Verdonk kan het maar niet laten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Verdonk kan het maar niet laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:41

randalinpony schreef:
Whaaaah!!! Ons land wordt geregeerd door buitenlanders!

Richt een actiegroep op: Geen allochtoon op onze troon!

Kom op, mensen, zijn we nu nog steeds bezig over Verdonk? Die is inmiddels vrij banketstaaf afgeserveerd, hoor. Haha!

Ja ze kon het niet laten, nu mag ze niet meer.
Maar ze houdt de moed erin, ze blijft maar stug vol houden dat er over 2 jaar verkiezingen zijn Haha! Haha! Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:17

Op de avro site was een poll of mensen nu blij waren dat er een allochtone staatssecretaris is. Meerderheid was niet blij. En ik denk met Verdonk mee dat dit kabinet geen stand gaat houden vier jaar Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 10:49

Faye ik weet niet of je de presentatie van het nieuwe kabinet op de TV gezien hebt. Ik was best onder de indruk, van de enorme kennis die aanwezig is en ook met name van het elan dat ze uitstralen.
Dat is goed voor het land, dat geeft de mensen weer vertrouwen en is veel beter dan steeds maar naar bevolkingsgroepen wijzen en verschillen benoemen.
Dit kabinet scoort in de peilingen al hoger dan een van de vorige Balkenendes, ik ben benieuwd wat voor uitwerking dat op de verkiezingen op 7 maart zal hebben.

Het tijdperk Rita is gelukkig voorbij en je hoorde van alle kanten dat men dat nooit meer wil, over een jaar is ze vergeten.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:09

Tijdperk Rita is nog niet een op de top joh... Dit kabinet bestaat weer uit een stelletje leuke theemutsen die maar één doel hebben; stabiel blijven. En hoe blijf je stabiel? Juist, door niet te veel te doen. Ofwel; ze gaan het zich makkelijk maken, gaan voor de lieve vrede ipv oorzaken aan te pakken en dat zal ook wel even goed gaan, maar vroeg of laat gaat het toch echt mis, en de kans is enorm dat NL dan zegt *dit is köt, we willen een andere kant op*. En dan komt de VVD weer om de hoek kijken.
En eindelijk, ja eindelijk wordt Rita premier Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 11:29

delerium schreef:
Tijdperk Rita is nog niet een op de top joh... Dit kabinet bestaat weer uit een stelletje leuke theemutsen die maar één doel hebben; stabiel blijven. En hoe blijf je stabiel? Juist, door niet te veel te doen. Ofwel; ze gaan het zich makkelijk maken, gaan voor de lieve vrede ipv oorzaken aan te pakken en dat zal ook wel even goed gaan, maar vroeg of laat gaat het toch echt mis, en de kans is enorm dat NL dan zegt *dit is köt, we willen een andere kant op*. En dan komt de VVD weer om de hoek kijken.
En eindelijk, ja eindelijk wordt Rita premier Clown

Als je uit je delerium komt, merk je wel wat er gedaan wordt Haha! .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:43

faye schreef:
Op de avro site was een poll of mensen nu blij waren dat er een allochtone staatssecretaris is. Meerderheid was niet blij.

Ik geloof niet dat een een of andere poll op de avro site erg representatief is, jij wel? Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:29

More schreef:
Ik ben het helemaal met Verdonk eens Haha!.
Dit is toch ons land. Voor nederlanders. En al zijn ze Nederlands, als ze zich niet kunnen gedragen rotten ze maar lekker op.

Ja lekkere super opmerking weer! Goh en welk ander land zadelen wij dan met onze problemen op?? Oh en sterker nog als iedereen het gaat doen welke problemen krijgen wij er dan nog wel niet bij?? Of jij stopt altijd liever je kop in het zand dan dat je problemen op lost?

Rita opgerot!! Opgeruimd staat netjes. Kom maar op met dat nieuwe kabinet..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:33

Whiz schreef:
More schreef:
Ik ben het helemaal met Verdonk eens Haha!.
Dit is toch ons land. Voor nederlanders. En al zijn ze Nederlands, als ze zich niet kunnen gedragen rotten ze maar lekker op.

Ja lekkere super opmerking weer! Goh en welk ander land zadelen wij dan met onze problemen op?? Oh en sterker nog als iedereen het gaat doen welke problemen krijgen wij er dan nog wel niet bij?? Of jij stopt altijd liever je kop in het zand dan dat je problemen op lost?

Rita opgerot!! Opgeruimd staat netjes. Kom maar op met dat nieuwe kabinet..

en dit is wel een goede opmerking...ook erg genuanceerd, ja..ahum!

ik wacht gewoon rustig af..zoals gezegd, vvd komt straks weer om de hoek kijken en dan komt riita terug...I hope so Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:36

My god... ben ik blij dat ik niet mensen met dat soort zwakke ideen rond mij heb. En waarom vind je verdonk dan zo goed? Ik vind haar slecht in debateren, ik vind haar geen charisma hebben, ik vind dat ze in veel van de gevallen niet weet waar ze over praat en mensen van haar staf quote.

