Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:02

Roane schreef:

Maar dat maakt de pitbull zelf nog geen moordenaar.

wtf die hond doden dat meisje! hoezo geen moordenaar!!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:03

loveamira schreef:
Roane schreef:

Honden bijten niet zomaar Knipoog althans, de meeste Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:03

loveamira schreef:
Roane schreef:

Lees a.u.b eerst de hele discussie en probeer wat aan je nederlands te doen!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:14

Inderdaad, lees het topic eens door en lees in welke context ik dat bedoelde. Tong uitsteken Zomaar ergens op reageren met zo'n ietwat domme reactie is wel erg kort door de bocht.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:16

Nou daar wil ik ook nog wat over kwijt, ik heb zelf een engelse stafford en dat is echt een l*l van een beest, daar kan je echt alles mee(ook mijn dochter van 3) behalve met oud en nieuw toen was hij zo gestresst en dan houd ik 'm dus ook apart. Ik vind dat je een hond nooit alleen kan laten met kinderen, kinderen zijn snel geneigd om éen hond te knuffelen of erop te gaan zitten en aangezien een hond maar 1 manier heeft om te laten merken dat hij/zij het zat is. Er zal echt wel aanleiding geweest zijn dat deze hond door het dolle was(misschien ook stress van vuurwerk?) maar ik vind het niet alleen de schuld van de hond.Nu is het een pittbull volgende keer een herder, het ras zegt niet alles over een hond. Mijn ouders hebben een vuilnisbakkie en daar moeten vreemden ook voor oppassen, of beter gezegd wij moeten opletten met vreemden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:19

Citaat:

O toppertje, volgende keer maken we de hond niet af maar geven hem knuffel therapie!

je snapt het echt niet he??

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:22

LimaGentle schreef:
Citaat:

O toppertje, volgende keer maken we de hond niet af maar geven hem knuffel therapie!

je snapt het echt niet he??

Dit wordt misschien sarcastisch bedoelt ?? Nors opkijken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:29

sarcastisch of niet... ze snapt het gewoon niet

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:37

Ik zou absoluut geen pitbull rondom mijn dochter (bijna 2 jaar) willen hebben!!! Met of zonder toezicht, ik wil het gewoon absoluut niet hebben. Die beesten staan niet voor niets op de lijst van gevaarlijke honden.

Regelmatig past er een oudere vriendin van ons op haar en zij heeft 4 honden, die heel goed afgericht zijn. Ze laat die honden NOOIT alleen bij onze dochter. Ze werkt al jaren met honden en zegt ook, dat je je gewoon bewust moet zijn van het gevaar. Ik laat haar tenslotte ook nooit alleen bij onze twee katten. Ze doen haar niets, maar ik vind dat je gewoon op moet letten. Dat geldt ook voor een kind van 5 jaar bij dieren. Verder moet je er ook voor zorgen dat je huisdieren 's nachts niet bij je kind kunnen komen.

Ik weet de details van dit afschuwelijke ongeluk niet en die hoef ik ook niet te weten. Ik moet er niet aan denken dat het mijn kind overkomt. Als het mijn kind overkomen was, reken maar dat die hond afgemaakt kan worden. Zeker een pitbull.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:38

Of snap jij het niet? Ik snap haar wel en snap dat ze het snapt. Vork

Citaat:
ik heb zelf een engelse stafford en dat is echt een l*l van een beest, daar kan je echt alles mee

Lees ik het nou verkeerd of klopt er iets niet in de zin? o_O

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:45

een hond word nooit vals geboren.. ooit een pup al bijtend uit zijn moeder zien komen?
als er al enige agressie is dan is dat genetisch bepaald maar dan NOG moet het aangewakkerd worden om het zo maar te zeggen
een goede opvoeding is dan van belang maar dat is bij elke hond zo
poedel, herder etc kunnen allemaal agressief zijn zonder goede opvoeding

daarbij komt dat een pitbull niet ooit is gefokt op agressie naar mensen toe maar van hond tot hond

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:48

LimaGentle schreef:
een hond word nooit vals geboren.. ooit een pup al bijtend uit zijn moeder zien komen?
als er al enige agressie is dan is dat genetisch bepaald maar dan NOG moet het aangewakkerd worden om het zo maar te zeggen

daarbij komt dat een pitbull niet ooit is gefokt op agressie naar mensen toe maar van hond tot hond

correct, maar waarom dan al die bijtincidenten? Juist door de grote trouw die deze dieren hebben zijn ze makkelijk verkeerd af te richten en dat kan desastreuse gevolgen hebben. En juist DAAROM zijn deze honden verboden om mensen tegen zichzelf te beschermen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:51

LimaGentle schreef:
als er al enige agressie is dan is dat genetisch bepaald maar dan NOG moet het aangewakkerd worden om het zo maar te zeggen.

