog greyhound achter, want ze heeft een vermogen waar je "u" tegen zegt.

Overigens heb ik, naar aanleiding van het proberen herkennen wat voor een hond wij nu hebben, een klein beetje onderzoek gedaan naar het ras, staffordterrier of pitbull hoe je ze ook wilt noemen, daar bleek uit als je ze goed opvoedt en traint dan zijn ze de liefste honden die je je kunt wensen. Deze hond komt vaak in de slechte publiciteit, omdat de baasjes vaak niet zo'n lieverdjes zijn. Ik denk dat je terriers in het algemeen kunt vergelijken met shetlanders, ijslanders. Als je die niet zo goed opvoedt dan zijn het echte boefjes en kun je er echt problemen mee krijgen. Correct me if i'm wrong at this point.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:10

een stafford en een pit zijn absoluut niet hetzelfde.

en idd je heb er wel sneller een stoute hond aan als ze niet correct opgevoed worden,maar dat is met veel en veel meer rastypen ook zo

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:11

Sullie97 schreef:
Op het moment hebben wij een bastaardpup. We kochten haar als een bastaardboxer, maar ze is zo fanatiek (lees: veel blaffen in de wangen hangen van onze boxer) dat ze eerder op een pitbull lijkt en de kleur die ze heeft (gestroomlijnd) heeft ook veel weg van een pitbull. Maar we weten het NIET ZEKER, waarschijnlijk zit er ook nog greyhound achter, want ze heeft een vermogen waar je "u" tegen zegt.

Als ze echt veel weg heeft van een pitbull loop je dus wel de kans dat ze in beslag genomen wordt en wordt afgemaakt.
Juist om het zeker te weten heb je dus een FCI stamboom nodig bij honden die voldoen aan de kenmerken van de Rad wetgeving.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:16

Oh ja ik ben er vergeten bij te zetten dat we haar geadopteerd hebben uit Spanje. Weet iemand misschien of daar veel Pitbulls rondlopen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:20

Sullie97 schreef:
Oh ja ik ben er vergeten bij te zetten dat we haar geadopteerd hebben uit Spanje. Weet iemand misschien of daar veel Pitbulls rondlopen?

jaa bestwel veel want daar doen ze ook aan gevechten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:43

idd in spanje heb je best veel van dat rastype rondlopen.
heb je geen foto van je hond,sullie97?

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:36

Ik krijg het niet in een bericht zeg maar, dus misschien kun je via pm een berichtje sturen met je e-mailadres erin.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:40

Afbeelding

Ik weet niet of hij het nu doet.

Edit: het is de linkse.