Het enige wat ze kan is der poot stijf houden en regeltjes uitvoeren. Nou er zijn er heel wat meer in Nederland die dat kunnen hoor. Heb jij verdonk niet voor nodig.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:38

oja, velen kletsen maar mee met de wind, hoor. verdonk durft tenminste de regels uit te voeren die zo bepaald zijn en wanneer die regels ten uitvoer moeten worden gebracht wordt er weer gezegd dat ze het niet goed doet en slecht is, bla bla...ze voerde enkel haar beleid...en zo hoort dat. regels zijn er om na te komen, niet om in de wind te slaan Knipoog er zijn er maar bar weinig die dat durven en kunnen, omdat ze bang zijn voor hun eigen haggie.

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:41

rita heeft altijd gewoon de regels uitgevoerd.en maakt voor niemand uitzonderingen dat is eigelijk veel eerlijker toch

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:45

Oke... als iedereen louter en alleen regels uitvoerd? Wie moet dan de regelgeving en het beleid aan de kaak stellen? Wie zit er constant boven op een constateerd dat dingen niet goed in elkaar steken?? Daarvoor kies ik namelijk ook een regering! Op te zorgen voor progressie en verbetering. Ik wil niet blijven hangen in het verleden en in wil liever vooruitgang. Ik wil ministers die daar voor zorgen en daar ook mee bezig gaan. Die intelligent genoeg zijn om voor progressie te zorgen en nieuwe ideen aanwenden.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:46

Wat een onzin dat die mensen uitgezet zouden moeten worden naar hun eigen land.
Ze hebben al een Nederlands paspoort, en onafhankelijk van kleur en afkomst, met een Nederlands paspoort ben je gewoon Nederlander. En dan is Nederland ook jouw land.
Naar welk land zou je ze dan moeten uitzetten? Juist. Naar Nederland dus.

Maar nee, laten alle criminele allochtonen het land uitzetten en de rest van Europa (of waar dan ook) er mee opzadelen. Rolleyes Zolang wij er maar van af zijn.
Zou dat voor mijn vader dan ook gelden? Op zijn 2e naar Nederland gekomen, Nederlands paspoort, kent niet anders, pleegt straks een moord (of wat dan ook) en dan maar terug oprotten naar Indonesië? Dacht het niet. En dat zou voor die mensen dan wel gelden?

Ik vind dat álle criminelen, afhankelijk van hun misdaad, gewoon gelijk gestraft moeten worden. Niks geen uitzonderingen omdat ze toevallig allochtoon zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 13:51

valerm schreef:
rita heeft altijd gewoon de regels uitgevoerd.en maakt voor niemand uitzonderingen dat is eigelijk veel eerlijker toch

En dat maakt haar dus ongeschikt als bewindsvrouw, want dan moet je de regels kunnen aanpassen en individueel toepassen, je moet kunnen schikken en aanvaarden. Je moet vooral je erbij neer kunnen leggen dat je niet altijd gelijk hebt.
Daarbij heeft ze voortdurend polariserend gewerkt, mensen hun angst en onheilsgevoelens uitgebuit.
Mensen er toe aangezet om anderen anders te vinden.
Heel dom want iedereen zal met elkaar moeten leren omgaan wil de samenleving veiliger en prettiger worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:50

klomp schreef:
oja, velen kletsen maar mee met de wind, hoor. verdonk durft tenminste de regels uit te voeren die zo bepaald zijn en wanneer die regels ten uitvoer moeten worden gebracht wordt er weer gezegd dat ze het niet goed doet en slecht is, bla bla...ze voerde enkel haar beleid...en zo hoort dat. regels zijn er om na te komen, niet om in de wind te slaan Knipoog er zijn er maar bar weinig die dat durven en kunnen, omdat ze bang zijn voor hun eigen haggie.

Mag ik je er even op wijzen dat Rita heel wat fouten gemaakt heeft in haar zogenaamde carriere? Denk even aan Congo, de Schipholbrand etc. Ze voerde 'haar' beleid, maar daar zat een hele hoop onmenselijkheid in. Ik vind ook dat er regels gesteld moeten worden, maar ik vind ook dat je niet zo zwart/wit mag denken, zoals zij doet/deed.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:51

Indian_Rose schreef:
Wat een onzin dat die mensen uitgezet zouden moeten worden naar hun eigen land.
Ze hebben al een Nederlands paspoort, en onafhankelijk van kleur en afkomst, met een Nederlands paspoort ben je gewoon Nederlander. En dan is Nederland ook jouw land.
Naar welk land zou je ze dan moeten uitzetten? Juist. Naar Nederland dus.

Maar nee, laten alle criminele allochtonen het land uitzetten en de rest van Europa (of waar dan ook) er mee opzadelen. Rolleyes Zolang wij er maar van af zijn.
Zou dat voor mijn vader dan ook gelden? Op zijn 2e naar Nederland gekomen, Nederlands paspoort, kent niet anders, pleegt straks een moord (of wat dan ook) en dan maar terug oprotten naar Indonesië? Dacht het niet. En dat zou voor die mensen dan wel gelden?