Hier moet ik even op reageren.
Nee, ik heb nog nooit een hond bijtend uit zijn moeder zien komen... Gestoord
Maar dat wil niet zeggen dat alle bijtende honden vern*ukd zijn door de mens.
Toen wij onze hond gingen uitkiezen was ze vijf weken.
Het nest bestond uit een hoop pups. Ik geloof 11.
Ik kies een pup uit en mijn man kiest een pup uit. Die van mij begon mij te likken. Die van hem begon te grommen!!!
Dat beestje was pas 5 weken oud!!!
Ik vraag me toch of hoe die agressie zo gezegt aangewakkerd is...?!?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:54

Caira schreef:
LimaGentle schreef:

correct, maar waarom dan al die bijtincidenten? Juist door de grote trouw die deze dieren hebben zijn ze makkelijk verkeerd af te richten en dat kan desastreuse gevolgen hebben. En juist DAAROM zijn deze honden verboden om mensen tegen zichzelf te beschermen.

dat komt om dat de honden in verkeerde handen vallen.. van mensen die er alleen maar stoer mee willen doen en het niet nodig vinden om de hond op te voeden...
maar dat geld bij elk ras.. ook bij bv jack russeltjes
mensen weten tegenwoordig niet meer wat ze in huis nemen.. die verdiepen zich niet in een ras voordat ze er 1 kopen.. en dan krijg je dit soort problemen

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:00

Ik vind het wel heel erg zielig voor het meisje.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:49

Roane schreef:
Of snap jij het niet? Ik snap haar wel en snap dat ze het snapt. Vork

Citaat:
ik heb zelf een engelse stafford en dat is echt een l*l van een beest, daar kan je echt alles mee

Lees ik het nou verkeerd of klopt er iets niet in de zin? o_O

Moeilijk he??? het is gewoon een sukkeltje dat bedoel ik ermee!!! hij heeft nog nooit iemand kwaad gedaan dit in tegenstelling tot de hond van mijn ouders!!!! en dat is een mengeling van een herder en nog iets...
Ik heb ook een rottweiler gehad die heeft ook nog nooit iemand iets gedaan en ook die staan op de lijst net als staffords en dobermann. Het is maar net hoe je ermee omgaat, er zijn ook zat mensen(tieners maar ook volwassenen) die agressief gedrag vertonen en 9 van de 10 keer ligt het probleem bij de opvoeding!!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:52

Poeh ik dacht al, eerst noem je hem een l*l (en ik maar denken wat doet de hond in je huis dan) en dan vertellen hoe lief die is. *LOL*
Ik legde de link even niet. Knipoog

En natuurlijk gaat het om opvoeding en invloed van buitenaf, maar daar gaat het dit hele topic al over. *LOL*
Alleen word het weer herhaald. Lachen

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:09

Hackie schreef:

Honden bijten niet zomaar Knipoog althans, de meeste Knipoog

Ow jawel hoor, honden met het RodeCockerSyndroom, daarbij is er maar 1 oplossing. Inslapen. Heel zielig, maar dit is er door de mens ingefokt. Het komt helaas ook al voor bij Golden Retrievers.
Het zgn. Rode-Cocker-Syndroom uit zich in onverwachte agressie, snel wisselende stemmingen , het zich verschansen achter/onder lage voorwerpen en vanuit die positie agressief gedrag vertonen, waarbij de agressie zich specifiek op de eigenaar richt.

Mijn leraar wist te vertellen dat er iemand in een stoel zat, zijn hond aan kwam rennen, keihard beet en weer terug naar zijn plaats rende. Heel vreemd, maar wel zeer problematisch.
Zelf heb ik ooit zo'n hond in het asiel gezien, ze was altijd heel lief, maar kon ook ineens gaan grommen en happen. Geheel zonder reden, want als de een andere keer hetzelfde deed kon ze juist heel lief zijn. Zo'n hond is mega onvoorspelbaar.

Op de site van de sophiavereniging staan tips over de omgang kind - hond. Kan ze hier wel neerzetten, maar geïnteresseerden kunnen ze nog beter zelf gaan lezen Haha! http://www.sophiavereniging.nl

Als ik een goed opgevoede hond heb, zou ik die voor 100% vertrouwen. Ze handelen altijd vanuit hetzelfde oogpunt, een eerlijk oogpunt. Het zijn de kinderen die niet als een hond kunnen denken en bij hele jonge kinderen die niet begrijpen dat iets pijn kan doen. Kleuters slaan elkaar onderling ook wel eens en lijken dan niet te begrijpen dat ze de ander pijn gedaan hebben. Kinderen worden niet alleen door pittbulls gebeten, er zijn ook verhalen over Golden Retrievers en Husky's, maar die rassen zijn ook nog steeds niet verboden (gelukkig!).