Ik vind dat álle criminelen, afhankelijk van hun misdaad, gewoon gelijk gestraft moeten worden. Niks geen uitzonderingen omdat ze toevallig allochtoon zijn.

Vind ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:37

Het "enge"aan dit kabinet vind ik dat ik vrees als er na dit kabinet verkiezingen komen extreem rechts wel eens een stuk hoger gaat scoren dan ooit tevoren.

En dan heb ik het niet over Rita, maar over Wilders en consorten. Doe mij dan maar een Rita daar heb je niet zoveel van te vrezen.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:30

Dit is geen discussie maar een welles nietes spelletje voor sommige posters.
Het is nog altijd "waar gewerkt wordt vallen spaanders".

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:31

jaantsje schreef:
Dit is geen discussie maar een welles nietes spelletje voor sommige posters.
Het is nog altijd "waar gewerkt wordt vallen spaanders".

Als het over mensenlevens gaat, vind ik dat er geen spaanders mogen vallen.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:36

Nadya
Hoe je het ook wend of keert, het blijft mensenwerk.
Tuurlijk ga je er van uit dat er geen fouten gemaakt worden.
Maar het is nog steeds niet mogelijk om alles op 100% te krijgen.
Degene die dat beweert houd zichzelf voor de gek.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:45

Whiz schreef:
My god... ben ik blij dat ik niet mensen met dat soort zwakke ideen rond mij heb. En waarom vind je verdonk dan zo goed? Ik vind haar slecht in debateren, ik vind haar geen charisma hebben, ik vind dat ze in veel van de gevallen niet weet waar ze over praat en mensen van haar staf quote.

Het enige wat ze kan is der poot stijf houden en regeltjes uitvoeren. Nou er zijn er heel wat meer in Nederland die dat kunnen hoor. Heb jij verdonk niet voor nodig.

Ik vind, Ik vind en nog eens IK vind! Dat berust lekker op je eigen mening... En inderdaad... Rita opgerot is een niet erg normale opmerking is het?

Regels uitvoeren is de bedoeling misschien ook in dit land??:+ En niet iedereen kan de regels uitvoeren of naleven hoor! Sommige mensen zouden Rita eens als voorbeeld moeten gaan nemen... Hopen dat ze zich dan wel aan de regeltjes houdenen niet een puihoop van NL maken...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:47

jaantsje schreef:
Nadya

Het is mensenwerk en het gaat hier om mensen. De fouten die zij o.a. heeft gemaakt met Congo, maar ook Afghanistan en de Schipholbrand zijn onvergeeflijk. Het is dus heel terecht dat men het vertrouwen in haar als minister hebben opgezegd. We zullen verder wel zien wat we nog van haar horen in de toekomst. Daar maak ik me niet zo druk om. Knipoog

En Sologirl, we geven allemaal toch onze mening?? Dat mogen we, we leven in een vrij land.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:49

Nadya schreef:
jaantsje schreef:
Nadya

Het is mensenwerk en het gaat hier om mensen. De fouten die zij o.a. heeft gemaakt met Congo, maar ook Afghanistan en de Schipholbrand zijn onvergeeflijk. Het is dus heel terecht dat men het vertrouwen in haar als minister heeft opgezegd. We zullen verder wel zien wat we nog van haar horen in de toekomst. Daar maak ik me niet zo druk om. Knipoog

En Sologirl, we geven allemaal toch onze mening?? Dat mogen we, we leven in een vrij land.

Uiteraard! maar laten we onze mening wel normaal uitdrukken! In plaats van zeggen dat Verdonk maar moet oprotten! Want we mogen dan wel in een vrij land leven.. Laten we even eerlijk zijn.. We leven ook in een beschaafd land, laten we er ons dan ook naar gedragen! Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:57

sologirl schreef:
Nadya schreef:

Uiteraard! maar laten we onze mening wel normaal uitdrukken! In plaats van zeggen dat Verdonk maar moet oprotten! Want we mogen dan wel in een vrij land leven.. Laten we even eerlijk zijn.. We leven ook in een beschaafd land, laten we er ons dan ook naar gedragen! Knipoog

Tja, ik vind Verdonk een keiharde vrouw en vraag me wel eens af of ze enig gevoel in 'r lijf heeft. Dus ik kan me de reacties wel voorstellen, eerlijk gezegd. (een goede vriend van me werkte bij haar op haar ministerie, voordat iemand roept 'hoe weet jij dat nou?')

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:13

Ik denk dat veel mensen weten (Of denken/vinden) dat Verdonk een keiharde vrouw is... Misschien is dat wel dé oplossing voor NL... Misschien ook niet... Maar een opmerking als rot maar op gooi je zeker niet naar iemands hoofd, omdat je het niet met haar eens bent! Dat zegt wat over het repsect wat je naar andere mensen hebt...

Hier komt weer een leuke opmerking van mij: Clown

Verbeter de wereld en begin bij jezelf... Clown

Vond hem wel weer toepasselijk... Cool