Verder vind ik dat iedere hond gevaarlijk is in verkeerde handen. Alleen rassen die speciaal gefokt zijn voor de gevechten zijn extra gevaarlijk. Ze hebben geen rem en een zwaar verminderd ridderlijkheidsgevoel (als de een zich overgeeft, wordt de ander geremd door dat gevoel en stopt met aanvallen). Bij gevechten kon je dat niet gebruiken, omdat één van de honden dood eindigde.
Ik hoef mijn lievelingsras niet te verdedigen gelukkig (de Saarlooswolfhond is niet zo megabekend). Maar ik snap best dat als iemand wel goede ervaringen heeft met een ras dat die het ras zeker verdedigd.

Wat betreft kinderen en honden. Als je kind weet hoe ze een vreemde hond moeten behandelen, dan kan het nooit geen kwaad. Zoals ik het geleerd heb, ben ik nooit gebeten. Altijd vragen of je de hond mag aaien, de hond niet recht aan kijken, eerst laten snuffelen en de keus geven of het blijft staan of van je wegdraait. Als het blijft staan, dan onder de kin kriebelen. Ik mocht ook nooit een vastgebonden hond aaien.
Nu doe ik dat wel, omdat ik nu kan bepalen of een hond wel of niet geaaid wil worden en aan welke 'hondenregels' ik me moet houden. Nog steeds nooit gebeten.

In mijn hele leven ben ik maar 2 keer gebeten denk ik, de laatste was ook een beetje mijn eigen schuld. Ik werkte met een getraumatiseerde hond op een hondenwei en had zijn aandacht. Op het moment dat ik hem wilde aaien was hij alweer aan het blaffen tegen een andere hond. Hij voelde ineens mijn hand en hapte (nog niet eens echt bijten, voelde alleen zijn tanden even). Maar dat was mijn eigen fout, ik had hem niet 'ineens' moeten aaien. En toch is deze hond een leuk maatje tijdens mijn stage geweest Haha! Heb daarna nog heel goed met hem op kunnen schieten. Dus ik weet zeker als een hond ooit bijt, dank ik hem zeer zeker niet af!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:22

ha das ook mijn favoriete hond, helaas niet geschikt voor het doel wat ik heb.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:00

Moderatoropmerking:
Een goede discussie is prima, maar voor op de man te gaan spelen en om persoonlijk te worden en daarbij onbeleefd te worden is hier geen plaats. Hou het dus beleefd aub.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:20

Nogmaals als je aan een hond begint,en zeker aan een van oor-
sprong weerbare hond,zul je,je moeten verdiepen hierin.
Als je net je rijbewijs hebt spring je ook niet in een Hummer,dat zul je moeten leren.Jammer maar helaas zijn het vaak de mensen
die er het minst geschikt voor zijn die zo'n dier aanschaffen.
Vaak word er alleen naar het uiterlijk gekeken,past dit bij mijn image,or not.
Misschien dat iemand van jullie oud genoeg is om zich de little rascals te herinneren,of the incredible journey?Allebeide Pitjes.
De monsters van boven de 40 kg die je tegenwoordig ziet,zijn geen APBT's maar Bandogs,kruisingen die door de media en onwetenden Pitbulls worden genoemd,en dus wel mensen bijten om dat ze daar speciaal voor gefokt worden.
Een soort van Uberwaakhond,en dus niks te maken hebben met het origineel.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:24

Nadya schreef:
Ik zou absoluut geen pitbull rondom mijn dochter (bijna 2 jaar) willen hebben!!! Met of zonder toezicht, ik wil het gewoon absoluut niet hebben. Die beesten staan niet voor niets op de lijst van gevaarlijke
honden.

Stel je eerst op de hoogte voor dat je ongefundeerde uitspraken doet. Koe

Ik weet de details van dit afschuwelijke ongeluk niet en die hoef ik ook niet te weten. Ik moet er niet aan denken dat het mijn kind overkomt. Als het mijn kind overkomen was, reken maar dat die hond afgemaakt kan worden. Zeker een pitbull.

Dus als het een Snack Russel was geweest,had je er eventueel nog over willen denken Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:34

hey CherokeeChum
jij hier? Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:37

Mensen die hier zeggen dat het iets is van onoplettentheid, enzo die hond kan toch ook aangestormd zijn?? dus een lose hond ofzo.. of mis ik iets?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:41

@Soet,jaaaah,je mist iets Koe